HOME / Blog / 4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu
4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu

4 sposoby, w jakie AI zmienia oblicze marketingu

Jaki wpływ na marketing ma sztuczna inteligencja?

Słysząc pojęcie „sztuczna inteligencja” (AI - artificial inteligence), mimowolnie myślimy o robotach, autonomicznych samochodach i działających samodzielnie fabrykach. W rzeczywistości sztuczna inteligencja jest wszędzie. Obsługuje rzeczy, z którymi codziennie wchodzisz w interakcje, takie jak Netflix, Google i platformy mediów społecznościowych. Niezależnie od tego, czy uznasz to za przerażające, czy fajne, staje się to coraz bardziej zakorzenione w naszym świecie.

Jako agencja SEO chcielibyśmy przyjrzeć się temu, jak sztuczna inteligencja zmienia oblicze marketingu. Oto niektóre z rozwiązań.

1. Spersonalizowane rekomendacje treści

rekomendacje sztucznej inteligencji

Netflix jest znany ze swojego „kolaboratywnego filtrowania”, dzięki któremu oferuje rekomendacje swoim klientom. Pomysł pomagania klientom w zawężaniu wyboru w „inteligentny sposób” jest narzędziem, które od tamtej pory przyjęło wiele firm. Amazon używa sztucznej inteligencji od 1998 roku, a ostatnio Sky wdrożył model uczenia maszynowego. To nowe rozwiązanie dostosowuje treści do upodobań odbiorcy.

Jak pisze Lori Goldberg, założycielka i CEO Silverlight Digital: „wszystko to pochodzi z klastrowania i interpretacji danych konsumentów w połączeniu z informacjami profilowymi i demograficznymi. Te oparte na sztucznej inteligencji systemy nieustannie dostosowują się do Twoich upodobań, jak i treści, które nie przypadły Ci do gustu oraz reagują na nowe rekomendacje dostosowywane w czasie rzeczywistym”.

Tego rodzaju technologia może być wykorzystywana przez marketerów do polecania treści cyfrowych w witrynach B2B, dzięki czemu odwiedzający witrynę będą na bieżąco, aby uzyskać więcej informacji dzięki dostosowanym opcjom.

2. Integracja IaaS w reklamie

Infrastruktura jako usługa (IaaS) to natychmiastowa infrastruktura obliczeniowa udostępniana i zarządzana za pośrednictwem Internetu.

Według ostatnich badań 78 procent kadry kierowniczej wyższego szczebla chce zintegrować sztuczną inteligencję w swoich działaniach w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

działanie sztucznej inteligencji

Obecnie Amazon szacuje, że 35 procent jego przychodów jest generowanych przez jego silnik rekomendacji. Sztuczna inteligencja jest sercem tego, co sprawia, że „Alexa” działa, ale Amazon wykorzystuje również te interakcje do analizowania danych klientów. Obejmuje to pytania zadawane przez użytkownika, treści odtwarzane przez użytkownika i przedmioty, o które użytkownik prosi Alexę. Wszystko to tworzy profil, którego Amazon używa do przewidywania, czego dana osoba będzie chciała w następnej kolejności.

Uczenie maszynowe to narzędzie do agregowania danych z różnych narzędzi i oprogramowania i wykorzystywania ich jako podstawy do tworzenia algorytmów. Ponieważ algorytmy stają się coraz bardziej zaawansowane, firmy mogą wykorzystywać te dane do kierowania reklam do potencjalnych klientów, dostosowując cyfrowe kampanie reklamowe na podstawie ich cyfrowego śladu i historii zakupów.

Firma Google poszła o krok dalej, aby skupić się na „mikromomentach” . Google określa je jako: „chwile, w których użytkownicy urządzeń mobilnych podejmują decyzje, określają swoje preferencje, podejmują działania”. Gigant internetowy sklasyfikował te mikromomenty, aby umożliwić reklamodawcom dotarcie do odbiorców w odpowiednim momencie, aby zarobić na zakupie.

Ten rodzaj reklamy nie byłby możliwy bez automatyzacji. Reklamy PPC wykorzystują odbiorców Google, aby zrozumieć, kto szuka określonych kategorii produktów i kierować do nich odpowiednie reklamy. Reklamy predykcyjne idą o krok dalej, pomagając przewidzieć potrzeby klientów, zanim silny zamiar zakupu stanie się jasny.

3. Tworzenie treści

W tym miejscu robi się niebezpiecznie dla naszych copywriterów… AI i uczenie maszynowe mogą być wykorzystywane do tworzenia treści. Ostatnio ludzie opracowali narzędzia, które można zastosować do tworzenia unikalnych treści marketingowych, takich jak blogi - choć nadal na dość prymitywnym poziomie.

Ryan Kiros z University of Toronto opublikował na GitHub projekt na ten temat, nazwany neuronowym gawędziarzem, z którym warto się zapoznać. 

Czy sztuczna inteligencja może tworzyć sztukę? Cóż, prawdopodobnie nie zdobędzie żadnych literackich nagród, ale pomysł, że maszyna AI mogłaby zostać „zainspirowana” setkami tysięcy (jeśli nie milionami) romantycznych powieści i stworzyć niepowtarzalne dzieło to ciekawa, a zarazem niepokojąca perspektywa na przyszłość.

możliwości sztucznej inteligencji

Fragment tekstu ze strony storyai.botsociety.io, gdzie sztuczna inteligencja dopisuje część dalszą tekstu rozpoczętego przez internautę. 

4. Na problemy – chatbot!

chatbot

Chatboty to poręczne zautomatyzowane narzędzia, które wchodzą w interakcję z klientami online. W tej chwili potrafią odpowiadać na podstawowe pytania, udostępniać odpowiednie materiały, takie jak e-booki lub blogi, a nawet przetwarzać i realizować zamówienia. Najlepsze w chatbotach jest to, że są one dostępne zarówno dla małych, jak i dużych firm. I są łatwiejsze do zintegrowania niż kiedykolwiek wcześniej.

Facebook wprowadza chatboty do swojej aplikacji do obsługi wiadomości, ułatwiając klientom komunikację i interakcję ze stronami biznesowymi. W rzeczywistości Facebook zainicjował program o nazwie wit.ai bot, aby firmy miały łatwy dostęp do tych „botów”.

Powszechna automatyzacja

Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja są wykorzystywane do zrozumienia zachowań kupujących i podejmowania decyzji. Im więcej rozumie, tym więcej może się dostosować.

W ciągu najbliższych kilku lat zobaczymy, że ta technologia umożliwi marketingowcom korzystanie z narzędzi z „wbudowanym” procesem podejmowania decyzji, które uczą się na bieżąco, dzięki czemu praca marketingowa będzie bardziej oparta na spersonalizowanych danych.

Chociaż z niecierpliwością czekamy na latające samochody, obsługę robotów i być może programy telewizyjne czytające w myślach, nie możemy powstrzymać się od ekscytacji perspektywami marketingu cyfrowego. Sztuczna inteligencja obecnie pełni już ogromną rolę w internetowym świecie. Mamy jednak nadzieję, że nie odbierze nam w przyszłości pracy. smile


<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej