HOME / Blog / Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia

Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia

Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!

Blog – przyjemna forma przyswajania wiedzy

Słowo „blog” pochodzi z języka angielskiego i jest połączeniem słów „web log”. Można go określić mianem internetowego dziennika, do którego dodajemy wpisy posegregowane według daty publikacji. W Polsce istnieje ok. 3 milionów blogów.

Blog jako formę cechuje system archiwizacji wpisów, podział na kategorie i tagi czy możliwość komentowania treści.

Istnieje wiele rodzajów blogów, dzięki czemu każdy może wyrazić siebie w dowolnie wybrany sposób. Są to fotoblogi, wideoblogi czy audioblogi, nazywane podcastami. Wyróżniamy również różne cele pisania bloga, m.in.:

  • blog osobisty – często może przypominać formę pamiętnika czy dziennika, często z narracją pierwszoosobową i opisem osobistych poglądów czy przeżyć
  • blog zawodowy – np. naukowy lub dziennikarski,
  • blog specjalistyczny – podejmujący tematy w określonej dziedzinie, z profesjonalnymi treściami
  • blog firmowy – prowadzony w celu lepszego zaznajomienia użytkowników z usługami lub produktami danej firmy, budujący zaufanie potencjalnych klientów

Dlaczego warto założyć bloga firmowego?

zalety bloga firmowego

Badania wskazują, że blogi mają o 63% większy wpływ na decyzję o zakupie produktu niż prasa drukowana. Użytkownicy ufają treściom na blogach i lubią je czytać. Warto to zatem wykorzystać, wykorzystując je jako narzędzie do dotarcia do klientów. Jakie są zalety założenia bloga firmowego?

  1. Zwiększenie ruchu na stronie – przygotowując regularnie wartościowe i interesujące treści, internauci będą chętnie wracać na Twojego bloga, co przyciągnie ich też na stronę czy przekona do zakupu usług lub produktów. Jedno jest pewne – zwiększony ruch na stronie zapewniony! Odwiedzający staje się klientem.
  2. Pomoc w pozycjonowaniu strony – jednym z warunków skutecznego pozycjonowania stron internetowych jest częsta aktualizacja ich treści. Blog umożliwia ku temu idealne warunki, regularnie zwiększając treści na stronie i budując przy tym coraz większą bazę fraz i słów kluczowych, po których znajdą Twoja stronę użytkownicy w wyszukiwarce. Blog to silna broń SEO!
  3. Pozycja eksperta w danej dziedzinie blog firmowy buduje pozytywny wizerunek firmy jako specjalisty w swojej branży. Wiele merytorycznych artykułów zapewni użytkowników o dużej wiedzy i doświadczeniu danej firmy, co równocześnie buduje zaufanie.
  4. Interakcja z klientem – warto umożliwić komentowanie artykułów na blogu firmowym, dzięki czemu poznamy opinie użytkowników i możemy lepiej poznać naszych klientów, tworząc przyjacielską relację i słuchając ich potrzeb.
  5. Odpowiednia częstotliwość wpisów daje zaskakujące efekty – statystyki wskazują, że dodawanie kilku wpisów w ciągu miesiąca może zwiększyć ruch nawet czterokrotnie. Większy ruch = większy zysk, zatem warto poświęcić czas na regularność i aktywność na blogu.
  6. Dobry content zyskuje czytelników – artykuły na blogu powinny uwzględniać wszystkie wytyczne dla pozycjonowania stron i SEO, jednak najważniejszy powinien być czytelnik. Treści powinny być interesujące, merytoryczne i atrakcyjne dla oka. Ich zadaniem jest odpowiedzieć na potrzeby i pytania użytkowników, jednocześnie spełniając wytyczne SEO. Google również ceni długie i wartościowe teksty.
  7. Połączenie bloga z social media – warto połączyć te dwa kanały, dzięki czemu wpis na blogu może być udostępniony w social media i dotrzeć do jeszcze szerszej społeczności.
  8. Przewaga nad konkurencją – nie każda firma prowadzi bloga firmowego, może on być więc sposobem na uzyskanie przewagę nad konkurencją w branży. Jeśli podobne firmy też prowadzą blogi, warto poszukać tematu, których nikt jeszcze nie podjął i wyróżnić się dzięki temu na tle innych.
  9. Brak konieczności dodatkowego budżetu.

Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię o zaletach posiadania bloga firmowego na swojej stronie. Jeśli nie masz czasu czy pomysłów na prowadzenie go samodzielnie, w naszej agencji SEO Blumo zajmą się tym wdrożeni copywriterzy, którzy zadbają o atrakcyjność tekstów i ich optymalizację pod wyszukiwarkę Google.

Sprawdź pełną ofertę Blumo, cennik pozycjonowania stron i skontaktuj się z nami już dziś!


<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej