
Asystent Google - jego możliwości
Na początku 2019 roku Google postanowił uruchomić kolejne swoje narzędzie w polskiej wersji językowej – Asystent Google. Jest to bardzo innowacyjny pomysł, na którego premierę czekało wielu użytkowników smartfonów i tabletów. Uważa się go za androidową konkurencję dla Siri marki Apple i duży skok technologiczny. Jakie możliwości i zalety kryją się za asystentem Google?
Jak rozpocząć pracę z Asystentem Google?
Asystenta Google możemy, łatwo i standardowo jak inne aplikacje, znaleźć w sklepie Google Play. Wystarczy go znaleźć i zainstalować, trzeba jednak spełniać pewne wymagania: mieć wersję Androida 5.0 i nowszą, mieć aplikację Google 6.13 i nowszą, co najmniej 1GB pamięci oraz włączone usługi Google Play. Dostępny jest również na systemie IOS w App Store. Mając Asystenta Google na swoim telefonie, mamy możliwość zadawać pytania i wydawać polecenia głosowe, a on, niczym druga osoba, zrozumie nas i pomoże znaleźć oczekiwane przez nas odpowiedzi.
Aby go uruchomić, wystarczy nacisnąć na ikonkę aplikacji, przytrzymać przycisk „home” lub wypowiedzieć komendę „OK Google” - jeśli mamy uaktywnione zarządzanie głosowe. Telefon musi być oczywiście odblokowany. Przykładowe komendy Google Asystent:
- OK Google, pokaż cennik agencji pozycjonującej strony internetowe w Łodzi?
- OK Google, wyznacz najszybszą trasę do pracy.
- OK Google, pokaż indyjskie restauracje w okolicy.
- OK Google, kto napisał Pana Tadeusza?
- OK Google, ile jutro będzie stopni w Toronto?
Jakie są zalety korzystania z Google Asystent po polsku?
Google Asystent można porównać niemal do nowoczesnej wersji dżinna z butelki – mogą znaleźć odpowiedzi na każde nasze zapytanie czy wykonać określone komendy. Informacje o pogodzie, dane do dojazdu, odtworzenie wybranego odcinka serialu – to tylko niektóre umiejętności. Co jeszcze oferuje nam narzędzie od Google?
- SMS-y bez dotyku – ile razy denerwowałeś się, kiedy spieszyłeś się z napisaniem SMS-a i źle trafiałeś w klawisze, kilka razy poprawiając wyraz? To już nie musi stanowić problemu! Możesz przy pomocy komend przejść do wiadomości i podyktować Asystentowi jej treść, a następnie wybrać odbiorcę. Wszystko zlecone głosem!
- Błyskawiczny poliglota – Google Asystent umożliwia rozmowy w wielu językach – jeśli chcemy powiedzieć coś w innym języku, wystarczy powiedzieć np. „Jak jest po niemiecku: Gdzie znajduje się dworzec autobusowy?" i uzyskujemy odpowiedź napisaną, jak i wypowiedzianą przez urządzenie
- Więcej niż system głośnomówiący – od teraz nie musimy nawet dotykać telefonu, żeby wybrać połączenie czy cel podróży – wystarczy wydać komendę np. "OK Google, zadzwoń do Taty Janusza" i mając zajęte ręce rozpocząć rozmowę
- Inteligentna rozrywka – możesz porozmawiać z Asystentem Google, zadając mu pytania, prosząc o dowcip czy znalezienie aktualnie brzmiącej w radiu piosenki; polska wersja aplikacji została wyposażona również w "polską osobowość" dzięki czemu zna polską kulturę i zwyczaje
- Współpraca z innymi aplikacjami – mając Google Asystent można łatwo sterować odtwarzaniem muzyki w Spotify czy wysłać wiadomość w WhatsApp
- Sterowanie telefonem – masz możliwość zmieniania głosem różnych funkcji w telefonie, np. gotując, możesz podgłosić muzykę swoim poleceniem
Sterowanie inteligentnymi urządzeniami domowymi
Asystent Google to nie więcej niż sterowanie telefonem. Jego możliwości sięgają znacznie szerzej - można dzięki niemu sterować inteligentnymi urządzeniami w całym domu. Jesteśmy w stanie wpływać na działanie oświetlenia, termostatów czy przełączników. W ten sposób technologia umożliwia zdalne ustawienie temperatury na 23 stopnie czy wyłączenie światła w sypialni. Co więcej, Google Asystent działa nie tylko na telefonie, ale też na innych konkretnych urządzeniach, takich jak tablet, głośnik, telewizor czy zegarek.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Thin content - czym jest i jak go uniknąć?
Treści niskiej jakości nadal są istotnym problemem w Internecie. Czym jest thin content i jak go uniknąć?
Czym jest social listening i dlaczego jest przydatne?
Social listening to działanie niezwykle przydatne, szczególnie w czasach pandemii. Na czym polega i jakie niesie korzyści?
Wszystko, co musisz wiedzieć o live commerce
Live commerce to nowy trend handlu online na znanych platformach, przychodzący do nas z Azji. Jakie zalety mają takie zakupy na żywo?
4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu
Słysząc pojęcie „sztuczna inteligencja”, mimowolnie myślimy o robotach, autonomicznych samochodach i działających samodzielnie fabrykach. W rzeczywistości sztuczna inteligencja jest niemal wszędzie - również w marketingu.
Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
W tym artykule wyjaśnimy te różnice, a następnie zbadamy cel każdego z nich i sposób, w jaki wpływają one na działania marketingowe i pozycjonowanie stron.
7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
Social media w błyskawicznym tempie stały się potęgą Internetu. Zdobyły naszą uwagę i czas, a to ogromna szansa dla firm, które łatwo mogą się w nich zareklamować!
Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?
W celu lepszego zrozumienia całego procesu pozycjonowania stron i SEO, postanowiliśmy wyjaśnić jedne z najczęściej spotykanych ostatnio pojęć żargonu marketingowego.
4 najpopularniejsze strategie marketingu cyfrowego w 2021 roku
Popularne strategie marketingu cyfrowego w ciągu ostatniej dekady były dość dynamiczne. Zobacz, co czeka nas w 2021 roku i zweryfikuj swoje obecne strategie marketingu cyfrowego.
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku - jakich haseł szukali Polacy w Google? Jakie tematy najbardziej ciekawiły nas w 2020 roku, a jacy politycy byli na świeczniku? Sprawdź listę!
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress - co zrobić, aby uchronić swoją stronę na Wordpress przed atakami hakerów? Zadbaj o bezpieczną stronę Wordpress!
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.