![Historia i sukces wyszukiwarki Google](img/aktualnosci/communication-network-global-technology-background-footage-084038833_prevstill-(1).jpeg)
Historia i sukces wyszukiwarki Google
Google należy dziś do największych korporacji na świecie. Flagowym produktem firmy jest oczywiście wyszukiwarka, bez której wielu ludziom trudno wyobrazić sobie obecnie funkcjonowanie w internecie, a także w ogóle w świecie. Niemal każdy właśnie przez wyszukiwarkę odnajduje placówki usługowe, sklepy, jak również wiedzę.
Często zapomina się o innym obszarze rzeczywistości, na który Google również ma ogromny wpływ. Rzecz w tym, iż model biznesowy zaimplementowany przez firmę dał możliwość rozwoju tysiącom przedsiębiorstw z branży e-commerce.
Jak to się zaczęło – historia Google
Powstanie i rozwój Google to modelowy przykład amerykańskiego snu. Wszystko zaczęło się od dwóch studentów, którzy pracowali w garażu nad swoim uczelnianym projektem. Wtedy stworzyli algorytm BlackRub – nowatorski sposób analizy powiązań hipertekstowych. W dużym uproszczeniu przemianowany na PageRank algorytm do pozycjonowania stron internetowych wykorzystuje sieć neuronalną, tworzoną w tym wypadku przez niezależne witryny z odnośnikami do pozycjonowanej strony. Ogólna zasada mówi, że im więcej odnośników, tym wyżej w wyszukiwarce umieszczany jest dany adres internetowy. Wcześniej wyszukiwarki polegały niemal wyłącznie na liczbie fraz kluczowych na stronie, przez co trafność wyszukiwania pozostawiała wiele do życzenia.
Historia Google zaczęła się od wyszukiwarki i nadal jest to najważniejszy produkt firmy. Niemniej jednak zakres usług świadczonych przez przedsiębiorstwo jest o wiele większy. Rzeczywistość została zrewolucjonizowana m.in. przez skrzynkę mailową Gmail, przeglądarkę internetową Google Chrome, czy też szczegółowe Mapy Google.
Biznes w Google
Gigantyczne dochody Google w zdecydowanej większości pochodzą od reklamodawców. Tak skonstruowany model biznesowy dał szansę rozwoju wielu firmom, zwłaszcza z branży e-commerce. Znacząco zwiększone zostały możliwości w zakresie marketingu internetowego, przez co dzisiaj tylko od zasobów i zdolności przedsiębiorców zależy, czy uda im się zaistnieć.
- Sprawna reklama w Google polega na:
- pozycjonowaniu stron internetowych
- kampanii AdWords i remarketingu
- content marketingu
Pozycja frazy w Google
Klienci chcący dokonać zakupów w sieci, znajdują odpowiednie firmy e-commerce w zasadzie tylko przez wyszukiwarki. Oczywiście, im wyżej pojawia się link do danej strony, tym częściej klienci w niego klikają. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie stron internetowych, mające na celu maksymalne podniesienie pozycji frazy w Google.
Reklama AdWords
Niezwykle istotnym wydarzeniem w historii Google było stworzenie AdWords. Innowacyjna metoda marketingu na zawsze zmieniła oblicze branży e-commerce oraz handlu w ogóle. Polega ona na wyświetlaniu wykupionych reklam w wyszukiwarce, ale także na stronach partnerskich Google. Wyjątkowym rozwiązaniem jest ich tematyczne dopasowanie do odbiorcy. Google wykorzystuje historię przeglądania internetu, a tym samym również zainteresowania potencjalnego klienta, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, zainteresowania go daną reklamą. AdWords doskonale sprawdza się w remarketingu – jeśli klient nie dokończy zakupów w sklepie internetowym, Google do złudzenia będzie mu o tym przypominać, wyświetlając odpowiednie banery, czy filmy reklamowe.
Google AdWords pozwala przedsiębiorcom stworzyć skuteczną, a jednocześnie bardzo tanią kampanię reklamową. Materiały marketingowe trafiają do wyselekcjonowanych odbiorców, a reklamodawca płaci tylko za konwersję, czyli skuteczne reklamy.
Płatne linki
Płatne linki są jedną z usług świadczonych w ramach AdWords, które mają podnieść pozycję frazy w Google. Za opłatą odnośnik do danej witryny jest wynoszony na szczyt wyszukiwań, przez co nie sposób go nie zauważyć. Jednak specjaliści spierają się, czy warto wykupywać płatne linki. Wielu z nich twierdzi, że lepszym rozwiązaniem jest tradycyjne pozycjonowanie stron internetowych, gdyż internauci nie ufają linkom sponsorowanym.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 01List
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Chat GPT zrewolucjonizował branżę SEO. Ten model sztucznej inteligencji przebojem wdarł się do świata pozycjonowania stron i marketingu, zostawiając w tyle tradycyjne metody, takie jak nudne analizowanie arkuszy Excela. Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
- 30Wrze
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
- 31Sier
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
- 31Lip
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
- 17Czerw
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
- 27Maj
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
- 28Kwie
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!
- 28Kwie
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?