Direct answer - jak uzyskać pozycję zero w Google?
Aby osiągnąć sukces, czyli wysokie pozycje w Google i duży ruch na stronie, najpopularniejszymi sposobami jest pozycjonowanie stron internetowych i reklamy AdWords. Istnieje jeszcze jedno, często niezauważane i pomijane rozwiązanie. Czym jest Direct Answer i dlaczego wszyscy marzą o „pozycji zerowej” w Google? Przedstawimy sprawdzone sposoby na pojawienie się w bezpośrednich odpowiedziach i wyjaśnimy specyfikę ich działania.
O historii Direct Answer
W kwietniu 2016 roku pojawiła się w wyszukiwarce Google nowa opcja „Direct Answer”. W branży pozycjonerskiej przyjęła się nazwa „pozycja 0”. Celem stworzenia tego narzędzia było usprawnienie procesu poszukiwania informacji dla internauty, aby w łatwy i szybki sposób znalazł dokładnie to, czego szuka. To kolejny dowód, jak ważne dla Google jest maksymalne zoptymalizowanie wyszukiwania dla użytkownika, czego również wymagają od stron internetowych roboty Google. Dbanie o UX (User Experience) jest równie ważne, jak pozycjonowanie stron.
Czym są Direct Answers?
Direct Answers, nazywane także featured snippet, to wyniki bezpośrednie dające zwięzłą i konkretną odpowiedź na zapytanie użytkownika w Google. Znajdziemy na u góry strony, nad wynikami organicznymi jako „pozycja zero”. Informacje znajdujące się w tzw. „answer box” pochodzą ze stron znajdujących się w TOP 5 naturalnych wyników i są selekcjonowane jako najtrafniejsza odpowiedź. W kwietniu 2018 roku Direct Answers stanowiły ok. 10% zapytań z Google.
Jak znaleźć się w Direct Answers – porady
- Należy stworzyć treściową i merytoryczną treść z aktualną wiedzą, tworząc ją z myślą o potrzebach użytkownika.
- W przygotowaniu treści warto kierować się tworzeniem odpowiedzi na konkretnie pytania użytkowników (niektóre można skojarzyć z pytaniami policjanta):
- znaczenie słowa…
- kiedy?
- gdzie?
- ile kosztuje?
- co to jest?
- kim jest...
- jak zrobić?
- jaka jest pogoda...
- Używaj jasnych i przejrzystych form: regułek, definicji, tabelek, wyliczeń, listy wypunktowanej itp.
- Wplataj w treści słowa kluczowe, których użyliby użytkownicy.
- Zadbaj o optymalizację metatagów title i description oraz danych strukturalnych.
- Korzystaj ze znaczników HTML podczas tworzenia przepisów czy porad.
Pozycja zero – wiele zalet, ale i wady
Zalety Direct Answers:
- Pozycja zero stawia nas na pozycji eksperta w danej branży.
- To dodatkowa możliwość do promowania swojej witryny – użytkownik zaciekawiony tematem przejdzie dalej na naszą stronę po więcej informacji.
- Mobilizuje copywriterów i innych twórców treści do tworzenia ciekawych, wartościowych i merytorycznych tekstów, przydatnych dla użytkowników.
- Pozycja zero to wygodna forma szybkiego zdobywania konkretnych danych dla internatów.
- Umieszczenie naszego fragmentu na pozycji zero nie wyklucza nas z najwyższych pozycji w wyszukiwarce dzięki pozycjonowaniu stron, więc jesteśmy widocznie dwukrotnie.
Wady odpowiedzi bezpośrednich:
- Algorytm wybierania treści na pozycję zero nie jest do końca poznany, więc nie mamy pewności, czy uda nam się trafić na to wyjątkowe miejsce wyszukiwań.
- Zmniejszony ruch na stronie – istnieje ryzyko, że użytkownik szybko zapoznając z się z najważniejszymi informacjami nie będzie miał potrzeby szukania bardziej szczegółowo, więc nie wejdzie na naszą stronę. W tym wypadku pozycja zero nie przyniesie nam korzyści, a może wręcz negatywnie wpłynąć na ruch na stronie.
Podsumowanie Direct Answer
Jak można zauważyć, sukces na polu Direct Answer wymaga głównie pracy włożonej w wysoką jakość contentu na stronie. To trafne i merytoryczne treści pomogą nam się znaleźć na pozycji zero, którą Google stworzyło, aby jak najszybciej dotrzeć do kluczowych informacji. Jak każde narzędzie, ma swoje plusy i minusy, jednak to Ty zdecydujesz, co jest najlepsze dla Twojej strony i czy chcesz się starać o miejsce w Direct Answer.
<< POWRÓT
Na naszym blogu
- 01Gru
Jak poprawić lokalne SEO w małej miejscowości?
Co zrobić, żeby twoja firma była równie rozpoznawalna online? Oto przepis na sukces w lokalnym SEO!
- 01List
ChatGPT w SEO – jak wykorzystać sztuczną inteligencję do pozycjonowania stron?
Czy wiesz, jak Chat GPT może odciążyć Cię w prowadzeniu SEO Twojej firmy? Pozwól, żeby sztuczna inteligencja zrobiła za Ciebie to, co najżmudniejsze!
- 30Wrze
Pozycjonowanie stron – jak pojawiać się w wynikach wyszukiwania?
Pozycjonowanie stron, czyli SEO, to działania mające na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Dowiedz się, jak być widocznym w sieci!
- 31Sier
SEO w dobie sztucznej inteligencji
Jak sztuczna inteligencja zmienia SEO i dlaczego warto zaprzyjaźnić się z technologią? Jak skuteczniej wykorzystywać AI w prowadzeniu strony internetowej? Sprawdźmy to!
- 31Lip
Przyjazny URL - krótki adres dla przedsiębiorców
Przyjazny URL – czym jest i w jaki sposób działa? Poznaj potęgę przyjaznych linków i dowiedz się, jak zachęcać Klientów do odwiedzania Twojej strony internetowej!
- 17Czerw
Jak chronić swoje dane w sieci?
Korzystasz z Internetu? Uważaj! Znajdujesz się w gronie osób, którym grozi… kradzież tożsamości. Dowiedz się, jak chronić swoje dane przed niechcianymi nadużyciami.
- 27Maj
Consent Mode - co to znaczy?
Czy Twoja strona internetowa korzysta z Consent Mode? Dowiedz się, jak wdrożyć Consent Mode oraz jak prowadzić działania reklamowe w oparciu o nową politykę Google!
- 28Kwie
Reklama sklepu internetowego - co radzi agencja SEO?
Skuteczna strategia e-marketingowa to klucz do sukcesu dla przedsiębiorstw online. Jak być widocznym dla Klientów? Blumo SEO podpowiada, co zrobić, by wybić się na tle konkurencji!