
Asystent Google - jego możliwości
Na początku 2019 roku Google postanowił uruchomić kolejne swoje narzędzie w polskiej wersji językowej – Asystent Google. Jest to bardzo innowacyjny pomysł, na którego premierę czekało wielu użytkowników smartfonów i tabletów. Uważa się go za androidową konkurencję dla Siri marki Apple i duży skok technologiczny. Jakie możliwości i zalety kryją się za asystentem Google?
Jak rozpocząć pracę z Asystentem Google?
Asystenta Google możemy, łatwo i standardowo jak inne aplikacje, znaleźć w sklepie Google Play. Wystarczy go znaleźć i zainstalować, trzeba jednak spełniać pewne wymagania: mieć wersję Androida 5.0 i nowszą, mieć aplikację Google 6.13 i nowszą, co najmniej 1GB pamięci oraz włączone usługi Google Play. Dostępny jest również na systemie IOS w App Store. Mając Asystenta Google na swoim telefonie, mamy możliwość zadawać pytania i wydawać polecenia głosowe, a on, niczym druga osoba, zrozumie nas i pomoże znaleźć oczekiwane przez nas odpowiedzi.
Aby go uruchomić, wystarczy nacisnąć na ikonkę aplikacji, przytrzymać przycisk „home” lub wypowiedzieć komendę „OK Google” - jeśli mamy uaktywnione zarządzanie głosowe. Telefon musi być oczywiście odblokowany. Przykładowe komendy Google Asystent:
- OK Google, pokaż cennik agencji pozycjonującej strony internetowe w Łodzi?
- OK Google, wyznacz najszybszą trasę do pracy.
- OK Google, pokaż indyjskie restauracje w okolicy.
- OK Google, kto napisał Pana Tadeusza?
- OK Google, ile jutro będzie stopni w Toronto?
Jakie są zalety korzystania z Google Asystent po polsku?
Google Asystent można porównać niemal do nowoczesnej wersji dżinna z butelki – mogą znaleźć odpowiedzi na każde nasze zapytanie czy wykonać określone komendy. Informacje o pogodzie, dane do dojazdu, odtworzenie wybranego odcinka serialu – to tylko niektóre umiejętności. Co jeszcze oferuje nam narzędzie od Google?
- SMS-y bez dotyku – ile razy denerwowałeś się, kiedy spieszyłeś się z napisaniem SMS-a i źle trafiałeś w klawisze, kilka razy poprawiając wyraz? To już nie musi stanowić problemu! Możesz przy pomocy komend przejść do wiadomości i podyktować Asystentowi jej treść, a następnie wybrać odbiorcę. Wszystko zlecone głosem!
- Błyskawiczny poliglota – Google Asystent umożliwia rozmowy w wielu językach – jeśli chcemy powiedzieć coś w innym języku, wystarczy powiedzieć np. „Jak jest po niemiecku: Gdzie znajduje się dworzec autobusowy?" i uzyskujemy odpowiedź napisaną, jak i wypowiedzianą przez urządzenie
- Więcej niż system głośnomówiący – od teraz nie musimy nawet dotykać telefonu, żeby wybrać połączenie czy cel podróży – wystarczy wydać komendę np. "OK Google, zadzwoń do Taty Janusza" i mając zajęte ręce rozpocząć rozmowę
- Inteligentna rozrywka – możesz porozmawiać z Asystentem Google, zadając mu pytania, prosząc o dowcip czy znalezienie aktualnie brzmiącej w radiu piosenki; polska wersja aplikacji została wyposażona również w "polską osobowość" dzięki czemu zna polską kulturę i zwyczaje
- Współpraca z innymi aplikacjami – mając Google Asystent można łatwo sterować odtwarzaniem muzyki w Spotify czy wysłać wiadomość w WhatsApp
- Sterowanie telefonem – masz możliwość zmieniania głosem różnych funkcji w telefonie, np. gotując, możesz podgłosić muzykę swoim poleceniem
Sterowanie inteligentnymi urządzeniami domowymi
Asystent Google to nie więcej niż sterowanie telefonem. Jego możliwości sięgają znacznie szerzej - można dzięki niemu sterować inteligentnymi urządzeniami w całym domu. Jesteśmy w stanie wpływać na działanie oświetlenia, termostatów czy przełączników. W ten sposób technologia umożliwia zdalne ustawienie temperatury na 23 stopnie czy wyłączenie światła w sypialni. Co więcej, Google Asystent działa nie tylko na telefonie, ale też na innych konkretnych urządzeniach, takich jak tablet, głośnik, telewizor czy zegarek.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Recykling treści - czyli jak nadać dawnym treściom nowe życie
Recykling to ważny aspekt naszych czasów. Nie dotyczy jedynie dbania o środowisko, ale również marketingu. Na czym polega i jakie ma znaczenie recykling treści na stronie?
7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
Linkbuilding jest prawdopodobnie najtrudniejszym filarem SEO, ale może też mieć największy wpływ. Jak wykorzystać go w e-commerce?
AI/ML – czy na pewno znasz ich znaczenie?
Powszechne nadużywanie terminów AI/ML w marketingu zaczęło prowadzić do mylenia znaczenia tych słów. Co oznaczają skróty AI i ML i co oznaczają?
Lejek sprzedażowy - czym jest i dlaczego jest ważny w marketingu?
Czym jest lejek sprzedażowy? Jakie są etapy lejka sprzedażowego i jakie ma znaczenie w marketingu?
Co to jest Google Discover i jak się tam znaleźć?
Google Discover to nowy sposób na szukanie interesujących Cię informacji. Sprawdź, jak działa i jak umieścić swoje treści w Google Discover.
Czym jest Real Time Marketing i dlaczego się opłaca?
W życiu codziennym warto być na bieżąco z newsami i najnowszymi wydarzeniami, a w real time marketing to się po prostu opłaca. Sprawdź dlaczego!
Jak stworzyć efektywne Call to action - 7 wskazówek
Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do finalizowania zakupów, wypełnienia formularza czy pobrania e-booka? Sprawdź 7 wskazówek, jak stworzyć skuteczne call to action!
Dlaczego linkbuilding jest jedną z najważniejszych części strategii SEO?
Czym jest linkbuidling i dlaczego stanowi filar strategii SEO? Jakie linkbuilding ma znaczenie dla content marketingu?
4 rodzaje treści, które zaciekawią czytelnika
Jakie elementy warto zawrzeć podczas tworzenia artykułu, aby był on ciekawy i przyciągnął uwagę czytelników? Sprawdź, jak tworzyć treści w Internecie, które się czytają!
Jak zwiększyć ruch organiczny – 10 SEO porad
Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny bez żadnych kosztów, z wyjątkiem czasu.
Punkty szczepień COVID-19 na Mapach Google
Tym razem dodano nową opcję w Google Maps, szczególnie poszukiwaną w obecnym czasie – dostępne punkty szczepień przeciwko Covid-19.
10 rzeczy, które musisz sprawdzić na swojej stronie
Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na pozycję strony w Google, my wybraliśmy jednak 10 rzeczy, które trzeba sprawdzić na stronie, aby mieć pewność, że jest odpowiednio zoptymalizowana.