Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Ludowe podania mówią, że długość nie jest najważniejsza! I choć jesteśmy przekonani, że nasi dziadkowie nie bez przyczyny wierzą w te słowa, to my musimy się z nimi wyjątkowo nie zgodzić :)
Są takie sprawy, dla których długość to kwestia być albo nie być. Jedną z nich jest internetowy marketing, który bezlitośnie liczy, sprawdza i mierzy każdy podsunięty skrawek danych. W wyniku starć upartych algorytmów z niewiele mniej upartymi właścicielami stron internetowych powstało skuteczne rozwiązanie, mające zadowolić zarówno e-przedsiębiorców i ich Klientów, jak i internetowe narzędzia pozycjonujące strony - przyjazny URL.
Co to jest przyjazny URL?
Na początek – czym w ogóle jest tajemniczy przyjazny URL? Mówiąc najprościej, jest to adres internetowy, który jest łatwy do przeczytania i zrozumienia nie tylko dla ludzi, ale także dla wyszukiwarek internetowych. Przykład? Proszę bardzo:
Prosty, jasny URL nie tylko wygląda lepiej, ale również zdaje się budzić większe zaufanie w osobach odwiedzających naszą stronę. Dzięki przyjaznemu URL jak na tacy widać, gdzie znajduje się właśnie nasz Klient – łatwiej jest mu więc zapamiętać adres strony, która go interesuje. A o tym, że przyjazny URL łatwiej jest podyktować w sytuacji awaryjnej wspominać nawet nie musimy… Ale dlaczego warto zadbać o to, by nasze linki były przyjazne?
Korzyści ze stosowania przyjaznych linków
- Lepsza widoczność w wyszukiwarkach
Google uwielbia przyjazne URL-e. Naprawdę. Dzięki nim roboty indeksujące mogą łatwiej zrozumieć zawartość strony, co prowadzi do lepszego pozycjonowania. Kto by pomyślał, że kilka słów kluczowych w adresie może zrobić taką różnicę?
- Wyższa klikalność
Kiedy widzisz dwa linki – jeden składający się z przypadkowych liter i cyfr, a drugi jasno opisujący, co znajdziesz po kliknięciu – który wybierzesz? No właśnie. Przyjazne URL-e zachęcają użytkowników do odwiedzenia strony. Dzięki krótkim URL-om wiedzą, czego mogą się spodziewać.
- Łatwiejsze zapamiętywanie i udostępnianie
Czy kiedykolwiek próbowałeś zapamiętać nieprzyjazny URL? To jak próba nauczenia się na pamięć instrukcji obsługi pralki w języku hebrajskim. Przyjazny URL można łatwo zapisać, przekazać znajomym, a nawet zapamiętać.
- Większa wiarygodność i profesjonalizm
Strony z przyjaznymi URL-ami wyglądają bardziej profesjonalnie i wzbudzają większe zaufanie. A w biznesie, jak wiadomo, zaufanie to podstawa!
Dlaczego URL nie powinien być za długi?
Skoro przyjazne adresy URL są tak ważne, to dlaczego nie generują się one automatycznie przy tworzeniu nowej strony? Niektóre narzędzia, oczywiście, taką opcję mają wbudowaną, dzięki czemu nie musisz zastanawiać się nad brzmieniem Twojego adresu URL. Wiele platform nie narzuca się jednak z tym pomysłem, pozostawiają autorowi wpisu/strony wolną rękę. A teraz, co się stanie, jeśli zlekceważymy ten temat i zostawimy nasze URL-e w stanie „surowym”?
- Gorsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach
Google to nie czarodziej, który domyśli się, o czym jest strona na podstawie losowego ciągu znaków. Jeśli nie ułatwimy robotom zadania, nasza strona może zaginąć w czeluściach internetu, stając się niedostępną i nieatrakcyjną dla naszych Klientów.
- Mniejsza liczba odwiedzin
Ludzie unikają nieprzyjaznych URL-i jak ognia. Jeśli Twoje linki wyglądają jak tajemniczy kod z innej planety, nikt nie będzie chciał w nie klikać, obawiając się, że jest to spam lub wirus.
- Słaba nawigacja na stronie
Nieprzyjazne URL-e to koszmar nie tylko dla odwiedzających, ale także dla administratorów stron. Znalezienie konkretnej strony czy artykułu staje się trudne i frustrujące w skomplikowanym ciągu znaków.
- Złe wrażenie o marce
W biznesie pierwsze wrażenie jest kluczowe. Jeśli Twoje URL-e są chaotyczne i nieczytelne, klienci mogą uznać, że Twoja firma jest równie nieuporządkowana i nieprofesjonalna.
Jak powinien wyglądać przyjazny URL?
- 1. Używaj słów kluczowych
Upewnij się, że Twoje URL-e zawierają najważniejsze słowa kluczowe. Pomaga to zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom zrozumieć, o czym jest strona. Ponadto, pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony w Internecie.
- 2. Unikaj specjalnych znaków i długich ciągów liczb
Specjalne znaki i przypadkowe liczby to wróg przyjaznych URL-i.
Zamiast https://mojafirma.pl/article?id=4587, użyj https://mojafirma.pl/artykul/jak-robic-seo.
- 3. Używaj myślników do oddzielania słów
Myślniki są Twoim przyjacielem.
Zamiast https://blumo.pl/blog/jakrobicseo, użyj https://blumo.pl/blog/jak-robic-seo.
- 4. Dbaj o zwięzłość
Krótko i na temat – to zasada numer jeden. Unikaj długich, skomplikowanych URL-i. Jeśli Twój link staje się dłuższy niż kilka wyrazów, pora go skrócić.
- 5. Używaj małych liter
URL-e są wrażliwe na wielkość liter, więc najlepiej trzymać się małych liter. To eliminuje ryzyko błędów i nieporozumień.
Przyjazny URL a pozycjonowanie strony
Przyjazne URL-e to coś więcej niż tylko estetyka – to potężne narzędzie, które może znacząco wpłynąć na pozycjonowanie Twojej strony, liczbę odwiedzin i wizerunek marki. Pamiętaj, że tworzenie przyjaznych URL-i to inwestycja, która zwróci się wielokrotnie.
Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu przyjaznych URL-i i poprawie widoczności Twojej strony, Blumo jest tu, by Ci pomóc! Zaufaj naszym ekspertom, którzy najlepiej wiedzą, jak sprawić, by Twoja strona
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 12List
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.
- 28Paźd
Filtry i bany od Google - co oznaczają dla Twojej strony?
Filtry i bany od Google - jak dowiedzieć się, że mamy nałożony filtr od Google? Za co można dostać bana od Google? Jak pozbyć się kary od Google?
- 12Paźd
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Czas pandemii koronawirusa jest trudny dla wszystkich, jednak w szczególności odczuwają go przedsiębiorcy. Dlaczego, mimo niestabilnej sytuacji w gospodarce, nie warto przerywać pozycjonowania strony internetowej?
- 16Lip
Rodzaje wyników wyszukiwania w Google, czyli różne elementy SERP
Większość z nas, wyszukując haseł w wyszukiwarce Google, na przestrzeni lat mogła nie zauważyć zmian, jakie zostały wprowadzone. Przyjrzyjmy się różnym rodzajom wyników wyszukiwań w Google.
- 06Lip
Mobile First Index - czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?
Nadeszła era mobilności, kiedy większe znaczenie zdobywają smartfony niż komputery. Google również podążą tym trendem, wprowadzając Mobile First Index. Czym jest i jakie ma znaczenie dla Google?
- 15Czerw
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
- 06Czerw
Czym są dane strukturalne i jaką pełnią rolę w Google?
Początki wyszukiwarki wyglądały dosyć jednolicie – wszystkie wyniki wyszukiwań wyglądały tak samo. Z biegiem lat wprowadzano coraz więcej usprawnień, mających na celu sprawniejsze i szybsze wyszukiwanie haseł. Te modyfikacje sposobu prezentacji skutkowały wprowadzeniem danych strukturalnych.
- 27Maj
SXO, czyli SEO i UX jako nowy trend
Co to jest SXO? Jak jest powiązane z pozycjonowaniem stron i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania? Dowiedz się, jak wpłynąć na poprawę wyświetleń!