
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Kiedy w marcu dowiedzieliśmy się, że rozpoczęła się światowa pandemia, było to ogromnym zaskoczeniem i jednocześnie przerażającą wiadomością. Nikt nie wie, jak funkcjonować w takiej rzeczywistości. Decyzje rządu spowodowały, że wielu przedsiębiorców znalazło się w trudnej sytuacji. Lockdown w kraju sprawił, że gospodarka wyhamowała, a właściciele firm niepewnie patrzą w przyszłość. Mimo całej niepewności i niestabilności sytuacji, istnieją argumenty, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania stron internetowych. Przedstawiamy 5 powodów, które przemawiają za nieprzerywaniem działań pozycjonerskich.

1. Zapewnienie ciągłości biznesu
Kryzys ekonomiczny, który nastąpił przez zamknięcie firm i restauracji, wymusił na przedsiębiorcach szukanie alternatywnych rozwiązań. Redukcja etatów, przedefiniowanie planu, cięcia budżetowe i etatowe – to niespodziewane kroki, które wielu musiało teraz wdrożyć. Aby zapewnić pewną stałość i ciągłość biznesu, nie można rezygnować ze wszystkiego. Osoby, które pozycjonują swoją stronę u agencji SEO, powinny kontynuować ten proces, gdyż zapewnia on stały ruch na stronie, który jest szczególnie ważny w obecnej sytuacji. Dodatkowo, rezygnacja z pozycjonowania stron może skutkować powolnym spadkiem w Google i zniwelować długo wypracowywane pozycje.
2. Utrzymanie efektów pozycjonowania
Wysokie pozycje dla słów kluczowych to, w przypadku pozycjonowania stron internetowych, wyzwanie wymagające długofalowych i systematycznych działań. W zależności od branży i konkurencyjności fraz, zdobycie najwyższych pozycji może zająć od kilku miesięcy, a nawet lat. Działanie niektórych firm bazuje na ich stronie internetowej – to ona jest głównym źródłem dochodu, dlatego zaprzestanie pozycjonowania byłoby szczególnie dotkliwą stratą włożonej pracy, czasu i pieniędzy. Utrzymanie efektów pozycjonowania jest konieczne, aby „pozostać w grze” i nie odbiegać od konkurencji. Co więcej, odzyskanie pozycji będzie z pewnością droższe niż jej utrzymanie!
3. Pozycjonowanie w Google – właśnie tam nadejdą nowi klienci
Przez pandemię koronawirusa cyfryzacja usług i rola Internetu zyskały błyskawicznie jeszcze większą rolę w naszym życiu. Osoby, które preferowały zakupy stacjonarne, ze względu na aspekty zdrowotne i obostrzenia zaczęły korzystać z zakupów online, dlatego jest szansa na zdobycie nowych odbiorców. Większość z nas szuka teraz produktów i usług przez Internet - niektóre firmy postanowiły nawet zlikwidować swoje stacjonarne siedziby w związku z tym trendem. Pandemia ogranicza nasz dostęp do poruszania się, ale otwiera inne kanały do dystrybucji dóbr i usług – jest zatem szansą dla firm internetowych i przedsiębiorstw pozycjonujących stronę w Google. Pozycjonowanie strony może być drogą do przetrwania i sukcesu firmy w dobie koronawirusa!
4. O krok przed konkurencją
Wcześniejsza inwestycja w pozycjonowanie strony internetowej teraz okaże się wyjątkowo przydatna. W sieci pojawi się z pewnością wiele nowych firm, które muszą przenieść swoją działalność do Internetu i zacząć od podstaw. Przedsiębiorcy, którzy już wdrożyli pozycjonowanie na swojej stronie, mają lepsze pozycje, więc są lepiej widoczni w Google. Dodatkowo, z pewnością mają dobrze zoptymalizowaną i przyjazną dla użytkownika witrynę, co skłoni nowych klientów do wybrania właśnie tej oferty. Rezygnacja z pozycjonowania mogłaby skutkować spadkiem pozycji i wyprzedzeniem naszej strony przez propozycje konkurencji. Cierpliwość i systematyczność są niezbędne podczas pozycjonowania stron – Google docenia najlepiej przygotowanych!
5. Pozycjonowanie dla lepszej przyszłości
W przypadku każdego biznesu liczy się przyszłościowe spojrzenie. Może podczas zmniejszonego ruchu warto dopracować detale na stronie, na które nigdy nie było czasu? Dodatkowe optymalizacje, zwiększenie liczby podstron czy szersza oferta dostaw w sklepie internetowym to kwestie warte przemyślenia. Pozostanie przy pozycjonowaniu stron podczas pandemii pozwoli Twojej firmie utrzymać silną pozycję, dobre relacje z klientami oraz nawiązać nowe. Po powrocie do „stabilnej rzeczywistości” może okazać się, że część firm zniknie z rynku – nie pozwól, żeby była to Twoja działalność i pozycjonuj swoją stronę w Google!
PODSUMOWANIE
Pozycjonowanie stron w Google nie jest kampanią promocyjną, ale stanowi niezbędne narzędzie, dzięki któremu Twoja strona ma znaczenie w Google i generuje ruch. Pandemia nie jest dla nikogo wymarzoną sytuacją, jednak dla firm działających w Internecie to moment, który można wykorzystać. Nawet z ograniczonym budżetem warto kontynuować pozycjonowanie strony, bo łatwiej jest utrzymać pozycję niż ja odbudować. Klienci w szczególności teraz, na kwarantannach i przy obostrzeniach, preferują ofertę online. Ten trend jest widoczny w raporcie „e-Commerce w czasie kryzysu 2020”. To czas rozkwitu e-zakupów. Jeśli nie jesteś w stanie utrzymać obecnego pozycjonowania, warto przemyśleć ewentualne zmniejszenie budżetu lub pozostawienie jedynie najważniejszych fraz kluczowych. Konkurencja jednak nie śpi, a pozycje nie są dane na zawsze – sprawdź cennik pozycjonowania stron internetowych i wzmocnij swój status na rynku!
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Recykling treści - czyli jak nadać dawnym treściom nowe życie
Recykling to ważny aspekt naszych czasów. Nie dotyczy jedynie dbania o środowisko, ale również marketingu. Na czym polega i jakie ma znaczenie recykling treści na stronie?
7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
Linkbuilding jest prawdopodobnie najtrudniejszym filarem SEO, ale może też mieć największy wpływ. Jak wykorzystać go w e-commerce?
AI/ML – czy na pewno znasz ich znaczenie?
Powszechne nadużywanie terminów AI/ML w marketingu zaczęło prowadzić do mylenia znaczenia tych słów. Co oznaczają skróty AI i ML i co oznaczają?
Lejek sprzedażowy - czym jest i dlaczego jest ważny w marketingu?
Czym jest lejek sprzedażowy? Jakie są etapy lejka sprzedażowego i jakie ma znaczenie w marketingu?
Co to jest Google Discover i jak się tam znaleźć?
Google Discover to nowy sposób na szukanie interesujących Cię informacji. Sprawdź, jak działa i jak umieścić swoje treści w Google Discover.
Czym jest Real Time Marketing i dlaczego się opłaca?
W życiu codziennym warto być na bieżąco z newsami i najnowszymi wydarzeniami, a w real time marketing to się po prostu opłaca. Sprawdź dlaczego!
Jak stworzyć efektywne Call to action - 7 wskazówek
Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do finalizowania zakupów, wypełnienia formularza czy pobrania e-booka? Sprawdź 7 wskazówek, jak stworzyć skuteczne call to action!
Dlaczego linkbuilding jest jedną z najważniejszych części strategii SEO?
Czym jest linkbuidling i dlaczego stanowi filar strategii SEO? Jakie linkbuilding ma znaczenie dla content marketingu?
4 rodzaje treści, które zaciekawią czytelnika
Jakie elementy warto zawrzeć podczas tworzenia artykułu, aby był on ciekawy i przyciągnął uwagę czytelników? Sprawdź, jak tworzyć treści w Internecie, które się czytają!
Jak zwiększyć ruch organiczny – 10 SEO porad
Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny bez żadnych kosztów, z wyjątkiem czasu.
Punkty szczepień COVID-19 na Mapach Google
Tym razem dodano nową opcję w Google Maps, szczególnie poszukiwaną w obecnym czasie – dostępne punkty szczepień przeciwko Covid-19.
10 rzeczy, które musisz sprawdzić na swojej stronie
Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na pozycję strony w Google, my wybraliśmy jednak 10 rzeczy, które trzeba sprawdzić na stronie, aby mieć pewność, że jest odpowiednio zoptymalizowana.