
Jak stworzyć efektywne Call to action - 7 wskazówek
Call to action (CTA), czyli wezwanie do działania to narzędzie marketingu cyfrowego, z którego firmy korzystają z wielu powodów, w tym budowania bazy klientów, przechwytywania sprzedaży i przekształcania odwiedzających witrynę w klientów. To strategia marketingu cyfrowego, która ma na celu skłonienie odwiedzających witrynę do podjęcia pożądanego działania, takiego jak zakup produktu lub zasubskrybowanie biuletynu.
W praktyce jest to krótki fragment treści, który przekonuje odbiorców online do kliknięcia linku. Gdy to zrobią, trafiają na stronę docelową, na której mogą dowiedzieć się więcej o marce i dokonać zakupu. Wezwania do działania często pojawiają się w witrynie jako wyskakujące okienko, baner lub przycisk.
Jakie korzyści zapewnia stosowanie Call to action?
- Budowanie bazy klientów: Kierując ludzi do swojej witryny, firmy budują świadomość marki i zachęcają więcej osób do poznania ich firmy i produktów.
- Finalizowanie sprzedaży: CTA jest częścią lejka sprzedażowego — cyfrowej strategii marketingowej, która zaczyna się od budowania świadomości i zainteresowania firmą, a ostatecznie prowadzi do sprzedaży. Skuteczne wezwania do działania mają wysoki współczynnik konwersji — liczbę unikalnych użytkowników, którzy robią to, o co prosi wezwanie do działania.
- Generowanie leadów: firmy używają CTA do identyfikowania swoich docelowych odbiorców i generowania leadów — osób, które są ogólnie zainteresowane ofertą firmy i mogą stać się przyszłymi klientami. Firma utworzy listę e-mailową z tej grupy, aby kontynuować bezpośredni kontakt z nią.
- Stworzenie bezpośredniej ścieżki do produktu: CTA ułatwia komuś dotarcie do Twojej witryny. Po kliknięciu linku klient może znaleźć się pod Twoimi wirtualnymi drzwiami, gdzie może łatwo dokonać zakupu.

Gdzie warto stosować Call to action?

W swoich kampaniach marketingowych możesz używać CTA na różne sposoby. Może to być:
- Twoja witryna: kiedy ludzie odwiedzają Twoją witrynę, upewnij się, że w różnych sekcjach, takich jak strona główna, znajdują się wezwania do działania, dające ludziom wiele możliwości kliknięcia i dokonania zakupu. Dołącz CTA do postów na blogu, które piszesz dla swojej firmy. Jeśli go nie masz, warto rozpocząć prowadzenie bloga firmowego, aby zwiększyć ruch w swojej witrynie.
- Kampania e-mailowa: korzystając ze swojej listy e-mailowej, wyślij wiadomość e-mail do swoich subskrybentów. Umieść CTA w treści e-maila.
- Media społecznościowe: umieszczaj sponsorowane reklamy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, które mają przycisk „Dowiedz się więcej”, który firmy mogą dołączyć do swoich wezwań do działania.
- Google: kupuj reklamy w Google, które pojawiają się, gdy ludzie szukają Twojego typu produktu lub usługi. Pamiętaj, aby podać swój numer telefonu. Google będzie miał przycisk „kliknij, aby połączyć” w reklamach mobilnych, dzięki czemu klient może po prostu kliknąć w link, aby zadzwonić, co przyspieszy i ułatwi mu dotarcie do Ciebie.
7 wskazówek, jak napisać skuteczne wezwanie do działania
Najlepsze wezwanie do działania to takie, które jest zwięzłe, chwytliwe i zachęca odbiorców do przejścia do Twojej witryny. Oto 7 elementów, które należy uwzględnić w strategii CTA:
1. Użyj trybu rozkazującego, aby nakłonić do działania
Call to action ma na celu przekonanie potencjalnego klienta do zrobienia czegoś. autorytatywnego Zasadne więc będzie użycie tu czasowników opisujących czynności, które kierują ludźmi, np. „kupuj”, „dołącz” lub „kliknij”. Nie masz zbyt wiele miejsca, aby się rozpisywać – to krótki i rzeczowy komunikat. Limit znaków wynosi 35 znaków, więc ważne jest, aby przejść od razu do sedna. Poinformuj swoich odbiorców dokładnie, co chcesz, aby zrobili.
Jeśli w Twoim wezwaniu do działania napiszesz „Nasz najnowszy e-book jest dostępny”, możesz nie uzyskać świetnego współczynnika klikalności, ponieważ ludzie mogą nie być pewni, gdzie się on znajduje. Call to action, takie jak „pobierz tutaj nasz nowy e-book!” jest o wiele bardziej bezpośredni i informacyjny, co powinno pomóc w poprawie współczynnika klikalności.
2. Nie wywieraj presji
Dobre wezwanie do działania promuje wysoką wartość, ale wiąże się z niskim ryzykiem dla odbiorców. Zastosuj podejście zerowej presji. Poinformuj odbiorców, że po prostu dowiadują się więcej, nie angażując się w nic. Ludzie niechętnie klikają, kiedy wiedzą z góry, że będą musieli za coś płacić.
3. Stwórz poczucie pilności
„Kupuj taniej jeszcze przez godzinę – promocja ograniczona czasowo!” Niektóre z najlepszych CTA tworzą w swoim przekazie poczucie pilności. Używanie „tykającego zegara z promocją” jest skuteczną taktyką marketingową. Strach przed pominięciem, inaczej znany jako FOMO, jest niezwykle skutecznym motywatorem. Kiedy ludzie myślą, że mogą stracić okazję, która może się już nie powtórzyć, bardzo szybko podejmą decyzję.
4. Umieść Call to action w strategicznym miejscu na stronie
Idealne wezwanie do działania to połączenie przekonującego języka i świetnego designu. Utwórz białą przestrzeń wokół przycisku CTA i użyj jaśniejszych kolorów. Wyróżnij go i przyciągnij wzrok odbiorców. Unikaj jednak nadmiaru wyskakujących okienek i nachalnych propozycji, które trudno wyłączyć. Nikt tego nie lubi.
5. Używaj słów, które wywołują emocje lub entuzjazm
Dla kogoś, kto chce zarezerwować wycieczkę z rodziną, CTA, takie jak „zaplanuj swoje wymarzone wakacje już dziś!” podekscytuje ich ideą rodzinnych wakacji i sprawi, że chętnie klikną Twoją reklamę.
Małym, ale skutecznym elementem jest tutaj dodanie wykrzyknika na końcu CTA, aby wywołać ten entuzjazm. Jeśli chcesz być w stanie wywołać silną reakcję odbiorców, wpłyń na ich emocje.

6. Dostosuj CTA do urządzeń, z których częściej korzystają użytkownicy
Przyjrzyj się swoim statystykom ze strony i sprawdź, w jaki sposób użytkownicy wyszukują Twoją stronę? Urządzenia mobilne cechują się zwykle innymi zachowaniami i intencjami użytkowników niż komputery/tablety, dlatego rozsądnie jest dostosować CTA do urządzenia. Klienci, którzy wyszukują coś na swoim komputerze lub tablecie, zazwyczaj nadal robią research i nie są jeszcze gotowi do podjęcia zobowiązań. Ale użytkownicy szukający czegoś na telefonie komórkowym często szukają „natychmiastowej gratyfikacji” lub szybkich wyników.
7. Nie bój się odrobiny kreatywności
Reklama PPC to zdecydowanie gra prób i błędów, a Twoje wezwania do działania nie są wyjątkiem od reguły. Jedynym sposobem, aby mieć pewność, że coś będzie działać dla Twojego biznesu, jest przetestowanie tego. Twoja grupa docelowa może nie zareagować dobrze na to, co można uznać za „pewne wezwanie do działania”, dlatego warto myśleć nieszablonowo i próbować bardziej kreatywnych rozwiązań i nieszablonowego myślenia. Na przykład, zamiast napisać: „Zadzwoń dzisiaj po więcej informacji”, możesz użyć „Nie przegap! Dzieli nas tylko jeden telefon!”

<< POWRÓT
Na naszym blogu
Thin content - czym jest i jak go uniknąć?
Treści niskiej jakości nadal są istotnym problemem w Internecie. Czym jest thin content i jak go uniknąć?
Czym jest social listening i dlaczego jest przydatne?
Social listening to działanie niezwykle przydatne, szczególnie w czasach pandemii. Na czym polega i jakie niesie korzyści?
Wszystko, co musisz wiedzieć o live commerce
Live commerce to nowy trend handlu online na znanych platformach, przychodzący do nas z Azji. Jakie zalety mają takie zakupy na żywo?
4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu
Słysząc pojęcie „sztuczna inteligencja”, mimowolnie myślimy o robotach, autonomicznych samochodach i działających samodzielnie fabrykach. W rzeczywistości sztuczna inteligencja jest niemal wszędzie - również w marketingu.
Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
W tym artykule wyjaśnimy te różnice, a następnie zbadamy cel każdego z nich i sposób, w jaki wpływają one na działania marketingowe i pozycjonowanie stron.
7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
Social media w błyskawicznym tempie stały się potęgą Internetu. Zdobyły naszą uwagę i czas, a to ogromna szansa dla firm, które łatwo mogą się w nich zareklamować!
Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?
W celu lepszego zrozumienia całego procesu pozycjonowania stron i SEO, postanowiliśmy wyjaśnić jedne z najczęściej spotykanych ostatnio pojęć żargonu marketingowego.
4 najpopularniejsze strategie marketingu cyfrowego w 2021 roku
Popularne strategie marketingu cyfrowego w ciągu ostatniej dekady były dość dynamiczne. Zobacz, co czeka nas w 2021 roku i zweryfikuj swoje obecne strategie marketingu cyfrowego.
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku - jakich haseł szukali Polacy w Google? Jakie tematy najbardziej ciekawiły nas w 2020 roku, a jacy politycy byli na świeczniku? Sprawdź listę!
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress - co zrobić, aby uchronić swoją stronę na Wordpress przed atakami hakerów? Zadbaj o bezpieczną stronę Wordpress!
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.