HOME / Pozycjonowanie lokalne

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Jakie korzyści daje firmie SEO lokalne? Dlaczego jest bardziej korzystne dla małych firm? Jaką rolę pełni w pozycjonowaniu lokalnym Google Maps?

pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to rodzaj pozycjonowania stron www, które skupia się na promowaniu firmy w danej okolicy/ mieście /regionie/ województwie. Szczególnie istotne jest to więc dla mniejszych firm, którym zależy na pozyskaniu klientów okolicznych. Nikt już nie jeździ po całym mieście w poszukiwaniu określonej usługi – wystarczy dopisać do wybranej frazy nazwę miasta czy dzielnicy, np. pozycjonowanie stron Łódź. Jeśli zależy nam na usłudze lokalnej, która często dotyczy fryzjerów, mechaników czy restauracji, Google używa również geolokalizacji do określenia naszego położenia i zawężenia wyników wyszukiwań.

Co zapewni sukces w pozycjonowaniu lokalnym?

Aby Twoja firma odniosła sukces na rynku lokalnym i zyskała przewagę nad konkurencją, należy zadbać o jej stronę internetową i zaistnienie w wyszukiwarce Google oraz social media. Niezbędne będzie wdrożenie optymalizacji, które obejmują takie działania, jak stworzenie wizytówki firmy w Google Maps, dodanie punktu (pinezki lokalizującej) czy wypełnienie danych kontaktowych firmy (NAP – nazwa, adres, telefon).

Jakich informacji użytkownicy poszukują lokalnie?

wyszukiwania lokalne

Wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania Google

Pozycjonowanie lokalne może zapewnić szybszy i skuteczniejszy wzrost pozycji w Google niż tradycyjne pozycjonowanie. Zawężenie zapytania sprawia, że zdobywamy potencjalnych klientów zainteresowanych usługą czy produktem w wybranej okolicy, przez co z większym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Częściej odwiedzana strona stanie się zatem bardziej widoczna, a Twoja firma zacznie zdobywać popularność, zaufanie i zwiększać zyski.

Rozpoznawalność i renoma – wizytówka w Google Maps

pozycjonowanie lokalne w wizytówce Google Maps

Chcąc zaistnieć na lokalnym rynku, kluczowym krokiem jest założenie wizytówki w Google Maps. To swoista „internetowa wizytówka”, która w kompaktowej formie zawiera najważniejsze informacje dotyczące firmy – nazwę, dane kontaktowe, godziny otwarcia, siedzibę i dojazd, zdjęcia, opis firmy i opinie użytkowników. To wygodne rozwiązanie szczególnie dla klientów, którzy nie muszą odwiedzać strony i przeskakiwać między podstronami, tylko w szybki sposób mogą zadzwonić lub dojechać do Twojej firmy.

Szukając np. najlepszego fryzjera w Łodzi, często kierujemy się poleceniem znajomych lub opiniami innych. Umożliwiają nam one ocenę, czy możemy zaufać tej firmie i czy oferowane usługi oraz produkty mają wysoką jakość. Negatywnie opinie mogą zniechęcić do wyboru krytykowanej firmy, dlatego warto przykładać uwagę do zostawianych przez klientów uwag i na nie odpowiadać. Im dłuższa opinia, tym większe ma znaczenie dla Google. Opinie są istotnym źródłem wiedzy dla użytkowników, a więc liczą się też dla Google w SEO lokalnym. Z pewnością każdy z nas chętniej wybierze „pięciogwiazdkową firmę” – tak buduje się rozpoznawalność i renoma.
Raz założona wizytówka nie jest powodem do zadowolenia i zapomnienia o niej – warto ją aktualizować poprzez dodawanie najnowszych promocji, wpisów reklamujących produkty, uzupełniać zdjęcia i filmiki czy dodawać nowe wydarzenia.

Jakie branże w szczególności powinny rozważyć pozycjonowanie lokalne?

Model Research Online Buy Offline (ROBO), czyli sprawdzanie w Internecie usług i produktów, ale robienie zakupów stacjonarnie, jest obecnie trendem na rynku lokalnym. Zanim internauta wybierze warsztat samochodowy czy inny punkt usługowy w pobliżu, najpierw robi rozeznanie firm w Google. Najczęściej w Google Maps wybieramy trasę dojazdu, godziny otwarcia czy numer kontaktowy. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu klienci łatwiej znajdą Twoje usługi! Jakie zawody i branże powinny w szczególności skupić się na lokalnym SEO?

W Blumo zadbamy o właściwą optymalizację Twojej wizytówki Google Maps w pakiecie pozycjonowania stron internetowych i pozycjonowania lokalnego. Troszczymy się o widoczność w każdym aspekcie!

pozycjonowanie lokalne czynniki

Ważne czynniki wpływające na pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne – popełniane błędy

W naszej agencji SEO Blumo takie błędy się nie zdarzą – specjalizujemy się w pozycjonowaniu lokalnym i optymalizowaliśmy niejedną wizytówkę na mapach Google! Stale pogłębiamy swoją wiedzę na temat SEO, aby zapewnić najwyższą jakość usług. Naszym zadaniem jest efektywne zdobywanie lokalnych klientów dla Twojej firmy poprzez wzrost pozycji w Google!

content marketing

Content marketing w lokalnym SEO

W każdym rodzaju pozycjonowania niezmiernie ważne są merytoryczne i unikalne treści, odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. W pozycjonowaniu lokalnym istotne jest dodatkowo dołączenie do keywords fraz lokalnych, np. Twoje miasto lub region. Szczególnie ważne jest to w nagłówkach tekstów, gdzie fraza powinna brzmieć naturalnie, we właściwej odmianie np. „agencja SEO w centrum Warszawy” zamiast „agencja SEO Warszawa centrum”.

Słowa kluczowe z lokalizacją umieszczamy w innych, strategicznych miejscach w treści – meta tagach, tytule, opisie, znacznikach grafiki (alt) czy adresie URL. Nie można zapominać jednak o wartościowej, interesującej treści – przeładowanie słowami kluczowymi jest źle odbierane zarówno przez użytkowników, jak i roboty Google.

Lokalny biznes potrzebuje lokalnego pozycjonowania, który ulepszy aspekty techniczne i merytoryczne na stronie, podniesie jej pozycję w Google i zwiększy rozpoznawalność marki wśród odbiorców. Jeśli z czasem stwierdzisz, że chcesz zwiększyć zasięgi – nic nie stoi na przeszkodzie! Pozycjonowanie lokalne to doskonałe narzędzie do „rozpędzenia” ruchu na stronie, a po zbudowaniu pozytywnego wizerunku można wypłynąć na głębokie wody!

Agencja SEO Blumo oferuje usługi pozycjonowania stron internetowych, Google AdWords, tworzenia stron www czy pozycjonowania lokalnego na obszarze całej Polski. Sprawdź cennik pozycjonowania stron i wybierz pakiet odpowiedni dla Twoich potrzeb. Działamy w największych miastach w Polsce.