Jak długo widać rezultaty pozycjonowania stron? Czy efekty pozycjonowania są długotrwałe? Od czego zależą efekty pozycjonowania?
Jak długo utrzymują się efekty pozycjonowania stron w Google?
Każdy, kto ma rozeznanie w branży marketingu internetowego wie, że pozycjonowanie stron internetowych to proces, który nie daje szybkich efektów. Ruch z wyszukiwarki wymaga cierpliwości, jednak jego zaletą jest wysoka jakość. Ustalono poglądowe ramy czasowe dla rezultatów pozycjonowania:
- 3 miesiące dla fraz mało popularnych
- 3-9 miesięcy dla pozycjonowania fraz o średniej popularności
- 9-12 miesięcy lub więcej dla fraz bardzo popularnych.
Z czego wynikają różnice w efektach pozycjonowania?
Różnice w czasie wynikają z wieloaspektowości pozycjonowania stron – należy wziąć pod uwagę czynniki takie, jak branża, doświadczenie pracownika, historii i stanu witryny czy jakości komunikacji podczas współpracy z Klientem. W pozycjonowaniu stron internetowych istotne są również działania konkurencji, trudność słów kluczowych czy budżet decydujący o rozległości działań.
Rezultaty są zależne od umiejętności pozycjonera oraz pracy i czasu włożonego w proces. Im więcej wysiłku dokłada się do działań i im dłużej one trwają, tym stabilniejsze i długofalowe będą ich efekty. Nawet po skończeniu praktyk pozycjonerskich, rezultaty będą się jeszcze utrzymywać.
Zachęcamy do zapoznania się z cennikiem pozycjonowania stron internetowych i wybrania pakietu odpowiadającego Państwa oczekiwaniom.