Consent Mode - co to znaczy?
HOME / Blog / Consent Mode - co to znaczy?
Consent Mode - co to znaczy?

Consent Mode - co to znaczy?

Czy Twoja strona internetowa korzysta z Google? Koniecznie zapoznaj się z nową wersją Consent Mode! Przeanalizuj marketing swojej firmy i dowiedz się, jak interpretować informacje na temat użytkowników oraz ich zachowań. Przeczytaj, żeby dowiedzieć się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google.

Constent Mode 2024

Od marca 2024 roku każda storna internetowa korzystająca z usług Google ma obowiązek działać w oparciu o nową wersję trybu zgody. Consent Mode (Consent Management Tool) to narzędzie umożliwiające administratorom stron internetowych zarządzanie zgodnością z przepisami dotyczącymi prywatności, np. RODO.

W praktyce oznacza to, że administratorzy mogą indywidualnie ustalać sposób zbierania danych analitycznych przez Google Analytics, z uwzględnieniem o dotyczące ciasteczek (cookies) preferencje użytkowników.

Pliki cookies w obliczu trybu zgody Google

Jeśli osoba, która odwiedza Twoją stronę internetową, nie wyraża zgody na użycie plików cookies, nowy tryb zgody Google pozwala Twoim narzędziom zbierać dane analityczne z poszanowaniem anonimowości użytkowników.

Sprawdź, jak prowadzić skuteczną reklamę sklepu internetowego

Jak wdrożyć Consent Mode?

Nie wiesz, jak sprawdzić, czy strona internetowa używa Consent Mode? Bez obaw! Wystarczy, że wykonasz kilka prostych kroków:

  • Wybierz certyfikowaną platformę do zarządzania zgodami CMP,
  • Przenieś kody śledzące do GTMm
  • Zsynchronizuj GTM z CMP i zainstaluj tag platformy CMP w GTM poprzez specjalny szablon umieszczony w galerii społeczności GTM,
  • Skonfiguruj zgody w GTM tak, by uruchamiały się pod warunkiem określonej zgody.

Szczegółową instrukcję znajdziesz w dokumentacji wybranego CMP. Między poszczególnymi platformami mogą pojawić się pewne różnice.

Consent Mode a Google Ads

Consent Mode jest częścią narzędzi związanych z Google Tag Manager, Google Analytics i Google Ads. Firmy, które korzystają z reklam Google Ads, a nie wdrożą Consent Mode, mogą spotkać się z nieprzyjemną sytuacją, w której ich remarketing oraz śledzenie konwersji zostaną zablokowane.Kiedy korzystasz z Consent Mode, dalej możesz skutecznie targetować, prowadzić oraz analizować kampanie reklamowe. Odmowa zgody na ciasteczka powoduje jednak luki informacyjne, które uzupełnia inteligentne modelowanie danych, wspierane sztuczną inteligencją.

Consent Mode V2

Consent Mode V2 wprowadza dwie zgody: zgodę na udostępnienie Google danych użytkownika w celach reklamowych (ad_user_data) oraz zgodę na wykorzystywanie danych użytkownika do personalizacji reklam (ad_personalization).

Dane na temat użytkowników są zbierane na poziomie podstawowym (bez zgody, nie uzyskasz od odwiedzającego żadnych informacji) lub zaawansowanym (możesz zbierać dane niezawierające personalnych informacji na temat odwiedzającego – nawet, jeśli nie wyrazi on zgody).

Co się stanie, jeśli nie wdrożę Consent Mode?

Czy jeśli nie wdrożę Consent Mode, mogę zostać ukarany? Absolutnie nie! Ale jeśli Twoja witryna nie będzie korzystać z narzędzia Consent Mode V2, remarketing prawdopodobnie będzie dla Ciebie niemożliwy. Nie będziesz miał również możliwości optymalizacji kampanii reklamowych ani efektywnego analizowania ruchu na stronie.

Twoje dane na temat nowych użytkowników – potencjalnych klientów – nie będą już aktualizowane. Może to negatywnie przełożyć się na Twój budżet reklamowy, ponieważ stawki w Google opierać się będą o niekompletne dane.

Dlaczego Consent Mode V2?

Zaktualizowany mechanizm Google, jakim jest Consent Mode V2, zarządza zgodami użytkowników na wykorzystanie ich danych za pomocą plików cookies (ciasteczek). Wprowadzenie takiego rozwiązania jest odpowiedzią na rosnący wpływ dużych firm technologicznych, stwarzających nierówności na rynku.

Bardziej zrównoważony i konkurencyjny rynek cyfrowy to większa szansa na rozwój małych, niezależnych firm. Ponadto, jest to ochrona prywatności konsumentów – umożliwia śledzenie zachowań użytkownika w celach reklamowych i analitycznych za jego wyraźną zgodą.


<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej


Zadaj pytanie o pozycjonowanie

Stworzenie strony internetowej, Google Adwords lub usługi programistyczne WWW.



Imię i nazwisko/Firma:

Telefon:
E-mail:
Adres WWW strony internetowej a może strona jest do zrobienia?:
Wiadomość:
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych osobowych przez Blumo, będącego Administratorem danych, w celu przedstawienia warunków współpracy.
wpisz: qhya