Strony na PrestaShop – pozycjonowanie sklepu internetowego
System PrestaShop to jeden z najpopularniejszych platform do obsługi sklepów internetowych. Mamy w nim dostęp do wielu darmowych oraz płatnych szablonów, a także możliwość ingerencji w kod źródłowy. W PrestaShop możemy również na kilka sposobów wdrożyć optymalizację pod SEO.
Optymalizacja SEO – panel PrestaShop
Nie trzeba być programistą, aby poradzić sobie z wprowadzeniem zmian pod pozycjonowanie sklepów internetowych. W ustawieniach systemu można wprowadzić title i description w przygotowanych schematach. Dla strony produktowej będzie to zakładka „SEO”. Mamy również możliwość włączenia opcji „przyjazny adres URL”, dzięki której nasze linki będą właściwie skonfigurowane i lepiej odbierane przez klientów.
PrestaShop pozwala także na konfigurację sitemap XML w zakładce „Moduły”, gdzie można wygenerować mapę czy wykluczyć z niej wybrane podstrony. Istnieje również opcja zainstalowania indywidualnych nagłówków H1 (Custom Category H1), co pozwoli nam lepiej lepiej dopasować pozycjonowanie long tail.
Blog firmowy sklepu internetowego
Prestashop umożliwia prowadzenie bloga firmowego, co daje możliwość lepszego promowania swoich produktów czy usług oraz budowanie wizerunku eksperta w branży. W celu jego uruchomienia trzeba wyposażyć się w dodatkowy moduł, przy czym najczęściej wybierany wśród darmowych opcji to SmartBlog.
Do przyciągnięcia odbiorców zarówno na serwis informacyjny, jak i do sklepu internetowego, liczą się przyciągające i ciekawe treści. Są one też ważnym czynnikiem rankingowym dla Google. Warto zadbać nie tylko o aktualne i rozbudowane treści, ale również o odpowiedni przekaz do odbiorcy.
Dobrą strategią jest przedstawienie zalet naszych produktów czy usług oraz zatytułować artykuł w postaci często zadawanego przez użytkowników pytania, np. „Co kupić dziewczynie na Walentynki?” – w sklepie internetowym z prezentami na każdą okazję. Często użytkownicy potrzebują szerzej poznać funkcjonalność danego przedmiotu przez zakupem – przydadzą się zatem recenzje, poradniki, instruktaże czy porównania produktów, np. „Jak ułożyć sztuczną trawę z rolki na tarasie?”. Nie można zapomnieć również o przedstawieniu korzyści z zakupu produktu lub usługi, np. „5 zalet depilacji laserowej”. Warto też systematycznie uzupełniać stronę o inne eksperckie artykuły branżowe.
Profesjonalna optymalizacja PrestaShop w agencji SEO
Jeśli zależy Ci na sukcesie swojego sklepu internetowego i chcesz zdobyć nowych klientów oraz lepszą widoczność w wyszukiwarce Google, powinieneś poszukać agencji SEO, która zajmie się pozycjonowaniem sklepu internetowego. W Blumo zajmujemy się tym od lat i znamy się na rzeczy. Zajmiemy się m.in.:
- Wdrożeniem certyfikatu bezpieczeństwa SSL
- Dodawaniem nowych artykułów na bloga firmowego
- Zadbaniem o unikalne opisy każdego produktu
- Uzupełnieniem opisów kategorii
- Przekierowaniami 301
- Wyświetlaniem się pełnych opisów produktów (zazwyczaj mają one do 45 znaków)
- Doborem słów kluczowych, fraz long tail oraz fraz lokalnych
- Poprawą błędów i likwidacja powielonych przez system treści
- Ewentualnymi zmianami w kodzie HTML, np. w pliku .htaccess, robots.txt.
Oddaj swój sklep internetowy na PrestaShop w zaufane ręce profesjonalistów w Blumo!