Recykling treści - czyli jak nadać dawnym treściom nowe życie
Recykling treści - dlaczego ma tak duże znaczenie w obecnym marketingu?
Zadanie opracowania wysokiej jakości treści marketingowych online w celu stworzenia skutecznej strategii content marketingowej w Twojej firmie nie jest dziś wcale małym zadaniem.
Marketerzy treści często odczuwają głęboką presję, aby tworzyć spójne, wysokiej jakości treści, aby regularnie przyciągać czytelników i potencjalnych klientów. Może to prowadzić do wypalenia, frustracji, niedokładnego wykonania lub wszystkich z powyższych. Podczas gdy Ty i Twój zespół marketingowy pracujecie nad procesem tworzenia treści, ważne jest, aby tworzyć spójne treści. Niekiedy jednak pomysły na nowe artykuły się kończą, więc co wówczas robić? Jak wykorzystać istniejący content?
Recykling treści metodą na poprawę SEO
Recykling treści polega na ożywieniu kluczowych tematów, poprawę strategii SEO na stronie, poprawę wyników wyszukiwania oraz aktualizację statystyk i danych. Ta technika marketingowa może być niezwykle skuteczna, jeśli Twoim celem jest zwiększenie ruchu i zwiększenie konwersji (co jest celem wszystkich, prawda?).
Hubspot przeprowadził własne badania dotyczące recyklingu treści, a ich odkrycia pokazują, że jeśli zostanie to zrobione poprawnie, strategia ta może być bardzo skuteczna. W rzeczywistości, gdy zaktualizowali i przetworzyli swoją starą zawartość, zauważyli 240% wzrost współczynników konwersji i przyciągnęli trzy razy więcej leadów niż wcześniej. Oczywiście takie wyniki są imponujące. Jak więc upewnić się, że Twój zespół marketingowy przetwarza treści we właściwy sposób? Przyjrzyjmy się sposobom na recykling treści.
1. Przemyśl, którą zawartość warto poddać recyklingowi
Może wydawać się to oczywistym pierwszym krokiem, ale ważne jest, aby Twój zespół marketingowy był bardzo konkretny i strategiczny w odniesieniu do treści, które mają zostać zmienione. Nie ma sensu przerabiać starszego posta na blogu, który nie angażował wcale, ponieważ wyraźnie tematyka nie była odpowiednia dla docelowych odbiorców. Twój zespół marketingowy musi dysponować odpowiednimi danymi na temat wcześniejszych treści, w tym wskaźnikami zaangażowania, zasięgiem, współczynnikami klikalności i ROI, aby pomogły zdecydować, które teksty byłyby idealne.
2. Utwórz infografikę
Masz post na blogu pełen statystyk lub danych? Rozważ stworzenie infografiki. Konsumenci doceniają elementy wizualne, więc tworzenie podsumowania najbardziej uderzających statystyk z Twoich postów to nowy, angażujący sposób na nadanie znaczenia Twoim treściom. Możesz umieścić te infografiki w poście na blogu, ale można je również zmienić i opublikować w mediach społecznościowych.
3. Zaktualizuj użycie słów kluczowych
Jeśli Twoje treści mają kilka lat, mogły powstać, gdy upychanie słów kluczowych (używanie słów kluczowych tak często, jak to możliwe) było nadal skuteczną sztuczką SEO. Dzisiaj Google mści się na nadużywanych słowach kluczowych, więc edytuj treść zgodnie z potrzebami, aby w naturalny sposób używać słów kluczowych i wariantów. Możesz też zaktualizować treść i dodać nowe frazy.
4. Zmień datę i dodaj notkę o aktualizacji
Jeśli Twoja treść zawiera datę, na przykład wpis na blogu, dodaj „notatkę redaktora” informującą, że wpis został zaktualizowany, aby upewnić czytelnika, że informacje są aktualne. Możesz również rozważyć całkowite usunięcie daty, jeśli Twoje treści były dodane bardzo dawno.
5. Zaktualizuj linkowania
Nic tak nie krzyczy o „starej treści”, jak przestarzałe dane lub hiperłącze, które prowadzi do treści z 2010 roku lub gorzej — strona 404. Za każdym razem, gdy cytujesz statystyki, są duże szanse, że istnieją nowsze niż te, których użyłeś. Znajdź je i wykorzystaj. To samo dotyczy linków. Być może ostatnio opublikowałeś lepsze treści, więc lepiej linkuj do nich.
Dlaczego recykling treści się opłaca?
- Dzięki temu Twoja marka jest istotna. Tylko dlatego, że przez jakiś czas nie dodawałeś nowych treści, nie oznacza to, że ludzie nie znajdują tych starych blogów i e-booków za pomocą wyszukiwarek i starych linków. Dobre treści będą nadal przyciągać uwagę i budować dobrą opinię o marce.
- Google nagradza aktualność. Podobnie poszukujący. W 2011 roku Google wprowadził czynnik świeżości do swojego algorytmu rankingowego. To ma sens — wysokiej jakości, wartościowe treści, które są świeże i aktualne, są dokładnie tym, co Google chce udostępniać wyszukiwarkom. Wystarczająco proste, prawda?
- Opieramy się na istniejącym potencjale, który post już zgromadził. Innymi słowy, zaczynasz od postu, który ma już pewien stopień autorytetu strony i tylko go ulepszasz, zamiast zaczynać od zera.
Dlaczego recykling treści jest teraz ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej?
W dzisiejszych czasach mamy problem z przeciążeniem treści. Wystarczy spojrzeć na poniższy wykres który pokazuje liczbę nowych wpisów na blogu publikowanych na platformie blogowej WordPress każdego miesiąca od października 2006. 58 milionów w maju! I to tylko w WordPressie - nie bierze nawet pod uwagę postów publikowanych na innych platformach blogowych.
Ponieważ coraz więcej firm zaczęło dostrzegać znaczenie marketingu treści, tworzy się więcej contentu. Wraz ze wzrostem podaży rośnie konkurencja o znalezienie tych treści w Internecie.
„Podaż treści rośnie, ale popyt jest statyczny”. Innymi słowy, ludzie będący odbiorcami wszystkich tych treści będą „konsumować” tylko tyle i nie więcej. Ich popyt nie rośnie wraz z podażą.
W rezultacie szacuje się, że około 50% treści pochodzących od przedsiębiorstw jest całkowicie niewykorzystanych. Tak więc dla marketerów, którzy blogują konsekwentnie od jakiegoś czasu i mają za zadanie rozwijać i skalować swoje blogi, odpowiedzią nie może być po prostu zwiększenie produkcji treści proporcjonalnie do celów wzrostu, które muszą osiągnąć.
Dlatego tak ważna staje się optymalizacja starszych treści. Jest to nie tylko sposób na lepsze wykorzystanie treści, które już masz; ale jest to również sposób na zdobycie przewagi w tak konkurencyjnym krajobrazie treści. I wreszcie, ale z pewnością nie mniej ważny, jest to sposób na zapewnienie jeszcze większej wartości osobom czytającym Twoje treści. W końcu, jeśli ludzie będą nadal znajdować Twoje starsze treści w wyszukiwarkach, czy nie chcesz, aby były nadal aktualne?
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 01Gru
Jak poprawić lokalne SEO w małej miejscowości?
Co zrobić, żeby twoja firma była równie rozpoznawalna online? Oto przepis na sukces w lokalnym SEO!
- 01List
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
- 30Wrze
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
- 31Sier
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
- 31Lip
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
- 17Czerw
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
- 27Maj
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
- 28Kwie
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!