Co to jest Google Discover i jak się tam znaleźć?
Google Discover - czym jest i jak się tam znaleźć?
Google Discover oferuje użytkownikom inny sposób wyszukiwania. Funkcjonalność ta po raz pierwszy uruchomiona w 2016 r. pod nazwą Google Feed, a od czasu premiery w 2018 r. Google Discover, zyskała ponad 800 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
Usługa Google Discover jest dostępna na urządzeniach z systemem Android, iPhone'ach i iPadach w aplikacji mobilnej Google lub w przeglądarce telefonu na google.com. Google Discover to odkrywanie informacji bez zapytań, które odpowiadają Twoim preferencjom i zainteresowaniom.
Sugeruje nowe treści na podstawie Twojej aktywności związanej z wyszukiwaniem i interakcjami z narzędziem Discover. Te spersonalizowane wyniki są stale aktualizowane o nowe sugestie dotyczące treści na podstawie:
- Aktywności wyszukiwania i historii wyszukiwania
- Informacji z kontaktów i aplikacji
- Ustawień lokalizacji i historii lokalizacji
- Nowo opublikowanych treści
Discover "uczy się", co lubisz, dzięki czemu może dostarczać jeszcze lepsze treści przy następnym użyciu. Biorąc jednak pod uwagę podejście biznesowe, co zrobić, aby nasze treści znalazły się w Google Discover?
Czym jest Google Discover?
Google Discover to usługa mobilna, która pozwala odkrywać treści, o których nawet nie wiedziałeś, że Cię zaciekawią. Kiedy algorytmy wystarczająco dobrze poznają Twoje upodobania, będą proponować Ci stale nowe artykuły, które będą w Twoim kręgu zainteresowań.
Google sugeruje treści dla użytkownika na podstawie aktywności związanej z wyszukiwaniem i aktywności znalezionej na Twoim urządzeniu. Sprawdza działania w sieci i aplikacjach, historię lokalizacji i ustawienia lokalizacji. Możesz śledzić określone tematy lub określone podmioty, aby zbudować swój profil i ustalić limity tego, co Discover powinien odkryć dla Ciebie.
Nowe podejście do poszukiwania treści w Internecie
W ciągu ostatnich kilku lat Google zmienił podejście do sposobów poszukiwania treści. Wyszukiwanie nie polega już na wprowadzaniu zapytania w pasku, w wyniku czego otrzymujemy szereg propozycji linków.
Google Discover usuwa część zapytania z równania i zapewnia inteligentny system, który sugeruje nowe treści w oparciu o Twoją aktywność i zainteresowania. To zupełnie inny sposób znajdowania i doświadczania treści. W mniejszym stopniu opiera się na tekście, a bardziej na atrakcyjnych efektach wizualnych. Ponadto Google Discover jest spersonalizowany, więc każdy będzie miał z nim odmienne doświadczenie.
Jak to działa?
Zgodnie z zapowiedzią produktu, do określenia, jakie treści są wyświetlane w Google Discover, wykorzystywane są dwa podstawowe mechanizmy:
- Korzystanie z AI/ML Google News do przedstawiania najnowszych wiadomości z różnych perspektyw.
- Korzystanie z warstwy tematów na Grafie wiedzy, aby zrozumieć zainteresowania użytkowników i ich postępy w czasie.
Google Discover widoczny w Search Console
Google łączy swoje funkcjonalności, a więc możemy śledzić Google Discover w Google Search Console. Pozyskany ruch można sprawdzić w sekcji Skuteczność, jednak raport zobaczą jedynie domeny, które mają dość duży ruch.
Skorzystaj z tych informacji, aby dowiedzieć się, jak prosperują Twoje treści. Czy jest to prosta linia ciągłego ruchu, czy też gwałtownie wzrasta? Czy powraca? Jak myślisz, dlaczego określony post uzyskał duży ruch w danym dniu? Sprawdź, czy możesz przeanalizować te trendy i podjąć bardziej świadome decyzje dotyczące treści Discover.
Wpływ użytkownika na Google Discover
Użytkownicy mogą również przekazywać bezpośrednie opinie, aby lepiej dostosowywać swój kanał, śledząc lub przestając obserwować tematy. Wybierając „pokaż więcej” lub „pokaż mniej” decuduj, które treści Ci odpowiadają, a którymi nie jesteś zainteresowany. nie wyświetlając treści od niektórych wydawców.
Czasami Google bezpośrednio poprosi też użytkownika o opinię.
Główne tematy w Google Discover
Z analizy SearchEngineJournal 12 miesięcy ruchu Google Discover wynika, że spośród 11 000 adresów URL:
- 46% pochodziło z serwisów informacyjnych
- 44% pochodziło z witryn e-commerce
- 7% pochodziło z serwisów rozrywkowych
- 2% pochodziło z witryn turystycznych
Pozostałe 1% pochodziło z innych branż, w tym:
- B2B
- motoryzacja
- edukacja
- finanse
- zdrowie.
Jak sprawić, aby Twoje treści znalazły się w Google Discover?
Google twierdzi, że „nie ma możliwości tworzenia treści, które są bezpośrednio ukierunkowane na dopasowanie zainteresowań Discover” i że każdy ruch w Discover należy traktować jako uzupełnienie ruchu z wyszukiwania.
Czy istnieje coś takiego jak Google Discover SEO? Czy możesz zrobić coś, aby zwiększyć ruch w Google Discover? Choć może się to wydawać trochę głupie, Google zapewnia wytyczne, które dają wgląd w to, co naprawdę działa. Przede wszystkim powinieneś już produkować wysokiej jakości treści zgodnie z najlepszymi praktykami SEO.
Optymalizacja E-A-T
Przyjęło się, że treści warto optymalizować pod kątem reguły E-A-T:
- Ekspertyza
- Autorytatywność
- Solidność.
„Nasze zautomatyzowane systemy wyświetlają treści w Discover z witryn, które mają wiele indywidualnych stron, które wykazują wiedzę, autorytatywność i wiarygodność (E-A-T). Osoby, które chcą ulepszyć EAT, mogą odpowiedzieć na niektóre z tych samych pytań, które są do rozważenia w wyszukiwarce. Chociaż usługi Search i Discover różnią się od siebie, ogólne zasady EAT, mające zastosowanie do zawartych w nich treści, są podobne” – informują przedstawiciele Google.
Co zrobić, aby nasze treści znalazły się w Google Discover?
Nie można bezpośrednio wpłynąć na kolejność wyświetlanych propozycji. Pozyskiwanie treści w Discover nie różni się tak bardzo od zwykłego SEO. Obowiązują wszystkie podstawowe zasady, więc warto stale dopracowywać holistyczne SEO. Liczą się oczywiście dobre treści, napisane dla odpowiednich odbiorców, a także odpowiednio zoptymalizowana witryna internetowa, która zapewnia doskonałe wrażenia użytkownika. Z punktu widzenia twórcy treści, Google Discover może być potężnym motorem ruchu na stronie. Warto więc wyróżnić kilka czynników, które mają szczególne znaczenie w Google Discover.
- Zadbaj o grafikę - jedną z najważniejszych części optymalizacji pod kątem Google Discover jest aspekt wizualny. Discover to medium wizualne. Ludzie skanują kanał, przesuwając się do treści, które wyglądają i brzmią atrakcyjnie. Jednym z elementów przyciągających wzrok w Discover jest główny obraz Twoich treści. Duże, wysokiej rozdzielczości obrazy (minimum 1200 px) są lepiej odbierane przez użytkowników i i zapewniają wyższy CTR.
- Treści na czasie - posiadanie treści, które są odpowiadają aktualnym wydarzeniom i zainteresowaniom, dobrze opowiadają historię lub dostarczają wyjątkowych informacji.
- Wypróbuj Google Web Stories – Discover skupia się przede wszystkim na urządzeniach mobilnych. Aby łatwiej dotrzeć do tych użytkowników, masz do dyspozycji nowe narzędzie: Web Stories. Relacje internetowe doskonale pasują do Discover. Krótkie, zabawne historie zorientowane na urządzenia mobilne są łatwe do odkrycia i szybkie do przeglądania.
- Twórz treści, które są interesujące, trafne i przydatne dla użytkowników.
- Bazuj na tytułach, które oddają istotę treści, ale w sposób niebędący clickbaitem.
- Dodawaj datę publikacji, informacje o autorach, wydawcę lub firmę, która za nią stoi, oraz dane kontaktowe w celu lepszego budowania zaufania i przejrzystości wśród odwiedzających.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 01Gru
Jak poprawić lokalne SEO w małej miejscowości?
Co zrobić, żeby twoja firma była równie rozpoznawalna online? Oto przepis na sukces w lokalnym SEO!
- 01List
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
- 30Wrze
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
- 31Sier
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
- 31Lip
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
- 17Czerw
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
- 27Maj
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
- 28Kwie
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!