
7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
Strategie budowania linków dla witryn e-commerce
Linkbuilding jest prawdopodobnie najtrudniejszym filarem SEO, ale może też mieć największy wpływ. Oprócz treści i technicznego SEO profil linków zwrotnych witryny e-commerce ma ogromny wpływ na osiągnięcie większej widoczności docelowych słów kluczowych.
Przedstawimy niektóre z naszych ulubionych sposobów na zdobywanie wartościowych linków, aby wzmocnić Twój biznes w handlu detalicznym online.
1. Zdobywaj linki dzięki dobrej jakości treściom na stronie
Tworząc wysokiej jakości, wartościowe treści, Twoja witryna może służyć jako zasób „godny linku” dla klientów i profesjonalistów z Twojej branży. Takie treści mogą być zarówno „evergreen”, czyli ponadczasowe, jak i aktualne, od zabawnej infografiki po raport branżowy na dużą skalę. Podobnie tworzenie przewodników, poradników i recenzji może być świetnym sposobem na udzielenie odpowiedzi na potrzeby użytkowników.
2. Zaproponuj produkt lub usługę do recenzji
Kolejną świetną strategią jest współpraca z dziennikarzami i popularnymi influencerami w celu zaprezentowania Twojego produktu w nadchodzących przewodnikach zakupowych. Zarówno dziennikarze, jak i blogerzy często nawiązują współpracę z firmami, otrzymując produkty w zamian za recenzję (współpraca barterowa).
Oferowanie bezpłatnych próbek produktów odpowiednim, wpływowym osobom w Twojej branży to potężny sposób na zwiększenie ruchu polecającego i profilu linków zwrotnych w Twojej witrynie e-commerce. Ważne jest jednak, aby przeprowadzić badania i skupić się na odpowiednich blogach, kanałach Youtube czy influencerach, ponieważ Google przypisuje większą wartość linkom zwrotnym ze źródeł powiązanych tematycznie. Wybór największych influencerów nie zawsze prowadzi do najbardziej wpływowych linków.
3. Twórz wpisy gościnne na stronach branżowych
Posty gościnne to świetny sposób, aby podzielić się swoją wiedzę i doświadczeniem podczas tworzenia linków. Ta strategia może skierować Twoje treści do określonej niszy odbiorców docelowych, co może następnie prowadzić do ruchu polecającego w wyniku sukcesu Twojego artykułu. Wiele renomowanych publikacji zawiera linki zwrotne w swoich artykułach gościnnych, ponieważ rozumieją wartość, jaką wnoszą dla autora. Wykonując szybką inspekcję kodu źródłowego na stronie, możesz określić, czy używany jest atrybut „nofollow” w linkach.
4. Przeprowadź analizę linków zwrotnych konkurencji
Zbadaj strategię swojego konkurenta w zakresie budowania linków. Korzystając z narzędzi takich jak Moz Link Explorer lub Ahrefs, będziesz mógł przeprowadzić audyt profilu linków zwrotnych konkurencji. Dzięki tym informacjom możesz zacząć zorientować się, gdzie pojawiają się Twoi konkurenci i dlaczego.
Możesz też użyć tych narzędzi, aby znaleźć uszkodzone linki zwrotne skierowane do witryn Twojej konkurencji. Witryny e-commerce bardzo często usuwają strony, gdy są one niedostępne, co oznacza, że źródło linku wskazuje na nieistniejącą stronę. Możesz skontaktować się z tymi publikacjami, aby zwrócić na to uwagę i podać przykład zastępczy w swojej witrynie, zdobywając przy tym cenny link zwrotny.
Znajdowanie możliwości to jedno, ale chcemy mieć pewność, że linki zwrotne do naszych witryn będą miały wartość. Uzyskiwanie linków zwrotnych, skupiając się na ilości ponad jakość, nie tylko zmniejszy skuteczność linkbuildingu, ale w rzeczywistości może zaszkodzić rankingowi witryny.
5. Uczestnicz lub przemawiaj na wydarzeniach branżowych
Inną świetną strategią budowania linków, którą możesz wykorzystać, jest sponsorowanie, przemawianie lub udział w wydarzeniach, szczególnie jeśli są one głośne i specyficzne dla branży. Przynosi to wiele korzyści - zwiększona widoczność/świadomość marki, ruch w sieci i nowi potencjalni klienci. Duże eventy najczęściej mają własną stronę internetową, która będzie zawierać link do Twojej witryny e-commerce. Twój udział w tych wydarzeniach może następnie prowadzić do innych linków od uczestników blogujących o Twoim wystąpieniu.
6. Znajdź niepodlinkowane wzmianki o Twojej firmie
Innym rozwiązaniem na wykorzystanie linkbuildingu dla sukcesu e-commerce jest znalezienie niepowiązanych wzmianek o Twojej marce lub witrynie, skontaktowanie się z wydawcą i poproszenie o dołączenie linku. Możesz wyjaśnić, że przyniesie to korzyści użytkownikom, łącząc się bezpośrednio z wymienionymi witrynami, zwiększając w ten sposób prawdopodobieństwo korzystania z witryny wydawcy w przyszłości.
7. Produktowe chwyty reklamowe
Sklepy e-commerce mogą również wykorzystywać sztuczki produktowe, aby generować najwyższej klasy linki zwrotne do kluczowych stron docelowych. Marki mogą tworzyć zasoby, które generują relacje i budzą emocje. Takie kontrowersyjne lub po prostu oparte na aktualnych wydarzeniach kampanie są w stanie zyskać setki linków do strony i poszerzyć zasięg oraz grono odbiorców – jako strategia real-time marketingu. Ta metoda jest możliwa do powielenia w każdej branży e-commerce – wszystko, czego potrzebujesz, to dziwaczny pomysł i wsparcie w zakresie cyfrowego PR, aby osiągnąć wyniki.
Linkbuilding – ważne narzędzie dla sukcesu w e-commerce

Linkbuilding to niezwykle skuteczny sposób na zwiększenie organicznej widoczności Twojej witryny e-commerce. Niezależnie od tego, czy chodzi o tworzenie regularnych, wysokiej jakości treści, wpisy gościnne na witrynach zewnętrznych, czy po prostu kreatywne pomysły na zyskanie uwagi odbiorców dzięki real-time marketing, firmy e-commerce mają mnóstwo taktyk do budowania profilu linków zwrotnych w 2021 roku.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Asystent Google - jego możliwości
Na początku 2019 roku Google postanowił uruchomić kolejne swoje narzędzie w polskiej wersji językowej – Asystent Google. Jest to bardzo innowacyjny pomysł, na którego premierę czekało wielu użytkowników smartfonów i tabletów. Uważa się go za androidową konkurencję dla Siri marki Apple i duży skok technologiczny. Jakie możliwości i zalety kryją się za asystentem Google?
Głosowanie przez Internet - czy jest możliwe w Polsce?
W Polsce coraz chętniej otwieramy się na możliwości usług internetowych i z większym przekonaniem korzystamy chociażby z kont i przelewów bankowych. Takie technologiczne rozwiązania wykorzystywane są również w przebiegu głosowania. Z całego świata dobiegają do nas informacje o tzw. e-votingu. Czy takie rozwiązanie dostępne jest już w Polsce?
SEO Wordpress – 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpressie
Wordpress został stworzony w języku PHP do obsługi blogów i sklepów internetowych. Jednak dobry kontent to nie wszystko - trzeba znać techniki i narzędzia, żeby go odpowiednio wypromować. Przedstawiamy zatem 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpress.
Specjalista SEO i jego zadania
Wraz z rozwojem Internetu rośnie liczba stanowisk, które tworzą się na potrzeby tych przemian. Stale zwiększa się grono pracowników branży IT, jak również firm marketingowych w Internecie. Jednym z takich zawodów jest właśnie specjalista SEO. Kim on dokładnie jest i jakie są jego zadania?
Google znajdzie Twoje urządzenie!
Posiadacze iPhonów zapewne dobrze znają funkcję Znajdź mój iPhone, którą proponuje Apple. Od teraz również właściciele smartfonów z Androidem mają okazję skorzystać z możliwości zlokalizowania swojego telefonu. Google zainicjowało stworzenie nowej usługi.
Co Google wie o Tobie? Jak to sprawdzić?
Google śledzi działania swoich użytkowników na różne sposoby. Dotyczy to nie tylko aktywności w sieci, ale też poczynań podejmowanych w realnym, fizycznym świecie. Gromadzone w ten sposób informacje można jednak łatwo sprawdzić, a w razie potrzeby usunąć.
Artykuł 13 - czy to koniec obecnego Internetu?
24 marca 2019 roku Parlament Europejski w Strasburgu poparł wprowadzenie w życie dyrektywy normującej prawa autorskie w Internecie. Wszystkie przebiega w atmosferze wielkich emocji i kontrowersji. Niektórzy wskazują na nową cenzurę Internetu. Co się zmieni?
Historia i sukces wyszukiwarki Google
Powstanie i rozwój Google to modelowy przykład amerykańskiego snu. Wszystko zaczęło się od dwóch studentów, którzy pracowali w garażu nad swoim uczelnianym projektem.
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2018 roku
Jak co roku, Google stworzył zestawienie najpopularniejszych wyszukiwań w ubiegłych dwunastu miesiącach. W formie list opublikował tematy, które najbardziej nas intrygowały. Dzięki temu w skrócie możemy przypomnieć sobie, co ciekawego działo się w minionym roku i jakie wydarzenia cieszyły się największym zainteresowaniem.
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2017 roku
Jesteś ciekaw co najczęściej wyszukiwali internauci w 2017 roku? Sprawdź! Będziesz zaskoczony wynikami :)