Jak mogę sprawdzać efekty SEO? - FAQ blumoseo
HOME / FAQ / 13. Jak mogę sprawdzać efekty SEO?

W jaki sposób można monitorować efekty procesu SEO? Jakie są mierniki pozycjonowania stron internetowych?

Jak mogę sprawdzać efekty SEO?

Każda rozpoczęta współpraca procesu pozycjonowania rozpoczyna się od wywiadu, estymacji kosztów oraz przygotowania planu. Zarówno my, specjaliści SEO, jak i nasi Klienci, musimy wiedzieć, jakie kroki należy podjąć, aby osiągnąć oczekiwane cele. Jednak nie należy poprzestawać tylko na podążaniu za wybraną ścieżką – trzeba się też rozglądać. Oznacza to bycie otwartym i przygotowanym na zmiany w tak dynamicznym procesie. Należy analizować wyniki, oceniać skuteczność i dążyć do wyeliminowania błędów. Reakcja na zachodzące wahania jest kluczowa.

Efekty działań SEO będą widoczne w pełni po ok. 6-12 miesiącach – zawsze przypominamy, że pozycjonowanie stron internetowych to proces długofalowy. Efekty nie są natychmiastowe, ale cechuje je długotrwałość – nawet po skończonym pozycjonowaniu utrzymują się jeszcze przez długi czas.

Mierniki pozycjonowania – jak sprawdzić efekty?

Uważa się, że trzy podstawowe mierniki działań SEO to:

  1. Pozycja w wyszukiwarce pod słowa kluczowe – analiza słów kluczowych, ich popularność i konkurencyjność.
  2. Ruch na stronie – odpowiedni dobór fraz będzie dawał rezultaty w postaci zwiększonej liczby wejść na Twoją stronę.
  3. Współczynnik konwersji – dowodzi, czy strona jest dobrze zoptymalizowana, gdy użytkownicy spędzają na niej dużo czasu i jest intuicyjna, dzięki czemu łatwo klikają w kolejne strony. Strona internetowa musi być aktualna, merytoryczna i interesująca – stopniowe i regularne zmiany są mile widziane!

Przygotowane są też różne narzędzia umożliwiające monitorowanie postępów, czyli sprawdzanie pozycji:

Warto również sprawdzić liczbę linków prowadzących do strony – zdobywanie linków to integralna część pozycjonowania i jedno z zadań agencji SEO.

Pozycjonowanie – być na bieżąco

Jak widać, pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i dynamicznym – warto śledzić wszelkie zmiany na bieżąco. Należy jednak uzbroić się w cierpliwość i co pewien czas sprawdzać pozycje – wzrosty będą widoczne z czasem. Można również poprosić agencję SEO Blumo o regularne raporty, jeśli brakuje Ci czasu na samodzielną kontrolę – zawrzemy w nich najistotniejsze i przystępne dla Klienta dane.



Zadaj pytanie o pozycjonowanie

Stworzenie strony internetowej, Google Adwords lub usługi programistyczne WWW.



Imię i nazwisko/Firma:

Telefon:
E-mail:
Adres WWW strony internetowej a może strona jest do zrobienia?:
Wiadomość:
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych osobowych przez Blumo, będącego Administratorem danych, w celu przedstawienia warunków współpracy.
wpisz: mcth