
Thin content - czym jest i jak go uniknąć?
Publikowanie thin content w witrynie może zaszkodzić wizerunkowi Twojej marki, uniemożliwić czytelnikom podjęcie działań i spowodować, że wyszukiwarki stracą zaufanie do Twojej marki.
Ale czym właściwie jest thin content? Czy jest na to określona liczba słów lub czynników, które to determinują?
Thin content a algorytm Panda
Czy kiedykolwiek odwiedziłeś witrynę, której treść brzmiała dziwnie, była niespójna i brzmiała, jakby została napisana przez robota?
Przed 2011 rokiem działo się tak często, ponieważ ludzie zorientowali się, że mogą oszukać algorytm Google, tworząc dowolny rodzaj treści wypełniony (bezsensownymi) słowami kluczowymi - nawet jeśli była niskiej jakości. Dlatego w 2011 roku Google wprowadził ogromną aktualizację w formie algorytmu Panda, która miała jeden prosty cel: powstrzymać niskiej jakości strony internetowe przed zajmowaniem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Aktualizacja nakładała karę na nieodpowiednie praktyki dotyczące treści, w tym powielanie treści i niską jakość copywritingu, które nie zapewniały wartościowych odpowiedzi dla wyszukiwanego hasła użytkownika.
Google stale publikuje aktualizacje algorytmów i obecnie dostarcza wytyczne EAT (ekspertyza, autorytatywność, wiarygodność), których powinna przestrzegać każda witryna internetowa.
Co oznacza thin content?
Thin content to problem on-page SEO, który został zdefiniowany przez Google jako „treść bez wartości dodanej”.
Thin content można najlepiej opisać jako bezużyteczną treść. Nie ma wartości dla czytelnika - może nie nieść żadnej wartościowej informacji, a nawet zawierać nieprawdziwe informacje.
Określenie „thin” w „thin content” niekoniecznie odnosi się do długości treści - raczej odnosi się do jej wartości. Jeśli algorytmy Google wykryją, że treść strony jest zduplikowana, wypchana słowami kluczowymi lub po prostu przyczynia się do wysokiego współczynnika odrzuceń, prawdopodobnie zostanie ona tak oznaczona.
Jak uniknąć thin content?
Google podaje następujące przykłady typów witryn lub sytuacji, które mogą skutkować karą za treść:
- Treść generowana automatycznie
- Strony przejściowe
- Treść pobrana
- “Thin affiliate sites”
Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, jaki rodzaj treści Google uważa za „słabą treść”, jest zapoznanie się z przewodnikiem Google dotyczącym tworzenia wysokiej jakości witryn internetowych. W przewodniku Google sugeruje, że aby uniknąć thin content i zachować witrynę wysokiej jakości powinny:
- mieć oryginalne treści napisane przez ekspertów
- nie używać treści produkowanych masowo, generowanych automatycznie
- dokładnie edytować treść pod kątem czytelności i błędów gramatycznych
- nie próbować oszukiwać algorytmu Google za pomocą upychania słów kluczowych lub innych taktyk black hat SEO
- nie kopiować treści z innych stron
- unikać tworzenia Doorway Pages (Jump Pages, stron przejściowych) – technika black hat SEO polegająca na stworzeniu witryny internetowej i wypozycjonowaniu jej na wybrane frazy kluczowe za pomocną technik niezgodnych z SEO; użytkownik odwiedzający Doorway Page zostaje automatycznie przekierowany na stronę docelową Klienta.
Jak uratować stronę z thin content?
Istnieją trzy sposoby rozwiązania problemu z thin content i przygotowania witryny z poprawkami. Występują one w kolejności od wymagających najmniejszego do największego wkładu pracy:
- usuń to
- ulepsz to
- napisz to jeszcze raz
Z pewnością: „napisz treści jeszcze raz od zera” to odpowiedź, której nikt nie chciał usłyszeć. To ciężka i czasochłonna praca, jednak czasem może okazać się nieunikniona. Jest to jednak okazja do naturalnego wstawienia słów kluczowych i wypełnienia witryny treścią, która oferuje prawdziwą wartość. Jest to również najlepszy sposób na cofnięcie kary: jeśli Google spojrzy na Twoją prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia i zobaczy wyrażenie „przepisaliśmy całą witrynę”, prawdopodobnie masz większe szanse na zniesienie kary. Najbardziej trafnym podsumowaniem będzie jednak stwierdzenie „lepiej zapobiegać, niż leczyć” - dbaj, aby treści na Twojej stronie od początku jej istnienia były oryginalne i merytoryczne!
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Jak zabrać się za pisanie bloga firmowego?
Prowadzisz bloga firmowego, ale nie widzisz efektów w postaci większej liczby odwiedzających? Kluczem do sukcesu jest tworzenie treści w sposób, który odpowiada na potrzeby użytkowników i jednocześnie spełnia wymagania algorytmów Google.
Najczęściej wyszukiwane hasła w 2024 roku! Statystyki Google 2024
Jakie tematy dominowały w 2024 roku? Jakie wydarzenia wpłynęły na nasze wyszukiwania? Przeanalizujmy to razem, by odkryć, co dane z Google mówią o nas samych!
Sztuczki SEO 2025
W świecie, gdzie co miesiąc pojawiają się nowe trendy, łatwo zapomnieć o technikach, które przez lata były fundamentem optymalizacji stron.
Jak poprawić lokalne SEO w małej miejscowości?
Co zrobić, żeby twoja firma była równie rozpoznawalna online? Oto przepis na sukces w lokalnym SEO!
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?