Czym jest Google Display Network?
Google Display Network, czyli sieć reklamowa Google dociera do ponad 90% użytkowników Internetu na całym świecie w 2 milionach witryn. Reklama displayowa to rodzaj reklamy cyfrowej, w której reklamy promujące markę, produkt lub usługę są wyświetlane w sieci witryn wydawców z wykorzystaniem obrazu, wideo i tekstu. Występuje w różnych kształtach i rozmiarach, które można wykorzystać w zależności od celu reklamy i urządzenia, na którym reklama jest renderowana. Jej celem jest dotarcie do osób, które przeglądają strony internetowe, sprawdzają wiadomości lub robią zakupy online. Reklamy te pojawiają się w treści, a także u góry, u dołu i z boku strony. Ponadto w GDN można kierować je na konkretne grupy odbiorców w oparciu o kontekst, np. styl życia, określonych odbiorców, takich jak młode mamy lub lokalizacje - duże miasta lub obszary wiejskie.
Jakie są rodzaje reklam w Google?
W przypadku reklam w wyszukiwarce marketerzy nie mają wielu opcji, jeśli chodzi o typ reklamy, którą widzą klienci. Jednak w sieci reklamowej Google jest odwrotnie. Dostępnych jest kilka różnych opcji!
- Reklamy tekstowe: to najprostszy format reklamy. Składa się z kilku linijek tekstu, nagłówka i linku URL. Jeśli w przeszłości korzystałeś z reklam w wyszukiwarce, to jesteś przyzwyczajony do korzystania z reklam tekstowych.
- Reklamy graficzne: jeśli chcesz tworzyć reklamy bardziej atrakcyjne wizualnie, możesz skorzystać z reklam graficznych. Reklamy te występują w wielu różnych kształtach i rozmiarach, od prostych banerów po kwadraty. Nawet możesz użyć HTML5, aby zrobić animację w reklamie i atrakcyjnie ją przedstawić.
- Reklamy wideo: dzięki wizualnemu aspektowi reklam graficznych i podniesieniu go na zupełnie nowy poziom, reklamy wideo są niezwykle wciągające i mogą pomieścić mnóstwo informacji w krótkim czasie. Wraz z popularnością YouTube filmy stają się coraz bardziej skuteczne.
- Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce: korzystając z treści prosto z Twojej własnej witryny, dynamiczne reklamy starają się dopasować idealną reklamę do każdego unikalnego wyświetlenia – nie są więc w nich konieczne słowa kluczowe.
- Elastyczne reklamy displayowe: to domyślny format sieci reklamowej. Korzystając z zaawansowanych algorytmów, elastyczne reklamy displayowe wykorzystują przesłane przez Ciebie zasoby reklamowe (obrazy, nagłówki, logo itp.), aby opublikować najlepszą możliwą reklamę na podstawie danych o skuteczności. Reklamy te wkomponują się w strukturę witryny hosta, tworząc bardziej naturalne wrażenie i nie przypomina wiadomości reklamowej ze spamem.
Zalety stosowania kampanii Google Display
Budowanie świadomości marki
Sieć GDN składa się z ponad miliona blogów, portali z wiadomościami i innych witryn, które Google uważa za odpowiednie dla reklam – w tym Gmaila i YouTube. Sieć obejmuje również aplikacje i witryny mobilne, dzięki czemu jest doskonałym miejscem do poszerzenia zasięgu online. Twierdzi się również, że GDN dociera do 90% internautów na całym świecie, co jest bardzo ważnym aspektem dla firm, które chcą zaistnieć na rynku i zbudować świadomość marki.
Szerokie możliwości remarketingu
Możliwość remarketingu za pomocą unikalnych reklam do osób, które kliknęły Twoje reklamy w przeszłości, jest prawdopodobnie największą zaletą sieci reklamowej. Listy remarketingowe są tworzone z osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę - dzięki temu możesz wyświetlać unikalne reklamy osobom, które odwiedziły określone jej podstrony. Nie tylko zachowasz świeżość swojej marki w świadomości potencjalnych klientów, ale możesz także podać nowe powody, które pomogą Twoim odbiorcom dokonać konwersji. Może to być zniżka, gratis lub bardziej szczegółowe zalety Twojego produktu. Korzystaj z remarketingu, aby zwiększyć liczbę konwersji i uniknąć utraty nowych klientów.
Znalezienie grupy docelowej
Reklamy w sieci reklamowej Google dają wiele możliwości kierowania reklam na kogo chcesz i gdzie chcesz. Możesz na przykład wybrać określone witryny, gry, aplikacje i inne elementy w sieci reklamowej Google, w których chcesz umieścić swoje reklamy – nazywa się to zarządzanymi miejscami docelowymi. Możesz także użyć kierowania kontekstowego, które umieszcza Twoją reklamę w różnych witrynach na podstawie wybranych słów kluczowych. Ta metoda pomaga ukazać reklamę przed osobami, które są najbardziej zainteresowane Twoim produktem lub usługą.
Kierowanie geograficzne i językowe
Kierowanie geograficzne i językowe pozwala wyświetlać reklamy klientom w określonej lokalizacji lub regionie w danym promieniu odległości, z kodami pocztowymi i językiem, którym się posługują.
Elastyczne modele wyceny kampanii
Koszt kliknięcia (CPC) to powszechny model cenowy, z którego korzysta większość reklamodawców. Natomiast w przypadku reklam displayowych Google otrzymujesz inny model cenowy kosztu tysiąca wyświetleń (CPM). W modelu cenowym CPM płacisz za tysiąc wyświetleń w sieci reklamowej Google. Koszt kliknięcia (CPC) oznacza, że zostaniesz obciążony, gdy ktoś kliknie Twoje reklamy. Koszt tysiąca wyświetleń (CPM) oznacza, że będziesz płacić za wyświetlenia swoich reklam. Zamiast używać zwykłego modelu cenowego CPC dla reklam displayowych Google, możesz użyć modelu cenowego CPM, aby wyświetlać reklamy w rozległej sieci reklamowej. CPM może być tańszy niż model cenowy CPC, jeśli chcesz mieć tylko wyświetlenia swoich reklam. Każdy może znaleźć najlepszy dla siebie sposób na zwiększenie ROI.
Mierzalność efektów
Nie powinno dziwić, że Google daje Ci dostęp do szczegółowych raportów dotyczących Twoich reklam za pośrednictwem GDN, ale jest to bardzo ważna korzyść, o której należy pamiętać. Z raportów dotyczących reklam możesz się wiele dowiedzieć, w tym, które reklamy mają najwięcej kliknięć i jaka jest ich wartość. Ta funkcja daje możliwość śledzenia i monitorowania zaangażowania w reklamę oraz mierzenia sukcesu kampanii.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 15Gru
Czego szukali Polacy w 2021 roku w wyszukiwarce Google?
Koniec roku to czas podsumowań, więc Google niezmiennie przygotowało dla nas zestawienie najbardziej popularnych wyszukiwań w Polsce i na świecie w 2021.
- 06Gru
Recykling treści - czyli jak nadać dawnym treściom nowe życie
Recykling to ważny aspekt naszych czasów. Nie dotyczy jedynie dbania o środowisko, ale również marketingu. Na czym polega i jakie ma znaczenie recykling treści na stronie?
- 25List
7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
Linkbuilding jest prawdopodobnie najtrudniejszym filarem SEO, ale może też mieć największy wpływ. Jak wykorzystać go w e-commerce?
- 15List
AI/ML – czy na pewno znasz ich znaczenie?
Powszechne nadużywanie terminów AI/ML w marketingu zaczęło prowadzić do mylenia znaczenia tych słów. Co oznaczają skróty AI i ML i co oznaczają?
- 20Paźd
Lejek sprzedażowy - czym jest i dlaczego jest ważny w marketingu?
Czym jest lejek sprzedażowy? Jakie są etapy lejka sprzedażowego i jakie ma znaczenie w marketingu?
- 16Paźd
Co to jest Google Discover i jak się tam znaleźć?
Google Discover to nowy sposób na szukanie interesujących Cię informacji. Sprawdź, jak działa i jak umieścić swoje treści w Google Discover.
- 23Wrze
Czym jest Real Time Marketing i dlaczego się opłaca?
W życiu codziennym warto być na bieżąco z newsami i najnowszymi wydarzeniami, a w real time marketing to się po prostu opłaca. Sprawdź dlaczego!
- 16Wrze
Jak stworzyć efektywne Call to action - 7 wskazówek
Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do finalizowania zakupów, wypełnienia formularza czy pobrania e-booka? Sprawdź 7 wskazówek, jak stworzyć skuteczne call to action!