
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Aby osiągnąć sukces, czyli wysokie pozycje w Google i duży ruch na stronie, najpopularniejszymi sposobami jest pozycjonowanie stron internetowych i reklamy AdWords. Istnieje jeszcze jedno, często niezauważane i pomijane rozwiązanie. Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
O historii Direct Answer
W kwietniu 2016 roku pojawiła się w wyszukiwarce Google nowa opcja „Direct Answer”. W branży pozycjonerskiej przyjęła się nazwa „pozycja 0”. Celem stworzenia tego narzędzia było usprawnienie procesu poszukiwania informacji dla internauty, aby w łatwy i szybki sposób znalazł dokładnie to, czego szuka. To kolejny dowód, jak ważne dla Google jest maksymalne zoptymalizowanie wyszukiwania dla użytkownika, czego również wymagają od stron internetowych roboty Google. Dbanie o UX (User Experience) jest równie ważne, jak pozycjonowanie stron.
Czym są Direct Answers?
Direct Answers, nazywane także featured snippet, to wyniki bezpośrednie dające zwięzłą i konkretną odpowiedź na zapytanie użytkownika w Google. Znajdziemy na u góry strony, nad wynikami organicznymi jako „pozycja zero”. Informacje znajdujące się w tzw. „answer box” pochodzą ze stron znajdujących się w TOP 5 naturalnych wyników i są selekcjonowane jako najtrafniejsza odpowiedź. W kwietniu 2018 roku Direct Answers stanowiły ok. 10% zapytań z Google.
Jak znaleźć się w Direct Answers – porady
- Należy stworzyć treściową i merytoryczną treść z aktualną wiedzą, tworząc ją z myślą o potrzebach użytkownika.
- W przygotowaniu treści warto kierować się tworzeniem odpowiedzi na konkretnie pytania użytkowników (niektóre można skojarzyć z pytaniami policjanta):
- znaczenie słowa…
- kiedy?
- gdzie?
- ile kosztuje?
- co to jest?
- kim jest...
- jak zrobić?
- jaka jest pogoda...
- Używaj jasnych i przejrzystych form: regułek, definicji, tabelek, wyliczeń, listy wypunktowanej itp.
- Wplataj w treści słowa kluczowe, których użyliby użytkownicy.
- Zadbaj o optymalizację metatagów title i description oraz danych strukturalnych.
- Korzystaj ze znaczników HTML podczas tworzenia przepisów czy porad.
Pozycja zero – wiele zalet, ale i wady
Zalety Direct Answers:
- Pozycja zero stawia nas na pozycji eksperta w danej branży.
- To dodatkowa możliwość do promowania swojej witryny – użytkownik zaciekawiony tematem przejdzie dalej na naszą stronę po więcej informacji.
- Mobilizuje copywriterów i innych twórców treści do tworzenia ciekawych, wartościowych i merytorycznych tekstów, przydatnych dla użytkowników.
- Pozycja zero to wygodna forma szybkiego zdobywania konkretnych danych dla internatów.
- Umieszczenie naszego fragmentu na pozycji zero nie wyklucza nas z najwyższych pozycji w wyszukiwarce dzięki pozycjonowaniu stron, więc jesteśmy widocznie dwukrotnie.
Wady odpowiedzi bezpośrednich:
- Algorytm wybierania treści na pozycję zero nie jest do końca poznany, więc nie mamy pewności, czy uda nam się trafić na to wyjątkowe miejsce wyszukiwań.
- Zmniejszony ruch na stronie – istnieje ryzyko, że użytkownik szybko zapoznając z się z najważniejszymi informacjami nie będzie miał potrzeby szukania bardziej szczegółowo, więc nie wejdzie na naszą stronę. W tym wypadku pozycja zero nie przyniesie nam korzyści, a może wręcz negatywnie wpłynąć na ruch na stronie.
Podsumowanie Direct Answer
Jak można zauważyć, sukces na polu Direct Answer wymaga głównie pracy włożonej w wysoką jakość contentu na stronie. To trafne i merytoryczne treści pomogą nam się znaleźć na pozycji zero, którą Google stworzyło, aby jak najszybciej dotrzeć do kluczowych informacji. Jak każde narzędzie, ma swoje plusy i minusy, jednak to Ty zdecydujesz, co jest najlepsze dla Twojej strony i czy chcesz się starać o miejsce w Direct Answer.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Filtry i bany od Google - co oznaczają dla Twojej strony?
Filtry i bany od Google - jak dowiedzieć się, że mamy nałożony filtr od Google? Za co można dostać bana od Google? Jak pozbyć się kary od Google?
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Czas pandemii koronawirusa jest trudny dla wszystkich, jednak w szczególności odczuwają go przedsiębiorcy. Dlaczego, mimo niestabilnej sytuacji w gospodarce, nie warto przerywać pozycjonowania strony internetowej?
Rodzaje wyników wyszukiwania w Google, czyli różne elementy SERP
Większość z nas, wyszukując haseł w wyszukiwarce Google, na przestrzeni lat mogła nie zauważyć zmian, jakie zostały wprowadzone. Przyjrzyjmy się różnym rodzajom wyników wyszukiwań w Google.
Mobile First Index - czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?
Nadeszła era mobilności, kiedy większe znaczenie zdobywają smartfony niż komputery. Google również podążą tym trendem, wprowadzając Mobile First Index. Czym jest i jakie ma znaczenie dla Google?
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
Czym są dane strukturalne i jaką pełnią rolę w Google?
Początki wyszukiwarki wyglądały dosyć jednolicie – wszystkie wyniki wyszukiwań wyglądały tak samo. Z biegiem lat wprowadzano coraz więcej usprawnień, mających na celu sprawniejsze i szybsze wyszukiwanie haseł. Te modyfikacje sposobu prezentacji skutkowały wprowadzeniem danych strukturalnych.
SXO, czyli SEO i UX jako nowy trend
Co to jest SXO? Jak jest powiązane z pozycjonowaniem stron i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania? Dowiedz się, jak wpłynąć na poprawę wyświetleń!
Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi
5 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego - czym jest e-marketing? Dlaczego warto się na nim znać pozycjonując strony internetowe? Co go różni od tradycyjnego marketingu?
7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps
Masz firmę i zależy Ci na pozyskaniu klientów lokalnych? A może klienci nie mogą trafić do Twojej firmy przez skomplikowany dojazd? Pozycjonowanie w Google Maps to idealny sposób na zaistnienie na lokalnym rynku i pojawienie się najbliżej potrzebującego odbiorcy. Zobacz 7 naszych wskazówek pozycjonowania w Google Maps Twojej wirtualnej wizytówki firmowej!
Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!
Google Voice Search - powiedz, żeby wyszukać
Giganci internetowi starają się odpowiadać na potrzeby użytkowników, tworząc coraz to nowe udogodnienia i narzędzia przyspieszające i ułatwiające korzystanie z wyszukiwarek. Jednym z nich, które szybko zyskuje przewagę, jest Google Voice Search.
Najpopularniejsze wyszukiwania w 2019 roku w Google
Każdego roku ludzie z różnych krajów wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki Google dotyczące najróżniejszych tematów. Rok 2019 obfitował w liczne istotne wydarzenia, spośród których możemy wyróżnić te mniej i bardziej interesujące. Jakie były trendy wśród zapytań użytkowników Google w 2019 roku?