HOME / FAQ / 21. Co to jest Google Search Console?

Co to jest Google Search Console?

Google Search Console (dawniej Google Webmasters Tools) to darmowe narzędzie od Google pomagające w optymalizacji witryny dzięki indywidualnym danym statystycznym. Możemy w nim znaleźć takie informacje, jak ruch na stronie, stan indeksowania podstron czy monitoring poszczególnych fraz. To jedna z głównych aplikacji, używana przez większość profesjonalistów SEO. Narzędzie to nie tylko umożliwia wgląd w postrzeganie strony przez roboty, ale także informuje o błędach i pozwala je szybko usunąć.

Jak rozpocząć pracę z Google Search Console?

Aby narzędzie Google zaczęło pobierać dane z Twojej strony, należy zacząć od założenia konta Google lub połączenia z obecnym kontem. Mamy opcję wyboru usługi domeny lub prefiksu adresu URL.

Następnie musimy zweryfikować własność domeny. Można to zrobić na kilka sposobów:

  1. Tag HTML na stronie głównej – umieszczamy w sekcjikodu źródłowego strony głównej metatag określony przez Google.
  2. Rekord DNS – to weryfikacja przez dostawcę nazwy domeny, do której niezbędne są dane logowania do domeny i wpisanie tam nowego rekordu DNS. Może to wymagać nieco więcej wiedzy.
  3. Plik HTML – wysyłamy wybrany przez Google plik HTML na serwer strony.
  4. Asynchroniczny kod śledzenia z Google Analytics – prosta i szybka metoda, jeśli mamy już aktywne narzędzie Google Analytics. Wystarczy wówczas opcja weryfikacji.
  5. Menedżer tagów Google – polega na dodaniu właściwego tagu na kontenera tagów.

Google Search Console – z jakich elementów się składa?

google-search-console

Opcje uprawnień w Google Search Console

W narzędziu Google Search Console mamy możliwość wyboru 3 wersji dostępu do konta: właściciel, pełny i ograniczony. Często właściciele firm nadają takie dostępy dla agencji SEO w ramach pozycjonowania stron internetowych.

Zalety korzystania z Google Search Console