7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
HOME / Blog / 7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce
7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce

7 rad jak wykorzystać linkbuilding w e-commerce

Strategie budowania linków dla witryn e-commerce

Linkbuilding jest prawdopodobnie najtrudniejszym filarem SEO, ale może też mieć największy wpływ. Oprócz treści i technicznego SEO profil linków zwrotnych witryny e-commerce ma ogromny wpływ na osiągnięcie większej widoczności docelowych słów kluczowych.

Przedstawimy niektóre z naszych ulubionych sposobów na zdobywanie wartościowych linków, aby wzmocnić Twój biznes w handlu detalicznym online.

1. Zdobywaj linki dzięki dobrej jakości treściom na stronie

Tworząc wysokiej jakości, wartościowe treści, Twoja witryna może służyć jako zasób „godny linku” dla klientów i profesjonalistów z Twojej branży. Takie treści mogą być zarówno „evergreen”, czyli ponadczasowe, jak i aktualne, od zabawnej infografiki po raport branżowy na dużą skalę. Podobnie tworzenie przewodników, poradników i recenzji może być świetnym sposobem na udzielenie odpowiedzi na potrzeby użytkowników.

linkbuilding w biznesie

2. Zaproponuj produkt lub usługę do recenzji

Kolejną świetną strategią jest współpraca z dziennikarzami i popularnymi influencerami w celu zaprezentowania Twojego produktu w nadchodzących przewodnikach zakupowych. Zarówno dziennikarze, jak i blogerzy często nawiązują współpracę z firmami, otrzymując produkty w zamian za recenzję (współpraca barterowa).

Oferowanie bezpłatnych próbek produktów odpowiednim, wpływowym osobom w Twojej branży to potężny sposób na zwiększenie ruchu polecającego i profilu linków zwrotnych w Twojej witrynie e-commerce. Ważne jest jednak, aby przeprowadzić badania i skupić się na odpowiednich blogach, kanałach Youtube czy influencerach, ponieważ Google przypisuje większą wartość linkom zwrotnym ze źródeł powiązanych tematycznie. Wybór największych influencerów nie zawsze prowadzi do najbardziej wpływowych linków.

3. Twórz wpisy gościnne na stronach branżowych

Posty gościnne to świetny sposób, aby podzielić się swoją wiedzę i doświadczeniem podczas tworzenia linków. Ta strategia może skierować Twoje treści do określonej niszy odbiorców docelowych, co może następnie prowadzić do ruchu polecającego w wyniku sukcesu Twojego artykułu. Wiele renomowanych publikacji zawiera linki zwrotne w swoich artykułach gościnnych, ponieważ rozumieją wartość, jaką wnoszą dla autora. Wykonując szybką inspekcję kodu źródłowego na stronie, możesz określić, czy używany jest atrybut „nofollow” w linkach.

4. Przeprowadź analizę linków zwrotnych konkurencji

Zbadaj strategię swojego konkurenta w zakresie budowania linków. Korzystając z narzędzi takich jak Moz Link Explorer lub Ahrefs, będziesz mógł przeprowadzić audyt profilu linków zwrotnych konkurencji. Dzięki tym informacjom możesz zacząć zorientować się, gdzie pojawiają się Twoi konkurenci i dlaczego.

Możesz też użyć tych narzędzi, aby znaleźć uszkodzone linki zwrotne skierowane do witryn Twojej konkurencji. Witryny e-commerce bardzo często usuwają strony, gdy są one niedostępne, co oznacza, że źródło linku wskazuje na nieistniejącą stronę. Możesz skontaktować się z tymi publikacjami, aby zwrócić na to uwagę i podać przykład zastępczy w swojej witrynie, zdobywając przy tym cenny link zwrotny.

Znajdowanie możliwości to jedno, ale chcemy mieć pewność, że linki zwrotne do naszych witryn będą miały wartość. Uzyskiwanie linków zwrotnych, skupiając się na ilości ponad jakość, nie tylko zmniejszy skuteczność linkbuildingu, ale w rzeczywistości może zaszkodzić rankingowi witryny.

linki zwrotne

5. Uczestnicz lub przemawiaj na wydarzeniach branżowych

Inną świetną strategią budowania linków, którą możesz wykorzystać, jest sponsorowanie, przemawianie lub udział w wydarzeniach, szczególnie jeśli są one głośne i specyficzne dla branży. Przynosi to wiele korzyści - zwiększona widoczność/świadomość marki, ruch w sieci i nowi potencjalni klienci. Duże eventy najczęściej mają własną stronę internetową, która będzie zawierać link do Twojej witryny e-commerce. Twój udział w tych wydarzeniach może następnie prowadzić do innych linków od uczestników blogujących o Twoim wystąpieniu.

6. Znajdź niepodlinkowane wzmianki o Twojej firmie

Innym rozwiązaniem na wykorzystanie linkbuildingu dla sukcesu e-commerce jest znalezienie niepowiązanych wzmianek o Twojej marce lub witrynie, skontaktowanie się z wydawcą i poproszenie o dołączenie linku. Możesz wyjaśnić, że przyniesie to korzyści użytkownikom, łącząc się bezpośrednio z wymienionymi witrynami, zwiększając w ten sposób prawdopodobieństwo korzystania z witryny wydawcy w przyszłości.

7. Produktowe chwyty reklamowe

Sklepy e-commerce mogą również wykorzystywać sztuczki produktowe, aby generować najwyższej klasy linki zwrotne do kluczowych stron docelowych. Marki mogą tworzyć zasoby, które generują relacje i budzą emocje. Takie kontrowersyjne lub po prostu oparte na aktualnych wydarzeniach kampanie są w stanie zyskać setki linków do strony i poszerzyć zasięg oraz grono odbiorców – jako strategia real-time marketingu. Ta metoda jest możliwa do powielenia w każdej branży e-commerce – wszystko, czego potrzebujesz, to dziwaczny pomysł i wsparcie w zakresie cyfrowego PR, aby osiągnąć wyniki.

Linkbuilding – ważne narzędzie dla sukcesu w e-commerce

linkbuiling w e-commerce

Linkbuilding to niezwykle skuteczny sposób na zwiększenie organicznej widoczności Twojej witryny e-commerce. Niezależnie od tego, czy chodzi o tworzenie regularnych, wysokiej jakości treści, wpisy gościnne na witrynach zewnętrznych, czy po prostu kreatywne pomysły na zyskanie uwagi odbiorców dzięki real-time marketing, firmy e-commerce mają mnóstwo taktyk do budowania profilu linków zwrotnych w 2021 roku.


<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej


Zadaj pytanie o pozycjonowanie

Stworzenie strony internetowej, Google Adwords lub usługi programistyczne WWW.



Imię i nazwisko/Firma:

Telefon:
E-mail:
Adres WWW strony internetowej a może strona jest do zrobienia?:
Wiadomość:
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych osobowych przez Blumo, będącego Administratorem danych, w celu przedstawienia warunków współpracy.
wpisz: xhcl