
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2017 roku
Miniony rok 2017 obfituje w wydarzenia, które stały się sensacją nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. W parze z wielkimi wydarzeniami idzie ciekawość ludzi, którzy chętnie monitorują ich przebieg w Internecie.
Końcówka roku to idealny okres na podsumowania, również te internetowe. Co nas najbardziej interesowało? Jakie zdarzenia stały się najbardziej popularne na przestrzeni roku? Oto odpowiedź!
Najczęściej wyszukiwane hasła w Polsce
Na początku roku swoje pięć minut zyskał miniserial stworzony przez członka słynnego kabaretu, Roberta Górskiego, który w sposób komediowy nawiązywał do spraw politycznych. Ucho Prezesa, które emitowane było na platformie YouTube oraz Showmax, zyskało ogromną popularność dzięki obsadzie i tematyce. Nawiązując do współczesnej Polski pod rządami partii PiS, autor stworzył własną interpretację rzeczywistości.
Najczęściej zadawanym pytaniem w wyszukiwarce Google było zapytanie o to, jak można sprawdzić, czy nasz numer został zarejestrowany. Wiązało się to oczywiście z obowiązkiem rejestrowania kart SIM w związku z wejściem do Polski nowej ustawy antyterrorystycznej.
Wyszukiwarka Google służy nie tylko pozyskiwaniu ważnych informacji, ale także otrzymywaniu praktycznych porad. Co ciekawe od początku minionego roku rosło zainteresowanie...przepisem na kopytka! Ta prosta i polska potrawa była wyszukiwana roku 2017 najczęściej.
Każdy rok niesie za sobą przykre i tragiczne wydarzenia, o których pisze się dosłownie wszędzie. Jednym z takich zdarzeń była niespodziewana śmierć słynnego polskiego muzyka, legendy piosenki i telewizji, Zbigniewa Wodeckiego. Piosenkarz zmarł na wskutek komplikacji pooperacyjnych 22 maja. 30 maja odbył się pogrzeb w Bazylice Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny.
Polacy kochają seriale, to niepodważalny fakt. W ubiegłym roku szczególną popularność zyskały tureckie seriale, które bardzo nam się spodobały. Jednym z nich był życiowy serial pod tytułem Grzech Fatmagul, opowiadający o młodej kobiecie, która padła ofiarą gwałtu. W tytułową rolę wcieliła się zyskująca szeroką popularność w Turcji aktorka, Beren Saat. Zainteresowanie serialem rosło na przełomie stycznia i marca, kiedy to emitowano ostatnie odcinki Fatmagul.
Najtragiczniejszym wydarzeniem minionego roku była tajemnicza śmierć młodej Polki, Magdaleny Żuk w Egipcie. Tą sprawą żyła nie tylko cała Polska, ale także cały świat. Kobieta wybrała się sama na wypoczynek do Hurghady, gdzie rozpoczęła się seria dziwnych zdarzeń. Niedługo po przylocie na miejsce, Magda zaczęła zachowywać się bardzo nietypowo. Następstwem tego zachowania była śmierć poprzez upadek z okna szpitalnego. Media na całym świecie podały, że było to samobójstwo, a Magdalena cierpiała na chorobę psychiczną. Rodzina młodej dziewczyny zaprzeczała krzywdzącym plotkom, walcząc z nieprzychylnymi opiniami na temat tragedii. Do dziś nie jest pewne, w jaki sposób i dlaczego Polka wypadła z okna.
Pierwsza połowa roku 2017 to pasmo nieszczęśliwych zdarzeń. 22 kwietnia w Warszawie zmarła kolejna legenda, tym razem polskiego kina, znany wszystkim z kultowych ról – Witold Pyrkosz.
Okolice sierpnia i września, to w Polsce okres idealny dla grzybiarzy. W ubiegłym roku nie mogli oni narzekać na brak zdobyczy, gdyż w lasach aż roiło się od smakowitych grzybów. Efektem połowów były często kierowane do wyszukiwarki Google pytania, jak suszyć grzyby i jak marynować grzyby? Ponadto wzrosło zainteresowanie na przepis – grzyby w occie.
Do najczęściej wyszukiwanych haseł roku 2017, zalicza się także fraza Polska – Rumunia. Nie mogło zabraknąć kategorii sportowej, gdy w czerwcu odbywały się eliminacje Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Zapewne ten temat interesował przede wszystkim mężczyzn.
Końcówka roku w wyszukiwarce Google to ponownie dominacja tematyki sportu. Losowanie Mistrzostw Świata 2018 to hasło, które wpisywane było najczęściej w celu uzyskania odpowiedzi na bardzo ważne pytanie, z kim zagrają Polacy w nowym roku?
Jak widać, w roku 2017 tematyka wyszukiwania była bardzo różnorodna. Przedstawiliśmy najważniejsze i najciekawsze zarazem hasła, które interesowały Polaków.
Google Trends a pozycjonowanie
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, o czym jeszcze czytali inni, zajrzyj do Google Trends! To narzędzie, które pokazuje najbardziej popularne tematy obecnego lub minionego okresu. Google Trends nadaje się w przypadku, gdy osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych, potrzebują pomocy w kwestii wyszukiwania niezbędnych przy pracy fraz. Narzędzie to podpowiada, jakie frazy są najchętniej wyszukiwane w Google. Ułatwia nam to pracę nad pozycjonowaniem!
Na poniżej przedstawionym przykładzie, wyraźnie widać, jak działa Google Trends. Jeżeli interesują nas na przykład usługi hydrauliczne w Warszawie wystraczy, że wpiszemy hasło "hydraulik Warszawa" do wyszukiwarki, która na wstępie sama proponuje nam różne miejscowości zaczynające się na literę "w". Gdy już wpiszemy całą frazę, wyszukiwarka sugeruje nam powiązane z nią hasła. Być może interesuje nas hydraulik Warszawa cennik lub hydraulik Warszawa w centrum miasta.
Ponadto poniżej wyników wyszukiwania znajdziemy proponowane frazy w Google związane z hydraulikiem i Warszawą.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Filtry i bany od Google - co oznaczają dla Twojej strony?
Filtry i bany od Google - jak dowiedzieć się, że mamy nałożony filtr od Google? Za co można dostać bana od Google? Jak pozbyć się kary od Google?
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Czas pandemii koronawirusa jest trudny dla wszystkich, jednak w szczególności odczuwają go przedsiębiorcy. Dlaczego, mimo niestabilnej sytuacji w gospodarce, nie warto przerywać pozycjonowania strony internetowej?
Rodzaje wyników wyszukiwania w Google, czyli różne elementy SERP
Większość z nas, wyszukując haseł w wyszukiwarce Google, na przestrzeni lat mogła nie zauważyć zmian, jakie zostały wprowadzone. Przyjrzyjmy się różnym rodzajom wyników wyszukiwań w Google.
Mobile First Index - czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?
Nadeszła era mobilności, kiedy większe znaczenie zdobywają smartfony niż komputery. Google również podążą tym trendem, wprowadzając Mobile First Index. Czym jest i jakie ma znaczenie dla Google?
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
Czym są dane strukturalne i jaką pełnią rolę w Google?
Początki wyszukiwarki wyglądały dosyć jednolicie – wszystkie wyniki wyszukiwań wyglądały tak samo. Z biegiem lat wprowadzano coraz więcej usprawnień, mających na celu sprawniejsze i szybsze wyszukiwanie haseł. Te modyfikacje sposobu prezentacji skutkowały wprowadzeniem danych strukturalnych.
SXO, czyli SEO i UX jako nowy trend
Co to jest SXO? Jak jest powiązane z pozycjonowaniem stron i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania? Dowiedz się, jak wpłynąć na poprawę wyświetleń!
Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi
5 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego - czym jest e-marketing? Dlaczego warto się na nim znać pozycjonując strony internetowe? Co go różni od tradycyjnego marketingu?
7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps
Masz firmę i zależy Ci na pozyskaniu klientów lokalnych? A może klienci nie mogą trafić do Twojej firmy przez skomplikowany dojazd? Pozycjonowanie w Google Maps to idealny sposób na zaistnienie na lokalnym rynku i pojawienie się najbliżej potrzebującego odbiorcy. Zobacz 7 naszych wskazówek pozycjonowania w Google Maps Twojej wirtualnej wizytówki firmowej!
Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!
Google Voice Search - powiedz, żeby wyszukać
Giganci internetowi starają się odpowiadać na potrzeby użytkowników, tworząc coraz to nowe udogodnienia i narzędzia przyspieszające i ułatwiające korzystanie z wyszukiwarek. Jednym z nich, które szybko zyskuje przewagę, jest Google Voice Search.
Najpopularniejsze wyszukiwania w 2019 roku w Google
Każdego roku ludzie z różnych krajów wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki Google dotyczące najróżniejszych tematów. Rok 2019 obfitował w liczne istotne wydarzenia, spośród których możemy wyróżnić te mniej i bardziej interesujące. Jakie były trendy wśród zapytań użytkowników Google w 2019 roku?