Jak pisać artykuły, które zaciekawią odbiorców?
Sposoby na pisanie lepszych artykułów
Pisanie nie jest łatwe. Codzienne tworzenie unikalnych, wymagających dogłębnego researchu artykułów może być sporym wyzwaniem. W dobie Internetu rośnie zapotrzebowanie na autorów artykułów, którzy potrafią wygenerować dobre treści w krótkim czasie. Jednak pisanie artykułów lub blogowanie w napiętych terminach nie powinno odbywać się kosztem dobrego pisania. Oto przewodnik pełen wspaniałych wskazówek, które pomogą napisać dobry artykuł w krótkim czasie.
Jakie treści są najważniejsze w content marketingu?
Instytut Content Marketingu co roku przeprowadza ankietę, aby poznać stan branży content marketingu. W ankiecie B2B z 2017 r. zapytano respondentów: „Które taktyki content marketingu stosowane przez Twoją organizację będą miały największe znaczenie dla jej ogólnego sukcesu w marketingu treści?”
Innymi słowy, „jaka jest najważniejsza taktyka content marketingu?”
Zdecydowaną odpowiedzią były blogi.
Siedem wskazówek, jak pisać lepsze artykuły
1. Czytaj więcej.
Czytanie zwiększa zasób słownictwa, rozwija wyobraźnię i poszerza zakres wiedzy. Zaznajamia też z różnymi stylami pisarskimi i utrwala poprawne zasady ortografii czy interpunkcji. Czytaj więcej i bądź na bieżąco z trendami w literaturze i mediach społecznościowych.
2. Użyj list i wypunktowań w swoim artykule.
Używanie list i wypunktowań porządkuje myśli podczas tworzenia wersji roboczej, a w gotowym artykule pomaga czytelnikowi łatwiej przyswajać najważniejsze informacje. Nikt nie lubi „ściany tekstów” w artykułach - uporządkowanie danych w formie wypunktowania lub listy przyciąga czytelników.
3. Korzystaj z narzędzi do pisania.
Obecna technologia umożliwia ułatwienie sobie pisania dzięki licznym, darmowym jak i płatnym, programom i wtyczkom sprawdzającym poprawność tekstów. Sprawdzają teksty pod kątem błędów, proponują synonimy lub pełnią rolę słownika. Warto sprawdzić takie propozycje jak LanguageTool, Korektor Tekstu, Polszczyzna.pl czy iKorektor.
4. Nawiąż kontakt z odbiorcami.
Stwórz formę dialogu z czytelnikami - pozwól im poczuć, że na nich wskazujesz i odnieś się do tego, czego doświadczają. Stwórz artykuł, w którym czytelnicy mogą się łatwo odnaleźć. Zdolność do cieszenia się treścią zależy od użycia słów i stylu. O ile nie jest to profesjonalny poradnik wymagający specjalistycznego żargonu, unikaj używania podniosłych słów i pisz w sposób dopasowany odbiorcy.
5. Rób skuteczny research.
Rozeznanie się w temacie jest ważne dla każdego tekstu, ale łatwo też wpaść w pułapkę spędzania zbyt dużo czasu na researchu, a za mało czasu na pisaniu. Jeśli szukasz faktów lub statystyk na poparcie swojego argumentu, postaraj się być jak najdokładniejszy w wyszukiwanych hasłach i działać efektywnie. Jeśli nie znajdujesz danych, których szukasz, przeformuj tekst i napisz o innych aspektach danego zagadnienia.
6. Dodaj atrakcyjne wizualnie formy przedstawienia treści.
Prezentuj fakty w tabelach i wykresach, a dane statystyczne w formie infografik. Taki ułatwiony sposób przyswajania informacji sprawia, że artykuły są one udostępniane przez użytkowników trzy raz częściej niż pozostałe formaty. Im bardziej unikalna i kreatywna infografika, tym większe szanse na pozyskanie uwagi użytkowników i dotarcie do szerszego grona odbiorców.
7. Usuń rozpraszacze podczas pisania.
Wyobraź sobie, że próbujesz pisać podczas oglądania ulubionego serialu Netflix. Czy myślisz, że będziesz w stanie efektywnie pisać, mając wiele rozpraszaczy się wokół ciebie? Najlepiej odciąć się od mediów społecznościowych i wejść w „tryb pisania”, przeznaczając określoną przestrzeń i muzykę do pracy.
Jak pisać artykuły blogowe? Praktyczne porady
- używaj czasu teraźniejszego i strony czynnej
- stosuj neutralną lub pozytywną perspektywę – jest lepiej postrzegana i odbierana
- ogranicz zawiłą terminologię, przedstaw temat w przystępny sposób
- zaskocz czytelnika nieszablonowym podejściem do tematu
- zwróć szczególną uwagę na tytuł i początek artykułu – powinny zaintrygować i zachęcić odbiorcę do dalszego czytania
- utrzymuj spójną i przejrzystą konstrukcję tekstu – twórz nagłówki, które wskazują, jakie informacje czytelnik znajdzie w akapicie
- przeczytaj ponownie napisany tekst – zawsze znajdzie się jakiś pominięty błąd
- podjedź do tematu z punktu widzenia odbiorcy – pomyśl o jego potrzebach i oczekiwaniach
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 07Sty
Sztuczki SEO 2025
W świecie, gdzie co miesiąc pojawiają się nowe trendy, łatwo zapomnieć o technikach, które przez lata były fundamentem optymalizacji stron.
- 01Gru
Jak poprawić lokalne SEO w małej miejscowości?
Co zrobić, żeby twoja firma była równie rozpoznawalna online? Oto przepis na sukces w lokalnym SEO!
- 01List
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
- 30Wrze
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
- 31Sier
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
- 31Lip
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
- 17Czerw
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
- 27Maj
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!