
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Google? Koniecznie zapoznaj się z nową wersją Consent Mode! Przeanalizuj marketing swojej firmy i dowiedz się, jak interpretować informacje na temat użytkowników oraz ich zachowań. Przeczytaj, żeby dowiedzieć się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google.
Constent Mode 2024
Od marca 2024 roku każda storna internetowa korzystająca z usług Google ma obowiązek działać w oparciu o nową wersję trybu zgody. Consent Mode (Consent Management Tool) to narzędzie umożliwiające administratorom stron internetowych zarządzanie zgodnością z przepisami dotyczącymi prywatności, np. RODO.
W praktyce oznacza to, że administratorzy mogą indywidualnie ustalać sposób zbierania danych analitycznych przez Google Analytics, z uwzględnieniem o dotyczące ciasteczek (cookies) preferencje użytkowników.
Pliki cookies w obliczu trybu zgody Google
Jeśli osoba, która odwiedza Twoją stronę internetową, nie wyraża zgody na użycie plików cookies, nowy tryb zgody Google pozwala Twoim narzędziom zbierać dane analityczne z poszanowaniem anonimowości użytkowników.
Sprawdź, jak prowadzić skuteczną reklamę sklepu internetowego

Jak wdrożyć Consent Mode?
Nie wiesz, jak sprawdzić, czy strona internetowa używa Consent Mode? Bez obaw! Wystarczy, że wykonasz kilka prostych kroków:
- Wybierz certyfikowaną platformę do zarządzania zgodami CMP,
- Przenieś kody śledzące do GTMm
- Zsynchronizuj GTM z CMP i zainstaluj tag platformy CMP w GTM poprzez specjalny szablon umieszczony w galerii społeczności GTM,
- Skonfiguruj zgody w GTM tak, by uruchamiały się pod warunkiem określonej zgody.
Szczegółową instrukcję znajdziesz w dokumentacji wybranego CMP. Między poszczególnymi platformami mogą pojawić się pewne różnice.
Consent Mode a Google Ads
Consent Mode jest częścią narzędzi związanych z Google Tag Manager, Google Analytics i Google Ads. Firmy, które korzystają z reklam Google Ads, a nie wdrożą Consent Mode, mogą spotkać się z nieprzyjemną sytuacją, w której ich remarketing oraz śledzenie konwersji zostaną zablokowane.Kiedy korzystasz z Consent Mode, dalej możesz skutecznie targetować, prowadzić oraz analizować kampanie reklamowe. Odmowa zgody na ciasteczka powoduje jednak luki informacyjne, które uzupełnia inteligentne modelowanie danych, wspierane sztuczną inteligencją.
Consent Mode V2
Consent Mode V2 wprowadza dwie zgody: zgodę na udostępnienie Google danych użytkownika w celach reklamowych (ad_user_data) oraz zgodę na wykorzystywanie danych użytkownika do personalizacji reklam (ad_personalization).
Dane na temat użytkowników są zbierane na poziomie podstawowym (bez zgody, nie uzyskasz od odwiedzającego żadnych informacji) lub zaawansowanym (możesz zbierać dane niezawierające personalnych informacji na temat odwiedzającego – nawet, jeśli nie wyrazi on zgody).

Co się stanie, jeśli nie wdrożę Consent Mode?
Czy jeśli nie wdrożę Consent Mode, mogę zostać ukarany? Absolutnie nie! Ale jeśli Twoja witryna nie będzie korzystać z narzędzia Consent Mode V2, remarketing prawdopodobnie będzie dla Ciebie niemożliwy. Nie będziesz miał również możliwości optymalizacji kampanii reklamowych ani efektywnego analizowania ruchu na stronie.
Twoje dane na temat nowych użytkowników – potencjalnych klientów – nie będą już aktualizowane. Może to negatywnie przełożyć się na Twój budżet reklamowy, ponieważ stawki w Google opierać się będą o niekompletne dane.
Dlaczego Consent Mode V2?
Zaktualizowany mechanizm Google, jakim jest Consent Mode V2, zarządza zgodami użytkowników na wykorzystanie ich danych za pomocą plików cookies (ciasteczek). Wprowadzenie takiego rozwiązania jest odpowiedzią na rosnący wpływ dużych firm technologicznych, stwarzających nierówności na rynku.
Bardziej zrównoważony i konkurencyjny rynek cyfrowy to większa szansa na rozwój małych, niezależnych firm. Ponadto, jest to ochrona prywatności konsumentów – umożliwia śledzenie zachowań użytkownika w celach reklamowych i analitycznych za jego wyraźną zgodą.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Jak zabrać się za pisanie bloga firmowego?
Prowadzisz bloga firmowego, ale nie widzisz efektów w postaci większej liczby odwiedzających? Kluczem do sukcesu jest tworzenie treści w sposób, który odpowiada na potrzeby użytkowników i jednocześnie spełnia wymagania algorytmów Google.
Najczęściej wyszukiwane hasła w 2024 roku! Statystyki Google 2024
Jakie tematy dominowały w 2024 roku? Jakie wydarzenia wpłynęły na nasze wyszukiwania? Przeanalizujmy to razem, by odkryć, co dane z Google mówią o nas samych!
Sztuczki SEO 2025
W świecie, gdzie co miesiąc pojawiają się nowe trendy, łatwo zapomnieć o technikach, które przez lata były fundamentem optymalizacji stron.
Jak poprawić lokalne SEO w małej miejscowości?
Co zrobić, żeby twoja firma była równie rozpoznawalna online? Oto przepis na sukces w lokalnym SEO!
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?