HOME / Blog / Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?

Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?

Aby osiągnąć sukces, czyli wysokie pozycje w Google i duży ruch na stronie, najpopularniejszymi sposobami jest pozycjonowanie stron internetowych i reklamy AdWords. Istnieje jeszcze jedno, często niezauważane i pomijane rozwiązanie. Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.

O historii Direct Answer

W kwietniu 2016 roku pojawiła się w wyszukiwarce Google nowa opcja „Direct Answer”. W branży pozycjonerskiej przyjęła się nazwa „pozycja 0”. Celem stworzenia tego narzędzia było usprawnienie procesu poszukiwania informacji dla internauty, aby w łatwy i szybki sposób znalazł dokładnie to, czego szuka. To kolejny dowód, jak ważne dla Google jest maksymalne zoptymalizowanie wyszukiwania dla użytkownika, czego również wymagają od stron internetowych roboty Google. Dbanie o UX (User Experience) jest równie ważne, jak pozycjonowanie stron.

Czym są Direct Answers?

Direct Answers, nazywane także featured snippet, to wyniki bezpośrednie dające zwięzłą i konkretną odpowiedź na zapytanie użytkownika w Google. Znajdziemy na u góry strony, nad wynikami organicznymi jako „pozycja zero”. Informacje znajdujące się w tzw. „answer box” pochodzą ze stron znajdujących się w TOP 5 naturalnych wyników i są selekcjonowane jako najtrafniejsza odpowiedź. W kwietniu 2018 roku Direct Answers stanowiły ok. 10% zapytań z Google.

Jak znaleźć się w Direct Answers – porady

  • Należy stworzyć treściową i merytoryczną treść z aktualną wiedzą, tworząc ją z myślą o potrzebach użytkownika.
  • W przygotowaniu treści warto kierować się tworzeniem odpowiedzi na konkretnie pytania użytkowników (niektóre można skojarzyć z pytaniami policjanta):
    • znaczenie słowa…
    • kiedy?
    • gdzie?
    • ile kosztuje?
    • co to jest?
    • kim jest...
    • jak zrobić?
    • jaka jest pogoda...
  • Używaj jasnych i przejrzystych form: regułek, definicji, tabelek, wyliczeń, listy wypunktowanej itp.
  • Wplataj w treści słowa kluczowe, których użyliby użytkownicy.
  • Zadbaj o optymalizację metatagów title i description oraz danych strukturalnych.
  • Korzystaj ze znaczników HTML podczas tworzenia przepisów czy porad.

Pozycja zero – wiele zalet, ale i wady

Zalety Direct Answers:

  1. Pozycja zero stawia nas na pozycji eksperta w danej branży.
  2. To dodatkowa możliwość do promowania swojej witryny – użytkownik zaciekawiony tematem przejdzie dalej na naszą stronę po więcej informacji.
  3. Mobilizuje copywriterów i innych twórców treści do tworzenia ciekawych, wartościowych i merytorycznych tekstów, przydatnych dla użytkowników.
  4. Pozycja zero to wygodna forma szybkiego zdobywania konkretnych danych dla internatów.
  5. Umieszczenie naszego fragmentu na pozycji zero nie wyklucza nas z najwyższych pozycji w wyszukiwarce dzięki pozycjonowaniu stron, więc jesteśmy widocznie dwukrotnie.

Wady odpowiedzi bezpośrednich:

  1. Algorytm wybierania treści na pozycję zero nie jest do końca poznany, więc nie mamy pewności, czy uda nam się trafić na to wyjątkowe miejsce wyszukiwań.
  2. Zmniejszony ruch na stronie – istnieje ryzyko, że użytkownik szybko zapoznając z się z najważniejszymi informacjami nie będzie miał potrzeby szukania bardziej szczegółowo, więc nie wejdzie na naszą stronę. W tym wypadku pozycja zero nie przyniesie nam korzyści, a może wręcz negatywnie wpłynąć na ruch na stronie.

Podsumowanie Direct Answer

Jak można zauważyć, sukces na polu Direct Answer wymaga głównie pracy włożonej w wysoką jakość contentu na stronie. To trafne i merytoryczne treści pomogą nam się znaleźć na pozycji zero, którą Google stworzyło, aby jak najszybciej dotrzeć do kluczowych informacji. Jak każde narzędzie, ma swoje plusy i minusy, jednak to Ty zdecydujesz, co jest najlepsze dla Twojej strony i czy chcesz się starać o miejsce w Direct Answer.


<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej