
Jak stworzyć efektywne Call to action - 7 wskazówek
Call to action (CTA), czyli wezwanie do działania to narzędzie marketingu cyfrowego, z którego firmy korzystają z wielu powodów, w tym budowania bazy klientów, przechwytywania sprzedaży i przekształcania odwiedzających witrynę w klientów. To strategia marketingu cyfrowego, która ma na celu skłonienie odwiedzających witrynę do podjęcia pożądanego działania, takiego jak zakup produktu lub zasubskrybowanie biuletynu.
W praktyce jest to krótki fragment treści, który przekonuje odbiorców online do kliknięcia linku. Gdy to zrobią, trafiają na stronę docelową, na której mogą dowiedzieć się więcej o marce i dokonać zakupu. Wezwania do działania często pojawiają się w witrynie jako wyskakujące okienko, baner lub przycisk.
Jakie korzyści zapewnia stosowanie Call to action?
- Budowanie bazy klientów: Kierując ludzi do swojej witryny, firmy budują świadomość marki i zachęcają więcej osób do poznania ich firmy i produktów.
- Finalizowanie sprzedaży: CTA jest częścią lejka sprzedażowego — cyfrowej strategii marketingowej, która zaczyna się od budowania świadomości i zainteresowania firmą, a ostatecznie prowadzi do sprzedaży. Skuteczne wezwania do działania mają wysoki współczynnik konwersji — liczbę unikalnych użytkowników, którzy robią to, o co prosi wezwanie do działania.
- Generowanie leadów: firmy używają CTA do identyfikowania swoich docelowych odbiorców i generowania leadów — osób, które są ogólnie zainteresowane ofertą firmy i mogą stać się przyszłymi klientami. Firma utworzy listę e-mailową z tej grupy, aby kontynuować bezpośredni kontakt z nią.
- Stworzenie bezpośredniej ścieżki do produktu: CTA ułatwia komuś dotarcie do Twojej witryny. Po kliknięciu linku klient może znaleźć się pod Twoimi wirtualnymi drzwiami, gdzie może łatwo dokonać zakupu.

Gdzie warto stosować Call to action?

W swoich kampaniach marketingowych możesz używać CTA na różne sposoby. Może to być:
- Twoja witryna: kiedy ludzie odwiedzają Twoją witrynę, upewnij się, że w różnych sekcjach, takich jak strona główna, znajdują się wezwania do działania, dające ludziom wiele możliwości kliknięcia i dokonania zakupu. Dołącz CTA do postów na blogu, które piszesz dla swojej firmy. Jeśli go nie masz, warto rozpocząć prowadzenie bloga firmowego, aby zwiększyć ruch w swojej witrynie.
- Kampania e-mailowa: korzystając ze swojej listy e-mailowej, wyślij wiadomość e-mail do swoich subskrybentów. Umieść CTA w treści e-maila.
- Media społecznościowe: umieszczaj sponsorowane reklamy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, które mają przycisk „Dowiedz się więcej”, który firmy mogą dołączyć do swoich wezwań do działania.
- Google: kupuj reklamy w Google, które pojawiają się, gdy ludzie szukają Twojego typu produktu lub usługi. Pamiętaj, aby podać swój numer telefonu. Google będzie miał przycisk „kliknij, aby połączyć” w reklamach mobilnych, dzięki czemu klient może po prostu kliknąć w link, aby zadzwonić, co przyspieszy i ułatwi mu dotarcie do Ciebie.
7 wskazówek, jak napisać skuteczne wezwanie do działania
Najlepsze wezwanie do działania to takie, które jest zwięzłe, chwytliwe i zachęca odbiorców do przejścia do Twojej witryny. Oto 7 elementów, które należy uwzględnić w strategii CTA:
1. Użyj trybu rozkazującego, aby nakłonić do działania
Call to action ma na celu przekonanie potencjalnego klienta do zrobienia czegoś. autorytatywnego Zasadne więc będzie użycie tu czasowników opisujących czynności, które kierują ludźmi, np. „kupuj”, „dołącz” lub „kliknij”. Nie masz zbyt wiele miejsca, aby się rozpisywać – to krótki i rzeczowy komunikat. Limit znaków wynosi 35 znaków, więc ważne jest, aby przejść od razu do sedna. Poinformuj swoich odbiorców dokładnie, co chcesz, aby zrobili.
Jeśli w Twoim wezwaniu do działania napiszesz „Nasz najnowszy e-book jest dostępny”, możesz nie uzyskać świetnego współczynnika klikalności, ponieważ ludzie mogą nie być pewni, gdzie się on znajduje. Call to action, takie jak „pobierz tutaj nasz nowy e-book!” jest o wiele bardziej bezpośredni i informacyjny, co powinno pomóc w poprawie współczynnika klikalności.
2. Nie wywieraj presji
Dobre wezwanie do działania promuje wysoką wartość, ale wiąże się z niskim ryzykiem dla odbiorców. Zastosuj podejście zerowej presji. Poinformuj odbiorców, że po prostu dowiadują się więcej, nie angażując się w nic. Ludzie niechętnie klikają, kiedy wiedzą z góry, że będą musieli za coś płacić.
3. Stwórz poczucie pilności
„Kupuj taniej jeszcze przez godzinę – promocja ograniczona czasowo!” Niektóre z najlepszych CTA tworzą w swoim przekazie poczucie pilności. Używanie „tykającego zegara z promocją” jest skuteczną taktyką marketingową. Strach przed pominięciem, inaczej znany jako FOMO, jest niezwykle skutecznym motywatorem. Kiedy ludzie myślą, że mogą stracić okazję, która może się już nie powtórzyć, bardzo szybko podejmą decyzję.
4. Umieść Call to action w strategicznym miejscu na stronie
Idealne wezwanie do działania to połączenie przekonującego języka i świetnego designu. Utwórz białą przestrzeń wokół przycisku CTA i użyj jaśniejszych kolorów. Wyróżnij go i przyciągnij wzrok odbiorców. Unikaj jednak nadmiaru wyskakujących okienek i nachalnych propozycji, które trudno wyłączyć. Nikt tego nie lubi.
5. Używaj słów, które wywołują emocje lub entuzjazm
Dla kogoś, kto chce zarezerwować wycieczkę z rodziną, CTA, takie jak „zaplanuj swoje wymarzone wakacje już dziś!” podekscytuje ich ideą rodzinnych wakacji i sprawi, że chętnie klikną Twoją reklamę.
Małym, ale skutecznym elementem jest tutaj dodanie wykrzyknika na końcu CTA, aby wywołać ten entuzjazm. Jeśli chcesz być w stanie wywołać silną reakcję odbiorców, wpłyń na ich emocje.

6. Dostosuj CTA do urządzeń, z których częściej korzystają użytkownicy
Przyjrzyj się swoim statystykom ze strony i sprawdź, w jaki sposób użytkownicy wyszukują Twoją stronę? Urządzenia mobilne cechują się zwykle innymi zachowaniami i intencjami użytkowników niż komputery/tablety, dlatego rozsądnie jest dostosować CTA do urządzenia. Klienci, którzy wyszukują coś na swoim komputerze lub tablecie, zazwyczaj nadal robią research i nie są jeszcze gotowi do podjęcia zobowiązań. Ale użytkownicy szukający czegoś na telefonie komórkowym często szukają „natychmiastowej gratyfikacji” lub szybkich wyników.
7. Nie bój się odrobiny kreatywności
Reklama PPC to zdecydowanie gra prób i błędów, a Twoje wezwania do działania nie są wyjątkiem od reguły. Jedynym sposobem, aby mieć pewność, że coś będzie działać dla Twojego biznesu, jest przetestowanie tego. Twoja grupa docelowa może nie zareagować dobrze na to, co można uznać za „pewne wezwanie do działania”, dlatego warto myśleć nieszablonowo i próbować bardziej kreatywnych rozwiązań i nieszablonowego myślenia. Na przykład, zamiast napisać: „Zadzwoń dzisiaj po więcej informacji”, możesz użyć „Nie przegap! Dzieli nas tylko jeden telefon!”

<< POWRÓT
Na naszym blogu
Filtry i bany od Google - co oznaczają dla Twojej strony?
Filtry i bany od Google - jak dowiedzieć się, że mamy nałożony filtr od Google? Za co można dostać bana od Google? Jak pozbyć się kary od Google?
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Czas pandemii koronawirusa jest trudny dla wszystkich, jednak w szczególności odczuwają go przedsiębiorcy. Dlaczego, mimo niestabilnej sytuacji w gospodarce, nie warto przerywać pozycjonowania strony internetowej?
Rodzaje wyników wyszukiwania w Google, czyli różne elementy SERP
Większość z nas, wyszukując haseł w wyszukiwarce Google, na przestrzeni lat mogła nie zauważyć zmian, jakie zostały wprowadzone. Przyjrzyjmy się różnym rodzajom wyników wyszukiwań w Google.
Mobile First Index - czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?
Nadeszła era mobilności, kiedy większe znaczenie zdobywają smartfony niż komputery. Google również podążą tym trendem, wprowadzając Mobile First Index. Czym jest i jakie ma znaczenie dla Google?
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
Czym są dane strukturalne i jaką pełnią rolę w Google?
Początki wyszukiwarki wyglądały dosyć jednolicie – wszystkie wyniki wyszukiwań wyglądały tak samo. Z biegiem lat wprowadzano coraz więcej usprawnień, mających na celu sprawniejsze i szybsze wyszukiwanie haseł. Te modyfikacje sposobu prezentacji skutkowały wprowadzeniem danych strukturalnych.
SXO, czyli SEO i UX jako nowy trend
Co to jest SXO? Jak jest powiązane z pozycjonowaniem stron i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania? Dowiedz się, jak wpłynąć na poprawę wyświetleń!
Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi
5 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego - czym jest e-marketing? Dlaczego warto się na nim znać pozycjonując strony internetowe? Co go różni od tradycyjnego marketingu?
7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps
Masz firmę i zależy Ci na pozyskaniu klientów lokalnych? A może klienci nie mogą trafić do Twojej firmy przez skomplikowany dojazd? Pozycjonowanie w Google Maps to idealny sposób na zaistnienie na lokalnym rynku i pojawienie się najbliżej potrzebującego odbiorcy. Zobacz 7 naszych wskazówek pozycjonowania w Google Maps Twojej wirtualnej wizytówki firmowej!
Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!
Google Voice Search - powiedz, żeby wyszukać
Giganci internetowi starają się odpowiadać na potrzeby użytkowników, tworząc coraz to nowe udogodnienia i narzędzia przyspieszające i ułatwiające korzystanie z wyszukiwarek. Jednym z nich, które szybko zyskuje przewagę, jest Google Voice Search.
Najpopularniejsze wyszukiwania w 2019 roku w Google
Każdego roku ludzie z różnych krajów wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki Google dotyczące najróżniejszych tematów. Rok 2019 obfitował w liczne istotne wydarzenia, spośród których możemy wyróżnić te mniej i bardziej interesujące. Jakie były trendy wśród zapytań użytkowników Google w 2019 roku?