HOME / FAQ / 13. Jak mogę sprawdzać efekty SEO?

Jak mogę sprawdzać efekty SEO?

Każda rozpoczęta współpraca procesu pozycjonowania rozpoczyna się od wywiadu, estymacji kosztów oraz przygotowania planu. Zarówno my, specjaliści SEO, jak i nasi Klienci, musimy wiedzieć, jakie kroki należy podjąć, aby osiągnąć oczekiwane cele. Jednak nie należy poprzestawać tylko na podążaniu za wybraną ścieżką – trzeba się też rozglądać. Oznacza to bycie otwartym i przygotowanym na zmiany w tak dynamicznym procesie. Należy analizować wyniki, oceniać skuteczność i dążyć do wyeliminowania błędów. Reakcja na zachodzące wahania jest kluczowa.

Efekty działań SEO będą widoczne w pełni po ok. 6-12 miesiącach – zawsze przypominamy, że pozycjonowanie stron internetowych to proces długofalowy. Efekty nie są natychmiastowe, ale cechuje je długotrwałość – nawet po skończonym pozycjonowaniu utrzymują się jeszcze przez długi czas.

Mierniki pozycjonowania – jak sprawdzić efekty?

Uważa się, że trzy podstawowe mierniki działań SEO to:

  1. Pozycja w wyszukiwarce pod słowa kluczowe – analiza słów kluczowych, ich popularność i konkurencyjność.
  2. Ruch na stronie – odpowiedni dobór fraz będzie dawał rezultaty w postaci zwiększonej liczby wejść na Twoją stronę.
  3. Współczynnik konwersji – dowodzi, czy strona jest dobrze zoptymalizowana, gdy użytkownicy spędzają na niej dużo czasu i jest intuicyjna, dzięki czemu łatwo klikają w kolejne strony. Strona internetowa musi być aktualna, merytoryczna i interesująca – stopniowe i regularne zmiany są mile widziane!

Przygotowane są też różne narzędzia umożliwiające monitorowanie postępów, czyli sprawdzanie pozycji:

Warto również sprawdzić liczbę linków prowadzących do strony – zdobywanie linków to integralna część pozycjonowania i jedno z zadań agencji SEO.

Pozycjonowanie – być na bieżąco

Jak widać, pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i dynamicznym – warto śledzić wszelkie zmiany na bieżąco. Należy jednak uzbroić się w cierpliwość i co pewien czas sprawdzać pozycje – wzrosty będą widoczne z czasem. Można również poprosić agencję SEO Blumo o regularne raporty, jeśli brakuje Ci czasu na samodzielną kontrolę – zawrzemy w nich najistotniejsze i przystępne dla Klienta dane.