Jak znaleźć najlepszą agencję SEO - co ją wyróżnia, co trzeba wziąć pod uwagę w trakcie wyboru agencji pozycjonującej strony?
Jak można znaleźć najlepszą agencję SEO pozycjonującą strony internetowe?
W branży firm pozycjonujących ilość ofert pozycjonowania stron internetowych jest wręcz przytłaczająca. Wpisując w wyszukiwarce Google "agencja SEO" otrzymamy około 1 350 000 wyników – jak w takim przypadku wybrać najlepszą i zaufaną firmę?
Czym wyróżnia się skuteczna firma pozycjonująca strony?
Aby wybrać najlepszą na rynku lub w naszej okolicy agencję SEO, warto wiedzieć, na jakie czynniki powinniśmy zwrócić uwagę.
1. Początek współpracy i pierwszy kontakt
– już na wstępnym etapie można określić, czy dana firma jest profesjonalna, czy tylko próbuje stwarzać takie pozory. W pierwszej konwersacji można skupić się na przykład na tym, czy:
- agencja SEO wyraża zainteresowanie poznaniem naszej branży i naszych celów – nie ma sztywnego planu i rozwiązania założonego z góry
- firma fachowo dobiera frazy kluczowe, znając ich specyfikę i bierze pod uwagę ich konkurencyjność oraz dopasowanie do branży
- klient zostaje uświadomiony o zakresie trudności i długości procesu, nie dostaje bezpodstawnych obietnic np. o „100% pewności pierwszej pozycji w ciągu miesiąca”, dzięki doświadczeniu firma potrafi określić prawdziwy czas, po którym można liczyć na sukces
- ceny są zbliżone do konkurencji, firma bada rynek i zna sytuację w swojej branży.
2. Oferta pozycjonowania
– to drugi etap, kiedy skłaniamy się do wyboru danej agencji SEO. Na podstawie oferty, którą otrzymamy, możemy wysnuć kolejne wnioski:
- wstępna analiza witryny – czy firma przykłada się do niej, potrafi wykryć nieprawidłowości na obecnej stronie i wie, jakie zmiany warto by było wprowadzić, jest szczegółowa i fachowa
- proponowane słowa kluczowe – klient powinien mieć możliwość głosu i zmiany niepasujących według niego fraz, proces powinien być elastyczny
- cennik – warto, żeby tu również istniało elastyczne podejście, a ceny indywidualnie ustalane według trudności projektu czy wielkości witryny; wyszczególnione różne usługi.
3. Warunki umowy
– każdy z nas, rozpoczynając współpracę, chce ustalić zasady. Istotnym jest, aby się jej przyjrzeć i zobaczyć, czy nie zawiera „niekorzystnych kruczków”:
- okres wypowiedzenia – warto zwrócić uwagę na czas do ok. miesiąca; dłuższy okres powyżej 2 miesięcy jest już niekorzystny
- kara umowna – zdarza się, że zabezpiecza tylko jedną stronę
- okres trwania umowy – długoterminowe współprace są dość ryzykowne i zobowiązujące, dlatego lepiej wybierać te krótsze opcje
- kontakt – dużą zaletą jest mieć bezpośredni kontakt do osoby zajmującej się daną stroną niż próbować dodzwonić się do firmy, kiedy nikt nie odbiera.
4. Możliwości danej firmy
– warto zapoznać się z pełną ofertę wybranej agencji SEO i dowiedzieć się, jak duże ma zasoby.
- doświadczenie – możemy spytać, czy agencja pozycjonowała wcześniej podobną do naszej firmę z danej branży i ile lat działa na rynku; im większe doświadczenie, tym większa wiedza
- własne narzędzia – warto dowiedzieć się, czy firma pozycjonująca posiada swoje „zaplecze SEO”, swoje narzędzia do sprawdzania pozycji, katalogi czy sama tworzy strony
- pracownicy – w tym wypadku więcej nie znaczy lepiej; liczą się specjaliści i osoby, które znają się na tym fachu – wprawieni copywriterzy z „dobrym piórem”, zdolni programiści czy kreatywni graficy
- portfolio – potencjalny kontrahent często ma wątpliwości przed kupieniem „kota w worku”, dobrą opcją więc jest przedstawienie przez firmę swojego portfolio – wcześniejszych realizacji, stworzonych podstron, skutecznych pozycjonowań
- wyspecjalizowanie w danej usłudze – jeśli dana agencja zajmuje się głównie pozycjonowaniem, zapewne wykona to skuteczniej niż ta, która ma przy tym wiele innych usług, a pozycjonowanie stron jest tylko poboczną
5. Inne informacje
– tak jak przed ważnym zakupem sprawdzamy daną rzecz w Internecie, tak przed rozpoczęciem takiej współpracy warto „prześwietlić” daną agencję:
- ranking i opinie – ważnym krokiem jest zapoznanie się z opiniami danej firmy pozycjonującej w sieci, jej pozycję w rankingach jakościowych czy np. jej byłego lub obecnego klienta
- obecność w wyszukiwarce – firma pojawia się wysoko w wyszukiwaniach, ma dobre opinie i sama tworzy wiele ciekawych treści czy pisze bloga na swojej witrynie
- legalne działania – czy dana agencja SEO działa legalnie, za pomocą „White Hat SEO” i czy nie używa nielegalnych taktyk.
Agencja SEO Blumo spełnia wszystkie wymagania! Zapewniamy dobry i sprawny kontakt, skuteczne działania, indywidualne podejście i dążenie do najwyższych pozycji! Sprawdź nasz poglądowy cennik pozycjonowania stron internetowych i skontaktuj się z nami!