10 rzeczy, które musisz sprawdzić na swojej stronie
Google pobiera setki danych z Twojej witryny, takich jak: czytelność, szybkość ładowania czy linki zwrotne i na ich podstawie ocenia, czy witryna jest wiarygodna i czy podane przez Ciebie informacje są dobrą odpowiedzią na pytanie. Te rzeczy mają wpływ na to, jak Google widzi Twoją witrynę. A zatem, ile ruchu organicznego uzyskasz i jak Twoi klienci będą postrzegać Twoją stronę.
Istotne jest więc, aby dokładnie sprawdzić wszystkie najważniejsze elementy na stronie, aby mieć pewność, że jest dobrze zoptymalizowana i przynosi nam możliwie najefektywniejsze wyniki. Przyjrzyjmy się 10 kluczowym aspektom, które trzeba sprawdzić na swojej stronie.
1. Czy Twoje treści są aktualne?
Czy na pewno dbasz o aktualizację treści i regularne tworzenie nowych tekstów na Twojej stronie? Warto sprawdzać artykuły na blogu firmowym i dodawać update, jeśli zaszły zmiany w zakresie danej tematyki. Dobrym pomysłem jest dodawanie „evergreen content”, czyli treści wiecznie żywych, które są ponadczasowe i zawsze poszukiwane. Google ceni też systematyczną optymalizację SEO, czyli wprowadzanie nowych treści i ulepszeń zgodnych z wymaganiami algorytmów Google.
2. Czy masz certyfikat SSL?
Czym jest SSL i dlaczego jest tak ważny dla strony? SSL (Secure Socket Layer) to protokół sieciowy, który stał się powszechnie przyjętym standardem szyfrowania danych w Internecie. Pozwala na nawiązywanie bezpiecznych połączeń pomiędzy przeglądarką internetową a serwerem strony. Zapewnia tym samym poufność wszystkim przesyłanym w obie strony informacjom.
Brak szyfrowania SSL jest na szczęście coraz rzadziej spotykany, jednak nadal występuje. Analizy wskazują, że około 10 procent witryn internetowych nie ma certyfikatu SSL. Nie chcesz być w tych 10 procentach!
Dlaczego? Ponieważ Google i inne przeglądarki wyświetlą ostrzeżenia z informacją, że ta witryna nie jest bezpieczna. To bez wątpienia odstrasza klientów, bo niszczy zaufanie do strony. Pokaż potencjalnym klientom, że Twoja strona jest bezpieczna i godna zaufania – inwestycja w SSL to obecnie konieczność!
3. Czy są jakieś niedziałające linki?
Nie jest to błąd rzucający się na pierwszy rzut oka, ale może mieć negatywny wpływ na naszą pozycję w Google. Dotyczy w szczególności stron internetowych z długim stażem, na których jest dużo blogów i starych treści. Niedziałające linki najczęściej powstają przez zmianę struktury witryny.
Jeśli nie było przekierowania dla tych adresów URL, po prostu przechodzą do strony 404. Naprawdę ważne jest, aby to poprawić. Jest to konieczne dla SEO i wrażeń użytkownika. Niezbędne jest również dwukrotne sprawdzenie menu. Kiedy uruchamiasz swoją witrynę, musisz przejrzeć i sprawdzić wszystkie główne menu oraz mniej istotne strony systemowe czy te dotyczące prywatności.
4. Czy masz politykę prywatności i informacje o cookies?
Wszystkich irytują nowe regulacje RODO. Są źródłem wielu niezrozumiałych zasad i problemów dla twórców stron internetowych, marketerów i klientów. Nie można jednak obejść tego prawa, więc trzeba się do niego dostosować.
Przejawy wdrożenia RODO w krajach Unii Europejskiej są widoczne w życiu codziennym, jak i w Internecie. Dotyczy to przede wszystkim obowiązku informacyjnego zawartego w art. 12 RODO. Najłatwiej wymóg ten spełnić, tworząc politykę prywatności i zamieszczając tam wszystkie potrzebne informacje, między innymi takie jak dane administratora i kontakt do niego, informacje o celu przekazywania danych osobowych, a także jak są przetwarzane oraz jakie prawa przysługują osobom, których te dane dotyczą.
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne przechowywane w komputerze użytkownika i przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Dane osobowe gromadzone przy użyciu „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika, czyli np. zapamiętania logowania do serwisu czy zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
Ważnym aspektem są również zgody na wyświetlanie powiadomień lub zachęcenie do zapisu na newsletter. Pamiętajmy, że prawo zabrania wysyłania niezamówionych informacji handlowych. Jeśli chcemy wysyłać informacje do naszych użytkowników, zachęćmy ich do zapisania się do newslettera.
5. Czy na Twoich formularzach kontaktowych znajduje się informacja prawna?
Jedną z rzeczy, których szukamy, oceniając witrynę internetową jest to, czy ma ona odpowiednią notkę prawną, gdy przesyła się dane osobowe - gdy ktoś umieści swoje imię i nazwisko lub adres e-mail w Twojej witrynie, np. w formularzu kontaktowym Blumo. Warto postępować zgodnie z RODO zwłaszcza jeśli jest się agencją marketingową. Chcemy przecież autentycznej, dobrowolnie udzielonej, świadomej zgody ludzi na rozmowę z nimi. Nie chcemy przecież nikomu spamować!
6. Czy Twoja witryna jest responsywna – dostosowana do urządzeń mobilnych?
Następną rzeczą, na którą patrzymy, jest responsywność witryny na urządzenia mobilne. Możesz przejść do testu responsywności Google na urządzenia mobilne i umieścić tam adres URL. W ostatnich latach większość ruchu pochodzi właśnie od osób korzystających z urządzeń mobilnych – to one wzięły górę na komputerami, więc lepiej nie odstraszyć użytkowników niedostosowaną czcionką czy zbyt dużymi obrazkami.
Google zakłada, że ponad połowa ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych. Powstało w związku z tym coś, co nazywa się mobile first index. Najpierw brana jest pod uwagę Twoją witryna w wersji mobilnej do indeksowania, a dopiero później dla urządzeń stacjonarnych. Dobrze więc jest mieć pewność, że Twoja strona odpowiednio wyświetla się na smartfonach. Możesz przeprowadzić specjalny test online lub po prostu przetestować to na swoim telefonie.
7. Jaka jest prędkość ładowania strony?
Kiedy widzisz stronę internetową w swojej przeglądarce, cała ta zawartość: zdjęcia, filmy, tekst i kod muszą pochodzić z Internetu. Należy zadbać, aby cała ta treść ładowała się w odpowiednio krótkim czasie – najlepiej poniżej 4 sekund. Posiadanie strony z dużymi obrazami, dużą ilością kodu, mnóstwem wyskakujących okienek i mnóstwem chatbotów może spowolnić czas ładowania, a przy tym zniechęcić użytkowników do czekania, w efekcie skutkując opuszczeniem strony. Nie warto tracić potencjalnych klientów z tak błahego powodu! Dodatkowo Google wykorzystuje szybkość ładowania strony jako czynnik rankingowy. Możesz też skorzystać z Google PageSpeed Insights, aby sprawdzić swój wynik.
8. Czy wszystkie obrazki na stronie są w dobrej jakości?
Zaskakujący jest fakt, na ilu witrynach można jeszcze spotkać zapikselowane ikony i zdjęcia. Powiększając widok, zaczynamy widzieć rozmyte krawędzie - jeśli piksele się pokazują, wygląda to naprawdę źle. W większości systemów CMS stosunkowo łatwo jest zmienić logo dla pliku SVG. Bardzo stare obrazy dawniej na stronach były zazwyczaj znacznie mniejsze niż te, których używamy obecnie. Przejrzyj więc swoje stare obrazy i wymień na inne o lepszej jakości!
9. Czy Twoja witryna jest połączona z Google Search Console?
Kolejną rzeczą, którą musisz zrobić, jest dodanie witryny do Google Search Console i przesłanie mapy witryny. Jest to bardzo pomocne, ponieważ Google udostępnia tutaj istotne dane, które powiedzą nam m.in. o:
- częstotliwości pojawiania się zapytań
- współczynniku klikalności tych zapytań
- występowaniu problemów z witryną
- występowaniu problemów z indeksacją
- złośliwym oprogramowaniu w witrynie.
To naprawdę cenne i darmowe narzędzie. Jeśli otrzymasz ostrzeżenie od Google, musisz działać bardzo szybko.
10. Czy Twoje treści dobrze się czytają?
Ostatnią, ale nie mniej ważną rekomendacją jest czytelność. W Blumo mamy cały zespół copywriterów i troszczymy się o jakość tekstów. I każdy właściciel strony powinien o to dbać, ponieważ jeśli dodasz tekst, który jest niejasny, wymagający i skomplikowany, tracisz wiarygodność. Odstraszasz czytelników. Ważna jest też odpowiednia konstrukcja tekstów – nagłówki, akapity i odpowiednie odstępy zamiast „ściany tekstu”. Zawsze trzeba pamiętać o dostosowaniu treści i języka do grupy odbiorców.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 28Kwie
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?
- 29Marz
Czym jest Chat GPT i jakie są jego możliwości?
W ostatnim czasie gorącym tematem stała się usługa Chat GPT. Okazuje się, że to niezwykle innowacyjna technologia o ogromnym potencjale. Warto więc zapoznać się bliżej z możliwościami tego innowacyjnego systemu.
- 30Kwie
Web usability - dlaczego użyteczność strony jest ważna?
Jak ważna jest funkcjonalność strony dla konwersji i sukcesu biznesu? Czym jest website usability?
- 23Kwie
Czym jest efekt ROPO?
Nie jest tajemnicą, że Internet zmienił sposób, w jaki robimy zakupy. Konsumenci chcą też podejmować bardziej świadome decyzje - poprzez wcześniejszy research.
- 30Marz
AIDA - znaczenie i rola w marketingu
Czym jest model AIDA i dlaczego tak chętnie jest wykorzystywany w marketingu? Gdzie warto go stosować, a kiedy niekoniecznie się sprawdza?
- 17Marz
Czym jest Google Display Network?
Google Display Network jest doskonale rozwiniętą siecią reklamową z szerokimi możliwościami promowania produktów i usług w różnorodnej formie. Jakie ma zalety?
- 28Lut
Infinite scroll vs. paginacja - czym są i jaki mają wpływ na SEO?
Sposób nawigacji ma ogromne znaczenie zarówno dla SEO, jak i doświadczenia użytkownika. Co lepiej się sprawdzi w witrynie - nieskończone przewijanie czy paginacja?
- 12Lut
Jak pisać artykuły, które zaciekawią odbiorców?
Pisanie nie jest łatwe. Codzienne tworzenie artykułów może być sporym wyzwaniem. Oto 7 wskazówek, jak tworzyć wartościowe i ciekawe treści
- 11Sty
Trendy SEO w 2022 roku
Zastanawiasz się, co rok 2022 przyniesie w branży e-commerce? Jakie zmiany na 2022r. przygotowało Google? Sprawdź trendy SEO 2022!
- 04Sty
Dlaczego Core Web Vitals są ważne w SEO?
Google stale dodaje nowe i usprawnia obecne algorytmy. Tym razem przyjrzymy się nowym wytycznym z 2021 roku - czym są Core Web Vitals?
- 15Gru
Czego szukali Polacy w 2021 roku w wyszukiwarce Google?
Koniec roku to czas podsumowań, więc Google niezmiennie przygotowało dla nas zestawienie najbardziej popularnych wyszukiwań w Polsce i na świecie w 2021.
- 06Gru
Recykling treści - czyli jak nadać dawnym treściom nowe życie
Recykling to ważny aspekt naszych czasów. Nie dotyczy jedynie dbania o środowisko, ale również marketingu. Na czym polega i jakie ma znaczenie recykling treści na stronie?
- 25List
7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
Linkbuilding jest prawdopodobnie najtrudniejszym filarem SEO, ale może też mieć największy wpływ. Jak wykorzystać go w e-commerce?
- 15List
AI/ML – czy na pewno znasz ich znaczenie?
Powszechne nadużywanie terminów AI/ML w marketingu zaczęło prowadzić do mylenia znaczenia tych słów. Co oznaczają skróty AI i ML i co oznaczają?
- 20Paźd
Lejek sprzedażowy - czym jest i dlaczego jest ważny w marketingu?
Czym jest lejek sprzedażowy? Jakie są etapy lejka sprzedażowego i jakie ma znaczenie w marketingu?
- 16Paźd
Co to jest Google Discover i jak się tam znaleźć?
Google Discover to nowy sposób na szukanie interesujących Cię informacji. Sprawdź, jak działa i jak umieścić swoje treści w Google Discover.
- 23Wrze
Czym jest Real Time Marketing i dlaczego się opłaca?
W życiu codziennym warto być na bieżąco z newsami i najnowszymi wydarzeniami, a w real time marketing to się po prostu opłaca. Sprawdź dlaczego!
- 16Wrze
Jak stworzyć efektywne Call to action - 7 wskazówek
Zastanawiasz się, jak zachęcić klientów do finalizowania zakupów, wypełnienia formularza czy pobrania e-booka? Sprawdź 7 wskazówek, jak stworzyć skuteczne call to action!
- 27Sier
Dlaczego linkbuilding jest jedną z najważniejszych części strategii SEO?
Czym jest linkbuidling i dlaczego stanowi filar strategii SEO? Jakie linkbuilding ma znaczenie dla content marketingu?
- 10Sier
4 rodzaje treści, które zaciekawią czytelnika
Jakie elementy warto zawrzeć podczas tworzenia artykułu, aby był on ciekawy i przyciągnął uwagę czytelników? Sprawdź, jak tworzyć treści w Internecie, które się czytają!
- 14Lip
Jak zwiększyć ruch organiczny – 10 SEO porad
Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny bez żadnych kosztów, z wyjątkiem czasu.
- 07Lip
Punkty szczepień COVID-19 na Mapach Google
Tym razem dodano nową opcję w Google Maps, szczególnie poszukiwaną w obecnym czasie – dostępne punkty szczepień przeciwko Covid-19.
- 23Maj
10 rzeczy, które musisz sprawdzić na swojej stronie
Istnieje wiele czynników, które mają wpływ na pozycję strony w Google, my wybraliśmy jednak 10 rzeczy, które trzeba sprawdzić na stronie, aby mieć pewność, że jest odpowiednio zoptymalizowana.
- 11Maj
Thin content - czym jest i jak go uniknąć?
Treści niskiej jakości nadal są istotnym problemem w Internecie. Czym jest thin content i jak go uniknąć?
- 22Kwie
Czym jest social listening i dlaczego jest przydatne?
Social listening to działanie niezwykle przydatne, szczególnie w czasach pandemii. Na czym polega i jakie niesie korzyści?
- 14Kwie
Wszystko, co musisz wiedzieć o live commerce
Live commerce to nowy trend handlu online na znanych platformach, przychodzący do nas z Azji. Jakie zalety mają takie zakupy na żywo?
- 30Marz
4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu
Słysząc pojęcie „sztuczna inteligencja”, mimowolnie myślimy o robotach, autonomicznych samochodach i działających samodzielnie fabrykach. W rzeczywistości sztuczna inteligencja jest niemal wszędzie - również w marketingu.
- 15Marz
Różnice między linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym
W tym artykule wyjaśnimy te różnice, a następnie zbadamy cel każdego z nich i sposób, w jaki wpływają one na działania marketingowe i pozycjonowanie stron.
- 18Lut
7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
Social media w błyskawicznym tempie stały się potęgą Internetu. Zdobyły naszą uwagę i czas, a to ogromna szansa dla firm, które łatwo mogą się w nich zareklamować!
- 11Lut
Remarketing, Retargeting, PPC - jaka jest różnica?
W celu lepszego zrozumienia całego procesu pozycjonowania stron i SEO, postanowiliśmy wyjaśnić jedne z najczęściej spotykanych ostatnio pojęć żargonu marketingowego.
- 24Sty
4 najpopularniejsze strategie marketingu cyfrowego w 2021 roku
Popularne strategie marketingu cyfrowego w ciągu ostatniej dekady były dość dynamiczne. Zobacz, co czeka nas w 2021 roku i zweryfikuj swoje obecne strategie marketingu cyfrowego.
- 12Gru
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress
6 porad zwiększających bezpieczeństwo Wordpress - co zrobić, aby uchronić swoją stronę na Wordpress przed atakami hakerów? Zadbaj o bezpieczną stronę Wordpress!
- 20Gru
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku
Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w 2020 roku - jakich haseł szukali Polacy w Google? Jakie tematy najbardziej ciekawiły nas w 2020 roku, a jacy politycy byli na świeczniku? Sprawdź listę!
- 26List
14 sposobów wyszukiwania w Google, o których nie wiedziałeś!
Jak precyzyjniej i szybciej znajdować w Google dokładnie to, czego szukamy? Techniki udoskonalające zostały wprowadzone już dawno i zostały nazwane „operatorami wyszukiwania”. Przedstawimy Wam kilka tych sprytnych trików!
- 12List
10 sposobów na zwiększenie ruchu na stronie
W obecnej rzeczywistości i ogromnej konkurencji nie wystarczy „istnieć”, żeby zaistnieć. Trzeba podjąć działania, aby strona była wartościowa zarówno dla potencjalnych klientów, jak i algorytmów Google. Zasugerujemy parę sposobów na zdobycie wartościowego, „stargetowanego” ruchu.
- 28Paźd
Filtry i bany od Google - co oznaczają dla Twojej strony?
Filtry i bany od Google - jak dowiedzieć się, że mamy nałożony filtr od Google? Za co można dostać bana od Google? Jak pozbyć się kary od Google?
- 12Paźd
5 powodów, dla których nie warto rezygnować z pozycjonowania podczas pandemii
Czas pandemii koronawirusa jest trudny dla wszystkich, jednak w szczególności odczuwają go przedsiębiorcy. Dlaczego, mimo niestabilnej sytuacji w gospodarce, nie warto przerywać pozycjonowania strony internetowej?
- 16Lip
Rodzaje wyników wyszukiwania w Google, czyli różne elementy SERP
Większość z nas, wyszukując haseł w wyszukiwarce Google, na przestrzeni lat mogła nie zauważyć zmian, jakie zostały wprowadzone. Przyjrzyjmy się różnym rodzajom wyników wyszukiwań w Google.
- 06Lip
Mobile First Index - czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?
Nadeszła era mobilności, kiedy większe znaczenie zdobywają smartfony niż komputery. Google również podążą tym trendem, wprowadzając Mobile First Index. Czym jest i jakie ma znaczenie dla Google?
- 15Czerw
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
- 06Czerw
Czym są dane strukturalne i jaką pełnią rolę w Google?
Początki wyszukiwarki wyglądały dosyć jednolicie – wszystkie wyniki wyszukiwań wyglądały tak samo. Z biegiem lat wprowadzano coraz więcej usprawnień, mających na celu sprawniejsze i szybsze wyszukiwanie haseł. Te modyfikacje sposobu prezentacji skutkowały wprowadzeniem danych strukturalnych.
- 27Maj
SXO, czyli SEO i UX jako nowy trend
Co to jest SXO? Jak jest powiązane z pozycjonowaniem stron i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania? Dowiedz się, jak wpłynąć na poprawę wyświetleń!
- 11Maj
Marketing internetowy - 5 najpopularniejszych narzędzi
5 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego - czym jest e-marketing? Dlaczego warto się na nim znać pozycjonując strony internetowe? Co go różni od tradycyjnego marketingu?
- 30Kwie
7 wskazówek pozycjonowania wizytówki w Google Maps
Masz firmę i zależy Ci na pozyskaniu klientów lokalnych? A może klienci nie mogą trafić do Twojej firmy przez skomplikowany dojazd? Pozycjonowanie w Google Maps to idealny sposób na zaistnienie na lokalnym rynku i pojawienie się najbliżej potrzebującego odbiorcy. Zobacz 7 naszych wskazówek pozycjonowania w Google Maps Twojej wirtualnej wizytówki firmowej!
- 03Kwie
Blog firmowy - korzyści jego prowadzenia
Zauważyłeś, że wiele firm na swoich stronach internetowych prowadzi blogi? Prawnicy, producenci okien, salony fryzjerskie czy poradnie dietetyczne – najróżniejsze dziedziny i branże. Ciekawiło Cię, w jakim celu to robią? Oprócz faktu, że jest to doskonały sposób na darmową reklamę w Internecie, jest jeszcze kilka innych powodów. Sprawdź!
- 09Marz
Google Voice Search - powiedz, żeby wyszukać
Giganci internetowi starają się odpowiadać na potrzeby użytkowników, tworząc coraz to nowe udogodnienia i narzędzia przyspieszające i ułatwiające korzystanie z wyszukiwarek. Jednym z nich, które szybko zyskuje przewagę, jest Google Voice Search.
- 10Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania w 2019 roku w Google
Każdego roku ludzie z różnych krajów wpisują miliony zapytań do wyszukiwarki Google dotyczące najróżniejszych tematów. Rok 2019 obfitował w liczne istotne wydarzenia, spośród których możemy wyróżnić te mniej i bardziej interesujące. Jakie były trendy wśród zapytań użytkowników Google w 2019 roku?
- 17List
Asystent Google - jego możliwości
Na początku 2019 roku Google postanowił uruchomić kolejne swoje narzędzie w polskiej wersji językowej – Asystent Google. Jest to bardzo innowacyjny pomysł, na którego premierę czekało wielu użytkowników smartfonów i tabletów. Uważa się go za androidową konkurencję dla Siri marki Apple i duży skok technologiczny. Jakie możliwości i zalety kryją się za asystentem Google?
- 22Wrze
Głosowanie przez Internet - czy jest możliwe w Polsce?
W Polsce coraz chętniej otwieramy się na możliwości usług internetowych i z większym przekonaniem korzystamy chociażby z kont i przelewów bankowych. Takie technologiczne rozwiązania wykorzystywane są również w przebiegu głosowania. Z całego świata dobiegają do nas informacje o tzw. e-votingu. Czy takie rozwiązanie dostępne jest już w Polsce?
- 03Lip
SEO Wordpress – 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpressie
Wordpress został stworzony w języku PHP do obsługi blogów i sklepów internetowych. Jednak dobry kontent to nie wszystko - trzeba znać techniki i narzędzia, żeby go odpowiednio wypromować. Przedstawiamy zatem 5 wskazówek pozycjonowania stron w Wordpress.
- 10Czerw
Specjalista SEO i jego zadania
Wraz z rozwojem Internetu rośnie liczba stanowisk, które tworzą się na potrzeby tych przemian. Stale zwiększa się grono pracowników branży IT, jak również firm marketingowych w Internecie. Jednym z takich zawodów jest właśnie specjalista SEO. Kim on dokładnie jest i jakie są jego zadania?
- 15Maj
Google znajdzie Twoje urządzenie!
Posiadacze iPhonów zapewne dobrze znają funkcję Znajdź mój iPhone, którą proponuje Apple. Od teraz również właściciele smartfonów z Androidem mają okazję skorzystać z możliwości zlokalizowania swojego telefonu. Google zainicjowało stworzenie nowej usługi.
- 12Marz
Artykuł 13 - czy to koniec obecnego Internetu?
24 marca 2019 roku Parlament Europejski w Strasburgu poparł wprowadzenie w życie dyrektywy normującej prawa autorskie w Internecie. Wszystkie przebiega w atmosferze wielkich emocji i kontrowersji. Niektórzy wskazują na nową cenzurę Internetu. Co się zmieni?
- 27Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2018 roku
Jak co roku, Google stworzył zestawienie najpopularniejszych wyszukiwań w ubiegłych dwunastu miesiącach. W formie list opublikował tematy, które najbardziej nas intrygowały. Dzięki temu w skrócie możemy przypomnieć sobie, co ciekawego działo się w minionym roku i jakie wydarzenia cieszyły się największym zainteresowaniem.
- 13Kwie
Co Google wie o Tobie? Jak to sprawdzić?
Google śledzi działania swoich użytkowników na różne sposoby. Dotyczy to nie tylko aktywności w sieci, ale też poczynań podejmowanych w realnym, fizycznym świecie. Gromadzone w ten sposób informacje można jednak łatwo sprawdzić, a w razie potrzeby usunąć.
- 13Lut
Historia i sukces wyszukiwarki Google
Powstanie i rozwój Google to modelowy przykład amerykańskiego snu. Wszystko zaczęło się od dwóch studentów, którzy pracowali w garażu nad swoim uczelnianym projektem.
- 10Sty
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2017 roku
Jesteś ciekaw co najczęściej wyszukiwali internauci w 2017 roku? Sprawdź! Będziesz zaskoczony wynikami :)