
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Kiedy w marcu dowiedzieliśmy się, że rozpoczęła się światowa pandemia, było to ogromnym zaskoczeniem i jednocześnie przerażającą wiadomością. Nikt nie wie, jak funkcjonować w takiej rzeczywistości. Decyzje rządu spowodowały, że wielu przedsiębiorców znalazło się w trudnej sytuacji. Lockdown w kraju sprawił, że gospodarka wyhamowała, a właściciele firm niepewnie patrzą w przyszłość. Mimo całej niepewności i niestabilności sytuacji, istnieją argumenty, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania stron internetowych. Przedstawiamy 5 powodów, które przemawiają za nieprzerywaniem działań pozycjonerskich.

1. Zapewnienie ciągłości biznesu
Kryzys ekonomiczny, który nastąpił przez zamknięcie firm i restauracji, wymusił na przedsiębiorcach szukanie alternatywnych rozwiązań. Redukcja etatów, przedefiniowanie planu, cięcia budżetowe i etatowe – to niespodziewane kroki, które wielu musiało teraz wdrożyć. Aby zapewnić pewną stałość i ciągłość biznesu, nie można rezygnować ze wszystkiego. Osoby, które pozycjonują swoją stronę u agencji SEO, powinny kontynuować ten proces, gdyż zapewnia on stały ruch na stronie, który jest szczególnie ważny w obecnej sytuacji. Dodatkowo, rezygnacja z pozycjonowania stron może skutkować powolnym spadkiem w Google i zniwelować długo wypracowywane pozycje.
2. Utrzymanie efektów pozycjonowania
Wysokie pozycje dla słów kluczowych to, w przypadku pozycjonowania stron internetowych, wyzwanie wymagające długofalowych i systematycznych działań. W zależności od branży i konkurencyjności fraz, zdobycie najwyższych pozycji może zająć od kilku miesięcy, a nawet lat. Działanie niektórych firm bazuje na ich stronie internetowej – to ona jest głównym źródłem dochodu, dlatego zaprzestanie pozycjonowania byłoby szczególnie dotkliwą stratą włożonej pracy, czasu i pieniędzy. Utrzymanie efektów pozycjonowania jest konieczne, aby „pozostać w grze” i nie odbiegać od konkurencji. Co więcej, odzyskanie pozycji będzie z pewnością droższe niż jej utrzymanie!
3. Pozycjonowanie w Google – właśnie tam nadejdą nowi klienci
Przez pandemię koronawirusa cyfryzacja usług i rola Internetu zyskały błyskawicznie jeszcze większą rolę w naszym życiu. Osoby, które preferowały zakupy stacjonarne, ze względu na aspekty zdrowotne i obostrzenia zaczęły korzystać z zakupów online, dlatego jest szansa na zdobycie nowych odbiorców. Większość z nas szuka teraz produktów i usług przez Internet - niektóre firmy postanowiły nawet zlikwidować swoje stacjonarne siedziby w związku z tym trendem. Pandemia ogranicza nasz dostęp do poruszania się, ale otwiera inne kanały do dystrybucji dóbr i usług – jest zatem szansą dla firm internetowych i przedsiębiorstw pozycjonujących stronę w Google. Pozycjonowanie strony może być drogą do przetrwania i sukcesu firmy w dobie koronawirusa!
4. O krok przed konkurencją
Wcześniejsza inwestycja w pozycjonowanie strony internetowej teraz okaże się wyjątkowo przydatna. W sieci pojawi się z pewnością wiele nowych firm, które muszą przenieść swoją działalność do Internetu i zacząć od podstaw. Przedsiębiorcy, którzy już wdrożyli pozycjonowanie na swojej stronie, mają lepsze pozycje, więc są lepiej widoczni w Google. Dodatkowo, z pewnością mają dobrze zoptymalizowaną i przyjazną dla użytkownika witrynę, co skłoni nowych klientów do wybrania właśnie tej oferty. Rezygnacja z pozycjonowania mogłaby skutkować spadkiem pozycji i wyprzedzeniem naszej strony przez propozycje konkurencji. Cierpliwość i systematyczność są niezbędne podczas pozycjonowania stron – Google docenia najlepiej przygotowanych!
5. Pozycjonowanie dla lepszej przyszłości
W przypadku każdego biznesu liczy się przyszłościowe spojrzenie. Może podczas zmniejszonego ruchu warto dopracować detale na stronie, na które nigdy nie było czasu? Dodatkowe optymalizacje, zwiększenie liczby podstron czy szersza oferta dostaw w sklepie internetowym to kwestie warte przemyślenia. Pozostanie przy pozycjonowaniu stron podczas pandemii pozwoli Twojej firmie utrzymać silną pozycję, dobre relacje z klientami oraz nawiązać nowe. Po powrocie do „stabilnej rzeczywistości” może okazać się, że część firm zniknie z rynku – nie pozwól, żeby była to Twoja działalność i pozycjonuj swoją stronę w Google!
PODSUMOWANIE
Pozycjonowanie stron w Google nie jest kampanią promocyjną, ale stanowi niezbędne narzędzie, dzięki któremu Twoja strona ma znaczenie w Google i generuje ruch. Pandemia nie jest dla nikogo wymarzoną sytuacją, jednak dla firm działających w Internecie to moment, który można wykorzystać. Nawet z ograniczonym budżetem warto kontynuować pozycjonowanie strony, bo łatwiej jest utrzymać pozycję niż ja odbudować. Klienci w szczególności teraz, na kwarantannach i przy obostrzeniach, preferują ofertę online. Ten trend jest widoczny w raporcie „e-Commerce w czasie kryzysu 2020”. To czas rozkwitu e-zakupów. Jeśli nie jesteś w stanie utrzymać obecnego pozycjonowania, warto przemyśleć ewentualne zmniejszenie budżetu lub pozostawienie jedynie najważniejszych fraz kluczowych. Konkurencja jednak nie śpi, a pozycje nie są dane na zawsze – sprawdź cennik pozycjonowania stron internetowych i wzmocnij swój status na rynku!
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Thin content - czym jest i jak go uniknąć?
Treści niskiej jakości nadal są istotnym problemem w Internecie. Czym jest thin content i jak go uniknąć?
Czym jest social listening i dlaczego jest przydatne?
Social listening to działanie niezwykle przydatne, szczególnie w czasach pandemii. Na czym polega i jakie niesie korzyści?
Wszystko, co musisz wiedzieć o live commerce
Live commerce to nowy trend handlu online na znanych platformach, przychodzący do nas z Azji. Jakie zalety mają takie zakupy na żywo?
4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu
Słysząc pojęcie „sztuczna inteligencja”, mimowolnie myślimy o robotach, autonomicznych samochodach i działających samodzielnie fabrykach. W rzeczywistości sztuczna inteligencja jest niemal wszędzie - również w marketingu.
Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
W tym artykule wyjaśnimy te różnice, a następnie zbadamy cel każdego z nich i sposób, w jaki wpływają one na działania marketingowe i pozycjonowanie stron.
7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
Social media w błyskawicznym tempie stały się potęgą Internetu. Zdobyły naszą uwagę i czas, a to ogromna szansa dla firm, które łatwo mogą się w nich zareklamować!
Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?
W celu lepszego zrozumienia całego procesu pozycjonowania stron i SEO, postanowiliśmy wyjaśnić jedne z najczęściej spotykanych ostatnio pojęć żargonu marketingowego.
4 najpopularniejsze strategie marketingu cyfrowego w 2021 roku
Popularne strategie marketingu cyfrowego w ciągu ostatniej dekady były dość dynamiczne. Zobacz, co czeka nas w 2021 roku i zweryfikuj swoje obecne strategie marketingu cyfrowego.
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku - jakich haseł szukali Polacy w Google? Jakie tematy najbardziej ciekawiły nas w 2020 roku, a jacy politycy byli na świeczniku? Sprawdź listę!
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress - co zrobić, aby uchronić swoją stronę na Wordpress przed atakami hakerów? Zadbaj o bezpieczną stronę Wordpress!
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.