
7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
Strategie budowania linków dla witryn e-commerce
Linkbuilding jest prawdopodobnie najtrudniejszym filarem SEO, ale może też mieć największy wpływ. Oprócz treści i technicznego SEO profil linków zwrotnych witryny e-commerce ma ogromny wpływ na osiągnięcie większej widoczności docelowych słów kluczowych.
Przedstawimy niektóre z naszych ulubionych sposobów na zdobywanie wartościowych linków, aby wzmocnić Twój biznes w handlu detalicznym online.
1. Zdobywaj linki dzięki dobrej jakości treściom na stronie
Tworząc wysokiej jakości, wartościowe treści, Twoja witryna może służyć jako zasób „godny linku” dla klientów i profesjonalistów z Twojej branży. Takie treści mogą być zarówno „evergreen”, czyli ponadczasowe, jak i aktualne, od zabawnej infografiki po raport branżowy na dużą skalę. Podobnie tworzenie przewodników, poradników i recenzji może być świetnym sposobem na udzielenie odpowiedzi na potrzeby użytkowników.
2. Zaproponuj produkt lub usługę do recenzji
Kolejną świetną strategią jest współpraca z dziennikarzami i popularnymi influencerami w celu zaprezentowania Twojego produktu w nadchodzących przewodnikach zakupowych. Zarówno dziennikarze, jak i blogerzy często nawiązują współpracę z firmami, otrzymując produkty w zamian za recenzję (współpraca barterowa).
Oferowanie bezpłatnych próbek produktów odpowiednim, wpływowym osobom w Twojej branży to potężny sposób na zwiększenie ruchu polecającego i profilu linków zwrotnych w Twojej witrynie e-commerce. Ważne jest jednak, aby przeprowadzić badania i skupić się na odpowiednich blogach, kanałach Youtube czy influencerach, ponieważ Google przypisuje większą wartość linkom zwrotnym ze źródeł powiązanych tematycznie. Wybór największych influencerów nie zawsze prowadzi do najbardziej wpływowych linków.
3. Twórz wpisy gościnne na stronach branżowych
Posty gościnne to świetny sposób, aby podzielić się swoją wiedzę i doświadczeniem podczas tworzenia linków. Ta strategia może skierować Twoje treści do określonej niszy odbiorców docelowych, co może następnie prowadzić do ruchu polecającego w wyniku sukcesu Twojego artykułu. Wiele renomowanych publikacji zawiera linki zwrotne w swoich artykułach gościnnych, ponieważ rozumieją wartość, jaką wnoszą dla autora. Wykonując szybką inspekcję kodu źródłowego na stronie, możesz określić, czy używany jest atrybut „nofollow” w linkach.
4. Przeprowadź analizę linków zwrotnych konkurencji
Zbadaj strategię swojego konkurenta w zakresie budowania linków. Korzystając z narzędzi takich jak Moz Link Explorer lub Ahrefs, będziesz mógł przeprowadzić audyt profilu linków zwrotnych konkurencji. Dzięki tym informacjom możesz zacząć zorientować się, gdzie pojawiają się Twoi konkurenci i dlaczego.
Możesz też użyć tych narzędzi, aby znaleźć uszkodzone linki zwrotne skierowane do witryn Twojej konkurencji. Witryny e-commerce bardzo często usuwają strony, gdy są one niedostępne, co oznacza, że źródło linku wskazuje na nieistniejącą stronę. Możesz skontaktować się z tymi publikacjami, aby zwrócić na to uwagę i podać przykład zastępczy w swojej witrynie, zdobywając przy tym cenny link zwrotny.
Znajdowanie możliwości to jedno, ale chcemy mieć pewność, że linki zwrotne do naszych witryn będą miały wartość. Uzyskiwanie linków zwrotnych, skupiając się na ilości ponad jakość, nie tylko zmniejszy skuteczność linkbuildingu, ale w rzeczywistości może zaszkodzić rankingowi witryny.
5. Uczestnicz lub przemawiaj na wydarzeniach branżowych
Inną świetną strategią budowania linków, którą możesz wykorzystać, jest sponsorowanie, przemawianie lub udział w wydarzeniach, szczególnie jeśli są one głośne i specyficzne dla branży. Przynosi to wiele korzyści - zwiększona widoczność/świadomość marki, ruch w sieci i nowi potencjalni klienci. Duże eventy najczęściej mają własną stronę internetową, która będzie zawierać link do Twojej witryny e-commerce. Twój udział w tych wydarzeniach może następnie prowadzić do innych linków od uczestników blogujących o Twoim wystąpieniu.
6. Znajdź niepodlinkowane wzmianki o Twojej firmie
Innym rozwiązaniem na wykorzystanie linkbuildingu dla sukcesu e-commerce jest znalezienie niepowiązanych wzmianek o Twojej marce lub witrynie, skontaktowanie się z wydawcą i poproszenie o dołączenie linku. Możesz wyjaśnić, że przyniesie to korzyści użytkownikom, łącząc się bezpośrednio z wymienionymi witrynami, zwiększając w ten sposób prawdopodobieństwo korzystania z witryny wydawcy w przyszłości.
7. Produktowe chwyty reklamowe
Sklepy e-commerce mogą również wykorzystywać sztuczki produktowe, aby generować najwyższej klasy linki zwrotne do kluczowych stron docelowych. Marki mogą tworzyć zasoby, które generują relacje i budzą emocje. Takie kontrowersyjne lub po prostu oparte na aktualnych wydarzeniach kampanie są w stanie zyskać setki linków do strony i poszerzyć zasięg oraz grono odbiorców – jako strategia real-time marketingu. Ta metoda jest możliwa do powielenia w każdej branży e-commerce – wszystko, czego potrzebujesz, to dziwaczny pomysł i wsparcie w zakresie cyfrowego PR, aby osiągnąć wyniki.
Linkbuilding – ważne narzędzie dla sukcesu w e-commerce

Linkbuilding to niezwykle skuteczny sposób na zwiększenie organicznej widoczności Twojej witryny e-commerce. Niezależnie od tego, czy chodzi o tworzenie regularnych, wysokiej jakości treści, wpisy gościnne na witrynach zewnętrznych, czy po prostu kreatywne pomysły na zyskanie uwagi odbiorców dzięki real-time marketing, firmy e-commerce mają mnóstwo taktyk do budowania profilu linków zwrotnych w 2021 roku.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Thin content - czym jest i jak go uniknąć?
Treści niskiej jakości nadal są istotnym problemem w Internecie. Czym jest thin content i jak go uniknąć?
Czym jest social listening i dlaczego jest przydatne?
Social listening to działanie niezwykle przydatne, szczególnie w czasach pandemii. Na czym polega i jakie niesie korzyści?
Wszystko, co musisz wiedzieć o live commerce
Live commerce to nowy trend handlu online na znanych platformach, przychodzący do nas z Azji. Jakie zalety mają takie zakupy na żywo?
4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu
Słysząc pojęcie „sztuczna inteligencja”, mimowolnie myślimy o robotach, autonomicznych samochodach i działających samodzielnie fabrykach. W rzeczywistości sztuczna inteligencja jest niemal wszędzie - również w marketingu.
Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
W tym artykule wyjaśnimy te różnice, a następnie zbadamy cel każdego z nich i sposób, w jaki wpływają one na działania marketingowe i pozycjonowanie stron.
7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
Social media w błyskawicznym tempie stały się potęgą Internetu. Zdobyły naszą uwagę i czas, a to ogromna szansa dla firm, które łatwo mogą się w nich zareklamować!
Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?
W celu lepszego zrozumienia całego procesu pozycjonowania stron i SEO, postanowiliśmy wyjaśnić jedne z najczęściej spotykanych ostatnio pojęć żargonu marketingowego.
4 najpopularniejsze strategie marketingu cyfrowego w 2021 roku
Popularne strategie marketingu cyfrowego w ciągu ostatniej dekady były dość dynamiczne. Zobacz, co czeka nas w 2021 roku i zweryfikuj swoje obecne strategie marketingu cyfrowego.
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku - jakich haseł szukali Polacy w Google? Jakie tematy najbardziej ciekawiły nas w 2020 roku, a jacy politycy byli na świeczniku? Sprawdź listę!
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress - co zrobić, aby uchronić swoją stronę na Wordpress przed atakami hakerów? Zadbaj o bezpieczną stronę Wordpress!
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.