
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Obecnie każdy z nas przynajmniej kilka razy w tygodniu, a nawet codziennie wpisuje w Google wiele zapytań. Często zależy nam na czasie, więc wybieramy strony wyświetlające się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Otrzymujemy podpowiedzi w przypadku literówki lub sprecyzowane propozycje dla naszej lokalizacji, niekiedy jednak to nie wystarcza. Zdarza się, że nasza intencja nie jest w pełni zawarta we frazie i Google nie pokazuje nam tego, co mieliśmy na myśli.
Rutynowa czynność wpisywania interesujących nas słów kluczowych przyzwyczaja nas do szybkich efektów, jednak zdarzają się już większe trudności, kiedy poszukujemy konkretnych (np. niszowych, niepopularnych) wyników. Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
1. Fraza w adresie URL - allinurl
Istnieje wiele sposobów na ograniczenie wyników wyszukiwania do oczekiwanych przez nas rezultatów. Jedną z przydatnych opcji jest szukanie frazy w adresie URL stron. Możemy łatwo znaleźć blogi czy portale o interesującej nas tematyce np. blogi o ogrodzie. Wystarczy zawrzeć operatora allinurl:
2. Przydatny cudzysłów – („”)
Zazwyczaj wyniki wyszukiwania Google są dosyć trafne i odpowiadające naszym potrzebom, jednak można sprawdzić, że staną się jeszcze bardziej precyzyjne! Umieszczając naszą frazę kluczową w cydzysłowie „oczekujemy od Google” dokładnie dopasowanych, uściślonych wyników bez odmieniania słów przez przypadki czy ich synonimizacji.
3. Treści z daną frazą - allintext
Pozycjonowanie stron internetowych opiera się m.in. na odpowiednim nasyceniu tekstów frazami. W tej metodzie wyszukiwania również najważniejsze są właśnie frazy. Jednak oczekiwane przez nas słowa kluczowe mogą występować w jedynie w tytule, w description czy w adresie URL. Aby mieć pewność, że znajdziemy frazę w tekście na stronie, używamy operatora „allintext”.
4. Wykluczanie frazy – (minus)
Może się zdarzyć, że fraza, której szukamy jest wieloznaczna lub chcemy wykluczyć z puli wyników jakiś konkretny aspekt. Dodanie do poszukiwanej frazy symbolu minusa pozwala odrzucić dane słowo lub wyrażenie z frazy, więc nie zostaną wyświetlone mimo powiązania z tematem. Przykładem może być poszukiwanie kwiatów na urodziny, kiedy jest nie chcemy, żeby to był bukiet, a więc:
5. Be or not to be? Czyli or/lub
Kiedy wahamy się pomiędzy dwoma słowami lub szukamy różnic pomiędzy nimi, warto zastosować operatora or/lub. W efekcie otrzymamy zwrot wyników związanych z X lub Y, najczęściej na zasadzie kontrastu lub zestawienia podobieństw, różnic czy związków.
6. Poszukiwania w social media - @, #
Social media rządzą się swoimi zasadami – nawet w wyszukiwaniach w Google. Dzięki specjalnym operatorom można łatwiej znaleźć dane osoby czy zagadnienia obecne w kanałach społecznościowych. Aby wyszukiwać określoną osobę, wystarczy zastosować @, np. @adelle. Kiedy rozglądamy się za konkretnym wydarzeniem lub tematyką, możemy użyć #, np. #strajkkobiet.
7. „Przebadanie” struktury strony – site:
Niektóre witryny czy portale mają niezwykle rozbudowaną strukturę. Aby w jakiś sposób zobaczyć jedynie jej podstrony, wystarczy poprzedzić jej adres URL operatorem site:
8. Strona podobna do… - related:
Znudziły Ci się długie godziny na YouTube i szukasz jego alternatywy? A może masz ulubiony portal i szukasz do niego podobnych? Przyda się tu komenda related:
9. Podręczny słownik Google – define:
Słownik wbudowany w Google, wyświetli znaczenie danego słowa w karcie po wpisaniu słowa po operatorze define: Warto pamiętać, że wszystkie te komendy wpisujemy bez spacji po dwukropku.
10. Tylko pliki pdf – filetype:pdf
Niekiedy poszukujemy w sieci określonych dokumentów czy instrukcji, które najczęściej znajdują się w plikach pdf. Nie musimy jednak scrollować wszystkich wyników dla frazy w ich poszukiwaniu – wystarczy operator filetype:pdf, np. filetype:pdf konstytucja Polski.
11. Wyszukiwanie według ceny - $
Przeglądając produkty w sieci w celu dokonania zakupu, często marnujemy dużo czasu na ofertę nieodpowiadającą naszemu budżetowi. Dzięki operatorowi $ możemy zawęzić obszar poszukiwań do wybranej przez nas kwoty.
12. Wyszukiwanie z określonego zakresu – (..)
Szukasz wydarzenia, które miało miejsce w latach 1990-2000, ale nie jesteś pewien w którym roku dokładnie? Wstaw .. między dwie liczby. Na przykład: odkurzacz $50..$100.
13. Prognoza pogody – weather:
Szybkie sprawdzenie, czy czekają Cię słoneczne dni czy opady deszczu w Twoim mieście? Wystarczy wpisanie weather:
14. Połączenia nieoczywiste - *
Łączy ze sobą pozornie niepowiązane wyrazy - może się przydać, kiedy szukamy specyficznych określeń czy tytułów, a także kiedy zapomnimy jakiegoś wyrazu z szukanej frazy.
To najpopularniejsze i najbardziej przydatne skróty, które przygotowaliśmy. Mamy nadzieję, że ułatwią Wam przeczesywanie zasobów Internetu!
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Thin content - czym jest i jak go uniknąć?
Treści niskiej jakości nadal są istotnym problemem w Internecie. Czym jest thin content i jak go uniknąć?
Czym jest social listening i dlaczego jest przydatne?
Social listening to działanie niezwykle przydatne, szczególnie w czasach pandemii. Na czym polega i jakie niesie korzyści?
Wszystko, co musisz wiedzieć o live commerce
Live commerce to nowy trend handlu online na znanych platformach, przychodzący do nas z Azji. Jakie zalety mają takie zakupy na żywo?
4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu
Słysząc pojęcie „sztuczna inteligencja”, mimowolnie myślimy o robotach, autonomicznych samochodach i działających samodzielnie fabrykach. W rzeczywistości sztuczna inteligencja jest niemal wszędzie - również w marketingu.
Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
W tym artykule wyjaśnimy te różnice, a następnie zbadamy cel każdego z nich i sposób, w jaki wpływają one na działania marketingowe i pozycjonowanie stron.
7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
Social media w błyskawicznym tempie stały się potęgą Internetu. Zdobyły naszą uwagę i czas, a to ogromna szansa dla firm, które łatwo mogą się w nich zareklamować!
Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?
W celu lepszego zrozumienia całego procesu pozycjonowania stron i SEO, postanowiliśmy wyjaśnić jedne z najczęściej spotykanych ostatnio pojęć żargonu marketingowego.
4 najpopularniejsze strategie marketingu cyfrowego w 2021 roku
Popularne strategie marketingu cyfrowego w ciągu ostatniej dekady były dość dynamiczne. Zobacz, co czeka nas w 2021 roku i zweryfikuj swoje obecne strategie marketingu cyfrowego.
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku - jakich haseł szukali Polacy w Google? Jakie tematy najbardziej ciekawiły nas w 2020 roku, a jacy politycy byli na świeczniku? Sprawdź listę!
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress - co zrobić, aby uchronić swoją stronę na Wordpress przed atakami hakerów? Zadbaj o bezpieczną stronę Wordpress!
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.