Co to jest Google Analytics? Do czego służy to narzędzie od Google i jakie potrzebne do pozycjonowania stron informacje zapewni?
Czym jest Google Analytics?
Google Analytics to narzędzie od Google dla każdego, kto lubi śledzić statystyki i aktualności dotyczące czytelników i konwersji na stronie. Wklejając indywidualny kod na naszą stronę może rozpocząć się zbieranie danych.
Jakie możliwości daje Google Analytics?
Jedną z możliwości Google Analytics są raporty w czasie rzeczywistym, w których możemy analizować takie dane, jak liczba użytkowników na stronie i ich lokalizacja, źródła wizyt czy popularne treści. Możemy również poznać zachowanie czytelników na naszej stronie, m.in. ilość czasu spędzonego na poszczególnych podstronach czy ścieżki przemieszczania się po stronie.
Najistotniejszym pod względem biznesu aspektem są konwersje, czyli zyski generowane dzięki naszej stronie. Mogą to być różne działania użytkowników, np. wypełnienie ankiety czy wysłanie formularza.
Dzięki tym raportom jesteśmy w stanie wyciągnąć wnioski na temat funkcjonowania naszej strony i wprowadzić pewne ulepszenia, zgodnie z potrzebami użytkowników.
Jakie informacje zapewni nam Google Analytics?
- Jak zachowują się użytkownicy na naszej stronie?
- Skąd pochodzą użytkownicy, w jakim są wieku i co ich interesuje na stronie?
- Kiedy pojawia się najwięcej użytkowników na stronie?
- Jaką drogą trafili do nas użytkownicy? (wyszukiwarka, social media, bezpośrednio poprzez adres url)
- Ilu użytkowników znajduje się na stronie w danym momencie?
- Jakiej wersji strony używają czytelnicy (mobilna czy standardowa)
- Statystyki dotyczące użytkowników powracających i odwiedzających stronę po raz pierwszy
- Jakie strony najbardziej angażują czytelników?
- Jak zmienia się współczynnik odrzuceń?