Pozycjonowanie Warszawa
Pozycjonowanie stron Warszawa

Pozycjonowanie Olsztyn
Pozycjonowanie stron internetowych Olsztyn

Pozycjonowanie Gdynia

Pozycjonowanie Kraków
Pozycjonowanie stron internetowych Kraków

Pozycjonowanie Tarnów
Pozycjonowanie stron internetowych Tarnów

Pozycjonowanie Kalisz
Pozycjonowanie stron internetowych Kalisz

Pozycjonowanie Rzgów
Pozycjonowanie stron internetowych w Rzgowie

Pozycjonowanie Inowrocław
Pozycjonowanie stron przez agencję SEO Inowrocław

Pozycjonowanie Lubin
Pozycjonowanie stron internetowych Lubin

Pozycjonowanie Ostrów Wielkopolski
Pozycjonowanie stron internetowych Ostrów Wielkopolski

Pozycjonowanie Ostrowiec Świętokrzyski
Dlaczego agencja SEO Blumo to dobry wybór

Pozycjonowanie Suwałki
Pozycjonowanie stron internetowych Suwałki

Pozycjonowanie Gniezno
Pozycjonowanie stron internetowych Gniezno

Pozycjonowanie Elbląg
Pozycjonowanie stron internetowych Elbląg

Pozycjonowanie Stargard
Pozycjonowanie stron internetowych w Stargardzie

Pozycjonowanie Pabianice
Pozycjonowanie stron Pabianice

Pozycjonowanie Szczecin
Pozycjonowanie stron internetowych w Szczecinie

Pozycjonowanie Łódź
Pozycjonowanie stron Łódź

Pozycjonowanie Wrocław
Pozycjonowanie stron Wrocław

Pozycjonowanie Poznań
Pozycjonowanie stron Poznań

Pozycjonowanie Bydgoszcz
Pozycjonowanie stron w Bydgoszczy

Pozycjonowanie Gdańsk
Pozycjonowanie stron w Gdańsku

Pozycjonowanie Katowice
Pozycjonowanie stron Katowice

Pozycjonowanie Lublin
Pozycjonowanie stron Lublin

Pozycjonowanie Białystok
Pozycjonowanie stron Białystok

Pozycjonowanie Ełk
Pozycjonowanie stron Ełk

Pozycjonowanie Ostróda
Pozycjonowanie stron Ostróda

Pozycjonowanie Przemyśl
Pozycjonowanie stron Przemyśl

Pozycjonowanie Bełchatów
Pozycjonowanie stron Bełchatów

Pozycjonowanie Ostrołęka
Pozycjonowanie stron Ostrołęka

Pozycjonowanie Pruszków
Pozycjonowanie stron Pruszków

Pozycjonowanie Kołobrzeg
Pozycjonowanie stron Kołobrzeg

Pozycjonowanie Leszno
Pozycjonowanie stron Leszno

Pozycjonowanie Żywiec
Pozycjonowanie stron Żywiec

Pozycjonowanie Siedlce
Pozycjonowanie stron Siedlce

Pozycjonowanie Oświęcim
Pozycjonowanie stron Oświęcim

Pozycjonowanie Nowy Sącz
Pozycjonowanie stron Nowy Sącz

Pozycjonowanie Żyrardów
Pozycjonowanie stron Żyrardów

Pozycjonowanie Raszyn
Pozycjonowanie stron Raszyn

Pozycjonowanie Wołomin
Pozycjonowanie stron Wołomin

Pozycjonowanie Bolesławiec
Pozycjonowanie stron Bolesławiec

Pozycjonowanie Starogard Gdański
Pozycjonowanie stron Starogard Gdański

Pozycjonowanie Łomża
Pozycjonowanie stron Łomża

Pozycjonowanie Racibórz
Pozycjonowanie stron Racibórz

Pozycjonowanie Polkowice
Pozycjonowanie stron Polkowice

Pozycjonowanie Kwidzyn
Pozycjonowanie stron Kwidzyn

Pozycjonowanie Olkusz
Pozycjonowanie stron Olkusz

Pozycjonowanie Świnoujście
Pozycjonowanie stron Świnoujście

Pozycjonowanie Stalowa Wola
Pozycjonowanie stron Stalowa Wola

Pozycjonowanie Toruń
Pozycjonowanie stron Toruń

Pozycjonowanie Sieradz
Pozycjonowanie stron Sieradz

Pozycjonowanie Kutno
Pozycjonowanie stron Kutno

Pozycjonowanie Skierniewice
Pozycjonowanie stron Skierniewice

Pozycjonowanie Płock
Pozycjonowanie stron Płock

Pozycjonowanie Zielona Góra
Pozycjonowanie stron Zielona Góra

Pozycjonowanie Konin
Pozycjonowanie stron Konin

Pozycjonowanie Marki
Pozycjonowanie stron Marki

Pozycjonowanie Legionowo
Pozycjonowanie stron Legionowo

Pozycjonowanie Ząbki
Pozycjonowanie stron Ząbki

Pozycjonowanie Grudziądz
Pozycjonowanie stron Grudziądz

Pozycjonowanie Kielce
Pozycjonowanie stron Kielce

Pozycjonowanie Zakopane
Pozycjonowanie stron Zakopane

Pozycjonowanie Częstochowa
Pozycjonowanie stron Częstochowa

Pozycjonowanie Piła
Pozycjonowanie stron Piła

Pozycjonowanie Zduńska Wola
Pozycjonowanie stron Zduńska Wola

Pozycjonowanie Rybnik
Pozycjonowanie stron Rybnik

Pozycjonowanie Brzeziny
Pozycjonowanie stron Brzeziny

Pozycjonowanie Aleksandrów Łódzki
Pozycjonowanie stron Aleksandrów Łódzki

Pozycjonowanie Kleszczów
Pozycjonowanie stron Kleszczów

Pozycjonowanie Tomaszów Mazowiecki
Pozycjonowanie stron Tomaszów Mazowiecki

Pozycjonowanie Zawiercie
Pozycjonowanie stron Zawiercie

Co to jest pozycjonowanie lokalne?
Jakie korzyści daje firmie SEO lokalne? Dlaczego jest bardziej korzystne dla małych firm? Jaką rolę pełni w pozycjonowaniu lokalnym Google Maps?
Pozycjonowanie lokalne to rodzaj pozycjonowania stron www, które skupia się na promowaniu firmy w danej okolicy/ mieście /regionie/ województwie. Szczególnie istotne jest to więc dla mniejszych firm, którym zależy na pozyskaniu klientów okolicznych. Nikt już nie jeździ po całym mieście w poszukiwaniu określonej usługi – wystarczy dopisać do wybranej frazy nazwę miasta czy dzielnicy, np. pozycjonowanie stron Łódź. Jeśli zależy nam na usłudze lokalnej, która często dotyczy fryzjerów, mechaników czy restauracji, Google używa również geolokalizacji do określenia naszego położenia i zawężenia wyników wyszukiwań.
Co zapewni sukces w pozycjonowaniu lokalnym?
Aby Twoja firma odniosła sukces na rynku lokalnym i zyskała przewagę nad konkurencją, należy zadbać o jej stronę internetową i zaistnienie w wyszukiwarce Google oraz social media. Niezbędne będzie wdrożenie optymalizacji, które obejmują takie działania, jak stworzenie wizytówki firmy w Google Maps, dodanie punktu (pinezki lokalizującej) czy wypełnienie danych kontaktowych firmy (NAP – nazwa, adres, telefon).
Jakich informacji użytkownicy poszukują lokalnie?
Wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania Google
Pozycjonowanie lokalne może zapewnić szybszy i skuteczniejszy wzrost pozycji w Google niż tradycyjne pozycjonowanie. Zawężenie zapytania sprawia, że zdobywamy potencjalnych klientów zainteresowanych usługą czy produktem w wybranej okolicy, przez co z większym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Częściej odwiedzana strona stanie się zatem bardziej widoczna, a Twoja firma zacznie zdobywać popularność, zaufanie i zwiększać zyski.
Rozpoznawalność i renoma – wizytówka w Google Maps
Chcąc zaistnieć na lokalnym rynku, kluczowym krokiem jest założenie wizytówki w Google Maps. To swoista „internetowa wizytówka”, która w kompaktowej formie zawiera najważniejsze informacje dotyczące firmy – nazwę, dane kontaktowe, godziny otwarcia, siedzibę i dojazd, zdjęcia, opis firmy i opinie użytkowników. To wygodne rozwiązanie szczególnie dla klientów, którzy nie muszą odwiedzać strony i przeskakiwać między podstronami, tylko w szybki sposób mogą zadzwonić lub dojechać do Twojej firmy.
Szukając np. najlepszego fryzjera w Łodzi, często kierujemy się poleceniem znajomych lub opiniami innych. Umożliwiają nam one ocenę, czy możemy zaufać tej firmie i czy oferowane usługi oraz produkty mają wysoką jakość. Negatywnie opinie mogą zniechęcić do wyboru krytykowanej firmy, dlatego warto przykładać uwagę do zostawianych przez klientów uwag i na nie odpowiadać. Im dłuższa opinia, tym większe ma znaczenie dla Google. Opinie są istotnym źródłem wiedzy dla użytkowników, a więc liczą się też dla Google w SEO lokalnym. Z pewnością każdy z nas chętniej wybierze „pięciogwiazdkową firmę” – tak buduje się rozpoznawalność i renoma.
Raz założona wizytówka nie jest powodem do zadowolenia i zapomnienia o niej – warto ją aktualizować poprzez dodawanie najnowszych promocji, wpisów reklamujących produkty, uzupełniać zdjęcia i filmiki czy dodawać nowe wydarzenia.
Jakie branże w szczególności powinny rozważyć pozycjonowanie lokalne?
Model Research Online Buy Offline (ROBO), czyli sprawdzanie w Internecie usług i produktów, ale robienie zakupów stacjonarnie, jest obecnie trendem na rynku lokalnym. Zanim internauta wybierze warsztat samochodowy czy inny punkt usługowy w pobliżu, najpierw robi rozeznanie firm w Google. Najczęściej w Google Maps wybieramy trasę dojazdu, godziny otwarcia czy numer kontaktowy. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu klienci łatwiej znajdą Twoje usługi! Jakie zawody i branże powinny w szczególności skupić się na lokalnym SEO?
- Restauracje
- Hotele
- Fryzjerzy
- Salony kosmetyczne
- Firmy budowlane
- Mechanicy
- Hydraulicy
- Elektrycy
- Kwiaciarnie
W Blumo zadbamy o właściwą optymalizację Twojej wizytówki Google Maps w pakiecie pozycjonowania stron internetowych i pozycjonowania lokalnego. Troszczymy się o widoczność w każdym aspekcie!
Ważne czynniki wpływające na pozycjonowanie lokalne
- Linki przychodzące (wartościowe źródła zewnętrzne)
- Optymalizacja treści z danymi NAP oraz frazami lokalnymi
- Współczynnik konwersji
- Współczynnik CTR jako zaangażowanie użytkowników
- Zweryfikowana, właściwie uzupełniona wizytówka Google Moja Firma
- Pozytywne opinie na Google Maps (liczy się też ich treść i długość)
- Profil firmowy z adresem w social media (spójne informacje w każdym źródle)
- Responsywność strony – dostosowanie do urządzeń mobilnych
- Frazy lokalne w tytule i opisie strony
- Wpisy z adresem firmy na lokalnych portalach oraz w katalogach
Pozycjonowanie lokalne – popełniane błędy
- Brak spójności wizytówki NAP z kontaktem na stronie
- Brak wersji mobilnej strony
- Brak aktualizacji wizytówki w Google Moja Firma
- Brak specjalistycznej wiedzy – brak efektów
- Strach przed inwestycją w obawie przed kosztami – pozycjonowanie lokalne nie jest drogie!
- Nieciekawe treści i grafika – atrakcyjne zdjęcia potrafią przyciągnąć o 35% kliknięć w witrynę więcej!
W naszej agencji SEO Blumo takie błędy się nie zdarzą – specjalizujemy się w pozycjonowaniu lokalnym i optymalizowaliśmy niejedną wizytówkę na mapach Google! Stale pogłębiamy swoją wiedzę na temat SEO, aby zapewnić najwyższą jakość usług. Naszym zadaniem jest efektywne zdobywanie lokalnych klientów dla Twojej firmy poprzez wzrost pozycji w Google!
Content marketing w lokalnym SEO
W każdym rodzaju pozycjonowania niezmiernie ważne są merytoryczne i unikalne treści, odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. W pozycjonowaniu lokalnym istotne jest dodatkowo dołączenie do keywords fraz lokalnych, np. Twoje miasto lub region. Szczególnie ważne jest to w nagłówkach tekstów, gdzie fraza powinna brzmieć naturalnie, we właściwej odmianie np. „agencja SEO w centrum Warszawy” zamiast „agencja SEO Warszawa centrum”.
Słowa kluczowe z lokalizacją umieszczamy w innych, strategicznych miejscach w treści – meta tagach, tytule, opisie, znacznikach grafiki (alt) czy adresie URL. Nie można zapominać jednak o wartościowej, interesującej treści – przeładowanie słowami kluczowymi jest źle odbierane zarówno przez użytkowników, jak i roboty Google.
Lokalny biznes potrzebuje lokalnego pozycjonowania, który ulepszy aspekty techniczne i merytoryczne na stronie, podniesie jej pozycję w Google i zwiększy rozpoznawalność marki wśród odbiorców. Jeśli z czasem stwierdzisz, że chcesz zwiększyć zasięgi – nic nie stoi na przeszkodzie! Pozycjonowanie lokalne to doskonałe narzędzie do „rozpędzenia” ruchu na stronie, a po zbudowaniu pozytywnego wizerunku można wypłynąć na głębokie wody!
Agencja SEO Blumo oferuje usługi pozycjonowania stron internetowych, Google AdWords, tworzenia stron www czy pozycjonowania lokalnego na obszarze całej Polski. Sprawdź cennik pozycjonowania stron i wybierz pakiet odpowiedni dla Twoich potrzeb. Działamy w największych miastach w Polsce.