HOME / Blog / Jak pisać artykuły, które zaciekawią odbiorców?
Jak pisać artykuły, które zaciekawią odbiorców?

Jak pisać artykuły, które zaciekawią odbiorców?

Sposoby na pisanie lepszych artykułów

Pisanie nie jest łatwe. Codzienne tworzenie unikalnych, wymagających dogłębnego researchu artykułów może być sporym wyzwaniem. W dobie Internetu rośnie zapotrzebowanie na autorów artykułów, którzy potrafią wygenerować dobre treści w krótkim czasie. Jednak pisanie artykułów lub blogowanie w napiętych terminach nie powinno odbywać się kosztem dobrego pisania. Oto przewodnik pełen wspaniałych wskazówek, które pomogą napisać dobry artykuł w krótkim czasie.

Jakie treści są najważniejsze w content marketingu?

Instytut Content Marketingu co roku przeprowadza ankietę, aby poznać stan branży content marketingu. W ankiecie B2B z 2017 r. zapytano respondentów: „Które taktyki content marketingu stosowane przez Twoją organizację będą miały największe znaczenie dla jej ogólnego sukcesu w marketingu treści?”

Innymi słowy, „jaka jest najważniejsza taktyka content marketingu?”

blogi w content marketingu



Zdecydowaną odpowiedzią były blogi.

Siedem wskazówek, jak pisać lepsze artykuły

1. Czytaj więcej.

Czytanie zwiększa zasób słownictwa, rozwija wyobraźnię i poszerza zakres wiedzy. Zaznajamia też z różnymi stylami pisarskimi i utrwala poprawne zasady ortografii czy interpunkcji. Czytaj więcej i bądź na bieżąco z trendami w literaturze i mediach społecznościowych.

2. Użyj list i wypunktowań w swoim artykule.

Używanie list i wypunktowań porządkuje myśli podczas tworzenia wersji roboczej, a w gotowym artykule pomaga czytelnikowi łatwiej przyswajać najważniejsze informacje. Nikt nie lubi „ściany tekstów” w artykułach - uporządkowanie danych w formie wypunktowania lub listy przyciąga czytelników.

3. Korzystaj z narzędzi do pisania.

Obecna technologia umożliwia ułatwienie sobie pisania dzięki licznym, darmowym jak i płatnym, programom i wtyczkom sprawdzającym poprawność tekstów. Sprawdzają teksty pod kątem błędów, proponują synonimy lub pełnią rolę słownika. Warto sprawdzić takie propozycje jak LanguageTool, Korektor Tekstu, Polszczyzna.pl czy iKorektor.

4. Nawiąż kontakt z odbiorcami.

Stwórz formę dialogu z czytelnikami - pozwól im poczuć, że na nich wskazujesz i odnieś się do tego, czego doświadczają. Stwórz artykuł, w którym czytelnicy mogą się łatwo odnaleźć. Zdolność do cieszenia się treścią zależy od użycia słów i stylu. O ile nie jest to profesjonalny poradnik wymagający specjalistycznego żargonu, unikaj używania podniosłych słów i pisz w sposób dopasowany odbiorcy.

5. Rób skuteczny research.

Rozeznanie się w temacie jest ważne dla każdego tekstu, ale łatwo też wpaść w pułapkę spędzania zbyt dużo czasu na researchu, a za mało czasu na pisaniu. Jeśli szukasz faktów lub statystyk na poparcie swojego argumentu, postaraj się być jak najdokładniejszy w wyszukiwanych hasłach i działać efektywnie. Jeśli nie znajdujesz danych, których szukasz, przeformuj tekst i napisz o innych aspektach danego zagadnienia.

6. Dodaj atrakcyjne wizualnie formy przedstawienia treści.

Prezentuj fakty w tabelach i wykresach, a dane statystyczne w formie infografik. Taki ułatwiony sposób przyswajania informacji sprawia, że artykuły są one udostępniane przez użytkowników trzy raz częściej niż pozostałe formaty. Im bardziej unikalna i kreatywna infografika, tym większe szanse na pozyskanie uwagi użytkowników i dotarcie do szerszego grona odbiorców.

7. Usuń rozpraszacze podczas pisania.

Wyobraź sobie, że próbujesz pisać podczas oglądania ulubionego serialu Netflix. Czy myślisz, że będziesz w stanie efektywnie pisać, mając wiele rozpraszaczy się wokół ciebie? Najlepiej odciąć się od mediów społecznościowych i wejść w „tryb pisania”, przeznaczając określoną przestrzeń i muzykę do pracy.

Jak pisać artykuły blogowe? Praktyczne porady

  • używaj czasu teraźniejszego i strony czynnej
  • stosuj neutralną lub pozytywną perspektywę – jest lepiej postrzegana i odbierana
  • ogranicz zawiłą terminologię, przedstaw temat w przystępny sposób
  • zaskocz czytelnika nieszablonowym podejściem do tematu
  • zwróć szczególną uwagę na tytuł i początek artykułu – powinny zaintrygować i zachęcić odbiorcę do dalszego czytania
  • utrzymuj spójną i przejrzystą konstrukcję tekstu – twórz nagłówki, które wskazują, jakie informacje czytelnik znajdzie w akapicie
  • przeczytaj ponownie napisany tekst – zawsze znajdzie się jakiś pominięty błąd
  • podjedź do tematu z punktu widzenia odbiorcy – pomyśl o jego potrzebach i oczekiwaniach

<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej