Specjalista SEO i jego zadania
HOME / Blog / Specjalista SEO i jego zadania
Specjalista SEO i jego zadania

Specjalista SEO i jego zadania

Wraz z rozwojem Internetu rośnie liczba stanowisk, które tworzą się na potrzeby tych przemian. Stale zwiększa się grono pracowników branży IT, jak również firm marketingowych w Internecie. Jednym z takich zawodów jest właśnie specjalista SEO. Kim on dokładnie jest i jakie są jego zadania?

Czym jest SEO?

SEO

Warto by na początku wytłumaczyć pojęcie SEO. Skrót pochodzi z języka angielskiego i oznacza optymalizację dla wyszukiwarek internetowych (ang. search engine optimization). Jest to bardzo szybko rozwijająca się branża, polegająca na dopasowywaniu się do algorytmów Google, aby wznieść pozycję danej strony na pierwsze miejsca wyszukiwań organicznych, czyli nie płatnych, jak np. AdWords. Są to działania zapewniające zarówno usprawnienie technicznych elementów strony, jak również poszerzenie jej treści i zdobywanie linków z innych domen. W rezultacie, choć efekty nie są błyskawiczne i wymagają cierpliwości, działania SEO poprawiają miejsce w rankingu strony, czyli zwiększają jej widoczność, budują zaufanie oraz uzyskują ruch. W Polsce przyjęło się, że SEO dotyczy głównie Google, bo właśnie ta wyszukiwarka jest w większości wybierana – około 97%.

Specjalista SEO – szczegóły stanowiska

Na tym stanowisku ważna jest komunikatywność i dobre podejście do klienta. Praca często polega na omawianiu z klientami ich oczekiwań, zmian na stronach i ich weryfikacji. Ważne są też raporty, zarówno dla klientów, jak i szefa. Z pewnością osobie na takim stanowisku nie może zabraknąć kreatywności i „lekkiego pióra”, aby mogła tworzyć interesujące, wartościowe i unikalne treści. Istotne jest też znajdowanie właściwych słów kluczowych i odpowiednie umieszczanie ich w tekstach. Przyda się również umiejętność obróbki elementów graficznych czy, choćby podstawowa, znajomość kodu HTML. Dodatkowymi zdolnościami będą: wiedza na temat URL, HTTP, zrozumienie pojęć SEO, zaznajomienie z narzędziami Google Analytics, Search Console, umiejętność korzystania z FTP i wiele innych.

6 cech dobrego specjalisty SEO

specjalista seo

  • cierpliwość – zarówno osoba zajmująca się pozycjonowaniem, jak i klient, muszą mieć świadomość, że ten proces może trochę potrwać. Zadowalające efekty mogą zająć nawet miesiące, dlatego pracownik musi profesjonalnie zająć się przez ten czas klientem i przekonać go o swojej skuteczności, jak i stale rozwijać swoją wiedzę
  • systematyczność i odpowiedzialność – niezwykle ważne jest ustalenie konkretnego planu i trzymanie się go; aby rezultaty nadeszły w przewidywanym przez nas czasie, trzeba zapracować na nie
  • elastyczność i kreatywność – ludzie są różni, a klienci mają mniejsze i większa wymagania, do każdego trzeba się dostosować i dobrać ofertę indywidualnie – kontakt telefoniczny lub mailowy, albo też personalne spotkania; klienci lubią nieszablonowe i kreatywne rozwiązania, więc takie cechy na pewno będą docenione
  • odporność na stres – obecnie pogoń za pieniądzem i zachodni styl życia zwiększyły poziom stresu w naszym życiu, jednak nie można się poddać napięciu, gdyż może skutkować to popełnianiem błędów
  • stałe uaktualnianie wiedzy – dowiadywanie się o nowościach i modyfikacjach w algorytmach jest kluczowe w pracy dobrego specjalisty SEO, dzięki temu strony będą osiągały najlepsze wyniki
  • trochę analitycznego myślenia – nawet jeśli strona jest poprawnie uzupełniona, a dalej nie wychodzi dobrze w pozycjach lub nie generuje konwersji, należy wdrożyć podejście analityczne i pomyśleć, co jeszcze można zrobić, aby osiągnąć rezultat.

<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej


Zadaj pytanie o pozycjonowanie

Stworzenie strony internetowej, Google Adwords lub usługi programistyczne WWW.



Imię i nazwisko/Firma:

Telefon:
E-mail:
Adres WWW strony internetowej a może strona jest do zrobienia?:
Wiadomość:
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych osobowych przez Blumo, będącego Administratorem danych, w celu przedstawienia warunków współpracy.
wpisz: cbgo