
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Kiedy w marcu dowiedzieliśmy się, że rozpoczęła się światowa pandemia, było to ogromnym zaskoczeniem i jednocześnie przerażającą wiadomością. Nikt nie wie, jak funkcjonować w takiej rzeczywistości. Decyzje rządu spowodowały, że wielu przedsiębiorców znalazło się w trudnej sytuacji. Lockdown w kraju sprawił, że gospodarka wyhamowała, a właściciele firm niepewnie patrzą w przyszłość. Mimo całej niepewności i niestabilności sytuacji, istnieją argumenty, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania stron internetowych. Przedstawiamy 5 powodów, które przemawiają za nieprzerywaniem działań pozycjonerskich.

1. Zapewnienie ciągłości biznesu
Kryzys ekonomiczny, który nastąpił przez zamknięcie firm i restauracji, wymusił na przedsiębiorcach szukanie alternatywnych rozwiązań. Redukcja etatów, przedefiniowanie planu, cięcia budżetowe i etatowe – to niespodziewane kroki, które wielu musiało teraz wdrożyć. Aby zapewnić pewną stałość i ciągłość biznesu, nie można rezygnować ze wszystkiego. Osoby, które pozycjonują swoją stronę u agencji SEO, powinny kontynuować ten proces, gdyż zapewnia on stały ruch na stronie, który jest szczególnie ważny w obecnej sytuacji. Dodatkowo, rezygnacja z pozycjonowania stron może skutkować powolnym spadkiem w Google i zniwelować długo wypracowywane pozycje.
2. Utrzymanie efektów pozycjonowania
Wysokie pozycje dla słów kluczowych to, w przypadku pozycjonowania stron internetowych, wyzwanie wymagające długofalowych i systematycznych działań. W zależności od branży i konkurencyjności fraz, zdobycie najwyższych pozycji może zająć od kilku miesięcy, a nawet lat. Działanie niektórych firm bazuje na ich stronie internetowej – to ona jest głównym źródłem dochodu, dlatego zaprzestanie pozycjonowania byłoby szczególnie dotkliwą stratą włożonej pracy, czasu i pieniędzy. Utrzymanie efektów pozycjonowania jest konieczne, aby „pozostać w grze” i nie odbiegać od konkurencji. Co więcej, odzyskanie pozycji będzie z pewnością droższe niż jej utrzymanie!
3. Pozycjonowanie w Google – właśnie tam nadejdą nowi klienci
Przez pandemię koronawirusa cyfryzacja usług i rola Internetu zyskały błyskawicznie jeszcze większą rolę w naszym życiu. Osoby, które preferowały zakupy stacjonarne, ze względu na aspekty zdrowotne i obostrzenia zaczęły korzystać z zakupów online, dlatego jest szansa na zdobycie nowych odbiorców. Większość z nas szuka teraz produktów i usług przez Internet - niektóre firmy postanowiły nawet zlikwidować swoje stacjonarne siedziby w związku z tym trendem. Pandemia ogranicza nasz dostęp do poruszania się, ale otwiera inne kanały do dystrybucji dóbr i usług – jest zatem szansą dla firm internetowych i przedsiębiorstw pozycjonujących stronę w Google. Pozycjonowanie strony może być drogą do przetrwania i sukcesu firmy w dobie koronawirusa!
4. O krok przed konkurencją
Wcześniejsza inwestycja w pozycjonowanie strony internetowej teraz okaże się wyjątkowo przydatna. W sieci pojawi się z pewnością wiele nowych firm, które muszą przenieść swoją działalność do Internetu i zacząć od podstaw. Przedsiębiorcy, którzy już wdrożyli pozycjonowanie na swojej stronie, mają lepsze pozycje, więc są lepiej widoczni w Google. Dodatkowo, z pewnością mają dobrze zoptymalizowaną i przyjazną dla użytkownika witrynę, co skłoni nowych klientów do wybrania właśnie tej oferty. Rezygnacja z pozycjonowania mogłaby skutkować spadkiem pozycji i wyprzedzeniem naszej strony przez propozycje konkurencji. Cierpliwość i systematyczność są niezbędne podczas pozycjonowania stron – Google docenia najlepiej przygotowanych!
5. Pozycjonowanie dla lepszej przyszłości
W przypadku każdego biznesu liczy się przyszłościowe spojrzenie. Może podczas zmniejszonego ruchu warto dopracować detale na stronie, na które nigdy nie było czasu? Dodatkowe optymalizacje, zwiększenie liczby podstron czy szersza oferta dostaw w sklepie internetowym to kwestie warte przemyślenia. Pozostanie przy pozycjonowaniu stron podczas pandemii pozwoli Twojej firmie utrzymać silną pozycję, dobre relacje z klientami oraz nawiązać nowe. Po powrocie do „stabilnej rzeczywistości” może okazać się, że część firm zniknie z rynku – nie pozwól, żeby była to Twoja działalność i pozycjonuj swoją stronę w Google!
PODSUMOWANIE
Pozycjonowanie stron w Google nie jest kampanią promocyjną, ale stanowi niezbędne narzędzie, dzięki któremu Twoja strona ma znaczenie w Google i generuje ruch. Pandemia nie jest dla nikogo wymarzoną sytuacją, jednak dla firm działających w Internecie to moment, który można wykorzystać. Nawet z ograniczonym budżetem warto kontynuować pozycjonowanie strony, bo łatwiej jest utrzymać pozycję niż ja odbudować. Klienci w szczególności teraz, na kwarantannach i przy obostrzeniach, preferują ofertę online. Ten trend jest widoczny w raporcie „e-Commerce w czasie kryzysu 2020”. To czas rozkwitu e-zakupów. Jeśli nie jesteś w stanie utrzymać obecnego pozycjonowania, warto przemyśleć ewentualne zmniejszenie budżetu lub pozostawienie jedynie najważniejszych fraz kluczowych. Konkurencja jednak nie śpi, a pozycje nie są dane na zawsze – sprawdź cennik pozycjonowania stron internetowych i wzmocnij swój status na rynku!
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?
Czym jest Chat GPT i jakie są jego możliwości?
W ostatnim czasie gorącym tematem stała się usługa Chat GPT. Okazuje się, że to niezwykle innowacyjna technologia o ogromnym potencjale. Warto więc zapoznać się bliżej z możliwościami tego innowacyjnego systemu.
Web usability - dlaczego użyteczność strony jest ważna?
Jak ważna jest funkcjonalność strony dla konwersji i sukcesu biznesu? Czym jest website usability?
Czym jest efekt ROPO?
Nie jest tajemnicą, że Internet zmienił sposób, w jaki robimy zakupy. Konsumenci chcą też podejmować bardziej świadome decyzje - poprzez wcześniejszy research.
AIDA - znaczenie i rola w marketingu
Czym jest model AIDA i dlaczego tak chętnie jest wykorzystywany w marketingu? Gdzie warto go stosować, a kiedy niekoniecznie się sprawdza?
Czym jest Google Display Network?
Google Display Network jest doskonale rozwiniętą siecią reklamową z szerokimi możliwościami promowania produktów i usług w różnorodnej formie. Jakie ma zalety?
Infinite scroll vs. paginacja - czym są i jaki mają wpływ na SEO?
Sposób nawigacji ma ogromne znaczenie zarówno dla SEO, jak i doświadczenia użytkownika. Co lepiej się sprawdzi w witrynie - nieskończone przewijanie czy paginacja?
Jak pisać artykuły, które zaciekawią odbiorców?
Pisanie nie jest łatwe. Codzienne tworzenie artykułów może być sporym wyzwaniem. Oto 7 wskazówek, jak tworzyć wartościowe i ciekawe treści
Trendy SEO w 2022 roku
Zastanawiasz się, co rok 2022 przyniesie w branży e-commerce? Jakie zmiany na 2022r. przygotowało Google? Sprawdź trendy SEO 2022!
Dlaczego Core Web Vitals są ważne w SEO?
Google stale dodaje nowe i usprawnia obecne algorytmy. Tym razem przyjrzymy się nowym wytycznym z 2021 roku - czym są Core Web Vitals?
Czego szukali Polacy w 2021 roku w wyszukiwarce Google?
Koniec roku to czas podsumowań, więc Google niezmiennie przygotowało dla nas zestawienie najbardziej popularnych wyszukiwań w Polsce i na świecie w 2021.