
Dlaczego linkbuilding jest jedną z najważniejszych części strategii SEO?
Linkbuilding filarem strategii SEO
Linkbuilding (linkowanie zewnętrzne) to proces wchodzący w skład pozycjonowania, polegający na zwiększenie liczby linków przychodzących do strony. Polega na zdobywaniu linków (odnośników) z innych witryn do własnej. Taki link ma na celu przeniesienie „mocy” strony źródłowej na stronę docelową. Do niedawna liczyła się ilość takich linków, jednak od wprowadzenia algorytmu Pingwin w październiku 2013 roku zmieniło się postrzeganie odnośników przez roboty Google. Od tamtej pory znaczenie mają jakościowe linki ze sprawdzonych, zaufanych i wartościowych źródeł.
Jednymi z najpopularniejszych źródeł do pozyskiwania linków zewnętrznych są: linki z forów, komentarze, wpisy w katalogach, posty na blogach czy social media.
Chociaż wysokiej jakości, merytoryczne i ciekawe treści są istotną częścią każdego procesu optymalizacji witryny, stanowią one część integralnej całości – procesu pozycjonowania stron, który ma sens tylko prowadzony kompleksowo.
W rzeczywistości budowanie linków idzie w parze z tworzeniem treści w celu ulepszenia SEO witryny. Pracując nad tworzeniem wysokiej jakości linków do odpowiednich treści, firmy mogą zwiększyć zasięg i ranking swojej witryny.
Jeśli nadal sceptycznie podchodzisz do linkbuildingu, oto kilka powodów, dla których koniecznie powinieneś popracować nad nim na swojej stronie.
Linki podkreślają znaczenie Twoich treści dla czytelników i algorytmów
Trafność to termin, który często słyszysz na rynku SEO. Dzieje się tak, ponieważ jednym z głównych sposobów, w jaki Google, największa na świecie wyszukiwarka, ocenia trafność witryn internetowych i stron z treścią, jest sprawdzanie witryn, które zawierają do niej linki.
Wyszukiwarka dokłada wszelkich starań, aby oferować użytkownikom najtrafniejsze treści dla każdego wyszukiwanego hasła, dlatego jej algorytm skanuje witryny i szuka treści, która nie tylko zawiera odpowiednie słowa kluczowe, ale jest również powiązana z innymi stronami.
Jeśli inne witryny wykorzystały Twoje treści jako źródło, algorytm uważa, że muszą one być istotne i wartościowe, a nawet mogą być uznane jako eksperckie.

W związku z tym, gdy przeszukują sieć w poszukiwaniu treści, które będą pasować do intencji i potrzeb danego wyszukiwania, przywiązują większą wagę do treści, do których prowadzą linki z wielu witryn najwyższej jakości.
Dlatego im więcej (wartościowych) linków ma Twoja witryna, tym większa szansa na dotarcie na szczyt stron wyników wyszukiwania (SERP), a tym samym do szerszego grona odbiorców.
Jakość linków - wybierz wartościowe źródła
Wielu właścicieli firm myśli o linkbuilding jako tajnej operacji, która polega płatnych, nielegalnych linkach, które mogą przyczynić się do nałożenia kary na stronę i problemów.
Jednak nie wszystkie linki są tak samo cenione w SEO. Wysokiej jakości linki, które są naturalne i pochodzą ze sprawdzonych, profesjonalnych stron internetowych, przyniosą korzyści Twojej witrynie i mogą pokazać Google i odbiorcom, że warto je sprawdzić.
Linki na spamerskich, źle zaprojektowanych stronach, które są dodatkowo kupowane rzeczywiście mogą zaszkodzić Twojej stronie. Google wykryje te nielegalne techniki Black Hat SEO i może nałożyć karę, przez co stracisz wysokie pozycje.
W związku z tym musisz być selektywny podczas tworzenia bazy linków i unikać korzystania z niskiej jakości, tanich usług, które na dłuższą metę tylko zrujnują Twoją reputację.
Linkbuilding zaczyna się od wysokiej jakości treści
Jeśli już dużo inwestujesz w swoją strategię tworzenia treści, mam dla Ciebie dobrą wiadomość; jesteś w połowie drogi do budowania wysokiej jakości linków do swojej witryny.
Wysokiej jakości treści mogą przyciągać linki organicznie, ponieważ inni twórcy treści będą szukać wiarygodnych źródeł dla swoich artykułów.
Jednak te organiczne linki polegają na tym, że Twoje treści są już cenione i znajdują się na górze wyników wyszukiwania, co oznacza, że musisz im pomóc, aby tam dotrzeć.
Pierwszym krokiem w tym kierunku jest promowanie swoich treści w mediach społecznościowych i korzystanie z płatnych reklam, jeśli pozwala na to Twój budżet.
Musisz także aktywnie oferować swoje treści innym autorom i właścicielom witryn, szukając możliwości współpracy. Możesz zaproponować pisanie postów gościnnych dla wysokiej jakości, odpowiednich stron internetowych lub możesz użyć metody zepsutego linku - wyszukiwania linków, które zostały usunięte w treściach innych osób, a następnie oferowania swojego linku jako zamiennika.
Jakkolwiek to zrobisz, musisz promować swoje treści do innych właścicieli witryn i blogów, aby zwiększyć ich zasięg i budować linki.
Cała ta praca może odciągnąć Cię od Twoich obowiązków i zabrać cenny czas zwłaszcza, jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy, aby to robić. Jeśli szukasz profesjonalnej agencji SEO zajmującej się pozycjonowaniem stron i linkbuildingiem, wyszukaj taką, która pozna charakterystykę i cele Twojej firmy i włoży czas i wysiłek, aby zbudować najwyższej jakości linki, które przyniosą korzyści SEO Twojej stronie.
Te usługi często są płatne, ale dostajesz to, za co płacisz. Inwestując czas i pieniądze w budowanie linków, będziesz w stanie poprawić SEO swojej witryny. Może wydawać się to długim, żmudnym procesem, ale w dzisiejszej erze cyfrowej stanowi istotną część każdej strategii biznesowej. Zaufaj agencji SEO Blumo – dzięki wiedzy i doświadczeniu pomożemy osiągnąć Ci sukces w Google, który będzie miał przełożenie na zwiększenie ruchu i przychodów firmy!
Wniosek
Jak udowodniliśmy powyżej, budowanie linków to integralna część każdej strategii SEO, ale wymaga dużo wysiłku i ciężkiej pracy. Tanie budowanie linków nie jest korzystne i tylko zaszkodzi Twojej witrynie, dlatego ważne jest, abyś poświęcił czas na zbudowanie wysokiej jakości linków.
Wdrożenie tej strategii we własnym zakresie lub współpraca z dobrą agencją zewnętrzną to najlepszy sposób, aby zapewnić tworzenie linków, które poprawią Twoją witrynę i pomogą osiągnąć cele biznesowe.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?
Czym jest Chat GPT i jakie są jego możliwości?
W ostatnim czasie gorącym tematem stała się usługa Chat GPT. Okazuje się, że to niezwykle innowacyjna technologia o ogromnym potencjale. Warto więc zapoznać się bliżej z możliwościami tego innowacyjnego systemu.
Web usability - dlaczego użyteczność strony jest ważna?
Jak ważna jest funkcjonalność strony dla konwersji i sukcesu biznesu? Czym jest website usability?
Czym jest efekt ROPO?
Nie jest tajemnicą, że Internet zmienił sposób, w jaki robimy zakupy. Konsumenci chcą też podejmować bardziej świadome decyzje - poprzez wcześniejszy research.
AIDA - znaczenie i rola w marketingu
Czym jest model AIDA i dlaczego tak chętnie jest wykorzystywany w marketingu? Gdzie warto go stosować, a kiedy niekoniecznie się sprawdza?
Czym jest Google Display Network?
Google Display Network jest doskonale rozwiniętą siecią reklamową z szerokimi możliwościami promowania produktów i usług w różnorodnej formie. Jakie ma zalety?
Infinite scroll vs. paginacja - czym są i jaki mają wpływ na SEO?
Sposób nawigacji ma ogromne znaczenie zarówno dla SEO, jak i doświadczenia użytkownika. Co lepiej się sprawdzi w witrynie - nieskończone przewijanie czy paginacja?
Jak pisać artykuły, które zaciekawią odbiorców?
Pisanie nie jest łatwe. Codzienne tworzenie artykułów może być sporym wyzwaniem. Oto 7 wskazówek, jak tworzyć wartościowe i ciekawe treści
Trendy SEO w 2022 roku
Zastanawiasz się, co rok 2022 przyniesie w branży e-commerce? Jakie zmiany na 2022r. przygotowało Google? Sprawdź trendy SEO 2022!
Dlaczego Core Web Vitals są ważne w SEO?
Google stale dodaje nowe i usprawnia obecne algorytmy. Tym razem przyjrzymy się nowym wytycznym z 2021 roku - czym są Core Web Vitals?
Czego szukali Polacy w 2021 roku w wyszukiwarce Google?
Koniec roku to czas podsumowań, więc Google niezmiennie przygotowało dla nas zestawienie najbardziej popularnych wyszukiwań w Polsce i na świecie w 2021.