HOME / FAQ / 10. Jak dobrać frazy kluczowe do pozycjonowania stron?

Jak dobrać frazy kluczowe do pozycjonowania stron?

wzrost pozycji w Google

Początek współpracy rozpoczyna się zawsze wywiadem i analizą SEO. Wstępne ustalenia są w dużej mierze zależne od późniejszego sukcesu, a szczególnie wybór właściwych słów kluczowych. Frazy, czyli słowa kluczowe, to wyrazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google w celu znalezienia informacji lub odpowiedzi na konkretne zapytania. Im więcej ich znajduje się na Twojej stronie, tym częściej i wyżej zostanie ona wyświetlana przez wyszukiwarkę. Aby takie słowo kluczowe było skuteczne, przyjęło się umownie, że powinno występować w tekście od 3 do 10 razy. Nazywa się to ich zagęszczeniem fraz i nie może być zbyt małe (brak skuteczności) ani zbyt duże (nieczytelność i sztuczność).

Rodzaje słów kluczowych w pozycjonowaniu stron

rodzaje słów kluczowych

W pozycjonowaniu stron wyróżniamy kilka rodzajów słów kluczowych:

Jak właściwie dobrać słowa kluczowe?

Znając rodzaje i specyfikę słów kluczowych, ich wybór powinien stać się łatwiejszy. Zdarza się jednak, że nie mamy pomysłu na odpowiednie frazy. Prezentujemy zatem kilka ułatwień:

  1. Sporządzenie listy usług i produktów
    To najprostsza droga, aby wybrać właściwe słowa kluczowe. Jeśli prowadzimy warsztat samochodowy i zależy nam na zdobyciu miejscowych klientów, nasze frazy mogą brzmieć np. mechanik samochodowy Łódź, naprawa samochodów w Łodzi, wymiana opon łódzkie.
  2. Google nam podpowie

    google podpowie frazy

    Kiedy wpisujemy w wyszukiwarkę Google dane zapytanie, otrzymujemy podpowiedzi sugerujące podobne frazy. Możemy je znaleźć podczas wpisywania wyrazów w polu oraz pod listą wyników. Są to zazwyczaj frazy często wyszukiwane przez użytkowników, więc przydatne dla pozycjonujących.
  3. Narzędzia internetowe podpowiadające frazy
    Internet wyręcza nas i naszą kreatywność w coraz większej ilości aspektów. Dotyczy to również wymyślania słów kluczowych. Są narzędzia proponujące i monitorujące frazy konkretnie dla Twojej witryny.
      • Google Search Console
      • Ubersuggest
      • Answer the Public
      • KeywordTool

Konkurencyjność słów kluczowych

Konkurencyjność danych słów kluczowych jest istotnym czynnikiem przy ich wyborze. Od tego zależy bowiem cena za ich pozycjonowanie. Taka estymacja wymaga od agencji SEO większego doświadczenia i profesjonalnej wiedzy z zakresu SEO. Aspekty, które trzeba brać pod uwagę przy analizie konkurencyjności słów kluczowych to:

Gdzie warto umieszczać słowa kluczowe?

Trzeba upewnić się, że słowa kluczowe umieszczone zostały w tekście odpowiednią ilość razy w formie stałej i odmienionej – brak odmiany słów kluczowych jest przyczyną błędów stylistycznych. Warto również zadbać, aby tekst był nie tylko skuteczny, ale też ciekawy i merytoryczny, więc należy postarać się o jak największą liczbę wyrazów bliskoznacznych i synonimów. Słowa kluczowe umieszczamy w tekście jako:

Sens używania słów kluczowych na stronie

Nie zwlekaj dłużej – właściwie dobrane słowa kluczowe niosą ze sobą rzeczywiste korzyści i widoczne rezultaty. Wraz ze wzrostem konwersji zauważysz zwiększoną sprzedaż i zyski – inwestycja jest więc niewątpliwie opłacalna! Zaufaj doświadczonej agencji SEO takiej, jak Blumo, w której fachowcy odpowiednio dobiorą frazy dla Twojej branży!