Od czego zależy pozycjonowanie? Jakie czynniki mają wpływ na proces SEO? - FAQ blumoseo
HOME / FAQ / 5. Od czego zależy pozycjonowanie?

Co może mieć wpływ na pozycjonowanie stron internetowych? Na jakie czynniki trzeba zwrócić uwagę przy optymalizacji SEO?

Od czego zależy pozycjonowanie?

Każdy, kto ma swoją stronę internetową, bloga, sklep internetowy lub stronę firmową chce, aby była ona wartościowym źródłem informacji i efektywnym sposobem na promocję. Chcemy zatem, żeby nasza strona była jak najlepiej widoczna w wyszukiwaniach Google, czyli osiągała najwyższe pozycje. Ciekawa strona to również mniejszy współczynnik odrzuceń i lepsza konwersja. Jednak żeby tak się stało, trzeba wprowadzić pewne ulepszenia i zrozumieć, jaki wpływ ma pozycjonowanie i od czego ono zależy. Oto kilka czynników wpływających na pozycjonowanie stron.

Jakie czynniki mogą mieć wpływ na proces pozycjonowania?

1. Bycie aktywnym na stronie

Bycie aktywnym w tym przypadku nie równa się bynajmniej bycia aktywnym np. na Messengerze. Jest to bowiem związane z systematycznymi aktualizacjami na stronie: dodawaniem nowych treści w regularnych odstępach czasu, informowaniem o wszelkich promocjach i aktualnościach, prowadzeniem bloga czy uzupełnianiem galerii o nowe zdjęcia. Istotnym punktem jest też pozwolenie na komentowanie i odpowiadanie na komentarze użytkowników. Warto też założyć wizytówkę Google, gdzie można regularnie dodawać wpisy i aktualizować sezonowe promocje.

2. Optymalizacja SEO treści

Dodawanie treści jest oczywiście dobrym pomysłem, muszą one spełniać pewne wymagania SEO. Musimy skupić się na tym, aby tekst był wartościowy i zawierał wyczerpujące informacje merytoryczne na pytanie zadane przez użytkownika. Powinien mieć też przejrzystą formę i być „wygodny” do czytania oraz bazować na określonych słowach kluczowych wybranych na początku. Ciekawym elementem każdego artykułu będzie intrygująca grafika czy infografika – lubimy obrazki, „prześwietlamy” wstępnie tekst i szukamy łatwej i szybkiej odpowiedzi, a kiedy naszą uwagę przyciągnie interesujący wykres, istnieje większa szansa przeczytania tekstu. Nie można zapomnieć również o bardziej technicznych aspektach treści takich, jak:

3. Linki zewnętrzne i wewnętrzne

Linkowanie na stronie jest ważnym czynnikiem pozycjonowania. Istnieją linki wewnętrzne, czyli umieszczone w danej witrynie linki prowadzące do poszczególnych podstron. Dzięki nim uzyskujemy sprawną nawigację na stronie dla użytkownika. Równie istotne jest linkowanie zewnętrzne, czyli linki prowadzące do Twojej witryny z wartościowych źródeł czy social media. Najlepiej, kiedy strona, która nas linkuje ma podobną tematykę i jest popularna – wtedy zyskujemy najwięcej.

4. Czas spędzony na stronie

Google bierze pod uwagę długie, wartościowe i unikalne treści, które potrafią przykuć uwagę użytkownika na dłużej. Kiedy czytelnik znajdzie ciekawy tekst i odpowiedzi na swoje pytania, potrafi spędzić więcej czasu czytając go. Zainteresuj czytelników na dłużej, a roboty Google będą Ci łaskawe!

5. Obecność w social media

Nie da się ukryć, że social media stały się potęgą marketingu i Internetu. Posiadanie konta na Facebooku, Instagramie czy Twitterze może pomóc zdobyć szersze grono klientów i czytelników oraz uwiarygodnić daną witrynę – bardziej ufamy firmom, które są obecne w social media czy mają wizytówkę Google.

Wymienione wyżej czynniki to tylko część z całej puli, którą sprawdzają algorytmy Google. Jeśli nie jesteś doświadczony lub nie masz czasu na zajmowanie się tym na swojej stronie, warto zaufać agencji SEO specjalizującej się w tych działaniach, która zrobi to za Ciebie fachowo i indywidualnie dopasuje ofertę. Sprawdź ofertę Blumo i cennik pozycjonowania stron internetowych.



Zadaj pytanie o pozycjonowanie

Stworzenie strony internetowej, Google Adwords lub usługi programistyczne WWW.



Imię i nazwisko/Firma:

Telefon:
E-mail:
Adres WWW strony internetowej a może strona jest do zrobienia?:
Wiadomość:
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych osobowych przez Blumo, będącego Administratorem danych, w celu przedstawienia warunków współpracy.
wpisz: ntcq