
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Aby osiągnąć sukces, czyli wysokie pozycje w Google i duży ruch na stronie, najpopularniejszymi sposobami jest pozycjonowanie stron internetowych i reklamy AdWords. Istnieje jeszcze jedno, często niezauważane i pomijane rozwiązanie. Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
O historii Direct Answer
W kwietniu 2016 roku pojawiła się w wyszukiwarce Google nowa opcja „Direct Answer”. W branży pozycjonerskiej przyjęła się nazwa „pozycja 0”. Celem stworzenia tego narzędzia było usprawnienie procesu poszukiwania informacji dla internauty, aby w łatwy i szybki sposób znalazł dokładnie to, czego szuka. To kolejny dowód, jak ważne dla Google jest maksymalne zoptymalizowanie wyszukiwania dla użytkownika, czego również wymagają od stron internetowych roboty Google. Dbanie o UX (User Experience) jest równie ważne, jak pozycjonowanie stron.
Czym są Direct Answers?
Direct Answers, nazywane także featured snippet, to wyniki bezpośrednie dające zwięzłą i konkretną odpowiedź na zapytanie użytkownika w Google. Znajdziemy na u góry strony, nad wynikami organicznymi jako „pozycja zero”. Informacje znajdujące się w tzw. „answer box” pochodzą ze stron znajdujących się w TOP 5 naturalnych wyników i są selekcjonowane jako najtrafniejsza odpowiedź. W kwietniu 2018 roku Direct Answers stanowiły ok. 10% zapytań z Google.
Jak znaleźć się w Direct Answers – porady
- Należy stworzyć treściową i merytoryczną treść z aktualną wiedzą, tworząc ją z myślą o potrzebach użytkownika.
- W przygotowaniu treści warto kierować się tworzeniem odpowiedzi na konkretnie pytania użytkowników (niektóre można skojarzyć z pytaniami policjanta):
- znaczenie słowa…
- kiedy?
- gdzie?
- ile kosztuje?
- co to jest?
- kim jest...
- jak zrobić?
- jaka jest pogoda...
- Używaj jasnych i przejrzystych form: regułek, definicji, tabelek, wyliczeń, listy wypunktowanej itp.
- Wplataj w treści słowa kluczowe, których użyliby użytkownicy.
- Zadbaj o optymalizację metatagów title i description oraz danych strukturalnych.
- Korzystaj ze znaczników HTML podczas tworzenia przepisów czy porad.
Pozycja zero – wiele zalet, ale i wady
Zalety Direct Answers:
- Pozycja zero stawia nas na pozycji eksperta w danej branży.
- To dodatkowa możliwość do promowania swojej witryny – użytkownik zaciekawiony tematem przejdzie dalej na naszą stronę po więcej informacji.
- Mobilizuje copywriterów i innych twórców treści do tworzenia ciekawych, wartościowych i merytorycznych tekstów, przydatnych dla użytkowników.
- Pozycja zero to wygodna forma szybkiego zdobywania konkretnych danych dla internatów.
- Umieszczenie naszego fragmentu na pozycji zero nie wyklucza nas z najwyższych pozycji w wyszukiwarce dzięki pozycjonowaniu stron, więc jesteśmy widocznie dwukrotnie.
Wady odpowiedzi bezpośrednich:
- Algorytm wybierania treści na pozycję zero nie jest do końca poznany, więc nie mamy pewności, czy uda nam się trafić na to wyjątkowe miejsce wyszukiwań.
- Zmniejszony ruch na stronie – istnieje ryzyko, że użytkownik szybko zapoznając z się z najważniejszymi informacjami nie będzie miał potrzeby szukania bardziej szczegółowo, więc nie wejdzie na naszą stronę. W tym wypadku pozycja zero nie przyniesie nam korzyści, a może wręcz negatywnie wpłynąć na ruch na stronie.
Podsumowanie Direct Answer
Jak można zauważyć, sukces na polu Direct Answer wymaga głównie pracy włożonej w wysoką jakość contentu na stronie. To trafne i merytoryczne treści pomogą nam się znaleźć na pozycji zero, którą Google stworzyło, aby jak najszybciej dotrzeć do kluczowych informacji. Jak każde narzędzie, ma swoje plusy i minusy, jednak to Ty zdecydujesz, co jest najlepsze dla Twojej strony i czy chcesz się starać o miejsce w Direct Answer.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Thin content - czym jest i jak go uniknąć?
Treści niskiej jakości nadal są istotnym problemem w Internecie. Czym jest thin content i jak go uniknąć?
Czym jest social listening i dlaczego jest przydatne?
Social listening to działanie niezwykle przydatne, szczególnie w czasach pandemii. Na czym polega i jakie niesie korzyści?
Wszystko, co musisz wiedzieć o live commerce
Live commerce to nowy trend handlu online na znanych platformach, przychodzący do nas z Azji. Jakie zalety mają takie zakupy na żywo?
4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu
Słysząc pojęcie „sztuczna inteligencja”, mimowolnie myślimy o robotach, autonomicznych samochodach i działających samodzielnie fabrykach. W rzeczywistości sztuczna inteligencja jest niemal wszędzie - również w marketingu.
Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
W tym artykule wyjaśnimy te różnice, a następnie zbadamy cel każdego z nich i sposób, w jaki wpływają one na działania marketingowe i pozycjonowanie stron.
7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
Social media w błyskawicznym tempie stały się potęgą Internetu. Zdobyły naszą uwagę i czas, a to ogromna szansa dla firm, które łatwo mogą się w nich zareklamować!
Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?
W celu lepszego zrozumienia całego procesu pozycjonowania stron i SEO, postanowiliśmy wyjaśnić jedne z najczęściej spotykanych ostatnio pojęć żargonu marketingowego.
4 najpopularniejsze strategie marketingu cyfrowego w 2021 roku
Popularne strategie marketingu cyfrowego w ciągu ostatniej dekady były dość dynamiczne. Zobacz, co czeka nas w 2021 roku i zweryfikuj swoje obecne strategie marketingu cyfrowego.
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku - jakich haseł szukali Polacy w Google? Jakie tematy najbardziej ciekawiły nas w 2020 roku, a jacy politycy byli na świeczniku? Sprawdź listę!
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress - co zrobić, aby uchronić swoją stronę na Wordpress przed atakami hakerów? Zadbaj o bezpieczną stronę Wordpress!
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.