Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!
Blog – przyjemna forma przyswajania wiedzy
Słowo „blog” pochodzi z języka angielskiego i jest połączeniem słów „web log”. Można go określić mianem internetowego dziennika, do którego dodajemy wpisy posegregowane według daty publikacji. W Polsce istnieje ok. 3 milionów blogów.
Blog jako formę cechuje system archiwizacji wpisów, podział na kategorie i tagi czy możliwość komentowania treści.
Istnieje wiele rodzajów blogów, dzięki czemu każdy może wyrazić siebie w dowolnie wybrany sposób. Są to fotoblogi, wideoblogi czy audioblogi, nazywane podcastami. Wyróżniamy również różne cele pisania bloga, m.in.:
- blog osobisty – często może przypominać formę pamiętnika czy dziennika, często z narracją pierwszoosobową i opisem osobistych poglądów czy przeżyć
- blog zawodowy – np. naukowy lub dziennikarski,
- blog specjalistyczny – podejmujący tematy w określonej dziedzinie, z profesjonalnymi treściami
- blog firmowy – prowadzony w celu lepszego zaznajomienia użytkowników z usługami lub produktami danej firmy, budujący zaufanie potencjalnych klientów
Dlaczego warto założyć bloga firmowego?
Badania wskazują, że blogi mają o 63% większy wpływ na decyzję o zakupie produktu niż prasa drukowana. Użytkownicy ufają treściom na blogach i lubią je czytać. Warto to zatem wykorzystać, wykorzystując je jako narzędzie do dotarcia do klientów. Jakie są zalety założenia bloga firmowego?
- Zwiększenie ruchu na stronie – przygotowując regularnie wartościowe i interesujące treści, internauci będą chętnie wracać na Twojego bloga, co przyciągnie ich też na stronę czy przekona do zakupu usług lub produktów. Jedno jest pewne – zwiększony ruch na stronie zapewniony! Odwiedzający staje się klientem.
- Pomoc w pozycjonowaniu strony – jednym z warunków skutecznego pozycjonowania stron internetowych jest częsta aktualizacja ich treści. Blog umożliwia ku temu idealne warunki, regularnie zwiększając treści na stronie i budując przy tym coraz większą bazę fraz i słów kluczowych, po których znajdą Twoja stronę użytkownicy w wyszukiwarce. Blog to silna broń SEO!
- Pozycja eksperta w danej dziedzinie – blog firmowy buduje pozytywny wizerunek firmy jako specjalisty w swojej branży. Wiele merytorycznych artykułów zapewni użytkowników o dużej wiedzy i doświadczeniu danej firmy, co równocześnie buduje zaufanie.
- Interakcja z klientem – warto umożliwić komentowanie artykułów na blogu firmowym, dzięki czemu poznamy opinie użytkowników i możemy lepiej poznać naszych klientów, tworząc przyjacielską relację i słuchając ich potrzeb.
- Odpowiednia częstotliwość wpisów daje zaskakujące efekty – statystyki wskazują, że dodawanie kilku wpisów w ciągu miesiąca może zwiększyć ruch nawet czterokrotnie. Większy ruch = większy zysk, zatem warto poświęcić czas na regularność i aktywność na blogu.
- Dobry content zyskuje czytelników – artykuły na blogu powinny uwzględniać wszystkie wytyczne dla pozycjonowania stron i SEO, jednak najważniejszy powinien być czytelnik. Treści powinny być interesujące, merytoryczne i atrakcyjne dla oka. Ich zadaniem jest odpowiedzieć na potrzeby i pytania użytkowników, jednocześnie spełniając wytyczne SEO. Google również ceni długie i wartościowe teksty.
- Połączenie bloga z social media – warto połączyć te dwa kanały, dzięki czemu wpis na blogu może być udostępniony w social media i dotrzeć do jeszcze szerszej społeczności.
- Przewaga nad konkurencją – nie każda firma prowadzi bloga firmowego, może on być więc sposobem na uzyskanie przewagę nad konkurencją w branży. Jeśli podobne firmy też prowadzą blogi, warto poszukać tematu, których nikt jeszcze nie podjął i wyróżnić się dzięki temu na tle innych.
- Brak konieczności dodatkowego budżetu.
Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię o zaletach posiadania bloga firmowego na swojej stronie. Jeśli nie masz czasu czy pomysłów na prowadzenie go samodzielnie, w naszej agencji SEO Blumo zajmą się tym wdrożeni copywriterzy, którzy zadbają o atrakcyjność tekstów i ich optymalizację pod wyszukiwarkę Google.
Sprawdź pełną ofertę Blumo, cennik pozycjonowania stron i skontaktuj się z nami już dziś!
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 01Gru
Jak poprawić lokalne SEO w małej miejscowości?
Co zrobić, żeby twoja firma była równie rozpoznawalna online? Oto przepis na sukces w lokalnym SEO!
- 01List
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
- 30Wrze
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
- 31Sier
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
- 31Lip
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
- 17Czerw
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
- 27Maj
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
- 28Kwie
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!