7 powodów dla których social media są ważne dla Twojego biznesu
Marketing w mediach społecznościowych wymaga strategii i kreatywności.
Chociaż może się to wydawać przytłaczające, znaczenie social media stale rośnie i nabiera kluczowego znaczenia w marketingu internetowym. 97% handlowców korzysta z mediów społecznościowych, a 78% sprzedawców zyskuje przewagę nad innymi, korzystając z mediów społecznościowych w swojej firmie.
Ponadto jego zalety wykraczają daleko poza zwiększenie sprzedaży.
Jednak nie wszystkie firmy są świadome korzyści płynących z marketingu w mediach społecznościowych. W rzeczywistości 50% małych firm nie używa mediów społecznościowych do promowania swojej firmy. To zaskakująca liczba, ponadto biorąc pod uwagę fakt, że dodatkowe 25% nie planuje również korzystać z mediów społecznościowych w przyszłości.
Jeśli Twoja firma nie korzysta z tego dochodowego źródła, tracisz niesamowitą okazję marketingową, ponieważ ułatwia ona rozpowszechnianie informacji o Twojej ofercie w przystępny i szybki sposób. Jeśli nadal nie jesteś przekonany, przedstawiamy 7 powodów, dla których warto promować swój biznes w social media.
1. Zwiększenie świadomości marki
Marketing w mediach społecznościowych to najlepszy sposób na połączenie się z grupą docelową i zwiększenie świadomości marki.
Zdobycie rozpoznawalności marki jest jednym z najważniejszych celów marketingowych każdej firmy. Dzieje się tak, ponieważ konsumenci chcą kupować marki, które znają. Na szczęście media społecznościowe pozwalają na łatwe i efektywne budowanie marki i zaufania do niej.
Media społecznościowe mają przewagę nad mediami tradycyjnymi, ponieważ mogą znacznie szybciej i łatwiej zaprezentować Twoją markę. Ponadto sprawia, że odbiorcy patrzą na Twoją markę, nawet jeśli nie myślą o Twojej marce lub produkcie. Najpierw przecież trzeba poznać markę, aby zainteresować się jej usługami, dlatego świadomość marki jest kluczowa! Warto też pamiętać o roli logo dla firmy – to również element świadomości marki.
Kto z nas obecnie nie spędza co najmniej godziny dziennie scrollując social media? 91% specjalistów ds. marketingu uważa, że codzienne spędzanie zaledwie kilku godzin na marketingu w mediach społecznościowych może zauważalnie zwiększyć ich widoczność w mediach społecznościowych. To nie telewizja, radio, banery czy reklamy na przystankach są obecnie najskuteczniejszym miejscem na promocję, ale właśnie Instagram czy Facebook!
2. Inspirowanie klientów do rozmów o marce
Silna strategia marketingowa w mediach społecznościowych wygeneruje rozmowę na temat Twojej marki, produktów i partnerów.
Wypuszczasz na rynek nowy produkt? Zachęć odbiorców do wyrażenia opinii i rozpoczęcia dyskusji. Zbuduj napięcie, zaanonsuj datę premiery i pozwól im śledzić wydarzenia ze zniecierpliwieniem!
Możliwość konwersacji na temat produktu pozwala również na otrzymanie wielu opinii na temat swojego produktu, bliski kontakt z klientem i poznanie szczerych odczuć. Fani mogą między sobą prowadzić autentyczne rozmowy, wszystkie ułatwione przez media społecznościowe.
Kontaktuj się ze swoimi odbiorcami, gdy komentują Twoje wiadomości w mediach społecznościowych. Upewnij się, że czują, że za marką stoi osoba. Upewnienie się, że nie czują się, jakby rozmawiali z robotem, zapewni im lepsze postrzeganie Twojej firmy i sprawi, że poczują się bardziej jak ceniony klient.
Zadawaj pytania otwarte, a następnie pozwól słuchaczom odpowiedzieć, aby aktywnie się zaangażowali.
źródło: www.lyfemarketing.com
Co więcej, Klienci zadowoleni z usług czy produktów, polecają je swoim znajomym i rodzinie, dlatego warto dbać o satysfakcję Klienta!
3. Poprawa pozycji SEO
Pewnie nikogo nie zaskoczy fakt, że obecność w mediach społecznościowych również wpływa na rankingi Google.
Ponieważ wymagania SEO zmieniają się każdego dnia, media społecznościowe również odgrywają teraz ważną rolę w poprawianiu pozycji Twojej marki.
Marki z silniejszą obecnością w mediach społecznościowych mają większe szanse wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.
Jeśli zależy Ci na kompleksowych usługach marketingu internetowego i szukasz specjalistów, którzy profesjonalnie zajmą się Twoją marką, zachęcamy do skorzystania z usług agencji SEO Blumo – zajmiemy się m.in. Twoimi social media!
4. Zwiększenie ruchu na stronie
Kolejną korzyścią, jaką zyskamy dzięki używaniu mediów społecznościowych dla naszego biznesu, jest zwiększenie ruchu.
Dzieląc się interesującymi i angażującymi treściami na swoich kanałach mediów społecznościowych, dajesz użytkownikom powód do sprawdzenia swojej witryny, generując w ten sposób większy ruch, a także zyskując tym samym nowych, potencjalnych klientów. Większy ruch to oczywiście większy zysk, a więc obecność w social media może korzystnie wpłynąć na przychody Twojej firmy!
Warto regularnie publikować treści o marce, udostępniać linki do nowych artykułów na blogu, linki do podcastów czy inne Twoje usługi w kanałach mediów społecznościowych. Każdy powód jest dobry, aby rozbudzić ciekawość odbiorców!
5. Lepsze poznanie swojej grupy docelowej odbiorców
Z ponad 3 miliardami użytkowników mediów społecznościowych, prawie połowa świata zna świat social media.
W takim przypadku, jeśli nie wykorzystasz w pełni marketingu w mediach społecznościowych, tracisz wielką szansę.
Odpowiednio wykorzystując swoją obecność na platformach mediów społecznościowych, możesz spotkać się z docelowymi odbiorcami, lepiej zrozumieć ich potrzeby i dać im szansę, aby powiedzieli coś więcej o ich upodobaniach i oczekiwaniach. W ten sposób poznać swoim klientów w sposób, który nie był możliwy nigdy wcześniej.
Czy jest lepszy sposób na poznanie swoich odbiorców niż ten?
6. Duże korzyści niskim kosztem
Marketing w mediach społecznościowych jest jednym z najbardziej opłacalnych, jak i efektywnych sposobów marketingu.
Nawet jeśli Twój marketing w mediach społecznościowych zostanie wykonany przez eksperta, będzie Cię to kosztować znacznie mniej, a jednocześnie pomoże Ci wygenerować znaczny zwrot z inwestycji. Platformy mediów społecznościowych, które są zasadniczo bezpłatne, pozwalają wydawać mniej i zyskać więcej.
Musisz tylko wiedzieć jak właściwie dzielić się cennymi treściami, a później usiąść i zrelaksować się, podczas gdy ruch w social media robi swoje.
7. Badanie konkurencji
Media społecznościowe to świetny sposób na obserwowanie konkurencji. Pozwala Ci zobaczyć, co robi Twoja konkurencja, a oni również mogą Cię zobaczyć. To układ uczciwy dla wszystkich.
Możesz zobaczyć, jak wchodzą w interakcję z publicznością, częstotliwość postów, rodzaj treści, które produkują lub udostępniają, itp. monitoring społeczny to WSPANIAŁY sposób na ocenę branży i sprawdzenie, jak radzisz sobie w porównaniu konkurencją. Innymi słowy, możesz zobaczyć, co robi Twoja konkurencja i zrobić to lepiej! Zainwestuj w usługę pozycjonowania stron w Blumo - sprawdź ceny pozycjonowania i ciesz się lepszymi pozycjami m.in. dzięki obecności w social media!
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 30Wrze
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
- 31Sier
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
- 31Lip
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
- 17Czerw
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
- 27Maj
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
- 28Kwie
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!
- 28Kwie
Breadcrumbs – jakie znaczenie dla SEO ma nawigacja okruszkowa?
Breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, może wydawać się zagadkowym zagadnieniem, jednak każdy użytkownik spotyka się z nią na stronach internetowych niemal codziennie. Jak ją rozpoznać?
- 29Marz
Czym jest Chat GPT i jakie są jego możliwości?
W ostatnim czasie gorącym tematem stała się usługa Chat GPT. Okazuje się, że to niezwykle innowacyjna technologia o ogromnym potencjale. Warto więc zapoznać się bliżej z możliwościami tego innowacyjnego systemu.