
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2017 roku
Miniony rok 2017 obfituje w wydarzenia, które stały się sensacją nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. W parze z wielkimi wydarzeniami idzie ciekawość ludzi, którzy chętnie monitorują ich przebieg w Internecie.
Końcówka roku to idealny okres na podsumowania, również te internetowe. Co nas najbardziej interesowało? Jakie zdarzenia stały się najbardziej popularne na przestrzeni roku? Oto odpowiedź!
Najczęściej wyszukiwane hasła w Polsce
Na początku roku swoje pięć minut zyskał miniserial stworzony przez członka słynnego kabaretu, Roberta Górskiego, który w sposób komediowy nawiązywał do spraw politycznych. Ucho Prezesa, które emitowane było na platformie YouTube oraz Showmax, zyskało ogromną popularność dzięki obsadzie i tematyce. Nawiązując do współczesnej Polski pod rządami partii PiS, autor stworzył własną interpretację rzeczywistości.
Najczęściej zadawanym pytaniem w wyszukiwarce Google było zapytanie o to, jak można sprawdzić, czy nasz numer został zarejestrowany. Wiązało się to oczywiście z obowiązkiem rejestrowania kart SIM w związku z wejściem do Polski nowej ustawy antyterrorystycznej.
Wyszukiwarka Google służy nie tylko pozyskiwaniu ważnych informacji, ale także otrzymywaniu praktycznych porad. Co ciekawe od początku minionego roku rosło zainteresowanie...przepisem na kopytka! Ta prosta i polska potrawa była wyszukiwana roku 2017 najczęściej.
Każdy rok niesie za sobą przykre i tragiczne wydarzenia, o których pisze się dosłownie wszędzie. Jednym z takich zdarzeń była niespodziewana śmierć słynnego polskiego muzyka, legendy piosenki i telewizji, Zbigniewa Wodeckiego. Piosenkarz zmarł na wskutek komplikacji pooperacyjnych 22 maja. 30 maja odbył się pogrzeb w Bazylice Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny.
Polacy kochają seriale, to niepodważalny fakt. W ubiegłym roku szczególną popularność zyskały tureckie seriale, które bardzo nam się spodobały. Jednym z nich był życiowy serial pod tytułem Grzech Fatmagul, opowiadający o młodej kobiecie, która padła ofiarą gwałtu. W tytułową rolę wcieliła się zyskująca szeroką popularność w Turcji aktorka, Beren Saat. Zainteresowanie serialem rosło na przełomie stycznia i marca, kiedy to emitowano ostatnie odcinki Fatmagul.
Najtragiczniejszym wydarzeniem minionego roku była tajemnicza śmierć młodej Polki, Magdaleny Żuk w Egipcie. Tą sprawą żyła nie tylko cała Polska, ale także cały świat. Kobieta wybrała się sama na wypoczynek do Hurghady, gdzie rozpoczęła się seria dziwnych zdarzeń. Niedługo po przylocie na miejsce, Magda zaczęła zachowywać się bardzo nietypowo. Następstwem tego zachowania była śmierć poprzez upadek z okna szpitalnego. Media na całym świecie podały, że było to samobójstwo, a Magdalena cierpiała na chorobę psychiczną. Rodzina młodej dziewczyny zaprzeczała krzywdzącym plotkom, walcząc z nieprzychylnymi opiniami na temat tragedii. Do dziś nie jest pewne, w jaki sposób i dlaczego Polka wypadła z okna.
Pierwsza połowa roku 2017 to pasmo nieszczęśliwych zdarzeń. 22 kwietnia w Warszawie zmarła kolejna legenda, tym razem polskiego kina, znany wszystkim z kultowych ról – Witold Pyrkosz.
Okolice sierpnia i września, to w Polsce okres idealny dla grzybiarzy. W ubiegłym roku nie mogli oni narzekać na brak zdobyczy, gdyż w lasach aż roiło się od smakowitych grzybów. Efektem połowów były często kierowane do wyszukiwarki Google pytania, jak suszyć grzyby i jak marynować grzyby? Ponadto wzrosło zainteresowanie na przepis – grzyby w occie.
Do najczęściej wyszukiwanych haseł roku 2017, zalicza się także fraza Polska – Rumunia. Nie mogło zabraknąć kategorii sportowej, gdy w czerwcu odbywały się eliminacje Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Zapewne ten temat interesował przede wszystkim mężczyzn.
Końcówka roku w wyszukiwarce Google to ponownie dominacja tematyki sportu. Losowanie Mistrzostw Świata 2018 to hasło, które wpisywane było najczęściej w celu uzyskania odpowiedzi na bardzo ważne pytanie, z kim zagrają Polacy w nowym roku?
Jak widać, w roku 2017 tematyka wyszukiwania była bardzo różnorodna. Przedstawiliśmy najważniejsze i najciekawsze zarazem hasła, które interesowały Polaków.
Google Trends a pozycjonowanie
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, o czym jeszcze czytali inni, zajrzyj do Google Trends! To narzędzie, które pokazuje najbardziej popularne tematy obecnego lub minionego okresu. Google Trends nadaje się w przypadku, gdy osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych, potrzebują pomocy w kwestii wyszukiwania niezbędnych przy pracy fraz. Narzędzie to podpowiada, jakie frazy są najchętniej wyszukiwane w Google. Ułatwia nam to pracę nad pozycjonowaniem!
Na poniżej przedstawionym przykładzie, wyraźnie widać, jak działa Google Trends. Jeżeli interesują nas na przykład usługi hydrauliczne w Warszawie wystraczy, że wpiszemy hasło "hydraulik Warszawa" do wyszukiwarki, która na wstępie sama proponuje nam różne miejscowości zaczynające się na literę "w". Gdy już wpiszemy całą frazę, wyszukiwarka sugeruje nam powiązane z nią hasła. Być może interesuje nas hydraulik Warszawa cennik lub hydraulik Warszawa w centrum miasta.
Ponadto poniżej wyników wyszukiwania znajdziemy proponowane frazy w Google związane z hydraulikiem i Warszawą.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Jak zabrać się za pisanie bloga firmowego?
Prowadzisz bloga firmowego, ale nie widzisz efektów w postaci większej liczby odwiedzających? Kluczem do sukcesu jest tworzenie treści w sposób, który odpowiada na potrzeby użytkowników i jednocześnie spełnia wymagania algorytmów Google.
Najczęściej wyszukiwane hasła w 2024 roku! Statystyki Google 2024
Jakie tematy dominowały w 2024 roku? Jakie wydarzenia wpłynęły na nasze wyszukiwania? Przeanalizujmy to razem, by odkryć, co dane z Google mówią o nas samych!
Sztuczki SEO 2025
W świecie, gdzie co miesiąc pojawiają się nowe trendy, łatwo zapomnieć o technikach, które przez lata były fundamentem optymalizacji stron.
Jak poprawić lokalne SEO w małej miejscowości?
Co zrobić, żeby twoja firma była równie rozpoznawalna online? Oto przepis na sukces w lokalnym SEO!
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?