Dlaczego linkbuilding jest jedną z najważniejszych części strategii SEO?
Linkbuilding filarem strategii SEO
Linkbuilding (linkowanie zewnętrzne) to proces wchodzący w skład pozycjonowania, polegający na zwiększenie liczby linków przychodzących do strony. Polega na zdobywaniu linków (odnośników) z innych witryn do własnej. Taki link ma na celu przeniesienie „mocy” strony źródłowej na stronę docelową. Do niedawna liczyła się ilość takich linków, jednak od wprowadzenia algorytmu Pingwin w październiku 2013 roku zmieniło się postrzeganie odnośników przez roboty Google. Od tamtej pory znaczenie mają jakościowe linki ze sprawdzonych, zaufanych i wartościowych źródeł.
Jednymi z najpopularniejszych źródeł do pozyskiwania linków zewnętrznych są: linki z forów, komentarze, wpisy w katalogach, posty na blogach czy social media.
Chociaż wysokiej jakości, merytoryczne i ciekawe treści są istotną częścią każdego procesu optymalizacji witryny, stanowią one część integralnej całości – procesu pozycjonowania stron, który ma sens tylko prowadzony kompleksowo.
W rzeczywistości budowanie linków idzie w parze z tworzeniem treści w celu ulepszenia SEO witryny. Pracując nad tworzeniem wysokiej jakości linków do odpowiednich treści, firmy mogą zwiększyć zasięg i ranking swojej witryny.
Jeśli nadal sceptycznie podchodzisz do linkbuildingu, oto kilka powodów, dla których koniecznie powinieneś popracować nad nim na swojej stronie.
Linki podkreślają znaczenie Twoich treści dla czytelników i algorytmów
Trafność to termin, który często słyszysz na rynku SEO. Dzieje się tak, ponieważ jednym z głównych sposobów, w jaki Google, największa na świecie wyszukiwarka, ocenia trafność witryn internetowych i stron z treścią, jest sprawdzanie witryn, które zawierają do niej linki.
Wyszukiwarka dokłada wszelkich starań, aby oferować użytkownikom najtrafniejsze treści dla każdego wyszukiwanego hasła, dlatego jej algorytm skanuje witryny i szuka treści, która nie tylko zawiera odpowiednie słowa kluczowe, ale jest również powiązana z innymi stronami.
Jeśli inne witryny wykorzystały Twoje treści jako źródło, algorytm uważa, że muszą one być istotne i wartościowe, a nawet mogą być uznane jako eksperckie.
W związku z tym, gdy przeszukują sieć w poszukiwaniu treści, które będą pasować do intencji i potrzeb danego wyszukiwania, przywiązują większą wagę do treści, do których prowadzą linki z wielu witryn najwyższej jakości.
Dlatego im więcej (wartościowych) linków ma Twoja witryna, tym większa szansa na dotarcie na szczyt stron wyników wyszukiwania (SERP), a tym samym do szerszego grona odbiorców.
Jakość linków - wybierz wartościowe źródła
Wielu właścicieli firm myśli o linkbuilding jako tajnej operacji, która polega płatnych, nielegalnych linkach, które mogą przyczynić się do nałożenia kary na stronę i problemów.
Jednak nie wszystkie linki są tak samo cenione w SEO. Wysokiej jakości linki, które są naturalne i pochodzą ze sprawdzonych, profesjonalnych stron internetowych, przyniosą korzyści Twojej witrynie i mogą pokazać Google i odbiorcom, że warto je sprawdzić.
Linki na spamerskich, źle zaprojektowanych stronach, które są dodatkowo kupowane rzeczywiście mogą zaszkodzić Twojej stronie. Google wykryje te nielegalne techniki Black Hat SEO i może nałożyć karę, przez co stracisz wysokie pozycje.
W związku z tym musisz być selektywny podczas tworzenia bazy linków i unikać korzystania z niskiej jakości, tanich usług, które na dłuższą metę tylko zrujnują Twoją reputację.
Linkbuilding zaczyna się od wysokiej jakości treści
Jeśli już dużo inwestujesz w swoją strategię tworzenia treści, mam dla Ciebie dobrą wiadomość; jesteś w połowie drogi do budowania wysokiej jakości linków do swojej witryny.
Wysokiej jakości treści mogą przyciągać linki organicznie, ponieważ inni twórcy treści będą szukać wiarygodnych źródeł dla swoich artykułów.
Jednak te organiczne linki polegają na tym, że Twoje treści są już cenione i znajdują się na górze wyników wyszukiwania, co oznacza, że musisz im pomóc, aby tam dotrzeć.
Pierwszym krokiem w tym kierunku jest promowanie swoich treści w mediach społecznościowych i korzystanie z płatnych reklam, jeśli pozwala na to Twój budżet.
Musisz także aktywnie oferować swoje treści innym autorom i właścicielom witryn, szukając możliwości współpracy. Możesz zaproponować pisanie postów gościnnych dla wysokiej jakości, odpowiednich stron internetowych lub możesz użyć metody zepsutego linku - wyszukiwania linków, które zostały usunięte w treściach innych osób, a następnie oferowania swojego linku jako zamiennika.
Jakkolwiek to zrobisz, musisz promować swoje treści do innych właścicieli witryn i blogów, aby zwiększyć ich zasięg i budować linki.
Cała ta praca może odciągnąć Cię od Twoich obowiązków i zabrać cenny czas zwłaszcza, jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy, aby to robić. Jeśli szukasz profesjonalnej agencji SEO zajmującej się pozycjonowaniem stron i linkbuildingiem, wyszukaj taką, która pozna charakterystykę i cele Twojej firmy i włoży czas i wysiłek, aby zbudować najwyższej jakości linki, które przyniosą korzyści SEO Twojej stronie.
Te usługi często są płatne, ale dostajesz to, za co płacisz. Inwestując czas i pieniądze w budowanie linków, będziesz w stanie poprawić SEO swojej witryny. Może wydawać się to długim, żmudnym procesem, ale w dzisiejszej erze cyfrowej stanowi istotną część każdej strategii biznesowej. Zaufaj agencji SEO Blumo – dzięki wiedzy i doświadczeniu pomożemy osiągnąć Ci sukces w Google, który będzie miał przełożenie na zwiększenie ruchu i przychodów firmy!
Wniosek
Jak udowodniliśmy powyżej, budowanie linków to integralna część każdej strategii SEO, ale wymaga dużo wysiłku i ciężkiej pracy. Tanie budowanie linków nie jest korzystne i tylko zaszkodzi Twojej witrynie, dlatego ważne jest, abyś poświęcił czas na zbudowanie wysokiej jakości linków.
Wdrożenie tej strategii we własnym zakresie lub współpraca z dobrą agencją zewnętrzną to najlepszy sposób, aby zapewnić tworzenie linków, które poprawią Twoją witrynę i pomogą osiągnąć cele biznesowe.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 01List
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Chat GPT zrewolucjonizował branżę SEO. Ten model sztucznej inteligencji przebojem wdarł się do świata pozycjonowania stron i marketingu, zostawiając w tyle tradycyjne metody, takie jak nudne analizowanie arkuszy Excela. Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
- 30Wrze
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
- 31Sier
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
- 31Lip
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
- 17Czerw
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
- 27Maj
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
- 28Kwie
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!
- 28Kwie
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?