
Czym jest Google Display Network?
Google Display Network, czyli sieć reklamowa Google dociera do ponad 90% użytkowników Internetu na całym świecie w 2 milionach witryn. Reklama displayowa to rodzaj reklamy cyfrowej, w której reklamy promujące markę, produkt lub usługę są wyświetlane w sieci witryn wydawców z wykorzystaniem obrazu, wideo i tekstu. Występuje w różnych kształtach i rozmiarach, które można wykorzystać w zależności od celu reklamy i urządzenia, na którym reklama jest renderowana. Jej celem jest dotarcie do osób, które przeglądają strony internetowe, sprawdzają wiadomości lub robią zakupy online. Reklamy te pojawiają się w treści, a także u góry, u dołu i z boku strony. Ponadto w GDN można kierować je na konkretne grupy odbiorców w oparciu o kontekst, np. styl życia, określonych odbiorców, takich jak młode mamy lub lokalizacje - duże miasta lub obszary wiejskie.
Jakie są rodzaje reklam w Google?
W przypadku reklam w wyszukiwarce marketerzy nie mają wielu opcji, jeśli chodzi o typ reklamy, którą widzą klienci. Jednak w sieci reklamowej Google jest odwrotnie. Dostępnych jest kilka różnych opcji!
- Reklamy tekstowe: to najprostszy format reklamy. Składa się z kilku linijek tekstu, nagłówka i linku URL. Jeśli w przeszłości korzystałeś z reklam w wyszukiwarce, to jesteś przyzwyczajony do korzystania z reklam tekstowych.
- Reklamy graficzne: jeśli chcesz tworzyć reklamy bardziej atrakcyjne wizualnie, możesz skorzystać z reklam graficznych. Reklamy te występują w wielu różnych kształtach i rozmiarach, od prostych banerów po kwadraty. Nawet możesz użyć HTML5, aby zrobić animację w reklamie i atrakcyjnie ją przedstawić.
- Reklamy wideo: dzięki wizualnemu aspektowi reklam graficznych i podniesieniu go na zupełnie nowy poziom, reklamy wideo są niezwykle wciągające i mogą pomieścić mnóstwo informacji w krótkim czasie. Wraz z popularnością YouTube filmy stają się coraz bardziej skuteczne.
- Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce: korzystając z treści prosto z Twojej własnej witryny, dynamiczne reklamy starają się dopasować idealną reklamę do każdego unikalnego wyświetlenia – nie są więc w nich konieczne słowa kluczowe.
- Elastyczne reklamy displayowe: to domyślny format sieci reklamowej. Korzystając z zaawansowanych algorytmów, elastyczne reklamy displayowe wykorzystują przesłane przez Ciebie zasoby reklamowe (obrazy, nagłówki, logo itp.), aby opublikować najlepszą możliwą reklamę na podstawie danych o skuteczności. Reklamy te wkomponują się w strukturę witryny hosta, tworząc bardziej naturalne wrażenie i nie przypomina wiadomości reklamowej ze spamem.
Zalety stosowania kampanii Google Display
Budowanie świadomości marki
Sieć GDN składa się z ponad miliona blogów, portali z wiadomościami i innych witryn, które Google uważa za odpowiednie dla reklam – w tym Gmaila i YouTube. Sieć obejmuje również aplikacje i witryny mobilne, dzięki czemu jest doskonałym miejscem do poszerzenia zasięgu online. Twierdzi się również, że GDN dociera do 90% internautów na całym świecie, co jest bardzo ważnym aspektem dla firm, które chcą zaistnieć na rynku i zbudować świadomość marki.
Szerokie możliwości remarketingu
Możliwość remarketingu za pomocą unikalnych reklam do osób, które kliknęły Twoje reklamy w przeszłości, jest prawdopodobnie największą zaletą sieci reklamowej. Listy remarketingowe są tworzone z osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę - dzięki temu możesz wyświetlać unikalne reklamy osobom, które odwiedziły określone jej podstrony. Nie tylko zachowasz świeżość swojej marki w świadomości potencjalnych klientów, ale możesz także podać nowe powody, które pomogą Twoim odbiorcom dokonać konwersji. Może to być zniżka, gratis lub bardziej szczegółowe zalety Twojego produktu. Korzystaj z remarketingu, aby zwiększyć liczbę konwersji i uniknąć utraty nowych klientów.
Znalezienie grupy docelowej
Reklamy w sieci reklamowej Google dają wiele możliwości kierowania reklam na kogo chcesz i gdzie chcesz. Możesz na przykład wybrać określone witryny, gry, aplikacje i inne elementy w sieci reklamowej Google, w których chcesz umieścić swoje reklamy – nazywa się to zarządzanymi miejscami docelowymi. Możesz także użyć kierowania kontekstowego, które umieszcza Twoją reklamę w różnych witrynach na podstawie wybranych słów kluczowych. Ta metoda pomaga ukazać reklamę przed osobami, które są najbardziej zainteresowane Twoim produktem lub usługą.
Kierowanie geograficzne i językowe
Kierowanie geograficzne i językowe pozwala wyświetlać reklamy klientom w określonej lokalizacji lub regionie w danym promieniu odległości, z kodami pocztowymi i językiem, którym się posługują.
Elastyczne modele wyceny kampanii
Koszt kliknięcia (CPC) to powszechny model cenowy, z którego korzysta większość reklamodawców. Natomiast w przypadku reklam displayowych Google otrzymujesz inny model cenowy kosztu tysiąca wyświetleń (CPM). W modelu cenowym CPM płacisz za tysiąc wyświetleń w sieci reklamowej Google. Koszt kliknięcia (CPC) oznacza, że zostaniesz obciążony, gdy ktoś kliknie Twoje reklamy. Koszt tysiąca wyświetleń (CPM) oznacza, że będziesz płacić za wyświetlenia swoich reklam. Zamiast używać zwykłego modelu cenowego CPC dla reklam displayowych Google, możesz użyć modelu cenowego CPM, aby wyświetlać reklamy w rozległej sieci reklamowej. CPM może być tańszy niż model cenowy CPC, jeśli chcesz mieć tylko wyświetlenia swoich reklam. Każdy może znaleźć najlepszy dla siebie sposób na zwiększenie ROI.
Mierzalność efektów
Nie powinno dziwić, że Google daje Ci dostęp do szczegółowych raportów dotyczących Twoich reklam za pośrednictwem GDN, ale jest to bardzo ważna korzyść, o której należy pamiętać. Z raportów dotyczących reklam możesz się wiele dowiedzieć, w tym, które reklamy mają najwięcej kliknięć i jaka jest ich wartość. Ta funkcja daje możliwość śledzenia i monitorowania zaangażowania w reklamę oraz mierzenia sukcesu kampanii.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 28Kwie
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?
- 29Marz
Czym jest Chat GPT i jakie są jego możliwości?
W ostatnim czasie gorącym tematem stała się usługa Chat GPT. Okazuje się, że to niezwykle innowacyjna technologia o ogromnym potencjale. Warto więc zapoznać się bliżej z możliwościami tego innowacyjnego systemu.
- 30Kwie
Web usability - dlaczego użyteczność strony jest ważna?
Jak ważna jest funkcjonalność strony dla konwersji i sukcesu biznesu? Czym jest website usability?
- 23Kwie
Czym jest efekt ROPO?
Nie jest tajemnicą, że Internet zmienił sposób, w jaki robimy zakupy. Konsumenci chcą też podejmować bardziej świadome decyzje - poprzez wcześniejszy research.
- 30Marz
AIDA - znaczenie i rola w marketingu
Czym jest model AIDA i dlaczego tak chętnie jest wykorzystywany w marketingu? Gdzie warto go stosować, a kiedy niekoniecznie się sprawdza?
- 17Marz
Czym jest Google Display Network?
Google Display Network jest doskonale rozwiniętą siecią reklamową z szerokimi możliwościami promowania produktów i usług w różnorodnej formie. Jakie ma zalety?
- 28Lut
Infinite scroll vs. paginacja - czym są i jaki mają wpływ na SEO?
Sposób nawigacji ma ogromne znaczenie zarówno dla SEO, jak i doświadczenia użytkownika. Co lepiej się sprawdzi w witrynie - nieskończone przewijanie czy paginacja?
- 12Lut
Jak pisać artykuły, które zaciekawią odbiorców?
Pisanie nie jest łatwe. Codzienne tworzenie artykułów może być sporym wyzwaniem. Oto 7 wskazówek, jak tworzyć wartościowe i ciekawe treści
- 11Sty
Trendy SEO w 2022 roku
Zastanawiasz się, co rok 2022 przyniesie w branży e-commerce? Jakie zmiany na 2022r. przygotowało Google? Sprawdź trendy SEO 2022!
- 04Sty
Dlaczego Core Web Vitals są ważne w SEO?
Google stale dodaje nowe i usprawnia obecne algorytmy. Tym razem przyjrzymy się nowym wytycznym z 2021 roku - czym są Core Web Vitals?
- 15Gru
Czego szukali Polacy w 2021 roku w wyszukiwarce Google?
Koniec roku to czas podsumowań, więc Google niezmiennie przygotowało dla nas zestawienie najbardziej popularnych wyszukiwań w Polsce i na świecie w 2021.
- 06Gru
Recykling treści - czyli jak nadać dawnym treściom nowe życie
Recykling to ważny aspekt naszych czasów. Nie dotyczy jedynie dbania o środowisko, ale również marketingu. Na czym polega i jakie ma znaczenie recykling treści na stronie?
- 25List
7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
Linkbuilding jest prawdopodobnie najtrudniejszym filarem SEO, ale może też mieć największy wpływ. Jak wykorzystać go w e-commerce?
- 15List
AI/ML – czy na pewno znasz ich znaczenie?
Powszechne nadużywanie terminów AI/ML w marketingu zaczęło prowadzić do mylenia znaczenia tych słów. Co oznaczają skróty AI i ML i co oznaczają?
- 20Paźd
Lejek sprzedażowy - czym jest i dlaczego jest ważny w marketingu?
Czym jest lejek sprzedażowy? Jakie są etapy lejka sprzedażowego i jakie ma znaczenie w marketingu?
- 16Paźd
Co to jest Google Discover i jak się tam znaleźć?
Google Discover to nowy sposób na szukanie interesujących Cię informacji. Sprawdź, jak działa i jak umieścić swoje treści w Google Discover.
- 23Wrze
Czym jest Real Time Marketing i dlaczego się opłaca?
W życiu codziennym warto być na bieżąco z newsami i najnowszymi wydarzeniami, a w real time marketing to się po prostu opłaca. Sprawdź dlaczego!
- 16Wrze
Jak stworzyć efektywne Call to action - 7 wskazówek
Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do finalizowania zakupów, wypełnienia formularza czy pobrania e-booka? Sprawdź 7 wskazówek, jak stworzyć skuteczne call to action!
- 27Sier
Dlaczego linkbuilding jest jedną z najważniejszych części strategii SEO?
Czym jest linkbuidling i dlaczego stanowi filar strategii SEO? Jakie linkbuilding ma znaczenie dla content marketingu?
- 10Sier
4 rodzaje treści, które zaciekawią czytelnika
Jakie elementy warto zawrzeć podczas tworzenia artykułu, aby był on ciekawy i przyciągnął uwagę czytelników? Sprawdź, jak tworzyć treści w Internecie, które się czytają!
- 14Lip
Jak zwiększyć ruch organiczny – 10 SEO porad
Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny bez żadnych kosztów, z wyjątkiem czasu.
- 07Lip
Punkty szczepień COVID-19 na Mapach Google
Tym razem dodano nową opcję w Google Maps, szczególnie poszukiwaną w obecnym czasie – dostępne punkty szczepień przeciwko Covid-19.
- 23Maj
10 rzeczy, które musisz sprawdzić na swojej stronie
Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na pozycję strony w Google, my wybraliśmy jednak 10 rzeczy, które trzeba sprawdzić na stronie, aby mieć pewność, że jest odpowiednio zoptymalizowana.
- 11Maj
Thin content - czym jest i jak go uniknąć?
Treści niskiej jakości nadal są istotnym problemem w Internecie. Czym jest thin content i jak go uniknąć?
- 22Kwie
Czym jest social listening i dlaczego jest przydatne?
Social listening to działanie niezwykle przydatne, szczególnie w czasach pandemii. Na czym polega i jakie niesie korzyści?
- 14Kwie
Wszystko, co musisz wiedzieć o live commerce
Live commerce to nowy trend handlu online na znanych platformach, przychodzący do nas z Azji. Jakie zalety mają takie zakupy na żywo?
- 30Marz
4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu
Słysząc pojęcie „sztuczna inteligencja”, mimowolnie myślimy o robotach, autonomicznych samochodach i działających samodzielnie fabrykach. W rzeczywistości sztuczna inteligencja jest niemal wszędzie - również w marketingu.
- 15Marz
Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
W tym artykule wyjaśnimy te różnice, a następnie zbadamy cel każdego z nich i sposób, w jaki wpływają one na działania marketingowe i pozycjonowanie stron.
- 18Lut
7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
Social media w błyskawicznym tempie stały się potęgą Internetu. Zdobyły naszą uwagę i czas, a to ogromna szansa dla firm, które łatwo mogą się w nich zareklamować!
- 11Lut
Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?
W celu lepszego zrozumienia całego procesu pozycjonowania stron i SEO, postanowiliśmy wyjaśnić jedne z najczęściej spotykanych ostatnio pojęć żargonu marketingowego.
- 24Sty
4 najpopularniejsze strategie marketingu cyfrowego w 2021 roku
Popularne strategie marketingu cyfrowego w ciągu ostatniej dekady były dość dynamiczne. Zobacz, co czeka nas w 2021 roku i zweryfikuj swoje obecne strategie marketingu cyfrowego.
- 12Gru
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress - co zrobić, aby uchronić swoją stronę na Wordpress przed atakami hakerów? Zadbaj o bezpieczną stronę Wordpress!
- 20Gru
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku - jakich haseł szukali Polacy w Google? Jakie tematy najbardziej ciekawiły nas w 2020 roku, a jacy politycy byli na świeczniku? Sprawdź listę!
- 26List
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
- 12List
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.
- 28Paźd
Filtry i bany od Google - co oznaczają dla Twojej strony?
Filtry i bany od Google - jak dowiedzieć się, że mamy nałożony filtr od Google? Za co można dostać bana od Google? Jak pozbyć się kary od Google?
- 12Paźd
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Czas pandemii koronawirusa jest trudny dla wszystkich, jednak w szczególności odczuwają go przedsiębiorcy. Dlaczego, mimo niestabilnej sytuacji w gospodarce, nie warto przerywać pozycjonowania strony internetowej?
- 16Lip
Rodzaje wyników wyszukiwania w Google, czyli różne elementy SERP
Większość z nas, wyszukując haseł w wyszukiwarce Google, na przestrzeni lat mogła nie zauważyć zmian, jakie zostały wprowadzone. Przyjrzyjmy się różnym rodzajom wyników wyszukiwań w Google.
- 06Lip
Mobile First Index - czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?
Nadeszła era mobilności, kiedy większe znaczenie zdobywają smartfony niż komputery. Google również podążą tym trendem, wprowadzając Mobile First Index. Czym jest i jakie ma znaczenie dla Google?
- 15Czerw
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
- 06Czerw
Czym są dane strukturalne i jaką pełnią rolę w Google?
Początki wyszukiwarki wyglądały dosyć jednolicie – wszystkie wyniki wyszukiwań wyglądały tak samo. Z biegiem lat wprowadzano coraz więcej usprawnień, mających na celu sprawniejsze i szybsze wyszukiwanie haseł. Te modyfikacje sposobu prezentacji skutkowały wprowadzeniem danych strukturalnych.
- 27Maj
SXO, czyli SEO i UX jako nowy trend
Co to jest SXO? Jak jest powiązane z pozycjonowaniem stron i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania? Dowiedz się, jak wpłynąć na poprawę wyświetleń!
- 11Maj
Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi
5 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego - czym jest e-marketing? Dlaczego warto się na nim znać pozycjonując strony internetowe? Co go różni od tradycyjnego marketingu?
- 30Kwie
7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps
Masz firmę i zależy Ci na pozyskaniu klientów lokalnych? A może klienci nie mogą trafić do Twojej firmy przez skomplikowany dojazd? Pozycjonowanie w Google Maps to idealny sposób na zaistnienie na lokalnym rynku i pojawienie się najbliżej potrzebującego odbiorcy. Zobacz 7 naszych wskazówek pozycjonowania w Google Maps Twojej wirtualnej wizytówki firmowej!
- 03Kwie
Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!
- 09Marz
Google Voice Search - powiedz, żeby wyszukać
Giganci internetowi starają się odpowiadać na potrzeby użytkowników, tworząc coraz to nowe udogodnienia i narzędzia przyspieszające i ułatwiające korzystanie z wyszukiwarek. Jednym z nich, które szybko zyskuje przewagę, jest Google Voice Search.
- 10Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania w 2019 roku w Google
Każdego roku ludzie z różnych krajów wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki Google dotyczące najróżniejszych tematów. Rok 2019 obfitował w liczne istotne wydarzenia, spośród których możemy wyróżnić te mniej i bardziej interesujące. Jakie były trendy wśród zapytań użytkowników Google w 2019 roku?
- 17List
Asystent Google - jego możliwości
Na początku 2019 roku Google postanowił uruchomić kolejne swoje narzędzie w polskiej wersji językowej – Asystent Google. Jest to bardzo innowacyjny pomysł, na którego premierę czekało wielu użytkowników smartfonów i tabletów. Uważa się go za androidową konkurencję dla Siri marki Apple i duży skok technologiczny. Jakie możliwości i zalety kryją się za asystentem Google?
- 22Wrze
Głosowanie przez Internet - czy jest możliwe w Polsce?
W Polsce coraz chętniej otwieramy się na możliwości usług internetowych i z większym przekonaniem korzystamy chociażby z kont i przelewów bankowych. Takie technologiczne rozwiązania wykorzystywane są również w przebiegu głosowania. Z całego świata dobiegają do nas informacje o tzw. e-votingu. Czy takie rozwiązanie dostępne jest już w Polsce?
- 03Lip
SEO Wordpress – 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpressie
Wordpress został stworzony w języku PHP do obsługi blogów i sklepów internetowych. Jednak dobry kontent to nie wszystko - trzeba znać techniki i narzędzia, żeby go odpowiednio wypromować. Przedstawiamy zatem 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpress.
- 10Czerw
Specjalista SEO i jego zadania
Wraz z rozwojem Internetu rośnie liczba stanowisk, które tworzą się na potrzeby tych przemian. Stale zwiększa się grono pracowników branży IT, jak również firm marketingowych w Internecie. Jednym z takich zawodów jest właśnie specjalista SEO. Kim on dokładnie jest i jakie są jego zadania?
- 15Maj
Google znajdzie Twoje urządzenie!
Posiadacze iPhonów zapewne dobrze znają funkcję Znajdź mój iPhone, którą proponuje Apple. Od teraz również właściciele smartfonów z Androidem mają okazję skorzystać z możliwości zlokalizowania swojego telefonu. Google zainicjowało stworzenie nowej usługi.
- 12Marz
Artykuł 13 - czy to koniec obecnego Internetu?
24 marca 2019 roku Parlament Europejski w Strasburgu poparł wprowadzenie w życie dyrektywy normującej prawa autorskie w Internecie. Wszystkie przebiega w atmosferze wielkich emocji i kontrowersji. Niektórzy wskazują na nową cenzurę Internetu. Co się zmieni?
- 27Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2018 roku
Jak co roku, Google stworzył zestawienie najpopularniejszych wyszukiwań w ubiegłych dwunastu miesiącach. W formie list opublikował tematy, które najbardziej nas intrygowały. Dzięki temu w skrócie możemy przypomnieć sobie, co ciekawego działo się w minionym roku i jakie wydarzenia cieszyły się największym zainteresowaniem.
- 13Kwie
Co Google wie o Tobie? Jak to sprawdzić?
Google śledzi działania swoich użytkowników na różne sposoby. Dotyczy to nie tylko aktywności w sieci, ale też poczynań podejmowanych w realnym, fizycznym świecie. Gromadzone w ten sposób informacje można jednak łatwo sprawdzić, a w razie potrzeby usunąć.
- 13Lut
Historia i sukces wyszukiwarki Google
Powstanie i rozwój Google to modelowy przykład amerykańskiego snu. Wszystko zaczęło się od dwóch studentów, którzy pracowali w garażu nad swoim uczelnianym projektem.
- 10Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2017 roku
Jesteś ciekaw co najczęściej wyszukiwali internauci w 2017 roku? Sprawdź! Będziesz zaskoczony wynikami :)