
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Sklep bez reklamy jest jak pusty dom – dotyczy to także sklepów internetowych. Choć zdawać by się mogło, że odwiedzić je może każdy, kto tylko ma połączenie z siecią, to jednak trzeba całkiem nieźle nagimnastykować się, żeby wyróżnić się z tłumu. Jak skutecznie zachęcić internautów do skorzystania akurat z naszych usług? Sprawdź najskuteczniejsze techniki promowania sklepu internetowego!
Reklama sklepu internetowego
Jak wielu klientów odwiedzi butik, który nie ma witryny wystawowej? Czy ktokolwiek zajrzy do lokalu, w którym zgaszone są wszystkie światła? Brak skutecznej strategii promowania działalności online sprawia, że Twój sklep staje się niewidoczny dla potencjalnego Klienta.
Jak promować sklep internetowy?
W poprzednim roku odnotowano ponad 73 miliardy emisji reklam w Internecie. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,53% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat*. Istnieje wiele sposobów na to, jak docierać do użytkowników sieci: pozycjonowanie stron internetowych, GoogleAdwords czy promocja w social mediach. Dostępne narzędzia charakterystyczne dla e-marketingu sprawiają, że promocja sklepu internetowego nigdy nie była tak prosta i oczywista! No chyba, że...
Wśród setek artykułów, poradników czy webinarów dotyczących tego, jak promować działalność internetową, łatwo jest się pogubić. Opracowane przez specjalistów „instrukcje” często nijak mają się do realnych możliwości firm. Ostatecznie każdy przedsiębiorca, również ten online, musi stworzyć własną, indywidualną strategię marketingową, która będzie dostosowana do jego potrzeb oraz oczekiwań.
Jak przygotować się do reklamy online?
Nie każdy sklep internetowy może liczyć na aktywność porównywalną do bezsprzecznego lidera wśród polskim reklamodawców, jakim jest portal Allegro (autor niemal 3 miliardów kontaktów reklamowych w sieci!) - niemniej jednak każda, nawet najmniejsza marka, ma szansę wykreować wyjątkowy, zapadający w pamięć wizerunek.
Planując promocję sklepu internetowego, należy być gotowym na… wydatki. A ponieważ każdy przedsiębiorca, szczególnie ten początkujący, stara się unikać niepotrzebnego inwestowania w nieskuteczną reklamę, tym istotniejsze jest wcześniejsze zapoznanie się z licznymi możliwościami, jakie oferuje współczesny e-marketing.

#1 Optymalizacja SEO
SEO, inaczej optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, to podstawa widoczności strony w sieci. Pozycjonowanie sklepu internetowego postrzegane jest jako najbardziej efektywna forma promocji sklepu internetowego, którą powinieneś uwzględnić w działaniach długoterminowych.
- Co składa się na skuteczne SEO?
- struktura strony – zadbaj o przejrzystość Twojej strony poprzez przypisywanie produktów do odpowiednich kategorii lub podkategorii;
- link-building – wykorzystaj linkowanie wewnętrzne, tworząc w ten sposób sieć połączeń pomiędzy podstronami;
- blog firmowy – tworząc atrakcyjne artykuły [link do artykułu o tworzeniu treści blogowych] dla swoich Klientów, nie tylko wzbudzisz w nich zaufanie wobec Twojej marki, ale też w łatwy sposób umieścisz najważniejsze dla Ciebie frazy sprzedażowe i treści linków do swoich produktów.
Duża liczba podstron oraz interesująca – zarówno dla użytkownika, jak i przeglądarki – treść związana z Twoimi produktami to najprostsza i najskuteczniejsza usługa marketingu internetowego. Samodzielne pozycjonowanie strony może być czasochłonne i niekiedy trudne, dlatego najlepiej jest skorzystać z pomocy specjalistów. Dzięki odpowiednim abonamentom możesz spać spokojnie, gdy doświadczeni eksperci dbać będą o to, by liczba odwiedzających Twoją stronę stale rosła.

#2 Google Ads
Jednym z najpopularniejszych rozwiązań e-marketingu są reklamy Google Adwords (Google Ads). Kampania Adwords pozwoli Ci nie tylko poprawić widoczność sklepu w wyszukiwarce, ale również na innych portalach, w ramach sieci reklamowej.
Jak działa Google Adwords? Płatność za reklamę Adwords naliczana
jest jedynie za kliknięcie w reklamę, dzięki czemu nie ponosisz kosztów za nieefektywne wyświetlenia. Należy jednak mieć an uwadze to, by zadbać o prawidłowe skonfigurowanie kampanii – jeśli wielu użytkowników odwiedzi Twój sklep poprzez reklamę Adwords, jednak nie dokona zakupu, narazisz się na wysokie koszty.
- Rodzaje kampanii Google Adwords:
- reklama tekstowa sklepu – jest to treść, która pojawia się najwyżej w wynikach wyszukiwania Google, która umożliwia zawężenie grupy docelowej na podstawie starannie wyselekcjonowanych fraz kluczowych;
- sieć reklamowa Adwords – wyświetlanie reklamy na portalach zewnętrznych pozwoli Ci dotrzeć do setek innych użytkowników, potencjalnie zainteresowanych usługami dostępnymi w naszej branży;
- kampania Google Shopping – jeśli nie odnajdujesz się w pozycjonowaniu stron internetowych za pomocą słów kluczowych, możesz postawić na kategorie produktowe, które pozwolą potencjalnemu Klientowi szybciej trafić do Twojego sklepu, bez konieczności przebijania się przez liczne reklamy.

#3 Reklama w mediach społecznościowych
Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn czy Pinterest… Obecność na platformach społecznościowych jest niezbędna, jeśli chcesz dotrzeć do dużej liczny potencjalnych Klientów. Systematyczna aktywność na firmowym fanpage’u przybliży Cię do Twoich odbiorców, umożliwiając im bezpośredni kontakt z Tobą oraz pozwalając im być na bieżąco ze wszystkimi aktualnościami, w tym z promocjami w Twoim sklepie.
Popularne platformy społecznościowe oferują w ramach marketingu internetowego szereg narzędzi ułatwiających promowanie usług oraz produktów. Facebook Ads to najskuteczniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży za pomocą mediów społecznościowych. Przed rozpoczęciem kampanii pamiętaj jednak o tym, by określić jej cel, personę i grupę docelową, a także o tym, by zadbać o atrakcyjną formę graficzną i tekstową – bez tego użytkownicy nie zwrócą uwagi na to, co chcesz im pokazać.
- Sposoby promowania sklepu internetowego w mediach społecznościowych
- tworzenie atrakcyjnych postów i aktualności;
- prowadzenie firmowego profilu;
- inwestowanie w kampanie reklamowe;
- współpraca z influencerami;
- aktywność w tematycznych grupach;
- angażowanie społeczności.
Obecność w internecie to za mało – Agencja SEO
Nie wystarczy być w sieci, żeby stać się zauważalnym. Regularne i długoterminowe działania promocyjne pozwolą Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych Klientów, ale tylko wtedy, gdy będziesz rozumiał przyjętą przez siebie strategię promocji sklepu internetowego. Do tego niezbędna będzie dokładna analiza danych – systematycznie monitoruj wyniki swoich działań e-marketingowych, przyglądając się dokładnie ruchowi na Twojej stronie, konwersji czy zachowaniom klientów.
Promocja firmy w Internecie najlepiej realizowana jest przez osoby doświadczone, które planowanie oraz wdrażanie kampanii internetowych mają w małym palcu! Wielu przedsiębiorców po prostu nie ma czasu na dokładne prowadzenie strategii marketingowych, dlatego decyduje się na wsparcie zewnętrznych firm.
Agencja SEO nie tylko pomoże Ci wykorzystać popularne narzędzia służące pozycjonowaniu firmy, ale także zadba o to, by treści, które pojawiają się na Twojej stronie, były atrakcyjne dla Klientów. W BLUMO wiemy, jak ważna jest naturalna i zachęcająca do działania komunikacja z internautami, dlatego każdą kampanię realizujemy w oparciu o… ludzkie podejście do Klienta ;)
Poznaj nas lepiej!
- źródło danych: ceo.com.pl
Sprawdź oferty pracy na Jooble!
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Recykling treści - czyli jak nadać dawnym treściom nowe życie
Recykling to ważny aspekt naszych czasów. Nie dotyczy jedynie dbania o środowisko, ale również marketingu. Na czym polega i jakie ma znaczenie recykling treści na stronie?
7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
Linkbuilding jest prawdopodobnie najtrudniejszym filarem SEO, ale może też mieć największy wpływ. Jak wykorzystać go w e-commerce?
AI/ML – czy na pewno znasz ich znaczenie?
Powszechne nadużywanie terminów AI/ML w marketingu zaczęło prowadzić do mylenia znaczenia tych słów. Co oznaczają skróty AI i ML i co oznaczają?
Lejek sprzedażowy - czym jest i dlaczego jest ważny w marketingu?
Czym jest lejek sprzedażowy? Jakie są etapy lejka sprzedażowego i jakie ma znaczenie w marketingu?
Co to jest Google Discover i jak się tam znaleźć?
Google Discover to nowy sposób na szukanie interesujących Cię informacji. Sprawdź, jak działa i jak umieścić swoje treści w Google Discover.
Czym jest Real Time Marketing i dlaczego się opłaca?
W życiu codziennym warto być na bieżąco z newsami i najnowszymi wydarzeniami, a w real time marketing to się po prostu opłaca. Sprawdź dlaczego!
Jak stworzyć efektywne Call to action - 7 wskazówek
Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do finalizowania zakupów, wypełnienia formularza czy pobrania e-booka? Sprawdź 7 wskazówek, jak stworzyć skuteczne call to action!
Dlaczego linkbuilding jest jedną z najważniejszych części strategii SEO?
Czym jest linkbuidling i dlaczego stanowi filar strategii SEO? Jakie linkbuilding ma znaczenie dla content marketingu?
4 rodzaje treści, które zaciekawią czytelnika
Jakie elementy warto zawrzeć podczas tworzenia artykułu, aby był on ciekawy i przyciągnął uwagę czytelników? Sprawdź, jak tworzyć treści w Internecie, które się czytają!
Jak zwiększyć ruch organiczny – 10 SEO porad
Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny bez żadnych kosztów, z wyjątkiem czasu.
Punkty szczepień COVID-19 na Mapach Google
Tym razem dodano nową opcję w Google Maps, szczególnie poszukiwaną w obecnym czasie – dostępne punkty szczepień przeciwko Covid-19.
10 rzeczy, które musisz sprawdzić na swojej stronie
Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na pozycję strony w Google, my wybraliśmy jednak 10 rzeczy, które trzeba sprawdzić na stronie, aby mieć pewność, że jest odpowiednio zoptymalizowana.