Od czego zależy pozycjonowanie?
Każdy, kto ma swoją stronę internetową, bloga, sklep internetowy lub stronę firmową chce, aby była ona wartościowym źródłem informacji i efektywnym sposobem na promocję. Chcemy zatem, żeby nasza strona była jak najlepiej widoczna w wyszukiwaniach Google, czyli osiągała najwyższe pozycje. Ciekawa strona to również mniejszy współczynnik odrzuceń i lepsza konwersja. Jednak żeby tak się stało, trzeba wprowadzić pewne ulepszenia i zrozumieć, jaki wpływ ma pozycjonowanie i od czego ono zależy. Oto kilka czynników wpływających na pozycjonowanie stron.
Jakie czynniki mogą mieć wpływ na proces pozycjonowania?
1. Bycie aktywnym na stronie
Bycie aktywnym w tym przypadku nie równa się bynajmniej bycia aktywnym np. na Messengerze. Jest to bowiem związane z systematycznymi aktualizacjami na stronie: dodawaniem nowych treści w regularnych odstępach czasu, informowaniem o wszelkich promocjach i aktualnościach, prowadzeniem bloga czy uzupełnianiem galerii o nowe zdjęcia. Istotnym punktem jest też pozwolenie na komentowanie i odpowiadanie na komentarze użytkowników. Warto też założyć wizytówkę Google, gdzie można regularnie dodawać wpisy i aktualizować sezonowe promocje.
2. Optymalizacja SEO treści
Dodawanie treści jest oczywiście dobrym pomysłem, muszą one spełniać pewne wymagania SEO. Musimy skupić się na tym, aby tekst był wartościowy i zawierał wyczerpujące informacje merytoryczne na pytanie zadane przez użytkownika. Powinien mieć też przejrzystą formę i być „wygodny” do czytania oraz bazować na określonych słowach kluczowych wybranych na początku. Ciekawym elementem każdego artykułu będzie intrygująca grafika czy infografika – lubimy obrazki, „prześwietlamy” wstępnie tekst i szukamy łatwej i szybkiej odpowiedzi, a kiedy naszą uwagę przyciągnie interesujący wykres, istnieje większa szansa przeczytania tekstu. Nie można zapomnieć również o bardziej technicznych aspektach treści takich, jak:
- odpowiednia długość tekstu
- title i description – tytuł i opis strony to pierwsze elementy, które zachęcają czytelnika do kliknięcia w link, więc warto właściwie je uzupełniać
- użycie hierarchii nagłówków H1-H6
- właściwe nasycenie słowami kluczowymi
- obecność głównych fraz w nagłówkach
- słowa kluczowe w adresie URL – adres zgodny z tytułem i niezbyt długi
- zawarcie słów kluczowych w atrybucie „alt” grafiki
- unikalne, nieduplikowane treści
- sprawdzenie poprawności i ewentualne poprawki w kodzie HTML strony
- prędkość ładowania witryny, wersja responsywna i mobilna.
3. Linki zewnętrzne i wewnętrzne
Linkowanie na stronie jest ważnym czynnikiem pozycjonowania. Istnieją linki wewnętrzne, czyli umieszczone w danej witrynie linki prowadzące do poszczególnych podstron. Dzięki nim uzyskujemy sprawną nawigację na stronie dla użytkownika. Równie istotne jest linkowanie zewnętrzne, czyli linki prowadzące do Twojej witryny z wartościowych źródeł czy social media. Najlepiej, kiedy strona, która nas linkuje ma podobną tematykę i jest popularna – wtedy zyskujemy najwięcej.
4. Czas spędzony na stronie
Google bierze pod uwagę długie, wartościowe i unikalne treści, które potrafią przykuć uwagę użytkownika na dłużej. Kiedy czytelnik znajdzie ciekawy tekst i odpowiedzi na swoje pytania, potrafi spędzić więcej czasu czytając go. Zainteresuj czytelników na dłużej, a roboty Google będą Ci łaskawe!
5. Obecność w social media
Nie da się ukryć, że social media stały się potęgą marketingu i Internetu. Posiadanie konta na Facebooku, Instagramie czy Twitterze może pomóc zdobyć szersze grono klientów i czytelników oraz uwiarygodnić daną witrynę – bardziej ufamy firmom, które są obecne w social media czy mają wizytówkę Google.
Wymienione wyżej czynniki to tylko część z całej puli, którą sprawdzają algorytmy Google. Jeśli nie jesteś doświadczony lub nie masz czasu na zajmowanie się tym na swojej stronie, warto zaufać agencji SEO specjalizującej się w tych działaniach, która zrobi to za Ciebie fachowo i indywidualnie dopasuje ofertę. Sprawdź ofertę Blumo i cennik pozycjonowania stron internetowych.