HOME / Blog / 7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu

7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu

Marketing w mediach społecznościowych wymaga strategii i kreatywności.

Chociaż może się to wydawać przytłaczające, znaczenie social media stale rośnie i nabiera kluczowego znaczenia w marketingu internetowym. 97% handlowców korzysta z mediów społecznościowych, a 78% sprzedawców zyskuje przewagę nad innymi, korzystając z mediów społecznościowych w swojej firmie.

Ponadto jego zalety wykraczają daleko poza zwiększenie sprzedaży.

Jednak nie wszystkie firmy są świadome korzyści płynących z marketingu w mediach społecznościowych. W rzeczywistości 50% małych firm nie używa mediów społecznościowych do promowania swojej firmy. To zaskakująca liczba, ponadto biorąc pod uwagę fakt, że dodatkowe 25% nie planuje również korzystać z mediów społecznościowych w przyszłości.

Jeśli Twoja firma nie korzysta z tego dochodowego źródła, tracisz niesamowitą okazję marketingową, ponieważ ułatwia ona rozpowszechnianie informacji o Twojej ofercie w przystępny i szybki sposób. Jeśli nadal nie jesteś przekonany, przedstawiamy 7 powodów, dla których warto promować swój biznes w social media.

1. Zwiększenie świadomości marki

świadomość marki

Marketing w mediach społecznościowych to najlepszy sposób na połączenie się z grupą docelową i zwiększenie świadomości marki.

Zdobycie rozpoznawalności marki jest jednym z najważniejszych celów marketingowych każdej firmy. Dzieje się tak, ponieważ konsumenci chcą kupować marki, które znają. Na szczęście media społecznościowe pozwalają na łatwe i efektywne budowanie marki i zaufania do niej.

Media społecznościowe mają przewagę nad mediami tradycyjnymi, ponieważ mogą znacznie szybciej i łatwiej zaprezentować Twoją markę. Ponadto sprawia, że odbiorcy patrzą na Twoją markę, nawet jeśli nie myślą o Twojej marce lub produkcie. Najpierw przecież trzeba poznać markę, aby zainteresować się jej usługami, dlatego świadomość marki jest kluczowa! Warto też pamiętać o roli logo dla firmy – to również element świadomości marki.

Kto z nas obecnie nie spędza co najmniej godziny dziennie scrollując social media? 91% specjalistów ds. marketingu uważa, że codzienne spędzanie zaledwie kilku godzin na marketingu w mediach społecznościowych może zauważalnie zwiększyć ich widoczność w mediach społecznościowych. To nie telewizja, radio, banery czy reklamy na przystankach są obecnie najskuteczniejszym miejscem na promocję, ale właśnie Instagram czy Facebook!

2. Inspirowanie klientów do rozmów o marce

Silna strategia marketingowa w mediach społecznościowych wygeneruje rozmowę na temat Twojej marki, produktów i partnerów.

Wypuszczasz na rynek nowy produkt? Zachęć odbiorców do wyrażenia opinii i rozpoczęcia dyskusji. Zbuduj napięcie, zaanonsuj datę premiery i pozwól im śledzić wydarzenia ze zniecierpliwieniem!

Możliwość konwersacji na temat produktu pozwala również na otrzymanie wielu opinii na temat swojego produktu, bliski kontakt z klientem i poznanie szczerych odczuć. Fani mogą między sobą prowadzić autentyczne rozmowy, wszystkie ułatwione przez media społecznościowe.

Kontaktuj się ze swoimi odbiorcami, gdy komentują Twoje wiadomości w mediach społecznościowych. Upewnij się, że czują, że za marką stoi osoba. Upewnienie się, że nie czują się, jakby rozmawiali z robotem, zapewni im lepsze postrzeganie Twojej firmy i sprawi, że poczują się bardziej jak ceniony klient.

Zadawaj pytania otwarte, a następnie pozwól słuchaczom odpowiedzieć, aby aktywnie się zaangażowali.

źródło: www.lyfemarketing.com

Co więcej, Klienci zadowoleni z usług czy produktów, polecają je swoim znajomym i rodzinie, dlatego warto dbać o satysfakcję Klienta!

3. Poprawa pozycji SEO

marketing w social media

Pewnie nikogo nie zaskoczy fakt, że obecność w mediach społecznościowych również wpływa na rankingi Google.

Ponieważ wymagania SEO zmieniają się każdego dnia, media społecznościowe również odgrywają teraz ważną rolę w poprawianiu pozycji Twojej marki.

Marki z silniejszą obecnością w mediach społecznościowych mają większe szanse wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

Jeśli zależy Ci na kompleksowych usługach marketingu internetowego i szukasz specjalistów, którzy profesjonalnie zajmą się Twoją marką, zachęcamy do skorzystania z usług agencji SEO Blumo – zajmiemy się m.in. Twoimi social media!

4. Zwiększenie ruchu na stronie

social media a SEO

Kolejną korzyścią, jaką zyskamy dzięki używaniu mediów społecznościowych dla naszego biznesu, jest zwiększenie ruchu.

Dzieląc się interesującymi i angażującymi treściami na swoich kanałach mediów społecznościowych, dajesz użytkownikom powód do sprawdzenia swojej witryny, generując w ten sposób większy ruch, a także zyskując tym samym nowych, potencjalnych klientów. Większy ruch to oczywiście większy zysk, a więc obecność w social media może korzystnie wpłynąć na przychody Twojej firmy!

Warto regularnie publikować treści o marce, udostępniać linki do nowych artykułów na blogu, linki do podcastów czy inne Twoje usługi w kanałach mediów społecznościowych. Każdy powód jest dobry, aby rozbudzić ciekawość odbiorców!

5. Lepsze poznanie swojej grupy docelowej odbiorców

Z ponad 3 miliardami użytkowników mediów społecznościowych, prawie połowa świata zna świat social media.

W takim przypadku, jeśli nie wykorzystasz w pełni marketingu w mediach społecznościowych, tracisz wielką szansę.

Odpowiednio wykorzystując swoją obecność na platformach mediów społecznościowych, możesz spotkać się z docelowymi odbiorcami, lepiej zrozumieć ich potrzeby i dać im szansę, aby powiedzieli coś więcej o ich upodobaniach i oczekiwaniach. W ten sposób poznać swoim klientów w sposób, który nie był możliwy nigdy wcześniej.

Czy jest lepszy sposób na poznanie swoich odbiorców niż ten?

6. Duże korzyści niskim kosztem

Marketing w mediach społecznościowych jest jednym z najbardziej opłacalnych, jak i efektywnych sposobów marketingu.

koszty marketingu w social media

Nawet jeśli Twój marketing w mediach społecznościowych zostanie wykonany przez eksperta, będzie Cię to kosztować znacznie mniej, a jednocześnie pomoże Ci wygenerować znaczny zwrot z inwestycji. Platformy mediów społecznościowych, które są zasadniczo bezpłatne, pozwalają wydawać mniej i zyskać więcej.

Musisz tylko wiedzieć jak właściwie dzielić się cennymi treściami, a później usiąść i zrelaksować się, podczas gdy ruch w social media robi swoje.

7. Badanie konkurencji

SEO social media

Media społecznościowe to świetny sposób na obserwowanie konkurencji. Pozwala Ci zobaczyć, co robi Twoja konkurencja, a oni również mogą Cię zobaczyć. To układ uczciwy dla wszystkich.

Możesz zobaczyć, jak wchodzą w interakcję z publicznością, częstotliwość postów, rodzaj treści, które produkują lub udostępniają, itp. monitoring społeczny to WSPANIAŁY sposób na ocenę branży i sprawdzenie, jak radzisz sobie w porównaniu konkurencją. Innymi słowy, możesz zobaczyć, co robi Twoja konkurencja i zrobić to lepiej! Zainwestuj w usługę pozycjonowania stron w Blumo - sprawdź ceny pozycjonowania i ciesz się lepszymi pozycjami m.in. dzięki obecności w social media!


<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej