Co to jest Google Discover i jak się tam znaleźć?
Google Discover - czym jest i jak się tam znaleźć?
Google Discover oferuje użytkownikom inny sposób wyszukiwania. Funkcjonalność ta po raz pierwszy uruchomiona w 2016 r. pod nazwą Google Feed, a od czasu premiery w 2018 r. Google Discover, zyskała ponad 800 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
Usługa Google Discover jest dostępna na urządzeniach z systemem Android, iPhone'ach i iPadach w aplikacji mobilnej Google lub w przeglądarce telefonu na google.com. Google Discover to odkrywanie informacji bez zapytań, które odpowiadają Twoim preferencjom i zainteresowaniom.
Sugeruje nowe treści na podstawie Twojej aktywności związanej z wyszukiwaniem i interakcjami z narzędziem Discover. Te spersonalizowane wyniki są stale aktualizowane o nowe sugestie dotyczące treści na podstawie:
- Aktywności wyszukiwania i historii wyszukiwania
- Informacji z kontaktów i aplikacji
- Ustawień lokalizacji i historii lokalizacji
- Nowo opublikowanych treści
Discover "uczy się", co lubisz, dzięki czemu może dostarczać jeszcze lepsze treści przy następnym użyciu. Biorąc jednak pod uwagę podejście biznesowe, co zrobić, aby nasze treści znalazły się w Google Discover?
Czym jest Google Discover?
Google Discover to usługa mobilna, która pozwala odkrywać treści, o których nawet nie wiedziałeś, że Cię zaciekawią. Kiedy algorytmy wystarczająco dobrze poznają Twoje upodobania, będą proponować Ci stale nowe artykuły, które będą w Twoim kręgu zainteresowań.
Google sugeruje treści dla użytkownika na podstawie aktywności związanej z wyszukiwaniem i aktywności znalezionej na Twoim urządzeniu. Sprawdza działania w sieci i aplikacjach, historię lokalizacji i ustawienia lokalizacji. Możesz śledzić określone tematy lub określone podmioty, aby zbudować swój profil i ustalić limity tego, co Discover powinien odkryć dla Ciebie.
Nowe podejście do poszukiwania treści w Internecie
W ciągu ostatnich kilku lat Google zmienił podejście do sposobów poszukiwania treści. Wyszukiwanie nie polega już na wprowadzaniu zapytania w pasku, w wyniku czego otrzymujemy szereg propozycji linków.
Google Discover usuwa część zapytania z równania i zapewnia inteligentny system, który sugeruje nowe treści w oparciu o Twoją aktywność i zainteresowania. To zupełnie inny sposób znajdowania i doświadczania treści. W mniejszym stopniu opiera się na tekście, a bardziej na atrakcyjnych efektach wizualnych. Ponadto Google Discover jest spersonalizowany, więc każdy będzie miał z nim odmienne doświadczenie.
Jak to działa?
Zgodnie z zapowiedzią produktu, do określenia, jakie treści są wyświetlane w Google Discover, wykorzystywane są dwa podstawowe mechanizmy:
- Korzystanie z AI/ML Google News do przedstawiania najnowszych wiadomości z różnych perspektyw.
- Korzystanie z warstwy tematów na Grafie wiedzy, aby zrozumieć zainteresowania użytkowników i ich postępy w czasie.
Google Discover widoczny w Search Console
Google łączy swoje funkcjonalności, a więc możemy śledzić Google Discover w Google Search Console. Pozyskany ruch można sprawdzić w sekcji Skuteczność, jednak raport zobaczą jedynie domeny, które mają dość duży ruch.
Skorzystaj z tych informacji, aby dowiedzieć się, jak prosperują Twoje treści. Czy jest to prosta linia ciągłego ruchu, czy też gwałtownie wzrasta? Czy powraca? Jak myślisz, dlaczego określony post uzyskał duży ruch w danym dniu? Sprawdź, czy możesz przeanalizować te trendy i podjąć bardziej świadome decyzje dotyczące treści Discover.
Wpływ użytkownika na Google Discover
Użytkownicy mogą również przekazywać bezpośrednie opinie, aby lepiej dostosowywać swój kanał, śledząc lub przestając obserwować tematy. Wybierając „pokaż więcej” lub „pokaż mniej” decuduj, które treści Ci odpowiadają, a którymi nie jesteś zainteresowany. nie wyświetlając treści od niektórych wydawców.
Czasami Google bezpośrednio poprosi też użytkownika o opinię.
Główne tematy w Google Discover
Z analizy SearchEngineJournal 12 miesięcy ruchu Google Discover wynika, że spośród 11 000 adresów URL:
- 46% pochodziło z serwisów informacyjnych
- 44% pochodziło z witryn e-commerce
- 7% pochodziło z serwisów rozrywkowych
- 2% pochodziło z witryn turystycznych
Pozostałe 1% pochodziło z innych branż, w tym:
- B2B
- motoryzacja
- edukacja
- finanse
- zdrowie.
Jak sprawić, aby Twoje treści znalazły się w Google Discover?
Google twierdzi, że „nie ma możliwości tworzenia treści, które są bezpośrednio ukierunkowane na dopasowanie zainteresowań Discover” i że każdy ruch w Discover należy traktować jako uzupełnienie ruchu z wyszukiwania.
Czy istnieje coś takiego jak Google Discover SEO? Czy możesz zrobić coś, aby zwiększyć ruch w Google Discover? Choć może się to wydawać trochę głupie, Google zapewnia wytyczne, które dają wgląd w to, co naprawdę działa. Przede wszystkim powinieneś już produkować wysokiej jakości treści zgodnie z najlepszymi praktykami SEO.
Optymalizacja E-A-T
Przyjęło się, że treści warto optymalizować pod kątem reguły E-A-T:
- Ekspertyza
- Autorytatywność
- Solidność.
„Nasze zautomatyzowane systemy wyświetlają treści w Discover z witryn, które mają wiele indywidualnych stron, które wykazują wiedzę, autorytatywność i wiarygodność (E-A-T). Osoby, które chcą ulepszyć EAT, mogą odpowiedzieć na niektóre z tych samych pytań, które są do rozważenia w wyszukiwarce. Chociaż usługi Search i Discover różnią się od siebie, ogólne zasady EAT, mające zastosowanie do zawartych w nich treści, są podobne” – informują przedstawiciele Google.
Co zrobić, aby nasze treści znalazły się w Google Discover?
Nie można bezpośrednio wpłynąć na kolejność wyświetlanych propozycji. Pozyskiwanie treści w Discover nie różni się tak bardzo od zwykłego SEO. Obowiązują wszystkie podstawowe zasady, więc warto stale dopracowywać holistyczne SEO. Liczą się oczywiście dobre treści, napisane dla odpowiednich odbiorców, a także odpowiednio zoptymalizowana witryna internetowa, która zapewnia doskonałe wrażenia użytkownika. Z punktu widzenia twórcy treści, Google Discover może być potężnym motorem ruchu na stronie. Warto więc wyróżnić kilka czynników, które mają szczególne znaczenie w Google Discover.
- Zadbaj o grafikę - jedną z najważniejszych części optymalizacji pod kątem Google Discover jest aspekt wizualny. Discover to medium wizualne. Ludzie skanują kanał, przesuwając się do treści, które wyglądają i brzmią atrakcyjnie. Jednym z elementów przyciągających wzrok w Discover jest główny obraz Twoich treści. Duże, wysokiej rozdzielczości obrazy (minimum 1200 px) są lepiej odbierane przez użytkowników i i zapewniają wyższy CTR.
- Treści na czasie - posiadanie treści, które są odpowiadają aktualnym wydarzeniom i zainteresowaniom, dobrze opowiadają historię lub dostarczają wyjątkowych informacji.
- Wypróbuj Google Web Stories – Discover skupia się przede wszystkim na urządzeniach mobilnych. Aby łatwiej dotrzeć do tych użytkowników, masz do dyspozycji nowe narzędzie: Web Stories. Relacje internetowe doskonale pasują do Discover. Krótkie, zabawne historie zorientowane na urządzenia mobilne są łatwe do odkrycia i szybkie do przeglądania.
- Twórz treści, które są interesujące, trafne i przydatne dla użytkowników.
- Bazuj na tytułach, które oddają istotę treści, ale w sposób niebędący clickbaitem.
- Dodawaj datę publikacji, informacje o autorach, wydawcę lub firmę, która za nią stoi, oraz dane kontaktowe w celu lepszego budowania zaufania i przejrzystości wśród odwiedzających.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 30Kwie
7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps
Masz firmę i zależy Ci na pozyskaniu klientów lokalnych? A może klienci nie mogą trafić do Twojej firmy przez skomplikowany dojazd? Pozycjonowanie w Google Maps to idealny sposób na zaistnienie na lokalnym rynku i pojawienie się najbliżej potrzebującego odbiorcy. Zobacz 7 naszych wskazówek pozycjonowania w Google Maps Twojej wirtualnej wizytówki firmowej!
- 03Kwie
Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!
- 09Marz
Google Voice Search - powiedz, żeby wyszukać
Giganci internetowi starają się odpowiadać na potrzeby użytkowników, tworząc coraz to nowe udogodnienia i narzędzia przyspieszające i ułatwiające korzystanie z wyszukiwarek. Jednym z nich, które szybko zyskuje przewagę, jest Google Voice Search.
- 10Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania w 2019 roku w Google
Każdego roku ludzie z różnych krajów wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki Google dotyczące najróżniejszych tematów. Rok 2019 obfitował w liczne istotne wydarzenia, spośród których możemy wyróżnić te mniej i bardziej interesujące. Jakie były trendy wśród zapytań użytkowników Google w 2019 roku?
- 17List
Asystent Google - jego możliwości
Na początku 2019 roku Google postanowił uruchomić kolejne swoje narzędzie w polskiej wersji językowej – Asystent Google. Jest to bardzo innowacyjny pomysł, na którego premierę czekało wielu użytkowników smartfonów i tabletów. Uważa się go za androidową konkurencję dla Siri marki Apple i duży skok technologiczny. Jakie możliwości i zalety kryją się za asystentem Google?
- 22Wrze
Głosowanie przez Internet - czy jest możliwe w Polsce?
W Polsce coraz chętniej otwieramy się na możliwości usług internetowych i z większym przekonaniem korzystamy chociażby z kont i przelewów bankowych. Takie technologiczne rozwiązania wykorzystywane są również w przebiegu głosowania. Z całego świata dobiegają do nas informacje o tzw. e-votingu. Czy takie rozwiązanie dostępne jest już w Polsce?
- 03Lip
SEO Wordpress – 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpressie
Wordpress został stworzony w języku PHP do obsługi blogów i sklepów internetowych. Jednak dobry kontent to nie wszystko - trzeba znać techniki i narzędzia, żeby go odpowiednio wypromować. Przedstawiamy zatem 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpress.
- 10Czerw
Specjalista SEO i jego zadania
Wraz z rozwojem Internetu rośnie liczba stanowisk, które tworzą się na potrzeby tych przemian. Stale zwiększa się grono pracowników branży IT, jak również firm marketingowych w Internecie. Jednym z takich zawodów jest właśnie specjalista SEO. Kim on dokładnie jest i jakie są jego zadania?