Jak zwiększyć ruch organiczny – 10 SEO porad
HOME / Blog / Jak zwiększyć ruch organiczny – 10 SEO porad
Jak zwiększyć ruch organiczny – 10 SEO porad

Jak zwiększyć ruch organiczny – 10 SEO porad

10 SEO porad na zwiększenie bezpłatnego ruchu na stronie

Wyzwaniem dla każdej firmy jest upewnienie się, że kiedy ludzie szukają produktu lub usługi takiego jak Twój, znajdą Ciebie, a nie konkurenta.

Ale nie chodzi o optymalizację strony pod wyszukiwarki (SEO) i kosztowną reklamę typu pay-per-click. Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć ruch organiczny bez żadnych kosztów, z wyjątkiem czasu.

Oto kilka porad na temat zwiększenia ruchu organicznego na stronie.

Źródła ruchu na stronie

Oprócz ruchu organicznego i bezpośredniego warto zrozumieć różnicę między wszystkimi źródłami ruchu i sposobem klasyfikowania ruchu. Większość internetowych platform analitycznych, takich jak Google Analytics, wykorzystuje algorytm i schemat blokowy oparty na odsyłającej witrynie lub parametrach adresu URL, które określają źródło ruchu. Oto zestawienie wszystkich źródeł:

• Bezpośredni: odwiedziny bezpośrednie oznaczają, że użytkownik wszedł na daną stronę bez pośrednictwa innych źródeł, wpisując do przeglądarki po prostu adres danej strony internetowej.
• E-mail: ruch z marketingu e-mailowego, który został prawidłowo otagowany parametrem e-mail.
• Bezpłatny (organiczny): ruch z wyników wyszukiwania, który jest uzyskiwany przez aktywność użytkowników, a nie płatny.
• Płatne wyszukiwanie: ruch z wyników wyszukiwania, który jest wynikiem płatnych reklam za pośrednictwem Google AdWords lub innej platformy płatnych kampanii reklamowych.
• Linki odsyłające: ruch, który pojawia się, gdy użytkownik znajdzie Cię w witrynie innej niż główna wyszukiwarka.
• Społecznościowe: ruch z sieci społecznościowej, takiej jak Facebook, LinkedIn, Twitter lub Instagram.
• Inne: jeśli ruch nie pasuje do innego źródła lub został oznaczony jako „Inny” za pomocą parametru adresu URL, zostanie przeniesiony do ruchu „Inny”.

źrodła ruchu na stronie

Czym jest ruch organiczny na stronie?

Termin „ruch organiczny” odnosi się do użytkowników, którzy trafiają do Twojej witryny w wyniku bezpłatnych („organicznych”) wyników wyszukiwania. Ruch organiczny jest przeciwieństwem ruchu płatnego, który określa odwiedziny generowane przez reklamy płatne. Odwiedzający, którzy są uważani za organicznych, znajdują Twoją witrynę po skorzystaniu z wyszukiwarki, takiej jak Google lub Bing, więc nie są „polecani” przez żadną inną witrynę.

Wyniki organiczne w wyszukiwarce znajdziemy poniżej “reklam”, czyli płatnych wyników z Google AdWords.

wyniki organiczne w Google

Ruch organiczny to najważniejsza forma ruchu, jaką możesz uzyskać na swojej stronie. Jest ważniejszy niż ruch płatny, ruch na Facebooku czy ruch z innych sieci społecznościowych.

Powód jest prosty: ruch organiczny jest targetowany.

Użytkownicy wpisujący zapytanie w wyszukiwarce mają bardzo konkretną intencję i jeśli dostarczysz im rozwiązanie lub odpowiedź na ich pytanie, z większym prawdopodobieństwem zyskasz nowego klienta, subskrybenta lub obserwującego.

10 porad na zwiększenie ruchu organicznego na stronie

1. Optymalizuj dla swoich czytelników, a nie dla wyszukiwarek

Przede wszystkim poznaj grupę swoich odbiorców i ich potrzeby, abyś wiedział, do kogo kierujesz swoje treści. Tworząc wysokiej jakości content, który rezonuje z Twoimi potencjalnymi klientami, naturalnie poprawisz swoje SEO.

Oznacza to dotykanie głównych problemów Twoich odbiorców i słów kluczowych, których używają w zapytaniach wyszukiwania. Optymalizacja pod kątem samych wyszukiwarek nie jest dobrym pomysłem – od dawna wiadomo, że słabe jakościowo teksty przesycone słowami kluczowymi się nie sprawdzają.

Zadbaj o oczekiwania kupujących, a automatycznie zadowolisz wyszukiwarki.

2. Bloguj regularnie

Prowadzenie bloga firmowego to prawdopodobnie najskuteczniejszy sposób na zwiększenie ruchu w witrynie organicznej. Pozwala wykreować swoją firmę jako eksperta w danej i tworzy duży katalog przydatnych, zoptymalizowanych pod kątem działaności treści skoncentrowanych na Twojej niszy rynkowej. Jednak źle napisane, spamerskie lub tanie treści mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Unikaj tego.

3. Podłącz się do blogosfery

Blogosfera to miejsce wymiany opinii. Czytaj, komentuj i zamieszczaj linki do witryn i blogów innych osób, zwłaszcza tych działających na Twoim rynku, a miejmy nadzieję, że będą czytać, komentować i zamieszczać linki do Twoich, przyciągając więcej potencjalnych klientów.

Dobrym miejscem na rozpoczęcie jest Quora. Taktyką, aby zaznaczyć obecność swojej marki, jest poświęcenie czasu na odpowiadanie na pytania ludzi na Quora i dostarczanie rzetelnych, cennych i przydatnych informacji na temat konkretnego obszaru, w którym jesteś ekspertem.

4. Używaj long-tail keywords

Nie wybieraj tylko najpopularniejszych słów kluczowych na swoim rynku. Używaj słów kluczowych, które są bardziej specyficzne dla Twojego produktu lub usługi – dłuższych fraz, tzw. long-tail keywords (frazy z długiego ogona). Z czasem Google i inne wyszukiwarki zidentyfikują Twoją witrynę lub bloga jako miejsce docelowe dla tego konkretnego tematu, co z kolei poprawi Twoje treści w rankingach wyszukiwania i pomoże Twoim idealnym klientom znaleźć Cię.

long-tail keywords

Pamiętaj: Ranking w Google polega na posiadaniu strefy wpływów na konkretny temat niszowy. Na przykład ten post na blogu jest skierowany do tych, którzy chcą uzyskać szczegółowe informacje na temat zwiększania ruchu organicznego. Nie kierujemy treści na każde słowo kluczowe związane z SEO.

5. Zadbaj o uzupełnienie meta-danych

Meta tytuł, adres URL i opis to trzy kluczowe składniki zoptymalizowanej strony internetowej lub posta na blogu. To proste, ale skuteczne. W rzeczywistości wszystkie czynniki SEO na stronie są ważne, aby uzyskać prawidłowe działanie, ale opisy meta i metadane oznaczają, że możesz dokładnie powiedzieć Google, o czym piszesz.

6. Systematycznie twórz wysokiej jakości treści

Staraj się pisać i publikować tak często, jak to możliwe, ale nie kosztem jakości! Im więcej wysokiej jakości treści – w tym artykułów na blogu i postów masz na swojej stronie internetowej lub blogu, tym więcej możliwości stwarzasz dla ruchu organicznego.

7. Stosuj linkowanie wewnętrzne

Po zbudowaniu pokaźnego zasobu treści, możesz utworzyć linki do poszczególnych artykułów na blogu i w swojej witrynie, kierując odwiedzających do powiązanych tematycznie treści. Dzięki temu użytkownicy mogą dłużej przebywać w Twojej witrynie, co pomaga poprawić rankingi wyszukiwania.

8. Buduj bazę linków zewnętrznych

Google nadaje priorytet witrynom, które mają dużo linków przychodzących, zwłaszcza z innych godnych zaufania witryn. Zachęcaj klientów, przyjaciół, członków rodziny, partnerów, dostawców, znawców branży i przyjaznych blogerów do umieszczania linków do Twojej witryny.

Im więcej masz linków przychodzących, tym wyższy będzie ranking Twojej witryny, ponieważ po prostu bardziej autorytatywna staje się w oczach wyszukiwarek.

9. Social media potęgą

Warto zadbać o rosnącą obecnie w siłę sferę mediów społeczni ościowych. Nie zaniedbuj swojego profilu firmowego i staraj się regularnie informować o nowych artykułach na blogu czy promocjach towarów i usług. Samodzielnie twórz linki do swoich treści, na swoim osobistym blogu, Facebooku, Twitterze, LinkedIn, Instagramie itp. – bez spamowania, pamiętaj. Jeśli ludzie przychodzą z mediów społecznościowych i spędzają czas z Twoimi treściami, jest to silny sygnał dla Google, że treść jest odpowiednia, użyteczna i interesująca.

10. Wykorzystaj dane analityczne do optymalizacji wyników

Korzystaj z dostępnych narzędzi analitycznych, jak Google Analytics, aby śledzić działania użytkowników Twojej witryny i bloga. Możliwość zobaczenia, skąd pochodzą i jakich słów kluczowych szukali, pozwala dostosować treść.

Ostatecznie, aby zwiększyć ruch w witrynie organicznej, musisz zapewnić swoim klientom to, czego chcą – wysokiej jakości porady, informacje oraz intuicyjną nawigację i estetyczny wygląd strony.


<< POWRÓT

Na naszym blogu

Poczytaj więcej


Zadaj pytanie o pozycjonowanie

Stworzenie strony internetowej, Google Adwords lub usługi programistyczne WWW.



Imię i nazwisko/Firma:

Telefon:
E-mail:
Adres WWW strony internetowej a może strona jest do zrobienia?:
Wiadomość:
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych osobowych przez Blumo, będącego Administratorem danych, w celu przedstawienia warunków współpracy.
wpisz: wlet