Czym jest Google Display Network?
Google Display Network, czyli sieć reklamowa Google dociera do ponad 90% użytkowników Internetu na całym świecie w 2 milionach witryn. Reklama displayowa to rodzaj reklamy cyfrowej, w której reklamy promujące markę, produkt lub usługę są wyświetlane w sieci witryn wydawców z wykorzystaniem obrazu, wideo i tekstu. Występuje w różnych kształtach i rozmiarach, które można wykorzystać w zależności od celu reklamy i urządzenia, na którym reklama jest renderowana. Jej celem jest dotarcie do osób, które przeglądają strony internetowe, sprawdzają wiadomości lub robią zakupy online. Reklamy te pojawiają się w treści, a także u góry, u dołu i z boku strony. Ponadto w GDN można kierować je na konkretne grupy odbiorców w oparciu o kontekst, np. styl życia, określonych odbiorców, takich jak młode mamy lub lokalizacje - duże miasta lub obszary wiejskie.
Jakie są rodzaje reklam w Google?
W przypadku reklam w wyszukiwarce marketerzy nie mają wielu opcji, jeśli chodzi o typ reklamy, którą widzą klienci. Jednak w sieci reklamowej Google jest odwrotnie. Dostępnych jest kilka różnych opcji!
- Reklamy tekstowe: to najprostszy format reklamy. Składa się z kilku linijek tekstu, nagłówka i linku URL. Jeśli w przeszłości korzystałeś z reklam w wyszukiwarce, to jesteś przyzwyczajony do korzystania z reklam tekstowych.
- Reklamy graficzne: jeśli chcesz tworzyć reklamy bardziej atrakcyjne wizualnie, możesz skorzystać z reklam graficznych. Reklamy te występują w wielu różnych kształtach i rozmiarach, od prostych banerów po kwadraty. Nawet możesz użyć HTML5, aby zrobić animację w reklamie i atrakcyjnie ją przedstawić.
- Reklamy wideo: dzięki wizualnemu aspektowi reklam graficznych i podniesieniu go na zupełnie nowy poziom, reklamy wideo są niezwykle wciągające i mogą pomieścić mnóstwo informacji w krótkim czasie. Wraz z popularnością YouTube filmy stają się coraz bardziej skuteczne.
- Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce: korzystając z treści prosto z Twojej własnej witryny, dynamiczne reklamy starają się dopasować idealną reklamę do każdego unikalnego wyświetlenia – nie są więc w nich konieczne słowa kluczowe.
- Elastyczne reklamy displayowe: to domyślny format sieci reklamowej. Korzystając z zaawansowanych algorytmów, elastyczne reklamy displayowe wykorzystują przesłane przez Ciebie zasoby reklamowe (obrazy, nagłówki, logo itp.), aby opublikować najlepszą możliwą reklamę na podstawie danych o skuteczności. Reklamy te wkomponują się w strukturę witryny hosta, tworząc bardziej naturalne wrażenie i nie przypomina wiadomości reklamowej ze spamem.
Zalety stosowania kampanii Google Display
Budowanie świadomości marki
Sieć GDN składa się z ponad miliona blogów, portali z wiadomościami i innych witryn, które Google uważa za odpowiednie dla reklam – w tym Gmaila i YouTube. Sieć obejmuje również aplikacje i witryny mobilne, dzięki czemu jest doskonałym miejscem do poszerzenia zasięgu online. Twierdzi się również, że GDN dociera do 90% internautów na całym świecie, co jest bardzo ważnym aspektem dla firm, które chcą zaistnieć na rynku i zbudować świadomość marki.
Szerokie możliwości remarketingu
Możliwość remarketingu za pomocą unikalnych reklam do osób, które kliknęły Twoje reklamy w przeszłości, jest prawdopodobnie największą zaletą sieci reklamowej. Listy remarketingowe są tworzone z osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę - dzięki temu możesz wyświetlać unikalne reklamy osobom, które odwiedziły określone jej podstrony. Nie tylko zachowasz świeżość swojej marki w świadomości potencjalnych klientów, ale możesz także podać nowe powody, które pomogą Twoim odbiorcom dokonać konwersji. Może to być zniżka, gratis lub bardziej szczegółowe zalety Twojego produktu. Korzystaj z remarketingu, aby zwiększyć liczbę konwersji i uniknąć utraty nowych klientów.
Znalezienie grupy docelowej
Reklamy w sieci reklamowej Google dają wiele możliwości kierowania reklam na kogo chcesz i gdzie chcesz. Możesz na przykład wybrać określone witryny, gry, aplikacje i inne elementy w sieci reklamowej Google, w których chcesz umieścić swoje reklamy – nazywa się to zarządzanymi miejscami docelowymi. Możesz także użyć kierowania kontekstowego, które umieszcza Twoją reklamę w różnych witrynach na podstawie wybranych słów kluczowych. Ta metoda pomaga ukazać reklamę przed osobami, które są najbardziej zainteresowane Twoim produktem lub usługą.
Kierowanie geograficzne i językowe
Kierowanie geograficzne i językowe pozwala wyświetlać reklamy klientom w określonej lokalizacji lub regionie w danym promieniu odległości, z kodami pocztowymi i językiem, którym się posługują.
Elastyczne modele wyceny kampanii
Koszt kliknięcia (CPC) to powszechny model cenowy, z którego korzysta większość reklamodawców. Natomiast w przypadku reklam displayowych Google otrzymujesz inny model cenowy kosztu tysiąca wyświetleń (CPM). W modelu cenowym CPM płacisz za tysiąc wyświetleń w sieci reklamowej Google. Koszt kliknięcia (CPC) oznacza, że zostaniesz obciążony, gdy ktoś kliknie Twoje reklamy. Koszt tysiąca wyświetleń (CPM) oznacza, że będziesz płacić za wyświetlenia swoich reklam. Zamiast używać zwykłego modelu cenowego CPC dla reklam displayowych Google, możesz użyć modelu cenowego CPM, aby wyświetlać reklamy w rozległej sieci reklamowej. CPM może być tańszy niż model cenowy CPC, jeśli chcesz mieć tylko wyświetlenia swoich reklam. Każdy może znaleźć najlepszy dla siebie sposób na zwiększenie ROI.
Mierzalność efektów
Nie powinno dziwić, że Google daje Ci dostęp do szczegółowych raportów dotyczących Twoich reklam za pośrednictwem GDN, ale jest to bardzo ważna korzyść, o której należy pamiętać. Z raportów dotyczących reklam możesz się wiele dowiedzieć, w tym, które reklamy mają najwięcej kliknięć i jaka jest ich wartość. Ta funkcja daje możliwość śledzenia i monitorowania zaangażowania w reklamę oraz mierzenia sukcesu kampanii.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 30Kwie
Web usability - dlaczego użyteczność strony jest ważna?
Jak ważna jest funkcjonalność strony dla konwersji i sukcesu biznesu? Czym jest website usability?
- 23Kwie
Czym jest efekt ROPO?
Nie jest tajemnicą, że Internet zmienił sposób, w jaki robimy zakupy. Konsumenci chcą też podejmować bardziej świadome decyzje - poprzez wcześniejszy research.
- 30Marz
AIDA - znaczenie i rola w marketingu
Czym jest model AIDA i dlaczego tak chętnie jest wykorzystywany w marketingu? Gdzie warto go stosować, a kiedy niekoniecznie się sprawdza?
- 17Marz
Czym jest Google Display Network?
Google Display Network jest doskonale rozwiniętą siecią reklamową z szerokimi możliwościami promowania produktów i usług w różnorodnej formie. Jakie ma zalety?
- 28Lut
Infinite scroll vs. paginacja - czym są i jaki mają wpływ na SEO?
Sposób nawigacji ma ogromne znaczenie zarówno dla SEO, jak i doświadczenia użytkownika. Co lepiej się sprawdzi w witrynie - nieskończone przewijanie czy paginacja?
- 12Lut
Jak pisać artykuły, które zaciekawią odbiorców?
Pisanie nie jest łatwe. Codzienne tworzenie artykułów może być sporym wyzwaniem. Oto 7 wskazówek, jak tworzyć wartościowe i ciekawe treści
- 11Sty
Trendy SEO w 2022 roku
Zastanawiasz się, co rok 2022 przyniesie w branży e-commerce? Jakie zmiany na 2022r. przygotowało Google? Sprawdź trendy SEO 2022!
- 04Sty
Dlaczego Core Web Vitals są ważne w SEO?
Google stale dodaje nowe i usprawnia obecne algorytmy. Tym razem przyjrzymy się nowym wytycznym z 2021 roku - czym są Core Web Vitals?