
Najpopularniejsze wyszukiwania w 2019 roku w Google
Każdego roku ludzie z różnych krajów wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki Google dotyczące najróżniejszych tematów. Końcoworoczne analizy wykazują jednak, że są grupy tematyczne, które są najpopularniejsze w danym kraju czy na świecie. Rok 2019 obfitował w liczne istotne wydarzenia, spośród których możemy wyróżnić te mniej i bardziej interesujące. Jakie były trendy wśród zapytań użytkowników Google w 2019 roku?
Najpopularniejsze zapytania 2019 w Polsce – co najbardziej ciekawiło Polaków?
W ciągu 2019 roku niewątpliwie najbardziej angażującym i kontrowersyjnym tematem był strajk nauczycieli. Walka o podwyżki w tym zawodzie, negocjacje z rządem oraz "efekty uboczne" związane z trudnościami przeprowadzania zajęć czy matur dla dzieci i młodzieży śledzili bacznie obywatele naszego kraju ubiegłego roku. Drugim istotnym wydarzeniem były wybory UE, czyli wybory do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2019 roku. Było to czwarte głosowanie od naszego przystąpienia do Unii Europejskiej i mieliśmy szansę dokonania wyboru 52 eurodeputowanych. Miłośnicy zakupów interesowali się natomiast okazyjnymi wyprzedażami takimi, jak Cyber Monday, czyli poniedziałek po Święcie Dziękczynienia, podczas którego oferowane są duże zniżki i darmowe dostawy online. Ogromną stratą dla światowej kultury był również pożar Katedry Notre Dame.
Najbardziej popularni wśród wyszukiwanych ludzi 2019
Osobą, która była najczęściej wyszukiwana w ubiegłym roku w Polsce, jest Piotr Woźniak-Starak. Był on polskim producentem filmowym i przedsiębiorcą, odnoszącym imponujące sukcesy w branży. Jako producent pracował przy filmach "Big Love" czy "Bogowie" (wielokrotnie nagradzany), a także asystował reżyserowi przy filmie "Katyń". Zginął w wyniku niefortunnego incydentu – wypadł z motorówki podczas nocnego pływania na jeziorze, był wówczas pod wpływem alkoholu. Często też była w sieci mowa o jego żonie, Agnieszce Woźniak-Starak. Ważną postacią wśród zapytań był również Paweł Adamowicz. To prezydent Gdańska tragicznie zaatakowany i ugodzony nożem przez zamachowca na scenie podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Mimo reanimacji i prób ratowania życia nie przeżył tego zamachu. Nie można pominąć tu Olgi Tokarczuk, zdobywczyni Nagrody Nobla w dziedzinie literatury za 2018 rok.
Tematy, które zyskały popularność w 2019 roku
Uwielbiamy pytać „wujka Google” o różne rady i podpowiedzi dotyczące codziennego życia, zdrowia czy technologii. W 2019 najczęstszymi zapytaniami w wyszukiwarce Google w Polsce były frazy takie, jak: „Jak głosować w wyborach do UE?”, „Jak sprawdzić zwrot podatku?”, „Jak włączyć Asystenta Google?” czy „Jak wyglądają hemoroidy?”. Ogromnym udogodnieniem jest możliwość zdobycia wiedzy o czym tylko się pomyśli – wystarczy wpisać w Google „co to jest...?” i mamy odpowiedź! W 2019 roku szukaliśmy takich informacji na temat escape room'u, apostazji, większości konstytucyjnej czy skrótów takich, jak PPK czy LGBT.
O kulturze słów kilka, czyli filmy popularne w 2019 roku w Polsce
Branża filmowa z roku na rok tworzy coraz więcej wspaniałych produkcji – aż trudno nadążyć nad obejrzeniem wszystkich inspirujących filmów. Dlatego warto zerknąć w zestawienie Google, gdzie wyróżniono najchętniej wyszukiwane przez Polaków filmy. Do listy zaliczają się takie pozycje z dużego ekranu, jak: „Irlandczyk”, „Joker”, „Green Book” czy „Kogel Mogel 3”. Znalazło się również na niej parę bajek, m.in. „Kraina Lodu 2”.
Wyszukiwania w 2019 roku z całego świata
Lista stworzona z zestawienia najbardziej popularnych wyszukiwań z całego świata jest zawsze dużą zagadką. Mieszanka najczęściej szukanych haseł ze wszystkich państw daje zaskakujące i ciekawe rezultaty. Często nie mają zbyt wiele wspólnego z wynikami z własnego kraju. Czego w 2019 roku szukał świat?
Znaczenie Google Trends dla pozycjonowania
Narzędzie Google Trends jest bardzo przydatne w procesie pozycjonowania stron. Kiedy prowadzimy blog do strony, możemy podejrzeć tam tematy, które są aktualnie wyszukiwane i które zainteresują użytkowników oraz potencjalnych klientów. Znajdziemy tam sugestie powiązane z hasłem głównym, np. wpisując pozycjonowanie stron otrzymamy podobne zapytania zyskujące popularność: pozycjonowanie stron www Warszawa, pozycjonowanie stron Bydgoszcz itd. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą usług SEO w naszej agencji Blumo i odwiedzenia podstrony z cennikiem pozycjonowania stron internetowych.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
Najczęściej wyszukiwane hasła w 2024 roku! Statystyki Google 2024
Jakie tematy dominowały w 2024 roku? Jakie wydarzenia wpłynęły na nasze wyszukiwania? Przeanalizujmy to razem, by odkryć, co dane z Google mówią o nas samych!
Sztuczki SEO 2025
W świecie, gdzie co miesiąc pojawiają się nowe trendy, łatwo zapomnieć o technikach, które przez lata były fundamentem optymalizacji stron.
Jak poprawić lokalne SEO w małej miejscowości?
Co zrobić, żeby twoja firma była równie rozpoznawalna online? Oto przepis na sukces w lokalnym SEO!
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?
Czym jest Chat GPT i jakie są jego możliwości?
W ostatnim czasie gorącym tematem stała się usługa Chat GPT. Okazuje się, że to niezwykle innowacyjna technologia o ogromnym potencjale. Warto więc zapoznać się bliżej z możliwościami tego innowacyjnego systemu.