HOME / Blog / 7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps
7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps

7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps

wyniki Google Maps

Masz firmę i zależy Ci na pozyskaniu klientów lokalnych? A może klienci nie mogą trafić do Twojej firmy przez skomplikowany dojazd? Pozycjonowanie w Google Maps to idealny sposób na zaistnienie na lokalnym rynku i pojawienie się najbliżej potrzebującego odbiorcy. Zobacz 7 naszych wskazówek pozycjonowania w Google Maps Twojej wirtualnej wizytówki firmowej!

Narzędzie Google Maps jest jednym z najbardziej lubianych aplikacji od Google. To internetowa nawigacja, która wskaże nam najbliższe naszej lokalizacji instytucje i przedsiębiorstwa. Wygodną opcją jest również wyświetlana przy każdej firmie wizytówka z najważniejszymi informacjami, dzięki czemu w łatwy i szybki sposób możemy zapoznać się z istotnymi danymi. Co więcej, wizytówka w Google Maps to klucz do udanego pozycjonowania lokalnego. Te mapy mogą być źródłem nawet 25% całego ruchu i kanałem skutecznie promującym produkty oraz usługi.

Jak działa pozycjonowanie Google Maps?

Załóżmy, że poszukujemy w wyszukiwarce Google frazy „indyjska restauracja Łódź”. W wynikach otrzymujemy na górze płatne reklamy, pod nimi mapę Google z propozycjami wybranych firm odpowiadających zapytaniu, a niżej naturalne wyniki. Jeśli chcemy znaleźć się na liście wybranych wizytówek firm w Google Maps, musimy zadbać o spełnienie kilku kryteriów.

  1. Odpowiednie przygotowanie wizytówki w Google Maps
    Zacząć należy oczywiście od założenia wizytówki i wypełnienia jej właściwymi informacjami takimi, jak:
    • Nazwa i adres firmy (konieczne do weryfikacji, ważne aby były jednakowe z danymi na stronie)
    • Kategoria – lista jest narzucona przez wyszukiwarkę, wybierany najbardziej trafną opcję
    • Godziny otwarcia (warto aktualizować w wyjątkowych okolicznościach np. godziny świąteczne)
    • Numer telefonu
    • Opis firmy
    • Firmowa strona internetowa
    • Zdjęcia i filmiki związane z firmą
  2. Dbanie o opinie na Google Maps
    Każda firma wie, jak ważne są pozytywne opinie klientów. Często nowi klienci to osoby z polecenia kogoś zadowolonego z uzyskanej usługi/kupionego produktu. Najbardziej wartościowe są długie opinie uzupełnione zdjęciami użytkownika. Liczy się liczba opinii, ich zawartość oraz otrzymana nota, czyli ilość gwiazdek. Równie istotną rolę odgrywa także nasze zaangażowanie – odpowiadanie na negatywne i pozytywne opinie jest dobrze widziane dla robotów Google.
  3. Atrakcyjne zdjęcia i video
    Dodając zdjęcia do wizytówki na Google Maps, zazwyczaj jesteśmy proszeni o logo firmy. Niestety, część właścicieli firm na tym poprzestaje. Faktem jest natomiast, że większa liczba zdjęć wysokiej jakości poprawia ocenę naszej wirtualnej wizytówki. Dla klientów szukających Twojej siedziby może być pomocne zdjęcie budynku firmy, wskazówki na temat dotarcia czy wnętrze biura. Większe zaufanie zyskasz, dodając też zdjęcie pracowników czy produktów. Ciekawym urozmaiceniem będą również video. Mogą pokazać użytkownikom przydatne treści, np. instruktaż szybkiego upięcia damskiego w salonie fryzjerskim. Wspomogą również pozycjonowanie w Google Maps.
  4. wizytówka Google Blumo

    Wpisy w Google Maps
    Wpisy w wizytówce Google mogą przypominać prowadzenie bloga. Powinny pojawiać się regularnie i informować o najnowszych wydarzeniach lub ofertach firmy. Warto połączyć te publikacje z Facebookiem, wówczas zyskamy dwa kanały zwiększające ruch na stronie. Oprócz wydarzeń możemy dodawać oferty promocyjne, nowości czy promować wybrane produkty/usługi.
  5. Atrybuty w Google Maps
    Atrybuty w Google Maps informują klientów o przydatnych, dodatkowych funkcjonalnościach, które oferuje firma, salon czy restauracja. Są to aspekty takie, jak dostęp do wi-fi, przystosowanie dla niepełnosprawnych, dostępność parkingu czy możliwość dostawy jedzenia.
  6. Uzupełnienie usług firmy w wizytówce Google
    Większość użytkowników poszukuje sposobów na szybkie i proste znalezienie informacji. Duża część z nas robi to obecnie poprzez smartfony, bezpośrednio klikając na połączenie telefoniczne z wizytówki online. Funkcjonalnością wartą uzupełnienia jest również sekcja „usługi”, zmodyfikowana pod koniec 2019 roku. Użytkownik „skanuje wzrokiem” dostępne w naszej firmie usługi umieszczone w wizytówce Google Maps, dzięki czemu łatwiej znajdzie poszukiwane informacje i z większym prawdopodobieństwem nas wybierze. Możliwość dodania opisu i ceny usługi sprawia, że klient otrzymuje niezbędne informacje do decyzji o skorzystaniu z naszych usług.
  7. Business site – pomocnik strony internetowej
    W wizytówce Google Maps mamy możliwość stworzenia „business site” czyli strony biznesowej dla naszej firmy. Nawet, jeśli masz już swoją stronę internetową, dodatkowe otworzenie tej witryny jest dobrym pomysłem – to wartościowy landing page. Wpisy z wizytówki są tam indeksowane, mamy możliwość dodania opisu firmy oraz linku do głównej strony firmowej. Krótko mówiąc – kolejna pomoc we wzrostach pozycji w rankingu.

Podsumowując, wizytówka w Google Maps pełni istotną rolę dla sukcesu i rozpoznawalności firmy, szczególnie dla przedsiębiorców skupionych na pozycjonowaniu lokalnym. Dzięki opiniom budujemy zaufanie i renomę marki, a pozytywne recenzje mogą przyczynić się do zdobycia nowych klientów. Podane przez nas 7 sposobów na skuteczne pozycjonowanie strony dzięki wizytówce w Google Maps to tylko część możliwości.

Na procesy pozycjonowania wpływa jeszcze wiele czynników, a działania te bada specjalny algorytm Google. Prowadzenie wizytówki Google Maps, podobnie jak pozycjonowanie stron, wymaga jednak sporo czasu i zaangażowania. Warto oddać to w ręce specjalistów SEO w Blumo, którzy zrobią to właściwie i skutecznie! Zachęcamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą i cennikiem pozycjonowania stron.


<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej