
4 najpopularniejsze strategie marketingu cyfrowego w 2021 roku
Popularne strategie marketingu cyfrowego w ciągu ostatniej dekady były dość dynamiczne. Dzięki stale zmieniającym się platformom cyfrowym i innowacjom, specjaliści od marketingu cyfrowego stale dostosowują kampanie do potrzeb ludzi i dostępnej technologii.
Wszystkie te strategie mają na celu zdobycie potencjalnych klientów i zwiększenie konwersji.
Jedynym sposobem na to jest dalsze wzmacnianie obecności marki w Internecie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej, zwłaszcza w tej „nowej normalnej” gospodarce.
Zobacz, co czeka nas w 2021 roku i zweryfikuj swoje obecne strategie marketingu cyfrowego.
1. Reklamy ukierunkowane
Często możemy zastanawiać się, skąd takie portale, jak np. Facebook wiedzą, czego właśnie szukamy, podsuwając nam przeglądane wcześniej produkty. To dowód na to, jak można zoptymalizować modele nieliniowe, aby przyciągnąć potencjalnych klientów i kupujących za pomocą ukierunkowanych reklam.
Facebook z pewnością nie czyta nam (jeszcze) w myślach, ale dzięki dekodowaniu danych wydaje się, że tak jest. Jeśli kilka razy szukałeś pożądanych produktów, oglądałeś film lub śledziłeś influencera w mediach społecznościowych, który używa tego produktu, algorytmy Facebooka są w stanie wybrać Twoje preferencje i skierować reklamy do Ciebie.
A ponieważ Instagram jest teraz również dostępny na Facebooku, widzimy również ukierunkowane reklamy na Instagramie i posty, które można kupić w aplikacji.
2. Marketing konwersacyjny
Współczesny marketing staje się coraz bardziej skoncentrowany na bezpośredniej i otwartej komunikacji niż kiedykolwiek. Nie jest to zaskakujące, ponieważ personalizacja w marketingu stała się również trendem w ostatnich latach, opanowanym przez takie firmy jak Amazon i inne gigantyczne marki eCommerce.
Konsumenci lubią marki, które reagują. 82% konsumentów oczekuje „natychmiastowej” odpowiedzi na ich pytania, więc Twoja marka musi priorytetowo potraktować spełnienie tego trendu.
Marketing konwersacyjny obejmuje bezpośrednie połączenia między kupującymi a sprzedającymi w czasie rzeczywistym. Jest teraz używany na różnych platformach, urządzeniach i harmonogramach, ponieważ marki chcą skuteczniej docierać do swoich klientów.
Ten oparty na opiniach model poprawia UX lub doświadczenie użytkownika, większe zaangażowanie i większą lojalność.
3. Wzrost znaczenia „Influencer Marketingu”
Influencer marketing jest również nazywany marketingiem polecającym lub marketingiem szeptanym. Koncentruje się na współpracach z popularnymi celebrytami oraz twórcami treści do wzmocnienia statusu Twojej marki na większym rynku.
Influencerzy to określenie, które może się tu odnosić zarówno do celebrytów, jak i twórców różnego rodzaju treści na Instagramie lub YouTube, którzy zdobyli ogromną rzeszę obserwujących dzięki swoim kanałom. Mogą pomóc przyciągnąć potencjalnych klientów i potencjalnych nabywców do Twojej marki, po prostu rozpowszechniając informacje o niej w mediach społecznościowych.
Ponieważ marketing influencerów jest generalnie bardziej autentyczny niż reklama korporacyjna, 63% konsumentów ufa opiniom influencerów o produktach znacznie bardziej niż temu, co mówią o sobie marki.
Influencer marketing jest teraz skuteczniejszy i wydajniejszy dzięki technologiom AI (sztucznej inteligencji). Pomaga rozpoznać influencerów z większym zaangażowaniem, mniejszą liczbą fałszywych obserwujących i większym prawdopodobieństwem pozytywnego zwrotu z inwestycji.
4. Nieliniowe ścieżki użytkowników
Zrozumienie, w jaki sposób klienci dokonują wyborów zakupowych i z jakimi punktami styku mają kontakt po drodze, jest uważane za podstawowy czynnik w marketingu.
Dawno minęły czasy, kiedy klient widzi reklamę, idzie do sklepu, kupuje produkt i to wszystko. W dzisiejszej gospodarce cyfrowej jest o wiele więcej możliwości angażowania klientów.
Słowo „liniowa ścieżka kliknięcia” stało się teraz zbędne wraz z wprowadzeniem remarketingu, reklam ukierunkowanych na różne urządzenia i OTT (over-the-top to sposób dostarczania treści telewizyjnych i filmowych przez Internet na żądanie i dostosowany do wymagań indywidualnego konsumenta).
„Podróż klienta” jest kluczowa. Ale w ostatnich dziesięcioleciach, kiedy świat stał się globalny, podróż konsumenta bardzo się zmieniła. Modele opisujące podróż klienta również ewoluowały.
Liniowa struktura oznacza, że każdy krok postępuje systematycznie od poprzedniego. Jednak na ścieżce nabywcy model liniowy nie ujawnia innych kwestii, ponieważ w logice liniowej nie ma odwrotu.
Na początek nie zobaczysz utraconych klientów w modelach liniowych, co prowadzi do zaniedbania byłych klientów, których nadal można odzyskać za pomocą różnych strategii marketingowych.
Jedynym rozwiązaniem jest postrzeganie doświadczenia konsumenta za pomocą modelu nieliniowego jako nieskończonej podróży, którą przedstawia schemat:
Wniosek? Wzmocnij swoją markę dzięki marketingowi cyfrowemu!
Korzystanie z marketingu cyfrowego pozwala markom optymalizować kampanie marketingowe przy użyciu najbardziej przystępnych i mierzalnych technik.
Marketing cyfrowy oferuje możliwość wejścia na rynek globalny bez typowych kosztów marketingu globalnego.
Korzystanie z tych strategii cyfrowych pomaga budować lojalność wobec marki, zwłaszcza gdy można natychmiast śledzić działania marketingowe za pomocą marketingu cyfrowego.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Filtry i bany od Google - co oznaczają dla Twojej strony?
Filtry i bany od Google - jak dowiedzieć się, że mamy nałożony filtr od Google? Za co można dostać bana od Google? Jak pozbyć się kary od Google?
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Czas pandemii koronawirusa jest trudny dla wszystkich, jednak w szczególności odczuwają go przedsiębiorcy. Dlaczego, mimo niestabilnej sytuacji w gospodarce, nie warto przerywać pozycjonowania strony internetowej?
Rodzaje wyników wyszukiwania w Google, czyli różne elementy SERP
Większość z nas, wyszukując haseł w wyszukiwarce Google, na przestrzeni lat mogła nie zauważyć zmian, jakie zostały wprowadzone. Przyjrzyjmy się różnym rodzajom wyników wyszukiwań w Google.
Mobile First Index - czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?
Nadeszła era mobilności, kiedy większe znaczenie zdobywają smartfony niż komputery. Google również podążą tym trendem, wprowadzając Mobile First Index. Czym jest i jakie ma znaczenie dla Google?
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
Czym są dane strukturalne i jaką pełnią rolę w Google?
Początki wyszukiwarki wyglądały dosyć jednolicie – wszystkie wyniki wyszukiwań wyglądały tak samo. Z biegiem lat wprowadzano coraz więcej usprawnień, mających na celu sprawniejsze i szybsze wyszukiwanie haseł. Te modyfikacje sposobu prezentacji skutkowały wprowadzeniem danych strukturalnych.
SXO, czyli SEO i UX jako nowy trend
Co to jest SXO? Jak jest powiązane z pozycjonowaniem stron i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania? Dowiedz się, jak wpłynąć na poprawę wyświetleń!
Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi
5 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego - czym jest e-marketing? Dlaczego warto się na nim znać pozycjonując strony internetowe? Co go różni od tradycyjnego marketingu?
7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps
Masz firmę i zależy Ci na pozyskaniu klientów lokalnych? A może klienci nie mogą trafić do Twojej firmy przez skomplikowany dojazd? Pozycjonowanie w Google Maps to idealny sposób na zaistnienie na lokalnym rynku i pojawienie się najbliżej potrzebującego odbiorcy. Zobacz 7 naszych wskazówek pozycjonowania w Google Maps Twojej wirtualnej wizytówki firmowej!
Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!
Google Voice Search - powiedz, żeby wyszukać
Giganci internetowi starają się odpowiadać na potrzeby użytkowników, tworząc coraz to nowe udogodnienia i narzędzia przyspieszające i ułatwiające korzystanie z wyszukiwarek. Jednym z nich, które szybko zyskuje przewagę, jest Google Voice Search.
Najpopularniejsze wyszukiwania w 2019 roku w Google
Każdego roku ludzie z różnych krajów wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki Google dotyczące najróżniejszych tematów. Rok 2019 obfitował w liczne istotne wydarzenia, spośród których możemy wyróżnić te mniej i bardziej interesujące. Jakie były trendy wśród zapytań użytkowników Google w 2019 roku?