
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Sklep bez reklamy jest jak pusty dom – dotyczy to także sklepów internetowych. Choć zdawać by się mogło, że odwiedzić je może każdy, kto tylko ma połączenie z siecią, to jednak trzeba całkiem nieźle nagimnastykować się, żeby wyróżnić się z tłumu. Jak skutecznie zachęcić internautów do skorzystania akurat z naszych usług? Sprawdź najskuteczniejsze techniki promowania sklepu internetowego!
Reklama sklepu internetowego
Jak wielu klientów odwiedzi butik, który nie ma witryny wystawowej? Czy ktokolwiek zajrzy do lokalu, w którym zgaszone są wszystkie światła? Brak skutecznej strategii promowania działalności online sprawia, że Twój sklep staje się niewidoczny dla potencjalnego Klienta.
Jak promować sklep internetowy?
W poprzednim roku odnotowano ponad 73 miliardy emisji reklam w Internecie. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,53% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat*. Istnieje wiele sposobów na to, jak docierać do użytkowników sieci: pozycjonowanie stron internetowych, GoogleAdwords czy promocja w social mediach. Dostępne narzędzia charakterystyczne dla e-marketingu sprawiają, że promocja sklepu internetowego nigdy nie była tak prosta i oczywista! No chyba, że...
Wśród setek artykułów, poradników czy webinarów dotyczących tego, jak promować działalność internetową, łatwo jest się pogubić. Opracowane przez specjalistów „instrukcje” często nijak mają się do realnych możliwości firm. Ostatecznie każdy przedsiębiorca, również ten online, musi stworzyć własną, indywidualną strategię marketingową, która będzie dostosowana do jego potrzeb oraz oczekiwań.
Jak przygotować się do reklamy online?
Nie każdy sklep internetowy może liczyć na aktywność porównywalną do bezsprzecznego lidera wśród polskim reklamodawców, jakim jest portal Allegro (autor niemal 3 miliardów kontaktów reklamowych w sieci!) - niemniej jednak każda, nawet najmniejsza marka, ma szansę wykreować wyjątkowy, zapadający w pamięć wizerunek.
Planując promocję sklepu internetowego, należy być gotowym na… wydatki. A ponieważ każdy przedsiębiorca, szczególnie ten początkujący, stara się unikać niepotrzebnego inwestowania w nieskuteczną reklamę, tym istotniejsze jest wcześniejsze zapoznanie się z licznymi możliwościami, jakie oferuje współczesny e-marketing.

#1 Optymalizacja SEO
SEO, inaczej optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, to podstawa widoczności strony w sieci. Pozycjonowanie sklepu internetowego postrzegane jest jako najbardziej efektywna forma promocji sklepu internetowego, którą powinieneś uwzględnić w działaniach długoterminowych.
- Co składa się na skuteczne SEO?
- struktura strony – zadbaj o przejrzystość Twojej strony poprzez przypisywanie produktów do odpowiednich kategorii lub podkategorii;
- link-building – wykorzystaj linkowanie wewnętrzne, tworząc w ten sposób sieć połączeń pomiędzy podstronami;
- blog firmowy – tworząc atrakcyjne artykuły [link do artykułu o tworzeniu treści blogowych] dla swoich Klientów, nie tylko wzbudzisz w nich zaufanie wobec Twojej marki, ale też w łatwy sposób umieścisz najważniejsze dla Ciebie frazy sprzedażowe i treści linków do swoich produktów.
Duża liczba podstron oraz interesująca – zarówno dla użytkownika, jak i przeglądarki – treść związana z Twoimi produktami to najprostsza i najskuteczniejsza usługa marketingu internetowego. Samodzielne pozycjonowanie strony może być czasochłonne i niekiedy trudne, dlatego najlepiej jest skorzystać z pomocy specjalistów. Dzięki odpowiednim abonamentom możesz spać spokojnie, gdy doświadczeni eksperci dbać będą o to, by liczba odwiedzających Twoją stronę stale rosła.

#2 Google Ads
Jednym z najpopularniejszych rozwiązań e-marketingu są reklamy Google Adwords (Google Ads). Kampania Adwords pozwoli Ci nie tylko poprawić widoczność sklepu w wyszukiwarce, ale również na innych portalach, w ramach sieci reklamowej.
Jak działa Google Adwords? Płatność za reklamę Adwords naliczana
jest jedynie za kliknięcie w reklamę, dzięki czemu nie ponosisz kosztów za nieefektywne wyświetlenia. Należy jednak mieć an uwadze to, by zadbać o prawidłowe skonfigurowanie kampanii – jeśli wielu użytkowników odwiedzi Twój sklep poprzez reklamę Adwords, jednak nie dokona zakupu, narazisz się na wysokie koszty.
- Rodzaje kampanii Google Adwords:
- reklama tekstowa sklepu – jest to treść, która pojawia się najwyżej w wynikach wyszukiwania Google, która umożliwia zawężenie grupy docelowej na podstawie starannie wyselekcjonowanych fraz kluczowych;
- sieć reklamowa Adwords – wyświetlanie reklamy na portalach zewnętrznych pozwoli Ci dotrzeć do setek innych użytkowników, potencjalnie zainteresowanych usługami dostępnymi w naszej branży;
- kampania Google Shopping – jeśli nie odnajdujesz się w pozycjonowaniu stron internetowych za pomocą słów kluczowych, możesz postawić na kategorie produktowe, które pozwolą potencjalnemu Klientowi szybciej trafić do Twojego sklepu, bez konieczności przebijania się przez liczne reklamy.

#3 Reklama w mediach społecznościowych
Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn czy Pinterest… Obecność na platformach społecznościowych jest niezbędna, jeśli chcesz dotrzeć do dużej liczny potencjalnych Klientów. Systematyczna aktywność na firmowym fanpage’u przybliży Cię do Twoich odbiorców, umożliwiając im bezpośredni kontakt z Tobą oraz pozwalając im być na bieżąco ze wszystkimi aktualnościami, w tym z promocjami w Twoim sklepie.
Popularne platformy społecznościowe oferują w ramach marketingu internetowego szereg narzędzi ułatwiających promowanie usług oraz produktów. Facebook Ads to najskuteczniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży za pomocą mediów społecznościowych. Przed rozpoczęciem kampanii pamiętaj jednak o tym, by określić jej cel, personę i grupę docelową, a także o tym, by zadbać o atrakcyjną formę graficzną i tekstową – bez tego użytkownicy nie zwrócą uwagi na to, co chcesz im pokazać.
- Sposoby promowania sklepu internetowego w mediach społecznościowych
- tworzenie atrakcyjnych postów i aktualności;
- prowadzenie firmowego profilu;
- inwestowanie w kampanie reklamowe;
- współpraca z influencerami;
- aktywność w tematycznych grupach;
- angażowanie społeczności.
Obecność w internecie to za mało – Agencja SEO
Nie wystarczy być w sieci, żeby stać się zauważalnym. Regularne i długoterminowe działania promocyjne pozwolą Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych Klientów, ale tylko wtedy, gdy będziesz rozumiał przyjętą przez siebie strategię promocji sklepu internetowego. Do tego niezbędna będzie dokładna analiza danych – systematycznie monitoruj wyniki swoich działań e-marketingowych, przyglądając się dokładnie ruchowi na Twojej stronie, konwersji czy zachowaniom klientów.
Promocja firmy w Internecie najlepiej realizowana jest przez osoby doświadczone, które planowanie oraz wdrażanie kampanii internetowych mają w małym palcu! Wielu przedsiębiorców po prostu nie ma czasu na dokładne prowadzenie strategii marketingowych, dlatego decyduje się na wsparcie zewnętrznych firm.
Agencja SEO nie tylko pomoże Ci wykorzystać popularne narzędzia służące pozycjonowaniu firmy, ale także zadba o to, by treści, które pojawiają się na Twojej stronie, były atrakcyjne dla Klientów. W BLUMO wiemy, jak ważna jest naturalna i zachęcająca do działania komunikacja z internautami, dlatego każdą kampanię realizujemy w oparciu o… ludzkie podejście do Klienta ;)
Poznaj nas lepiej!
- źródło danych: ceo.com.pl
Sprawdź oferty pracy na Jooble!
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Jak zabrać się za pisanie bloga firmowego?
Prowadzisz bloga firmowego, ale nie widzisz efektów w postaci większej liczby odwiedzających? Kluczem do sukcesu jest tworzenie treści w sposób, który odpowiada na potrzeby użytkowników i jednocześnie spełnia wymagania algorytmów Google.
Najczęściej wyszukiwane hasła w 2024 roku! Statystyki Google 2024
Jakie tematy dominowały w 2024 roku? Jakie wydarzenia wpłynęły na nasze wyszukiwania? Przeanalizujmy to razem, by odkryć, co dane z Google mówią o nas samych!
Sztuczki SEO 2025
W świecie, gdzie co miesiąc pojawiają się nowe trendy, łatwo zapomnieć o technikach, które przez lata były fundamentem optymalizacji stron.
Jak poprawić lokalne SEO w małej miejscowości?
Co zrobić, żeby twoja firma była równie rozpoznawalna online? Oto przepis na sukces w lokalnym SEO!
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?